Miksi ateistien on niin vaikea hyväksyä että toiset ovat uskovaisia?
En minäkään usko, mutta ei minua haittaa että toiset uskovat. Jokaisella on oikeus uskoa Jumalaan.
Sitä en sen sijan hyväksy että uskontoa sotketaan politiikkaan tai tuputetaan. Kuten ei myöskään ateismia pidä tuputtaa.
Kommentit (473)
Sellainen ihminen on raivostuttava joka ei perustele asioita omilla mielipiteillään tai ajatuksillaan vaan jollain raamatun lauseilla. En voi sietää!!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ateistit haluaa tuputtaa uskoaan muille. Ateismi on myös uskonto.
Millä tavalla se on uskonto? Miten ensinnäkin määrittelet uskonnon?
Ateismi on uskonto sillä he eivät usko mihinkään jumalaan ja sehän on uskoa koska tiede ei ole pystyny todistamaan ettei jumalaa olisi. Tieteessä on esim on todistettu että egyptin 10 vitsausta on totta mitä raamatussa luki.
Tässä nyt ei ollut päätä eikä häntää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ateismi on uskonto sillä he eivät usko mihinkään jumalaan ja sehän on uskoa koska tiede ei ole pystyny todistamaan ettei jumalaa olisi. Tieteessä on esim on todistettu että egyptin 10 vitsausta on totta mitä raamatussa luki.
Uskonto tarkoittaa sitä, että uskoo jumalaan tai jumalan kaltaiseen olentoon. Ateistit eivät tällaisiin usko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun on pakko kopsata tämä ja laittaa Facebookin jakoon. Ehdottomasti av:n parasta antia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alla olevassa linkissä kerrotaan, mitä uskonto tarkoittaa. Olkoonkin sitten Wikipedian tietoa.
https://fi.m.wikipedia.org/wiki/UskontoEro uskonnon ja ideologian välillä on jokatapauksessa käytännössä pelkkä veteen piirretty viiva.
Ne kyllä eroavat toisistaan kuin päivä ja yö. Kannattaa kerrata, mitä uskonto ja ideologia tarkoittavat, ettei mene pullat ja vellit sekaisin.
Kumpikin edustaa enemmän tai vähemmän kapeakatseista ja jäykkää tapaa hahmottaa todellisuutta. Uskova käyttää sen saavuttamiseksi pelkästään tai etupäässä "henkeä", ateisti alhaisimpia aistejaan.
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiintoista, että samalla vaahdotaan uskonnonvapaudesta ja oikeudesta saada oman uskonnon opetusta, mutta tämän katsotaan koskevan vain muita uskontoja paitsi kansan valtauskontoa.
Kuka uskonvapaudesta vaahtoava muka on ollut kristinuskoa vastaan? Tänne kirjoittelee enemmän kuin yksi anonyymi.
Nojaa. Itse olen ateisti, kun taas mies johon olen korviani myöten ihastunut, on uskovainen. Minulle on aivan sama uskooko hän vai ei, eikä hänkään uskoaan mulle tuputa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ateistit ovat kateellisia siitä varmuudesta ja sisäisestä rauhasta, joka uskovilla on.
Päivän paras vitsi.:D Hallitset hyvin sarkasmin.
Tämä on valitettavasti aivan totta. Muutama ateisti sen minulle heikkoina hetkinään on myöntänytkin.
"Se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa."
Hyvä että ateistit pystyvät myöntämään sen, että sinulla on sarkasmin taito. Sitä sinulla nimittäin on.
Menikö tunteisiin? ;D
Siis eihän kukaan enää oikeasti usko mihinkään jumaliin... Kaikki on jo tutkittu ja mitään viitteitä yhdenkään uskonnon todenperäisyydestä ei ole (ja niitähän on satoja). Uskomukset on syntyneet kun tieto on liikkunut suusta suuhun ja vähitellen muuttunut. Ei enää voi kukaan oikeasti sanoa uskovansa mihinkään taivaassa asuviin ukkeileihin. Vai onko joku sen Jumalan nähnyt sieltä lentokoneesta? Kyllä mä henkilökohtaisesti pidän uskovaisia ihan hulluina. Vähän kuin joku aikuinen uskoisi hammaskeijuun...
Vierailija kirjoitti:
Ajattelen uskossa olevien - ainakin niiden jotka eivät edes kyseenalaista uskoaan - olevan mm. aivopestyjä, epäitsenäisiä, epä-älykkäitä tai ajattelemattomia sekä jollain tavalla lapsen tasolle jääneitä aikuisia. Nämä asiat eivät itsessään vaivaisi minua, mutta useat uskonnot ja niiden lieveilmiöt aiheuttavat paljon pahaa maailmassa, mitä en hyväksy.
Tutkimukset vahvistavat: Uskonnottomat ovat uskonnollisia älykkäämpiä
Satuolentojen palvominen nyt vaan on ihan uskomattoman typerää toimintaa.
Vbyk kirjoitti:
Siis eihän kukaan enää oikeasti usko mihinkään jumaliin... Kaikki on jo tutkittu ja mitään viitteitä yhdenkään uskonnon todenperäisyydestä ei ole (ja niitähän on satoja). Uskomukset on syntyneet kun tieto on liikkunut suusta suuhun ja vähitellen muuttunut. Ei enää voi kukaan oikeasti sanoa uskovansa mihinkään taivaassa asuviin ukkeileihin. Vai onko joku sen Jumalan nähnyt sieltä lentokoneesta? Kyllä mä henkilökohtaisesti pidän uskovaisia ihan hulluina. Vähän kuin joku aikuinen uskoisi hammaskeijuun...
Ymmärtääkseni maapallon ihmisistä valtava enemmistö uskoo Jumalaan enemmän tai vähemmän. Eikä asiaan näyttäisi tulevan muutosta.
Ei se uskominen mitään haittaa, mutta lasten aivopesu ja pakkoliittäminen kirkkoon kylläkin.
Miksi ateistien on niin vaikea hyväksyä, että uskon lentävään spagettimonsteriin? Hän puhuu minulle pääni sisällä, keskustelemme joka päivä. Uskon ja turvaan häneen kaikissa vaikeissa asioissa. Lentävään spagettimonsteriin uskominen on tuonut rauhan sydämeeni.
...en noin niin kun muutenkaan hyväksy ihmisten harhoja. Harhaisten tulisi hakea apua eikä selostaa harhoistaan kaikelle kansalle.
En nyt tosiaan ymmärrä että miksi pitää arvostella yhtään kenenkään elämäntapaa. Antaa kaikkien kukkien kukkia kunhan sillä ei yritetä vahingoittaa ja satuttaa muita. Olkoon sitten ateisti, kristitty, muslimi, pilviin uskova tai mitä tahansa. Asia pidettäköön henkilökohtaisena asiana eikä sorkita muiden asioita. Ei täällä maailmassa ole yhtä oikeaa tapaa elää.
En itse jaksa kuunnella käännytystä ollenkaan. Usein raivostuttavaa. Itse kyllä uskon. Kuunnella en jaksa.
Kyllä ateistit hyväksyy, mutta uskovaiset ei. Aina ollaan tuputtamassa uskontoa muille ja määräilemässä miten pitäisi elää.
Vierailija kirjoitti:
Ei se uskominen mitään haittaa, mutta lasten aivopesu ja pakkoliittäminen kirkkoon kylläkin.
No siis en nyt heti kyllä muista milloin kirkkoon kuulumisesta on ollut minulle haittaa koko elinaikanani :D minua ei ole koskaan yritetty aivopestä ja kuulun mielelläni kirkkoon. Kirkollisvero ei ole iso ja se menee hyvään tarkoitukseen. Kirkosta voi aina sitten erota jos haluaa ei siitä ole lapselle mitään konkreettista haittaa. Itseasiassa jos oikein muistan niin kirkkoon kuuluvat lapset saivat kutsun rippileirille automaattisesti. Kuulumattomat joutuivat jotenkin sen hakemaan itse. Semmoinen hyöty siitä on minulle ollut kyllä. Suurin osa nuorista kuitenkin sen rippikoulun käy koska se on ihan kiva kokemus vaikka ei uskoisikaan mihinkään ja tietysti suurin motiivi on raha :D
Vierailija kirjoitti:
Satuolentojen palvominen nyt vaan on ihan uskomattoman typerää toimintaa.
Totta! Siksi uskokin Jumalaan ja Jeesukseen.
Ne kyllä eroavat toisistaan kuin päivä ja yö. Kannattaa kerrata, mitä uskonto ja ideologia tarkoittavat, ettei mene pullat ja vellit sekaisin.