Mun tokaluokkalaisella ei ole puhelinta. Muita?
Niin mietin vaan, että onko kaikilla lapsilla puhelimet jo. En halua, että lapsi räplää puhelinta koko ajan tai pelaa. Kotona saa kyllä pelata, jos haluaa(rajoitetusti, esim. iPad).
Kommentit (6)
Nyt kun toka luokka alkoi, laitettiin lapsen mukaan parin kympin peruskänny jolla osaa soittaa tai johon voidaan soittaa jos esim. Työssä menee vähän pidempään.
Ekalla pystyi olemaan vielä iltapäiväkerhossa niin ei tarvittu.
Älyvehkeitä ei vielä tarvitse.
Miten se rajoitus toimii? Operaattoriltako tilataan?
Niin no ei munkasn mielestä vielä noin pieni tarvii mitään älyvehkeitä..! Mutta miten sitten jos on "vaan" peruspuhelin, tuleekohan kiusaamista helposti?
Ap
Meillä on tokaluokkalaisella mun vanha älypuhelin. Otettiin käyttöön jo eskarin ja ekan välisenä kesänä. Puhelimessa on seurantaohjelma ja whatsup. Ei räplää puhelinta muuta kuin silloin, kun sitä tarvitsee. Lapsen ollessa ekalla olin usein pois, kun lapsi tuli koulusta, silloin puhelin laitettiin reppuun ja näin milloin lapsi oli kotona. Soitin hänelle ja kerroin että olen poissa, milloin tulen yms. Nyt on tokalla, enää puhelinta ei tarvise laittaa reppuun silloinkaan, kun olen poissa kotoa lapsen tullessa kotiin, koska tiedän että hän muistaa jo avaimet ja osaa itse soittaa jos tarvitsee jotain tai on asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Miten se rajoitus toimii? Operaattoriltako tilataan?
Sovellus, eli puhelimessa oleva ohjelma. Ladataan sovelluskaupasta (appstore applella, androidissa googlen kauppa jne.). Kun ohjelman avaa eka kertaa, niin usein avautuu ohjeet, jotka kertoo miten ohjelmaa käytetään, asetetaan salasana jne.
On puhelin että voi soittaaja latta aviestiä kavereilleen. Ekaluokkalaisella ihan.tavallinen 25e nokia, isommalla lapsella älykänny, siinä on ohjelma joka rajoittaa pelien ja youtiben käyttöä sen verran kun haluan.
Näillä joilla ei rajoitusta ole näyttää ongelma olevan että katselevat videoita sitten ulkona heti kun vanhempien silmä välttää.