Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten selvitä työpäivästä? Saan ihmeellisiä väsymyyskohtauksia.

Vierailija
29.08.2017 |

Tämä väsymyskohtaus kestänyt jo pari tuntia. Niin väsynyt olo, että nukahtaisin lattialle, jos antaisin itselleni mahdollisuuden. Vaikea välillä pitää itseni hereillä ja käyn joskus itkemässä vessassa. Verikokeet ok, syön vitamiineja, viime yönä nukuin 7h, heräsin puoli 5. Pitäisi aikuisen ihmisen selvitä. äivästä vaikka kolmen tunnin unilla.

Eikä tää oo mkn, että voi kun väsyttää vaan en pysty oikein tekemään mtn järkevää ja työni vaatii ajattelua vaativaa toimintaa.

Kommentit (77)

61/77 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap teki virheen ja meni töiden jälkeen hetkeksi sänkyyn. Päikkärithän siitä kehkeytyivät ja nyt ei taaskaan ehdi tehdä mitään järkevää :D Syön nopeasti ja kohta varmaan takaisin sänkyyn.

Vierailija
62/77 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoit syöväsi paljon jogurttia,hedelmiä ja leipää esim. Nuohan nostattaa verensokeria paljon ja olet taju kankaalla. Viljat muutenkin aiheuttavat aivosumua. Lue myös maidon haitoista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/77 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlaa Sjögrenin syndrooma. Tyyppioireena vaikea väsymys, nivelkivut, kuiva suu,silmät ja limakalvot. Voi olla pelkästään osa näistä oireista.

quote=Vierailija]

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sokeri vie ruokahalun. Kun alat syödä kunnollista ruokaa ilman sokeria ja muuta helppoa energiaa, ruokahalukin herää uudelleen. 

Miten pystyy pakottamaan itsensä syömään kunnon ruokaa? Kun juuri se ei maistu. Pizzat ja tälläiset maistuisi, mutta niitä en tietenkään saa syödä usein. Kaiki hedelmät, marjat, leivät ovat hyviä ja maistuvat usein.

Sinulla ei ole tällä hetkellä entsyymejä, joilla voisit sulattaa kunnollista ruokaa. Niitä saa kahta kautta:

- ei juomaa ruuan kanssa ja huolellinen pureskelu (30 x) niin että sylkeä alkaa erittyä ja ruoka hienonnettu

- laadukas entsyymivalmiste tukemaan siirtymävaihetta

Juon runsaasti ruoan kanssa, koska muuten en saa ruokaa alas. Tuntuu, että yhtenä oireena on kuiva kurkku/suu, koska ennen ei tarvinnut kantaa vesipulloa mukana, nyt tarvitsen sen aina mukaani.

Vierailija
64/77 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa diabeeteksen pariin! Tästä lähtien olet vähän väliä kuumeinen ja saat kaikki ketun tulehdukset ja sieni-infektiot! Bonuksena, kun olet kipeä sun insun tuotanto on entistä alhaisempi. Et vaikka normaalisti kipeänä tekee mieli herkkuja, niin järsi porkkanaa! :)

65/77 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanoit syöväsi paljon jogurttia,hedelmiä ja leipää esim. Nuohan nostattaa verensokeria paljon ja olet taju kankaalla. Viljat muutenkin aiheuttavat aivosumua. Lue myös maidon haitoista.

Jep tiedetään, yritinkin yhdessä vaiheessa "dieettiä" (tällä nimellä, vaikka laihdus ei omalla kohdallani ollut kyseessä), missä jätin viljat, sokerit, maidot yms. vähiin. Tuntui vain niin mahdottomalta, kun nuo on juuri niitä mitä pystyn tällä hetkellä syömään. Jotain elämänmuutosta pitäisi joo tehdä, tuntuu vaan nii raskaalta. "Dieetin" aikana söin sitten entistä vähemmän, koska en tykkää sen tyyppisistä ruoista. 

http://www.kauneusjaterveys.fi/treeni-ravinto/ruoka-reseptit/nain-vahen…

Vierailija
66/77 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ne kilppariarvot oli siellä Omakannassa?

Vierailija
67/77 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko muita oireita kuin väsymys? Voisiko työpaikallasi olla sisäilmaongelmia?

Omalla työpaikallani sisäilmaongelmia havaittu ja itselläni myöskin yhtenä oireena voimakasta väsymystä.

Entä unen laatu? Jos saat unta riittävän monta tuntia yössä, onko uni virkistävää, heräiletkö yöllä?

U

Oireita ollut ennen työpaikkaa, monta vuotta olen enemmän ja vähemmän ollut väsynyt. En mä tiedä onko uni virkistävää,en ainakaan aamulla herää virkeänä vaikka olisin nukkunut 10h. Iltavirkku olen. En heräile öisin kovin usein, ehkä tällä hetkellä vähän enemmän, koska vessahätä usein. Virtatientulehdusta ei kuitenkaan ole, vaikka usein niitä oireita. On jonkin verran muita oireita,mutta ei kuunnella lääkärissä esim. Ruoka ei ole maistunut vuoteen, mielialavaihtelut, kuuma pää??, niskasärky ja jalkasärky, levottomat jalat, kuumeinen olo ilman kuumetta yms. Lääkäri olisi määrännyt masennuslääkkeitä, mutta en ole masentunut. Ärsyttää kun lääkärit tyrkyttää aina vain niitä lääkkeitä ihan kuin ne olisi vastaus kaikkiin vaivoihin.

Kilpirauhasarvot mitattu, muutkin kuin TSH?

Vierailija
68/77 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko MS-tauti tutkittu? Kuullostaa fatiikilta.

Isälläni yksi MS-taudin oire, mikä ennen oikeaa diagnoosia luokiteltiin masennukseksi.

Vierailija
69/77 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko muuten käynyt ottamassa ylimääräisiä "influenssa"-rokotteita?

70/77 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omalla työpaikallani sisäilmaongelmia havaittu ja itselläni myöskin yhtenä oireena voimakasta väsymystä.

Entä unen laatu? Jos saat unta riittävän monta tuntia yössä, onko uni virkistävää, heräiletkö yöllä?

U

Oireita ollut ennen työpaikkaa, monta vuotta olen enemmän ja vähemmän ollut väsynyt. En mä tiedä onko uni virkistävää,en ainakaan aamulla herää virkeänä vaikka olisin nukkunut 10h. Iltavirkku olen. En heräile öisin kovin usein, ehkä tällä hetkellä vähän enemmän, koska vessahätä usein. Virtatientulehdusta ei kuitenkaan ole, vaikka usein niitä oireita. On jonkin verran muita oireita,mutta ei kuunnella lääkärissä esim. Ruoka ei ole maistunut vuoteen, mielialavaihtelut, kuuma pää??, niskasärky ja jalkasärky, levottomat jalat, kuumeinen olo ilman kuumetta yms. Lääkäri olisi määrännyt masennuslääkkeitä, mutta en ole masentunut. Ärsyttää kun lääkärit tyrkyttää aina vain niitä lääkkeitä ihan kuin ne olisi vastaus kaikkiin vaivoihin.

B -PVKT

8.2.2017 11:39B -Leuk7.4

8.2.2017 11:39B -Eryt4.42

8.2.2017 11:39B -Hb139

8.2.2017 11:39B -HKR40

8.2.2017 11:39E -MCV89

8.2.2017 11:39E -RDW12

8.2.2017 11:39E -MCH31

8.2.2017 11:39E -MCHC352

8.2.2017 11:39B -Trom291

8.2.2017 11:39fP-Gluk5.0

8.2.2017 11:39P -AFOS65

8.2.2017 11:39P -ALAT27

8.2.2017 11:39P -CRP4*

8.2.2017 11:39P -K3.6

8.2.2017 11:39P -Krea54

8.2.2017 11:39P -Na136*

8.2.2017 11:39P -TSH2.31

8.2.2017 11:39Pt-GFReEPI128

8.2.2017 11:39S -B12-TC2

Tässä tulokset jos jotakuta kiinnostaa, en itse jaksa nyt selvittää, että mitä mikäkin noista tarkoittaa.

71/77 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko muuten käynyt ottamassa ylimääräisiä "influenssa"-rokotteita?

En ole ottanut mtn influenssarokotteita. Silloin kun sikainfulenssa vai oliko se lintu-infulenssa, kuitenkin, jylläsi niin olin niin epäileväinen koko rokotetta vastaan, koska sitä ei oltu tutkittu tarpeeksi. En koe myöskään, että tarvitsisin rokotteita, koska sairastan harvoin.

72/77 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin Ms-taudin oireet ja pelottavasti kaikki sopivat minuun. Rakko-ongelmatkin selittyisivät sillä ja kaksoiskuvat, vaikka en toivo sitä itselleni..Toki kun googlettelee niin omat oireet sopivat moneen eri tautiin.

Vierailija
73/77 |
30.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up, huomenta!

Vierailija
74/77 |
30.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä1849 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep tiedetään, yritinkin yhdessä vaiheessa "dieettiä" (tällä nimellä, vaikka laihdus ei omalla kohdallani ollut kyseessä), missä jätin viljat, sokerit, maidot yms. vähiin. Tuntui vain niin mahdottomalta, kun nuo on juuri niitä mitä pystyn tällä hetkellä syömään. Jotain elämänmuutosta pitäisi joo tehdä, tuntuu vaan nii raskaalta. "Dieetin" aikana söin sitten entistä vähemmän, koska en tykkää sen tyyppisistä ruoista. 

http://www.kauneusjaterveys.fi/treeni-ravinto/ruoka-reseptit/nain-vahen…

Minä olen lähtenyt selättämään omaa uuvuttavaa väsymystäni ruoka-aineyliherkkyyksien selvittämisellä sekä verianalyysillä.

Vierailija
75/77 |
30.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä1849 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

U

B -PVKT

8.2.2017 11:39B -Leuk7.4

8.2.2017 11:39B -Eryt4.42

8.2.2017 11:39B -Hb139

8.2.2017 11:39B -HKR40

8.2.2017 11:39E -MCV89

8.2.2017 11:39E -RDW12

8.2.2017 11:39E -MCH31

8.2.2017 11:39E -MCHC352

8.2.2017 11:39B -Trom291

8.2.2017 11:39fP-Gluk5.0

8.2.2017 11:39P -AFOS65

8.2.2017 11:39P -ALAT27

8.2.2017 11:39P -CRP4*

8.2.2017 11:39P -K3.6

8.2.2017 11:39P -Krea54

8.2.2017 11:39P -Na136*

8.2.2017 11:39P -TSH2.31

8.2.2017 11:39Pt-GFReEPI128

8.2.2017 11:39S -B12-TC2

Tässä tulokset jos jotakuta kiinnostaa, en itse jaksa nyt selvittää, että mitä mikäkin noista tarkoittaa.

P -TSH 2.31 ei kyllä poissulje kilpirauhassairautta nykytiedon mukaan. Viitteenä tämä tutkimus: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/16148345  Sen mukaan kaikki 2,5 ylittävät tulokset ovat jo epänormaaleja, ja itse asiassa kun tutkimusporukasta poissuljettiin ne, joilla on perinnöllinen sukurasite, jäi normaalijakauman ylärajaksi 2,0. Taisi olla jo 1,8, joka jollain aikavälillä ennusti tulevaa kilpirauhassairautta. "Normaalein" arvo on ykkösen paikkeilla.

Labrakoe on myös näköjään otettu vasta ennen kahtatoista päivällä!!! Kilpirauhaskokeet täytyy ottaa aamulla heräämisen jälkeen eikä vasta tuntikausien kuluttua. TSH:n vuorokautisen erityksen korkein piikki on aamulla ja viitearvo on laadittu tätä aamuhetkeä varten. Aamun jälkeen arvo laskee normaalistikin jopa 60 % aamulukemasta ja silloin on jo väärä hetki testata luotettavasti. Suosittelen ainakin uutta testausta näin aluksi.

Vierailija
76/77 |
30.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuleeko noita väsymyskohtauksia useinkin? Ei oikein kuulosta normaalilta, että kesken työpäivän pitää käydä vessassa itkemässä väsymystään. Työuupumus?

Ei oo jokapäiväistä, mutta itken muutenkin helposti ja olen todella herkkä. Bussissa saatan kyynelehtiä ikävää tai surullisen biisin takia.

Mitä vttua minä juuri luin. Itkee surullisen biisin takia :D ei jumal auta! Kannattaa nyt jo hakea saikkua!

Vierailija
77/77 |
30.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuleeko noita väsymyskohtauksia useinkin? Ei oikein kuulosta normaalilta, että kesken työpäivän pitää käydä vessassa itkemässä väsymystään. Työuupumus?

Ei oo jokapäiväistä, mutta itken muutenkin helposti ja olen todella herkkä. Bussissa saatan kyynelehtiä ikävää tai surullisen biisin takia.

Mitä vttua minä juuri luin. Itkee surullisen biisin takia :D ei jumal auta! Kannattaa nyt jo hakea saikkua!

?:D harmi kun joudun selittelemään luonnettani ja herkkyyttäni. En itke.bussissa mtn räkäitkua, mutta kyyneleet tulevat todella helposti silmiin. Oikeastaan melkein joka päivä. Eläydyin helposti biiseihin esim. Jos kuuntelen biisiä, missä puoliso kuolee niin eläydyn tilanteeseen todella helposti, ihan kuin se oikesti tapahtuisi minulle. tämä vain yksi esimerkeistä. Ei kyllä saikkua ole tarvinnut ikinä hakea sen takia ;)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi yhdeksän