Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi aloitukseni poistettiin? Kysymys kuuluu: miksi portsari tarkisti ajokorttini molemmilta puolilta?

Vierailija
29.08.2017 |

Käyn nykyään erittäin harvoin baarissa (siksi kummastelenkin tätä). Viime viikonloppuna tuli piipahdettua kuppilassa pitkästä aikaa. Portsari tarkisti henkkarini, mikä ylipäätään oli hieman outoa (olen 34-vuotias). Poke pyöritteli ajokorttiani käsissään hyvän aikaa, vilkuili sitä etupuolelta ja kääntöpuolelta useean otteeseen. Miksi? Tuli sellainen olo, että portsari kuvitteli ajokorttini olevan väärennös.

Vai onko nykyään tapana tihrustaa henkilöllisyystodistusta minuutteja?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

halusi varmistua sen aitoudesta

Vierailija
2/14 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin ajattelinkin. Taidan siis näyttää aika kakaralta :D 

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ajokortin tausta sen kertoo?

Vierailija
4/14 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten ajokortin tausta sen kertoo?

Miten ihminen joutuu portsariksi? Ehkä se luiskaotsa luuli että etupuolella näkyy etupuoli ja takapuolella näkyy takapuoli?

Vierailija
5/14 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä aloittajan kannattaa nyt tehdä valitus vaikka ihmisoikeusvirastoon, ajokorttia ei todellakaan tarvitse tarkastaa toiselta puolelta. Olisit soittanut hätänumeroon heti, niin kyllä olisi moinen tutkija joutuntu oitis rautoihin-

Vierailija
6/14 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sillä oli vaan tylsää ja teki tuollaisen ylimääräisen tarkistusliikkeen siksi. Näkeehän siitä kortista paremmin kääntelemällä, onko se väärennetty. Halusi sitten vaan huvikseen tutkia korttiasi vähän tarkemmin. Se on aika puuduttavaa hommaa kuitenkin, rutiininomaista ja tylsää.

Vierailija
7/14 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkasti, onko kelvollinen henkilöllisyystodistukseksi. Eli tarkasti, onko takapiolella lisätietokentässä koodia vaihdetusta ajokortista. Aina pitäisi tarkastaa ajokortista molemmat puolet.

Vierailija
8/14 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin ajattelinkin. Taidan siis näyttää aika kakaralta :D 

ap

Minä olen 40-v. ja minulta kysyttiin alkossa henkkarit, et oo ainut kakara...

Vierailija
9/14 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No katso nyt vaikka itse sitä ajokortin toista puolta. Väärennöksissä taitaa olla aika yleistä, että etupuolen tiedot eivät täsmää takapuolen tietoihin. 

Vierailija
10/14 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vituttaa kaivaa se paska sieltä lompakosta kun on ikkunallinen tasku. saatana.

Vierailija
11/14 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tein ovella työskellessäni kääntöliikkeen siksi, että mahdolliset ajokortin päälle liimatut numerot ym. erottuvat sivusta päin katsottuna kun korttia vähän pyöräyttää. Aika yleinen kikka ottaa esim. mopokortti ja muuttaa siitä numeroita liimaamalla päälle. Liimatut kohdat (tai mustalla permanenttitussilla tehdyt muutokset) näkyvät tuolla tekniikalla heti.

Mutta aina on näitä peppukipeilijöitä, joille on henkilökohtainen loukkaus, kun papereja edes pyydetään, saati sitten jos niitä katsotaan yli sekunnin ajan ;)

Vierailija
12/14 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin kassalla aina pyysin sen henkkarin ihan omiin kätösiini ja katsoin molemmat puolet. Aika moni teini jäi kiinni ja henkkarit vei poliisi. En tiedä mitä sitten tapahtui, varmaan lasu?

Vierailija
13/14 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä haluaisin tietää, miksi tuo aloitus poistettiin.

Minunkin aloitukseni poistettiin. Kysyin siinä vain, että jäikö sen vauvaa viimeisillään odottaneen naisen vauva henkiin. (nuori nainen tapettiin) Miksiköhän sekin poistettiin.

Vierailija
14/14 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ajokortit eivät kelpaa helkkareina. Itselläni on sellainen ja pankissa sitä ei hyväksytty. Pitäisi vaihtaa. Ehkä sulla sattui olemaan ajokortti, joka kelpaa henkkarina.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kahdeksan