Miksi kauniit ihmiset ei kestä, että minulla, rumalla, on komea mies?
Miksi? Mies on todella komea. Pitkä, harteikas, hyvä luusto kasvoissa, hyvät hampaat, nätit silmät ja hymy.
Minä olen hiiri. Aika ruma, laiha, tyylitön, masentavan näköinen..
Saan ihmetteleviä katseita, ja olen kuullut ihan ääneen ihmettelyä miksi mies on valinnut minut. Olen kuullut miestenkin tätä ihmettelevän. Ja yksi miehen kaveri jaksaa ylistää missiä jonka kanssa mieheni oli yhdessä joskus.
Miksi? Ajattelevatko ihmiset, että olen kuuro? Vai saako rumille sanoa mitä haluaa...
Vaikka mieheni näyttää ulkoisesti hyvältä, ja pukeutuu hyvin, hän on kaikkea muuta kuin pinnallinen. Mies törmää sitten erilaisiin ennakkoluuloihin koskien luonnettaan...
Olisi kiva kuulla kauniiden kommentteja.. Miksi teitä niin ihmetyttää, että joku ihastuu luonteeseen?
Kommentit (146)
Ikävää että asia aiheuttaa sinulla ahdistusta. Oletteko muuten pitkään olleet yhdessä? Entä kumpaan mahdolliset lapset tulivat?
Ollaan kohta kaksi vuotta oltu yhdessä. Ja muutettiin yhteen. Tuntuu, että yhteenmuutto oli monille yllätys. Kai he ajattelivat, että mies ei ole tosissaan.
En osaa pelätä miehen pettävän. Sitten pettää ja jättää. Hän ei kuitenkaan vaikuta sellaiselta. Monesti ne jota pidän todella kauniina ovat mieheni mielestä outoja tai kimeä-äänisiä, teinin näköisiä tms. Mies on siis hieman outo varmaan itsekin. Häntä kiinnostaa todella harvat ihmiset, ja lähes kaikissa on joku "vika". Ihmettelen miksi hän on kanssani. Eikä ole ikinä arvostellut mitään minussa.
Ap
Ovat kateellisia, katkeria. Eivät itse löydä mielestään tasoistaan kumppania. Seuraavan kerran joku miehen kaveri ihmettelee, sano että miehelläsi sentään on joku jota aidosti rakastaa, myös sitten kun molemmat olette ryppyisiä. Perään voit kysyä, voiko tämä kaveri sanoa samaa omasta tilanteestaan.
Lisäksi monella on se ulkonäkö tärkeä kriteeri ja on totuttu, että omanhenkiset ja samannäköiset ovat keskenään. Kun joku rikkoo omia olettamuksia, on se hyvin vaikeaa kohdata.
Jos joku ihmettelee, voit myöntyä että miehesi tottakai voisi saada paremman näköisen, mutta hän myös todella fiksu ja ymmärtää, että hänelle luonne on tärkempi ja on ikävää, että ihmettelijä on itse niin pinnallinen. Voit myös kauniisti ohjeistaa, että jos hänkin ajattelisi vähemmän pinnallisesti, voisi löytää itsekin oikeesti hyvän ihmisen ja vihjaista, että luonteeltaan mädät jäävät ilman suhdetta olivat kuinka hyvännäköisiä tahansa.
Itse saattaisin kyllä ihmettelijöille aivan suoraan kysyä, mikä saa heidät haukkumaan toista rumaksi. Eikö äiti opettanut, että jos ei ole kaunista sanottavaa, on rumaa päästää niitä rumia sanoja ulos? Sitten voit kysyä, jos kerran heistä on outoa että kaunis ja ruma ovat yhdessä, ovatko he samaa mieltä itsestään, etteivät he ruman käytöksensä kanssa ole oikeutettuja hyvin käyttäytyviin.
Vierailija kirjoitti:
Parasta on olla miehen kanssa kotona.. kahdestaan. Tai ulkomailla, siellä ei katsota niin, paitsi suomalaiset ja ruotsalaiset. Saan kuitenkin huomiota paikallisilta miehiltä (kuten varmaan kaikki vaaleat naiset) mutta tuntuu, että siellä en ole ruma :)
En osaa alkaa mitenkään tämän enempää kaunistautumaan. Ehkä voisin käydä kampaajalla useammin ja ostaa uusia vaatteita, mutta en silti olisi kaunotar.
Ap
Tajuathan sä ap miten harvinaista on löytää komea mies, joka ei ole pinnallinen kusipää?
Niinpä! Se pitää sua kauniina, nättinä, sellaisen jota viitsii katsoa päivästä toiseen, niin miksi ihmeessä välität enemmän muiden pinnallisten kusipäiden mielipiteistä?
Tiedän "vähemmän kauniina" että se on todella tosi vaikeaa, koska pinnallisia ihmisiä on niin todella paljon, mutta on myös paljon meitä jotka arvostavat ihan oikeasti ihmisen luonnetta, huumorintajua, älykkyyttä, keskustelutaitoa ym.
Joo, se ulkonäkö kantaa alussa, mutta pidemmässä tuntemisessa ne muut jutut vaan on tärkeämpiä kuin maksimaalinen kauneus. Et itsekään katsoisi miestäsi, jos se olisi pelkästään komea, mutta ihan uuvatti muutoin.
Nyt lakkaat sabotoimasta itseäsi ja hoet vaikka joka aamu itsellesi, että olet ansainnut miehesi koska olet *luettele tähän sun parhaat puolet*...
Koska et ansaitse komeaa miestä, kun olet itse vaatimattoman näköinen. Kauniit miehet ansaitsevat kauniin naisen. Ette sovi yhteen.
Etsi itsellesi omantasoisesi, ruma mies ja anna meidän kauniimpien treffata nykyistä miestäsi, niin miesparka ei joudu kärsimään kanssasi, kun joutuu tyytymään sinuun.
Aivan käsittämätöntä, että joku komea mies joutuu uhrautumaan jonkun luuskan kanssa seurusteluun! Menee komea mies hukkaan.
Ei olla niin pitkällä, että miettisimme lapsia. En myöskään koe olevani kyvytön lisääntymään ei-missimäisen ulkonäköni takia.
Myös minä rakastuin mieheni luonteeseen. Hän oli kaverini kanssa treffeillä, ja kaveri piti miestä heti outona. Olin tietenkin oma itseni, kun ajattelin ettei hänen näköinen mies ikinä kiinnostuisi. Mutta kiinnostui kai juuri niihin outoihin juttuihini.
Välillä huomaan katsovani häntä pitkää, kun tajuan miten komea hän on. Erikoista. Kelpuuttaisin huomattavasti rumemman miehen.
Ap
Vierailija kirjoitti:
En edes halua näyttää Kim Kardashianilta.
Joskus lukion vanhoihin kävin ottamassa ripset, ja ne oli kauheat. Tuntui, että silmissä on roskia, ja ne näyttivät ihan tekoripsiltä.
Vartaloni on H, eli mitkään vaatteet ei näytä hyvältä.
Pidän miestä myös liian komeana, eli joku nörtimpi olisi enemmän tyyliäni, mutta minkäs sille voi kun ihastuu :)
En vaan ennen seurustelua joutunut kuulemaan näin paljon rumittelua. Ajattelin olevani tavallinen.. Nyt olen löytänyt ne rumat puolet ja se harmittaa.
Mitä vikaa H-kropassa? Minusta hoikka H on ihan jees. Ei ehkä naisellinen,mutta voi silti olla kaunis.
Minkä ikäinen olet? Tollanen "rumittelu" kuulostaa hyvin lapselliselta. Kummallisen pinnallisia ihmisiä ... Lähipiiristäni ei löydy yhtään tollasia toisten ulkonäköä arvostelevia.
Minä olisin halunnut tuon miehen! Miksi se ei ottanut minua kun minä olen kaunis? Nyt se on tuommoisen kamalan rumiluksen kanssa ja minä olen yksin. En ala! Yhyyyy! Prkl! (Polkee jalkaa.)
Vierailija kirjoitti:
Koska et ansaitse komeaa miestä, kun olet itse vaatimattoman näköinen. Kauniit miehet ansaitsevat kauniin naisen. Ette sovi yhteen.
Etsi itsellesi omantasoisesi, ruma mies ja anna meidän kauniimpien treffata nykyistä miestäsi, niin miesparka ei joudu kärsimään kanssasi, kun joutuu tyytymään sinuun.
Aivan käsittämätöntä, että joku komea mies joutuu uhrautumaan jonkun luuskan kanssa seurusteluun! Menee komea miegs hukkaan.
Siellä taitaa nyt ruma nainen provoilla kauniiden piikkiin.
T. Oikeasti kaunis, joka arvostaa toimivia suhteita.
En itsekään haluaisi pinnallista miestä, oli kuinka komea tahansa. Kauneus on katoavaista.. Rypyt, raskausarvet, onnettomuudet, sairaudet.. Sitä haluaa kumppanin joka pysyy vierellä, ja silittää hiuksia kun on vaikeaa.
Hyvää jatkoa ap:lle.
Varmaan kateutta aiheuttaa se, että Suomessa todella komeita miehiä on aika vähän. Vähemmän kuin kauniita naisia.
Mutta suhteen perustaminen pelkälle ulkonäölle (tai koulutukselle/statukselle) on todella pinnallista eli tokihan ihmisen huumorintaju, älykkyys, keskustelutaidot, sielunkumppanuus ja keskinäinen vetovoima ovat paljon tärkeämpiä asioita. Itserakasta, tylsää ja ei-sopivaa ihmistä en huolisi kumppaniksi, vaikka kuinka komea olisi. Ehkä sitten yhden illan suhteeseen - tosin en ole niitäkään koskaan harrastanut (ja naimisissa jo lähes 20 vuotta).
Aika muuttaa kaikkia ihmisiä eli osa harmaantuu, vanhenee tai lihoo ennen muita. Osa taas on aina vaan kauniimpi, mitä vanhemmaksi tulee. Näin on ehkä käynyt itselleni eli 20-vuotiaana en kokenut itseäni yhtä viehättäväksi kuin nyt 33-43 v. olen tuntenut. En ole kaunotar, mutta kauniiksi silti kehuttu. Ehkä iän myötä on löytynyt omin tyyli, värit, hiusmalli ja meikkautapa.
Niin, kyllä lähipiirissäni on aivan onnistunut mm. sellainen liitto, jossa mies on komeampi ja nainen puolestaan koulutetumpi ja kovapalkkaisempi. Kuitenkin ovat toisilleen se paras match.
Pitää aina nähdä läpi ihmisen ulkokuoren - se on pelkkä pinta, joka on tietysti helpoin ensimmäiseksi nähdä.
Sinulle toivoisin, että vahvistaisit itsetuntoasi ja löytäisit itsestäsi myös ne sisäiset ja ulkoiset piirteet, joihin miehesi on ihastunut. Muuten painat itse itseäsi alaspäin ja kidut erilaisissa sukutapaamisissa ja illanvietoissa. Parisuhteen vahvuus on myös hyvä ja luotettava ystäväpiiri - hankkikaa sellainen, joten kannattaa ystävystyä myös toisen ystävien kanssa.
Minunkin mies on ulkoisesti ns. tasokkaampi. On ollut mainosmallikuvauksissakin erääseen isoon tavarataloon. Hän ihastui minuun ensisilmäyksellä ja pitää minua maailman kauneimpana vaikka edelliset tuttavuuteni ovat löytänret minusta vaikka millä mitalla puutteita ja vikoja - milloin rinnat on olleet vääränmuotoiset, kasvot turvonneet, naama ihan tavallinen, lyhyet jalat, iso vatsa, huono ryhti. No tämä joka on kaikkein komein näkemäni mies ei näe minussa noita vikoja. Mitähän se kertoo miehistä itsestään. Ehkä enemmän kuin mitä minusta...
Olen 23, mies 27.
Kiitos tsempeistä. Ei pitäisi stressata tyhmistä..
Ap
Ei pahalla mutta minkä ikäinen olet?
Vierailija kirjoitti:
No kieltämättä itsekin katson, jos näen viehättävä+epäviehättävä-parin. Mutta ymmärrän heti, että kyseessä on oltava mahtavaluonteinen pariskunta.
Olen kaunis nuori nainen, ja seurustelin ennen vähemmän komean miehen kanssa. Sain jatkuvasti kuulla, että miksi olen valinnut sellaisen miehen kun voisin saada tasoiseni. No, nyt seurustelenkin jumalaisen hyvännäköisen miehen kanssa ja olemme ns. kaunis pari. Eipä ole kuulunut kuin kehuja. Se on kumma juttu, miten automaattisesti ajatellaan kauniiden olevan toisten kauniiden seurassa ja toisinpäin.
Toisaalta, se on tutkittu juttu, että kaunis ihminen ottaa tasoisensa kumppanin. Eikai ihmekään. Mutta mielestäni on kiva nähdä tuollaisia ap:n kaltaisia pariskuntia.
Tästä viestistä nousi kyllä vähän oksennusta kurkkuun...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan käsittämätöntä, että joku komea mies joutuu uhrautumaan jonkun luuskan kanssa seurusteluun! Menee komea miegs hukkaan.Siellä taitaa nyt ruma nainen provoilla kauniiden piikkiin.
T. Oikeasti kaunis, joka arvostaa toimivia suhteita.
En itsekään haluaisi pinnallista miestä, oli kuinka komea tahansa. Kauneus on katoavaista.. Rypyt, raskausarvet, onnettomuudet, sairaudet.. Sitä haluaa kumppanin joka pysyy vierellä, ja silittää hiuksia kun on vaikeaa.
Hyvää jatkoa ap:lle.
En provoile. Olen Oikeasti kaunis. Kauniimpi kuin 95% suomalaisista naisista, joten luultavasti paljon kauniimpi kuin sinä. Kerroin vain faktat. Surullista, jos totuus kirpaisee teitä rumia, mutta etsikää se ruma mies itsellenne ja tyytykää siihen.
En edes tiennyt, että aikuiset miettisivät näin paljon ulkonäköä, ja vielä toisten.
Miehen mummo kysyi juhlissa olenko sairas. En tiedä mistä hän sen keksi. Miehet äiti tuojotti todella kauan päästä varpaisiin, kun tavattiin ensimmäisen kerran. Minulla oli mustat farkut, joku vaalea paita ja neule.. eli ilmeisesti olin vaan ruma. Nykyään miehen äiti tuo minulle lähes joka kerta jonkun vaatteen kun nähdään. Se on outoa... Mies väittää, että on tehnyt muillekin niin... Toisaalta työskentelee muodin parissa, mutta aika ahdistavaa silti.
En osaa näyttää persoonaani näille ihmisille, kun ennakkoasenne on noin tyly.
Ap
ehkä olette silmiinpistävän epäsopusuhta pari, sen takia teitä toljotetaan. Kyllä mäkin katon jos kauniilla naisella on ruma mies ja komealla miehellä ruma nainen. Tiedänkin tämmöisen nuoren parin, mies tosi söpö ja saisi kenet vaan. Tyttöystävänsä ei ole mikään kaunotar, tätimäinen tyyli, lyhyt värjäämätön polkkatukka, iso koukkunenä, silmälasit, ei meikkiä. Mies on kuin joku malli ja pukeutuu hyvin..
onko miehesi vähän kuin christian ronaldo ja sinä tavis?
Moikka Ap! Tulipa paha mieli ihmisiltä saamastasi hämmästelystä. Asia on tullut minullekin tutuksi, toisin päin tosin.
En ole koskaan pahemmin miettinyt omaani tai muiden ulkonäköä. Tyrmistyin kun aloin seurustelemaan nykyisen mieheni kanssa ja sain siitä "mitä sun kaltainen upea nainen tekee noin karseen näköisen miehen kanssa" kommentteja. Ja nämä esitettiin mieheni kuullen aivan kuin hän olisi kuuro tai tyhmä. Ok, mieheni ei ole mallikatalogista repäisty ja ylipainoakin on, silti hän on silmissäni maailman suloisin ilmestys. Yli viisi vuotta olemme jo yhdessä olleet.
Älä välitä typeristä ja pinnallisista ihmisistä. Tosirakkaus on sokea. Etkä sinäkään varmasti ole ruma :)
Minä olen ihan valtavan rakastunut ja ihastunut mieheni luonteeseen ja välillä huomaan hänen komeutensa, se on ihanaa!
En ole itsekään mikään kedon kukka ja saanut itsekin välillä ihmettelyä. Mutta hittoakos tuo muille kuuluu.