Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kerrostaloihin muuttaneet ihmiset jotka eivät ymmärrä käyttää väliovea

Vierailija
28.08.2017 |

Ihmettelevät vain miksi ulko oven vieressä on toinen ovi ja jättävät auki.. Ei ymmärrä. Olen tavannut useita.

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole väliovea.

Oon tehny postijakajana kesätöitä ja litteät paketit mahtuu luukusta, jos väliovi on auki, muuten se ottaa vastaan ja asukas joutuu hakemaan paketin postista. Ehkä nää ihmiset oottaa pakettia. :-D

Vierailija
2/52 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin aina eikö noita ihmisiä häiritse se, että joka ikinen asunnossa puhuttu sana kuuluu selvästi rappukäytävään. Itse puhun tästä syystä eteisessä hiljempaa, vaikka pidän väliovea visusti kiinni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/52 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän lähes aina väliovea auki just postin takia.

Vierailija
4/52 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me olemme vielä pahempia kuin aloittajan mainitsemat ihmiset. Me olemme jopa kiikuttaneet sen välioven kellariin.

Vierailija
5/52 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nannamanna kirjoitti:

Minä taas en voi tehdä näin, tai koira lukee postin ennen minua, eikä minulle jää enää paljon luettavaa. Se pahuksen piski avaa paketitkin!

Vierailija
6/52 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä siinä että joku voi kuulla aukijättäjän jutut mutta kun joku voi joutua kuuntelemaan oven aukijättäjän ääniä.

Vierailija
7/52 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä se ovi ei edes mene kunnolla kiinni. Pitäisi ryskää ja painia sen kanssa, jos sen oikeesti haluaa sulkea. Ja silloinkin se jossain vaiheessa aukeaa itsekseen ensin kolahtaen ja sitten pikkuhiljaa naristen. Vanha talo ja tuo ovi on vissiin ajan saatossa mennyt vähän kieroksi. Oon ajatellu että naapurit tykkäis vielä vähemmän, jos aina rynkyttäisin sitä ovea. Pitäisi varmaan hommata sellanen karsee ovistoppari pönkittämään ovea.

Vierailija
8/52 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä se ovi ei edes mene kunnolla kiinni. Pitäisi ryskää ja painia sen kanssa, jos sen oikeesti haluaa sulkea. Ja silloinkin se jossain vaiheessa aukeaa itsekseen ensin kolahtaen ja sitten pikkuhiljaa naristen. Vanha talo ja tuo ovi on vissiin ajan saatossa mennyt vähän kieroksi. Oon ajatellu että naapurit tykkäis vielä vähemmän, jos aina rynkyttäisin sitä ovea. Pitäisi varmaan hommata sellanen karsee ovistoppari pönkittämään ovea.

Huoltoyhtiö?

Vierailija
9/52 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole väliovea. Joten vaikea käyttää.

Vierailija
10/52 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nannamanna kirjoitti:

Minä taas en voi tehdä näin, tai koira lukee postin ennen minua, eikä minulle jää enää paljon luettavaa. Se pahuksen piski avaa paketitkin!

Munulla saman tekee kissa. Hyvällä tuurilla vielä kastelee päälle.

Vierailija
11/52 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nannamanna kirjoitti:

Munulla saman tekee kissa. Hyvällä tuurilla vielä kastelee päälle.

AHAA ! Siksi Vilpertti on häkissä ettei pääse lukemaan postia! Vilpertti on rotta :)

Vierailija
12/52 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valiovet taitavat olla pitkalle suomalainen keksinto. Ei muissa asuinmaissani sellaisia ole ollut sen paremmin kuin postiluukkujakaan ovissa. Postit jaetaan talon alakerrassa oleviin lokeroihin.

Vierailija
13/52 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne yhtäkään, joka olisi ihmetellyt vierailleen, miksi väliovi on olemassa. Minkälaisia ihmisiä nämä sitten ovat? 

Minultakin jää joskus väliovi auki, mutta en minä sen tarkoitusta nyt sen kummemmin ole ihmetellyt. 

Vierailija
14/52 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valiovet taitavat olla pitkalle suomalainen keksinto. Ei muissa asuinmaissani sellaisia ole ollut sen paremmin kuin postiluukkujakaan ovissa. Postit jaetaan talon alakerrassa oleviin lokeroihin.

Marokossa? Oliko siellä muitakin kuin savimajoja? Ovetkin??

Vierailija
15/52 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa onkin monet asiat paremmin kuin muualla maailmassa

Vierailija
16/52 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niitä kutsutaan osastoivaksi oviksi. Kerrostalossa on huoneiston ulko-ovi ja sitten väliovi tarkoituksella koska se vaimentaa ääntä niin rappukäytävästä kuin asunnosta. JA toimii tulipalossa paloesteenä. Omassa asunnossani on väliovi mihin on laitettu kiinni karmiin kyltti missä lukee äänenvoimakkuuden vähentämisen olevan 34 desibeliä.

Suomessakin on kerrostaloja joissa on postilaatikot ala-aulassa.

Vierailija
17/52 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

USA:ssa kuulemma on väliovia ainakin vanhemmissa rakenuksissa.

Vierailija
18/52 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pistän välioven kiinni postinjakaja jättää lehden tursuamaan postiluukusta ja joku voi sen ottaa, jos pidän välioven auki jakaja työntää sen lehden sisään. Meillä on ulko-oven ja välioven välissä vain 2 cm tila.

Vierailija
19/52 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän talossa porraskäytävään syttyy meidän tasanteelle valo, kun avaan sisäoven ottaaksen postin ovien välistä. Valo palaa turhaan minuutin tai jotakin.

Vierailija
20/52 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

poistetaan ovien vaihdon yhteydessä uusiin ei ole saanut asentaa enää v2012 jälkeen paloturvallisuus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kuusi