Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vanhemmat jotka pakotatte kouluun vaikka ois kuinka kipeä koska "ei lapsella oo kuumetta"

Vituttaa
29.08.2017 |

Lukekaapa tämä keskustelu: https://www.demi.fi/keskustelut/keho/en-tajuu-naita-jos-ei-oo-kuumetta-…
Tuollakin ihmiset valittaa siitä kun vanhemmat perustelee sen että pitää mennä kipeänä kouluun "koska ei oo kuumetta". Miksi laitatte sen lapsen kouluun? Ite oon nyt 14 ja äiti ei KOSKAAN laittanut kipeänä kouluun jos oli vähän enemmän kipeä vaikka ei oiskaan ollu kuumetta. Sitten kun olin 10 vuotias jäi vaan palkattomalle lomalle jos ei pärjätty yksin. Nyt jättää meiät yksin kotiin ja soittelee aina vähän väliä, paitsi pari viikkoa sitten kyllä jäi mun kanssa kotiin koska olin raivo oksennustaudissa.
Te sen lapsen olette hankkineet, jos pomo valittaa kun ootte pois töistä, laitatte lapsen vaikka isovanhemmille, kunhan ei mee kouluun ja tee koko luokkaa kipeäksi.
Seuraava asia on totta: Olin 2014 4 kk flunssassa, siis ihan kunnon sellasessa. Menin aina vaan kouluun koska musta ol huono asia kun jään muista paljon jälkeen. Ei ois kannattanu. Se vaan teki musta vielä kipeemmän ja oisin voinu parantuu yli puolet nopeemmassa ajassa jos en ois ollu niin paljon koulussa. Ja ei, lääkärit eivät tehneet mitään.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun sitä lorvikatarria ei löydy hyväksytystä tautiluokituksesta.

Alkaa oksettaa kun näenkin ton sanan. Olin jo lapsena ihan tolkuttoman väsynyt ja masentunut ja tietysti välillä ihan fyysisestikin kipeä. Sen sijaan että mulle olis hankittu apua tai olisin saanut jäädä kotiin sairastamaan, sain huutoa ja pilkkaa, että kärsin vaan tuosta mainitusta "sairaudesta". Nykyäänkin vielä on ihan kauhean syyllinen olo, jos joudun sairauden takia jäämään töistä pois. Ihan kuin olisin vaan laiska ja huijaisin jonkun sairauden.

Vierailija
22/28 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menee sille terkkarille koulussa.

Sitä vartenhan se tiliään nostaa.

-Äiti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vanhemmat on pistänyt mut kipeenä kouluun eskarista asti, koska ei oo kuumetta. Ei niitä kiinostanut se eikä vieläkään. Oon nyt 16.

Vierailija
24/28 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vituttaa kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vituttaa kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aikuisilla on paineita miellyttää milloin ketäkin siinä sitten lapsi jää syrjään.

Sitä syyllistetään jos lapsi liikaa kipeä tai jos lapsi on kipeänä koulussa, niin tai näin aina väärinpäin.

Joskus joku voi oikeasti saada myös potkut sen takia, että lapsi sairastaa ja vanhempi poissa töistä.

Tiedän että vanhempi voi saada potkut jos jää kipeää lasta hoitamaan, terv. Tyttö jonka isä ei ole saanut jäädä itsensäkkään takia sairaslomalle vaikka olis mikä, eikä ole myöskään pitänyt kesälomaa sitten vuoden 2005

Pohjois-Koreassako te asutte!?

Jos on noin kuin väität, niin on kyllä laitonta meininkiä.

Saada oli väärä sana xd Piemminkin voinut, kun ei vaan ole tuuraajia. Ja tuuraajien pitäis käydä ko

KATSOKAA kaikki nöyrää työmuuraaista! Isänsä on ottanut itselleen yrittäjäriskin ilman kompensaatiota 😂😂🤣

Vierailija
25/28 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei koulusta saa olla pois jos ei oikeasti ole kipeä eli oo kuumetta tai vatsatauti tai vastaavaa, meillä on oppivelvollisuus ja poissa olot kirjataan ja niistä muuten tulee lasu jos niitä on runsaasti.

Vierailija
26/28 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä on vain ihan oikeasti sellainen juttu, että jokaisen nuhan takia ei voi jäädä kotiin. Muuten sieltä oltaisiin pois viikkoja kerrallaan vähän väliä. 

Kyllä voi ja pitääkin. Lopeta jo berseen nuoleminen.

Vierailija
27/28 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei koulusta saa olla pois jos ei oikeasti ole kipeä eli oo kuumetta tai vatsatauti tai vastaavaa, meillä on oppivelvollisuus ja poissa olot kirjataan ja niistä muuten tulee lasu jos niitä on runsaasti.

Suomessa on oppivelvollisuus, mutta koulussa ei ole pakko käydä.

Lopeta määkiminen, lammas.

Vierailija
28/28 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset voi olla kipeitä, vaikkei ole kuumetta. Tai tila voi pahentua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi yksi