Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taas kohdeltiin apteekissa kuin rikollista

Vierailija
28.08.2017 |

Kovassa kuumeessa kiskoin itseni ostamaan särkylääkkeitä ja tunnustan, etten ollut kaikkein freeseimmässä kunnossani, nenänalus niistämisestä punainen ja siihen malliin. Meikkiä ei ollut, hiukset laittamatta mutta muuten puhtaat ja hyväkuntoiset. Vaatteina legginssit, pitkä neulepaita ja parkatakki, mielestäni ihan fine apteekkireissulle.

Apteekissa farmaseutti tuli heti ovella vastaan ja kysyi tarvitsenko apua, samalla kun katseli tylyllä naamalla vartaloani? Vastasin ystävällisesti etten tarvitse apua ja suuntasin kipuhyllylle. Sama farmaseutti seurasi perässä ja kysyi uudestaan, tarvitsenko apua. Vastasin toistamiseen että löydän kyllä (ja löysinkin heti haluamani lääkkeet).
Jäin vielä hetkeksi katsomaan käytävälle laitetulla pöydällä olleita kuumemittareita ja farmaseutti seisoi pöydän toisella puolella tarkkailemassa käsiäni, ilmeisesti etten tunge mittareita taskuihin? Hän oli niin lähellä minua, että olisin helposti ylettänyt kädellä koskettamaan häntä.

Kassan kautta kotiin, mutta pakko sanoa että tuollainen käytös ärsyttää.

(Jos joku ihmettelee, kyseinen apteekki on auki 23:00 asti ja kävin siellä puoli tuntia ennen sulkeutumista, koska en yksinkertaisesti saanut itseäni aikaisemmin ylös sohvalta huonon vointini takia.)

ps ärsyttää vielä sekin, että sitten kun apteekissa tarvitsisit apua ja kysyt neuvoa, farmaseutti alkaa lukemaan lääkepaketin kylkeä... Sitten kun farmaseutti ei tiedä vastausta kysymykseeni (koska sitä ei kerrota pakkauksen kyljessä, jonka minäkin itse asiassa osasin jo lukea ja tarkistaa...), hän vain mutuilee jonkin vaikeasti tulkittavan vastauksen.

Kommentit (164)

Vierailija
41/164 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse taas tulin nöyryytetyksi ihmisten edessä.

Kävin apteekissa ruuhka-aikana, ja kassalla oli kortin kanssa ongelmia. Eli toisinsanoen yhteysonegelmia pankkiin, niin kassatäti alkaa huutaa suoraa huutoa, että eihän sulla ole rahaa tilillä, siks tää ei toimi!! Siihen sanoin takas rauhallisesti, että tasan tarkkaan on, tiedän tarkan summankin, ja eilen oli vielä tilipäivä... Ei siinä mitä, myyjä menetti hermonsa ja kävi huutamaan, poistuin pää punaisena häpeästä ja kävin automaatilla. Ja takaisin tullessa puhisin on kiukkua. ja kyllä annoin tullakkin. Sanoin kyllä todella kovaa tiskillä, että tässä on rahaa, ja IHAN suoraan automaatilta nostettuna ja tällä samaisella kortilla, ja se ei ole minun vikani ettei teillä ei täällä masiinat toimi, että ens kerralla kun itse käyt huutamaan, syyttämään ja nöyryyttämään asiakasta koko apteekin edessä, niin tarkista ensin ettei vika ole täällä päässä, niinkuin nyt on käynyt. Tuo äskeinen nöyryyttäminen ja mulle huutaminen oli täysin asiatonta!!

Että terveisiä KORSON apteekkiin! *PHYI*

Vierailija
42/164 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kerran pahassa flunssassa apteekissa, ja pakatessani lääkkeitä laukkuun ne maksettuani tuli nuori vartijanjolppi ihan millin päähän kyyläämään uhkaavasti. Teki mieli todeta jotakin, mutta hymyilin vain sarkastisesti ja häivyin. Vartija siis seisoi ihan iholla ja tuijotti.

Huom. Olen aivan tavallinen, siisti, nätiksi kehuttu keski-ikäinen nainen. Mutta vaikken olisikaan, niin olihan tuo törppöä. Missään muualla en ole törmännyt vastaavaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/164 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin apteekissa ruuhka-aikana, ja kassalla oli kortin kanssa ongelmia. Eli toisinsanoen yhteysonegelmia pankkiin, niin kassatäti alkaa huutaa suoraa huutoa, että eihän sulla ole rahaa tilillä, siks tää ei toimi!! Siihen sanoin takas rauhallisesti, että tasan tarkkaan on, tiedän tarkan summankin, ja eilen oli vielä tilipäivä... Ei siinä mitä, myyjä menetti hermonsa ja kävi huutamaan, poistuin pää punaisena häpeästä ja kävin automaatilla. Ja takaisin tullessa puhisin on kiukkua. ja kyllä annoin tullakkin. Sanoin kyllä todella kovaa tiskillä, että tässä on rahaa, ja IHAN suoraan automaatilta nostettuna ja tällä samaisella kortilla, ja se ei ole minun vikani ettei teillä ei täällä masiinat toimi, että ens kerralla kun itse käyt huutamaan, syyttämään ja nöyryyttämään asiakasta koko apteekin edessä, niin tarkista ensin ettei vika ole täällä päässä, niinkuin nyt on käynyt. Tuo äskeinen nöyryyttäminen ja mulle huutaminen oli täysin asiatonta!!

Sen verran selvennän että vika ei ollut apteekin laitteissa vaan pankissa. Mutta siinä olet ihan oikeassa, että myyjä ei ikinä pitäisi kommentoida siihen miksi ei kortti toimi, vaikka tietäisi varmasti että tilillä ei ole katetta, niin sitä ei ikinä sanota ääneen. Ja tietysti huutaminen on aina väärin.

Vierailija
44/164 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jostain syystä kipeä ihminen herättää myyjien/vartijoiden "mikä lie huumehörhö"-tutkan!  Viime syksynä vartija seurasi minua Prismasta Alkon ovelle, kun hain flunssassa tarvikkeita punaviinikaakaohon .  Nenä niistämisestä punaisena, pipo likaisten hiusten peittona  ja yllä miehen iso villapaita sekä legginsit ja kumisaappaat. Näytin epäilemättä räjähtäneeltä, mutta silti herää kysymys...

Millainen ihminen ei erota niiskuttavaa flunssapotilasta narkkarista?!

Harvoin kukaan flunssassa käy hakemassa punaviiniä..

Voi kuule koko ajan käy meillä flunssaisia ihmisiä ostoksilla. Viini on monelle pieni luksus kipeänä ja siitä voi tehdä monia eri lämpimiä juomia sen perinteisen mustaviinimarjamehun sijaan. T. Alkon työntekijä

Jaa enpäs tiennyt, että suomalaiset kittaa kipeenäkin alkoholia. No joka päivä sitä näköjään jotain oppii. :D

Vierailija
45/164 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut koko ikäni ihmisten kanssa tekemisissä työni puolesta ja myös palvelualalla.

Olen ollut myös kaupassa töissä ja vieläkin ihmetten, kun oli sellaisia asiakkaita jotka tulivat sisään, sanoin kauniisti päivää, ei mitään reaktiota, ei edes katsetta, sitten annoin hiukan aikaa katsella ja menin kysymään voisinko auttaa, ei pukahdustakaan, sitten menin syrjemmälle ja aloin tehdä jotain, samalla tietysti olin valmiina palvelemaan, aikansa kierteli ja meni ulos ovesta, ei tietenkään sanonut siinäkään mitään, minä tietysti sanoin kiitos ja näkemiin, hymyn kera.

Ei ole suuri vaiva sanoa päivää ja näkemiin jos ei muuta. Siis sen asiakkaan, vai oliko sitten niin, että se myyjä oli niin ala-arvoinen ammatti, että hyvät tavat eivät koske tervehtiä häntä.

Samaa mieltä tästä: jos olet palvelualtis, olet tungettelija jos annat olla rauhassa, sinua ei palvella. Kyllä apteekeissa ja kaupoissa ym. saa se myyjä , farmaseutti tms. olla todella kieli keskellä suuta, fakiiri ja ajatuksenlukija ja silti ei onnistu, vaikka kuinka yrittää. D D D

Muuten miten kuvittelette edes, että nykyään esim. apteekissa pystyy ulkoa osaamaan ja muistamaan kaikki ne sadat lääkkeet ja tuotteet?

Siinä purkin kyljestä tarkistuksessahan on sekin, että ei vahingossakaan puhu tai muista väärin: vaikka olet ammatti-ihminen et ole tietokone. Ja se on varmaan myös sellaista vakuuttavuuden varmistamista: jos suoraan alkaisi polottamaan etä sitä otetaan niin ja niin, asiakas saattaisi sanoa, että mahtaakohan vaan olla, tarkistakaa nyt siitä purkista. Se saattaa olla vuosien kokemuksen tulosta, kun tietää kuinka useimmat asiakkaat reagoivat. Ja kun toimii kaikille samalla tavalla, niin on selvintä.

Eli tuo tavallaan varmuutta niin asiakkalle kuin itselle kun ottaa sen purkin esiin, vaikka farmaseutti sen muistaisikin ulkoa.

Itse tein myös sitä, että vaikka tiesin jonkin tuotteen ominaisuudet niin otin sen paketin esille ja yhdessä sitten kävimme läpi sitä asiakkaan kanssa. Tietysti sitten kerroin muutakin mitä tiesin, mutta perusasiat ja faktat "katsoin" siitä tuotteen pakkauksesta. Ihn vaan uskottavuuden takia.

Vierailija
46/164 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut koko ikäni ihmisten kanssa tekemisissä työni puolesta ja myös palvelualalla.

Olen ollut myös kaupassa töissä ja vieläkin ihmetten, kun oli sellaisia asiakkaita jotka tulivat sisään, sanoin kauniisti päivää, ei mitään reaktiota, ei edes katsetta, sitten annoin hiukan aikaa katsella ja menin kysymään voisinko auttaa, ei pukahdustakaan, sitten menin syrjemmälle ja aloin tehdä jotain, samalla tietysti olin valmiina palvelemaan, aikansa kierteli ja meni ulos ovesta, ei tietenkään sanonut siinäkään mitään, minä tietysti sanoin kiitos ja näkemiin, hymyn kera.

Ei ole suuri vaiva sanoa päivää ja näkemiin jos ei muuta. Siis sen asiakkaan, vai oliko sitten niin, että se myyjä oli niin ala-arvoinen ammatti, että hyvät tavat eivät koske tervehtiä häntä.

Samaa mieltä tästä: jos olet palvelualtis, olet tungettelija jos annat olla rauhassa, sinua ei palvella. Kyllä apteekeissa ja kaupoissa ym. saa se myyjä , farmaseutti tms. olla todella kieli keskellä suuta, fakiiri ja ajatuksenlukija ja silti ei onnistu, vaikka kuinka yrittää. D D D

Muuten miten kuvittelette edes, että nykyään esim. apteekissa pystyy ulkoa osaamaan ja muistamaan kaikki ne sadat lääkkeet ja tuotteet?

Siinä purkin kyljestä tarkistuksessahan on sekin, että ei vahingossakaan puhu tai muista väärin: vaikka olet ammatti-ihminen et ole tietokone. Ja se on varmaan myös sellaista vakuuttavuuden varmistamista: jos suoraan alkaisi polottamaan etä sitä otetaan niin ja niin, asiakas saattaisi sanoa, että mahtaakohan vaan olla, tarkistakaa nyt siitä purkista. Se saattaa olla vuosien kokemuksen tulosta, kun tietää kuinka useimmat asiakkaat reagoivat. Ja kun toimii kaikille samalla tavalla, niin on selvintä.

Eli tuo tavallaan varmuutta niin asiakkalle kuin itselle kun ottaa sen purkin esiin, vaikka farmaseutti sen muistaisikin ulkoa.

Itse tein myös sitä, että vaikka tiesin jonkin tuotteen ominaisuudet niin otin sen paketin esille ja yhdessä sitten kävimme läpi sitä asiakkaan kanssa. Tietysti sitten kerroin muutakin mitä tiesin, mutta perusasiat ja faktat "katsoin" siitä tuotteen pakkauksesta. Ihn vaan uskottavuuden takia.

Mä voin olla se joka jättää joskus moikkaamatta vaikka yleensä tervehdinkin.

MUTTA mielestäni myyjien pitäisi myös ymmärtää sen liikkeen sijainnin vaikutus tähän moikkailuun, kun itse käyn näissä ostoshelveteissä niin kierrän kaikki vaatekaupat peräkkäin, joten jatkuva moikkailu alkaa ärsyttää. 

Pienessä vaatekaupassa voi olla 3-4 myyjää ja jokainen vaatii moikkauksen (varsinkin hiljaiseen aikaan). Vietän aikaa per vaatekauppa ehkä vain 6-7 min, jos en löydä mitään ja tässä ajassa moikkailen kaikki myyjät läpi.

3 moikkausta per kauppa, 20 kauppaa = 60 kertaa "Hei" ja "Ei kiitos, katselen vain."

Mua ärsyttää se pakkomoikkailu. Jos katson vaatteita niin haluan keskittyä siihen, ajatus katkeaa aina kun myyjä keskeyttää ja vaatii tervehdyksen kesken katselun. Ja ne oikeasti vaatii, esim. huutaa moit sun selälle jos et ota katsekontaktia vaan katsot vaatteita. Suurin osa myyjistä tajuaa, osa ei.

Vierailija
47/164 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa kyllä uskomattomalta. Jos tilanne tosiaan meni näin, niin todella omituiseen tilanteeseen jouduit. Jotenkin nyt vain tuntuu, että jätät jotain kertomatta. Yhtäkkiä vain sinulle aletaan huutamaan? Itse asiakaspalvelijana en kyllä keksi, miksi kukaan myyjä menettäisi hermonsa asiakkaan toimimattoman kortin takia. Näitä tilanteita tulee kuitenkin niin usein vastaan. 

Vierailija
48/164 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teitä seurataan kaupassa siksi että käyttäydytte poikkeavasti, ei siksi että ette näytä yhtä viehkeältä kuin normaalisti.

Juu ja poikkeava käytös voi olla esim.ihan sitä,ettei osaa päättää minkä tuotteen ottaa ja jää hyllylle miettimään. Pitäisi osata suorittaa ostokset tarvittavalla ripeydellä ja määrätietoisuudella ja vessassa ei kannata käydä,se on vartijalle merkki siitä että asiakas käy vetämässä huumeita.

Vierailija
49/164 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olisin kuumeinen, nuhainen ja väsynyt niin olisin iloinen jos minua palveltaisiin.

Olisit sanonut, että haet lääketta A kun olen olen flunssainen niin olisit voinut saada sen ilman vaivaa ja vain maksaa. Ja sanoa sitten kiitos palvelusta!

Ja jos ihminen on noin huonossa hapessa ei jää enää katselemaan mitään kuumemittareita sun muita härpäkkeitä vaan painuu suorinta tietä kotiin ottamaan sen lääkkeen ja sen jälkeen pehkuihin.

Suomalainen luonne on ihmeellinen: usein kehutaan, että ulkomailla ihmiset osaavat palvella ja ovat avuliaita jne. ja sitten omassa maassa siihen asiakaspalveluun suhtaudutaan kuin myrkkyyn

Juurihan tuossa yllä numero 6 kertoi miten kävi kun ilmoitti olevansa flunssainen, apteekki ei myynyt lääkettä. Parempi on siis pitää turpa kiinni ja hakea itse mitä tarvitsee.

Vierailija
50/164 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen se "moikkaava myyjä" ja olin melkein aina yksin siinä liikeessä.

Liike oli sentyyppinen, että olin tavallaan erikoisliike sen alan tavaroille, joten yleensä asiakkaat tulivat siihen liikeesse ihan tarkoituksella, koska oli sillä hetkellä ainoa laatuaan ko. kaupungissa.

Eli he eivät olleet voineet kierrellä monissa paikoissa ennen sitä, ei ainakaan sen alan  tavaran takia.

Tarkoitan tervehtimisellä sitä, että kun tulee ovesta sisään sanotaa päivää, hei tai moi, ei tarvitse sanoa enää koko ajan muille mahdollisille myyjille. Ja kun menee siitä ovesta ulos niin sanoo "näkemiin, hei tai moi".

Eli kerran päivää ja kerran näkemiin!

Vierailija
51/164 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen muuten huomannut saman! Kerran menin flunssaisena läheiseen Lidliin hakemaan jotain nopeaa purtavaa ja maitoa. Vartija seurasi minua kuin hai laivaa! Siis yhtä flunssaisena niiskuttavaa pientä surkeaa naikkosta koko reissuni ajan ovelta maitohyllyille ja kassalle. Oikein pysähtyi aina odottamaan jos minäkin pysähdyin, koko ajan äärimmäisen epäileväinen ilme kasvoillaan.

Toisen kerran menin apteekkiin flunssaisena, olin vielä raskaana. Tarkoituksena oli ostaa särkylääkettä ja vitamiineja. Aivot ei oikein pelittäneet kuumepöhnän takia, niin jouduin miettimään hyllyillä, että mitähän minä oikein tulin hakemaan.

Työntekijä tuli kysymään jotenkin kireästi, että voiko olla avuksi. Hymyilin ja totesin, että mietin tässä vaan, että mitähän mallia ottaisin, kun on niin monenlaista (vitamiinit). Työntekijä totesi kireänä "Aha." ja käveli pois, jäi kuitenkin viereiselle hyllylle seisoskelemaan ja katselemaan minua. Kun pääsin kassalle, sama tyyppi totesi väkinäisesti hymyillen, että heillä on tälläinen käytäntö, että kassit tarkistetaan kassalla. IKINÄ ei ole minulta laukkua pengottu apteekissa. Näytin laukkuni sisältöä ja pyysivät oikein vartijankin paikalle katsomaan. Hävetti kun jouduin availemaan kaikki pienimmätkin taskut ja sopukat. 

Muut asiakkaat katsoivat minua todella julmasti kun poistuin. En ole enää kehdannut asioida ko. apteekissa. :/

Miksi näytit? Ei myyjällä ole oikeutta tehdä sinulle tarkastusta, eikä vartijoillakaan, poliiseilla ainoastaan on moiset valtuudet. Tuollaisessa tilanteessa sanotaan vaan "Vai niin"  ja poistutaan paikalta. Sen jälkeen laaditaan seikkaperäinen reklamaatio apteekkarille.

Vierailija
52/164 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hohhoijaa. Taas näitä "etsä tiedä kuka mä oon" -tyyppejä. Mistä ihmeestä farmaseutti voi tietää ulkonäön perusteella kuka on varas ja kuka ei? Narkkareilla ja varkaillakin voi olla flunssa. 

Näiden keskustelujen perusteella farmaseutit ovat juuri näitä et sä tiedä kuka mä oon-tyyppejä: Minä olen farmaseutti, olen suorittanut korkean akateemisen tutkinnon ja olen ainut lukutaitoinen tässä liikkeessä.

Vierailija
53/164 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suhtaudun varauksella niin siihen, että apteeksisa ei muka myyty flunssalääkettä ja siihenkin, että alettiin huutaa, kun kortti ei toiminut. Ainioa "huuto" jota voisn kuvitella on, että kassaihminen "huusi" jonkun avukseen jos oli epävarma, mikä oli vikana. Mutta silloinkaan se "huuto" ei (luultavasti) kohdistunut siihen asiakkaaseen vaan asiaan.

Jotain varmaan nyt jätettiin kummassakin tapauksessa kertomatta.

Korttit ei toimi, se on nykyään ihan yleistä, ei siihen nyt mitään huutoa asiakkaalle tarvita. Se on totta, että voidaan päivitellä, että taas ei pankin yhteydet toimi, mutta sitäkään ei nyt suureen ääneen "huudeta".

Ja jos apteekista ostaa asiallisen määrän niitä itsepalveluhyllyssä olevia reseptivapaita lääkkeitä, niin en usko, että mikään apteekki niitä ei muka myisi?

Vierailija
54/164 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen muuten huomannut saman! Kerran menin flunssaisena läheiseen Lidliin hakemaan jotain nopeaa purtavaa ja maitoa. Vartija seurasi minua kuin hai laivaa! Siis yhtä flunssaisena niiskuttavaa pientä surkeaa naikkosta koko reissuni ajan ovelta maitohyllyille ja kassalle. Oikein pysähtyi aina odottamaan jos minäkin pysähdyin, koko ajan äärimmäisen epäileväinen ilme kasvoillaan.

Toisen kerran menin apteekkiin flunssaisena, olin vielä raskaana. Tarkoituksena oli ostaa särkylääkettä ja vitamiineja. Aivot ei oikein pelittäneet kuumepöhnän takia, niin jouduin miettimään hyllyillä, että mitähän minä oikein tulin hakemaan.

Työntekijä tuli kysymään jotenkin kireästi, että voiko olla avuksi. Hymyilin ja totesin, että mietin tässä vaan, että mitähän mallia ottaisin, kun on niin monenlaista (vitamiinit). Työntekijä totesi kireänä "Aha." ja käveli pois, jäi kuitenkin viereiselle hyllylle seisoskelemaan ja katselemaan minua. Kun pääsin kassalle, sama tyyppi totesi väkinäisesti hymyillen, että heillä on tälläinen käytäntö, että kassit tarkistetaan kassalla. IKINÄ ei ole minulta laukkua pengottu apteekissa. Näytin laukkuni sisältöä ja pyysivät oikein vartijankin paikalle katsomaan. Hävetti kun jouduin availemaan kaikki pienimmätkin taskut ja sopukat. 

Muut asiakkaat katsoivat minua todella julmasti kun poistuin. En ole enää kehdannut asioida ko. apteekissa. :/

Miksi näytit? Ei myyjällä ole oikeutta tehdä sinulle tarkastusta, eikä vartijoillakaan, poliiseilla ainoastaan on moiset valtuudet. Tuollaisessa tilanteessa sanotaan vaan "Vai niin"  ja poistutaan paikalta. Sen jälkeen laaditaan seikkaperäinen reklamaatio apteekkarille.

Itse olisin näyttänyt, ihan näyttääkseni myyjälle, etten ole varastanut.

Vierailija
55/164 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverini on transtaustainen ja yritti hakea hormonit ja injektioneulan apteekista, hänellä oli tietenkin resepti ja hormoneihin tarvitaan tietenkin neula, ellei pistätä terkkarissa. Hänelle todettiin nenänvartta pitkin katsoen, että neuloja saa *paikannimi*. Ko paikka oli huumeidenkäyttäjien neulanvaihtopiste.

Vierailija
56/164 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olisin näyttänyt, ihan näyttääkseni myyjälle, etten ole varastanut.

Minulla kerran, kauan sitten, kun olin joku lukiolainen tai opuskelija, virheellisesti hälytti kaupassa jokin portti tms. Siihen sitten jtkn vartijaa ja myymäläpäällikköä pyytämään takahuoneeseen. Sanoin, että ei käy, odotetaan tässä poliisia, tai sitten puran kaikki tavarat tähän näin itse, ja te pyydätte anteeksi väärää hälytystä, niin että kaikki kuulevat, eli kuulutatte sen. Näin kävi. Minnekään takahuoneeseen en olisi lähtenyt.

Tuossa apteekkitilanteessa kippaisin varmaan kaikki kamat siihen tiskille. Siinäs pengotte. Koko käsilaukun sisällön myös. Anteeksipyyntö päälle, ja jono seisoo. Voi, voi.

Ulkomailla laukkuni on katsastettu esim. Israelissa ja parissa muussa maassa rutiininomaisesti, terrorismiuhan takia. Muuten ei kukaan edes ole pyytänyt.

Toisaalta muistan, kun aikoinaan joka kassalla oli tarra "avoin kassi, rehellisyyspassi". Kuvassa sitten hymyilevä avoin ostoslaukku 😂

Olen syntynyt 70-luvulla.

P.S. Sinulle, joka kyselit: flunssaan voi valmistaa esim. viiniteetä. Kyse ei ole dokaamisesta. Mummini otti aina konjakkinaukun.

Vierailija
57/164 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suhtaudun varauksella niin siihen, että apteeksisa ei muka myyty flunssalääkettä ja siihenkin, että alettiin huutaa, kun kortti ei toiminut. Ainioa "huuto" jota voisn kuvitella on, että kassaihminen "huusi" jonkun avukseen jos oli epävarma, mikä oli vikana. Mutta silloinkaan se "huuto" ei (luultavasti) kohdistunut siihen asiakkaaseen vaan asiaan.

Jotain varmaan nyt jätettiin kummassakin tapauksessa kertomatta.

Korttit ei toimi, se on nykyään ihan yleistä, ei siihen nyt mitään huutoa asiakkaalle tarvita. Se on totta, että voidaan päivitellä, että taas ei pankin yhteydet toimi, mutta sitäkään ei nyt suureen ääneen "huudeta".

Ja jos apteekista ostaa asiallisen määrän niitä itsepalveluhyllyssä olevia reseptivapaita lääkkeitä, niin en usko, että mikään apteekki niitä ei muka myisi?

Kuule, näitä aspoja riittää, joilla on "huono päivä". Sitä sitten puretaan syyttömään asiakkaaseen.

Vierailija
58/164 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jostain syystä kipeä ihminen herättää myyjien/vartijoiden "mikä lie huumehörhö"-tutkan!  Viime syksynä vartija seurasi minua Prismasta Alkon ovelle, kun hain flunssassa tarvikkeita punaviinikaakaohon .  Nenä niistämisestä punaisena, pipo likaisten hiusten peittona  ja yllä miehen iso villapaita sekä legginsit ja kumisaappaat. Näytin epäilemättä räjähtäneeltä, mutta silti herää kysymys...

Millainen ihminen ei erota niiskuttavaa flunssapotilasta narkkarista?!

Harvoin kukaan flunssassa käy hakemassa punaviiniä..

Voi kuule koko ajan käy meillä flunssaisia ihmisiä ostoksilla. Viini on monelle pieni luksus kipeänä ja siitä voi tehdä monia eri lämpimiä juomia sen perinteisen mustaviinimarjamehun sijaan. T. Alkon työntekijä

Jaa enpäs tiennyt, että suomalaiset kittaa kipeenäkin alkoholia. No joka päivä sitä näköjään jotain oppii. :D

Miksi sitä pitää kitata? Sitä voi ihan ottaa sen lasin tai pari ja nauttia siitä. Jos et itse osaa kohtuukäyttää niin hae apua.

Vierailija
59/164 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse annan vartijoiden seurata itseäni esim tunnin ajan. Ei haittaa yhtään, tulee vain turvallisempi olo. Kyllä ne aina lopulta väsyy. Koskaan en ole varastanut mitään.

Vierailija
60/164 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua seuraa myös kaikki vartijat aina. Myyjät kyttää ja kulkee perässä. Ikinä en ole mitään varastanut. Tuntuu tosi loukkaavalta. Luulen sen johtuvan kroonisesta sairaudestani, jonka vuoksi olen järkyttävän uupunut, kai se sitten näky minusta ulospäin niin että vaikutan narkkarilta tai varkaalta. Vaatteet ja hiukset on kyllä puhtaat aina.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kahdeksan