Somessa on kiinnitetty huomiota Niinistön sananvalintaan toimittaja sekaannuksessa
Niinistö ja Trump piti tiedotustilaisuuden eilen ja siinä nähtiin pienimuotoinen episodi jossa Trump luuli Niinistön antavan kysymyksen samalle naistoimittajalle. Moni on kiinnittänyt huomiota miesten sananvalintaan, huomatkaa kuinka Niinistö puhuttelee naista herrasmiesmäisesti Ladynä kun taas Trump her..the same one.
https://twitter.com/cspan/status/902273443911041024?ref_src=twsrc%5Etfw…
Cspanin twiitti tapahtuneesta, episodista on tullut pieni viraalihitti ja se kiertää erinäisillä foorumeilla. Voin kyllä sanoa, että olen tyytyväinen meidän presidenttiin joka hoiti tuonkin tilanteen tyylillä.
Kommentit (48)
Katsoin tuon tilaisuuden kokonaan ja voi olla tyytyväinen kuinka Niinistö edustaa Suomea maailmalla. Oli paljon asiaakin ja Suomesta välittyi noin kokonaisuudessa varsin positiivinen kuva. Joskus voi olla ihan aidosti tyytyväinen.
Me olemme pieni maa ja meillä ei todellakaan ole varaa käyttäytyä kuin jotkut öyhöttävät juntit.
Vierailija kirjoitti:
Kuvitelkaapa Halonen tuonne Trumpin kanssa, mikäköhän farssi siitä olisi syntynyt.
Hyvä Sauli!
Halonen olisi varmasti selvinnyt vähintään yhtä hyvin. Paras pressa Kekkosen jälkeen. Toivottavasti asettuu uudelleen ehdokkaaksi? Minä ainakin äänestän häntä ja koko sukumme. Niinistö oli ok, joskin hiukan jännittynyt, mutta ei kai se ole ihme tuollaisen kanssa, joka töksäyttää mitä sattuu ja milloin sattuu. Mutta joo, Tarja rulez. Hän on tosin nykyään epäsuosittu, koska äärioikeistolaisuus jyllää. Ja sitä Niinistö puolueineen myös edustaa. Tuloerojen kasvattamista ja pallojen laskemista. Mutta kyllä ihmiset vielä järkiintyvät. Pakko, koska nykysysteemi romahtaa pian, koko kapitalismi siis. Ja se on oikein.
Vierailija kirjoitti:
Kuvitelkaapa Halonen tuonne Trumpin kanssa, mikäköhän farssi siitä olisi syntynyt.
Hyvä Sauli!
.....lensi kahvit näppikselle...repeän :D
Tarja puvussa joka näyttää siltä kuin olisi joku kaljasaavin peite heitetty hartioille.
Jos Haavisto olisi pressana niin jäisi valkoisen talon vierailu haaveeksi! Suomi joutuisi eristyksiin.
Miten hänen äänestäjät ei ajatelleet tätä, Suomen etua?
Ihmettelin itse ainoastaan miksi suomalaistoimittaja sanoi: meillä on paljon vaaleita naisia suomessa, vaikka kumpikaan naisista ei ollut vaalea?
Jos kehon kuvaa luetaan niin salehan oli ihan trumpetin fifi eli siis alistunut ja tumppi piti saulia alamaisenaan. Kannattaa lukea pari kirjaa kehonkielestä.
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelin itse ainoastaan miksi suomalaistoimittaja sanoi: meillä on paljon vaaleita naisia suomessa, vaikka kumpikaan naisista ei ollut vaalea?
https://twitter.com/LisaDNews/status/902279503015268352?ref_src=twsrc%5…
Ole hyvä, vaaleatukkaisia ja toisella punainen takki, toisella musta.
Vierailija kirjoitti:
Moukkasauli. Lady on arvonimi jota ei käytetä heistä jotka eivät ole Ladyja.
mutta sopii käyttää tuota arvonimeä kun käy vessassa :D (ladies lukee vessanovessa)
Wuh wuh kirjoitti:
Jos kehon kuvaa luetaan niin salehan oli ihan trumpetin fifi eli siis alistunut ja tumppi piti saulia alamaisenaan. Kannattaa lukea pari kirjaa kehonkielestä.
Kaikkien alojen asiantuntija ilmoittautui, dosentti Von Töttertön...oon lukenu netist juttuu...
Vierailija kirjoitti:
Moukkasauli. Lady on arvonimi jota ei käytetä heistä jotka eivät ole Ladyja.
Itse olet moukka ja tietämätön. Lady on arvonimi Englannissa, ei Yhdysvalloissa.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä Sauli!
Muotitoimittajat olisivat saaneet kirjoittaa, kuinka kivasti Halosen hiukset ovat samaa sävyä kuin Trumpin pärstä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanoi "blond" eli tarkoitti varmaan hiusten väriä. Videossa molemmat on brunetteja selvästi, tuossa kuvassa valaistus on vähän keltainen.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä Sauli!
En oikein osaa kuvitella mitään. Miten luulet, että tilanne olisi siis voinut mennä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itseäni vähän säälittää kun ihmiset pikkulasten lailla ilakoivat ja joka ikinen kilvan jakaa jonkun facepalm-meemin. Ihan kuin olisi niin valtavan ihmeellisen kamalan hirveä ja suuri virhe sattunut.
Jos nyt tarkemmin pysähtyisitte miettimään, onko teillä itsellänne vara tuomita tuon tasoisesta erehdyksestä ketään, niin aivan 100% varmuudella muistuu mieleenne vaikka kuinka monta vastaavan tasoista sekaannusta tai virhettä jonka itse olette tehneet.
Niistä ei vaan teidän alhaisemman asemanne vuoksi tehdä noin isoa ja lapsellista "toi oli nolo" sirkusta.
Enkä ole Trumpin fanittaja, vaan ajattelen tätä asiaa irrallisena tapahtumana mistään tunnepuolen jutuista.
Sori vaan, mutta kun tuollaiset episodit vain kertoo paljon ihmisestä. On oikeasti hienoa huomata kuinka joillakin on jotain käytöstapoja ja tyyliä niinkuin Niinistöllä.
Kertoo ihmisestä sen että on vanha, ehkä huononäköinen ja sotki kaksi saman näköistä ihmistä vahingossa toisiinsa. Kielen käyttö on konstailematonta.
Minä en ymmärrä vaan tuota kun JOKAISEN pitää saada laittaa saman tyylinen naamapalmu kuva someen, minkä jo miljoona muutakin mielikuvituksetonta haaskalintu ilakoijaa on laittanut.
Ehkä Trump on myös värisokea, kun ei erota mustaa punaisesta. Itse veikkaan, että mies on vain pahemman luokan ääliö ja suhtautuminen naisiin sentakia tuollaista. Puolustajia toki riittää tuollekin juntille, ovat itse juntteja niin Trumppiin on helppo samaistua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toisen voi ehkä laskea blondiksi toinen joka mainosti olevansa blondi ei sitä todellakaan ole. Taitaa olla värjätyt hiukset tuolla vaaleemmalla muutenkin.
Suomalaiset tässä taas kerran osoittivat typeryytensä. Varsinkin tuo kommentti " Suomessa on paljon vaaleita naisia". Todella junttia. Toimittaja puhui kuitenkin presidentille. Ei toimittajat ole siellä naisina tai miehinä vaan toimittajina. Niinistön leidittely tuossa kohtaa kuulosti kornilta. Itsesiassa hän toimi naista halventavasti. Täällä pyritään nykyään olemaan puhumatta ihmisille sukupuolien mukaan. Suomeen asti tämä tälläinen sukupuolettomuus ei ilmeisesti ole vielä saapunut. Miksi suomalaiset menevät tuohon amerikkalaisen median temppuiluun mukaan, sillä on hyvin vähän tekemistä sillä mitä täällä jenkeissä asioista oikeasti ajatellaan. Media on todellakin ihan oma maailmansa ja Trump hallitsee sen nöyryyttämisen. Tottakai media taistelee vastaan kun Trump osoitti ettei medialla ole enää sellaista painoarvoa internetin vuoksi. Luulisi että fiksut suomalaiset tajuaisivat tämän myös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toisen voi ehkä laskea blondiksi toinen joka mainosti olevansa blondi ei sitä todellakaan ole. Taitaa olla värjätyt hiukset tuolla vaaleemmalla muutenkin.
Ottaako koville, kun tajusit olleesi väärässä, tsemii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kumpikin blondattuja, sama tyyli, olisin voinut itse ajatella että ovat yksi ja sama henkilö. Jenkeissä on paljon blondeja myös tuskin blondius sai Trumpin sekoittamaan naiset toisiinsa vaan sama ulkonäkö.
koska on kynnysmatto.