Mieheni kanssa päätimme tienata 50.000 euroa (jopa 112.000) LISÄRAHAA aivan helposti
Olemme mieheni kanssa polttaneet kumpikin askin tupakkaa päivässä pitkään.
Laskimme, että tämä täysin turha ja erittäin vahingollinen harrastus maksaa meille nyt 5000 euroa vuodessa eli kymmenessä vuodessa 50.000 euroa nettona. Päätimme lopettaa tupakoinnin molemmat heti.
Jos vielä sijoittaisimme kunkin vuoden lopussa ko. 5000 euroa tuotot uudelleensijoittavaan laajaan kansainväliseen indeksietf-rahastoon (jonka tuotto on ollut keskimäärin 8 % /vuosi pitkään) meillä on 10 vuoden kuluttua korkoa korolle laskien 112.000 euroa käytettävissä.
Saa käyttää, mutta ei ole pakko ;-D
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just joo. Minä olen pienipalkkainen yh ja olen onnistunut säästämään kolme sijoitusasuntoa ja asun itse Westendissä. Palkka I on netto 1300 e. Kyllä onnistuu kun tahtoo kovasti.
Jos olisit käyttänyt ehkäisyä niinkuin minä, voisit olla vielä vauraampi.
Mutta kuka sut perii
Pyrin tuhlaamaan kaiken ennen kuin kuolen. Toivottavasti onnistun.
Nykyisillä tupakanhinnoilla vaimoni tupruttelee kolmisen tonnia vuodessa taivaan tuuiin. Minä en ikinä suostuisi tuollaiseen tuhlaukseen ja olen kokeillut kaikki kiristys- ja suostuttelukeinot saadakseni hänet lopettamaan, mutta ilman tulosta. Olen tarjoutunut luopumaan mistä tahansa mikä on minulle tärkeätä tai mihin kulutan rahaa, mutta ei. Esimerkiksi alkoholin käytön olen luvannut lopettaa kokonaan useitakin kertoja, no nyt lopetin sen muuten vaan huvikseni. Tosin vaimo käyttää alkoholiakin enemmän kuin minä käytin. Niin tupakointiin liittyy vielä sekin että tupakoijaa saa aina odotella, kun ensin pitää vetää vielä yksi nortti ja sitten vielä toinenkin. V#tuttaa niin että tukka lähtee!
Tupakoijat maksavat Suomessa valtiolle tupakkaveroina lähes miljardin vuodessa.
Kiitos siitä. Se ei kuitenkaan riitä tupakoinnin aiheuttamien hauskojen seuraamusten hoitojen kattamiseen:
erilaiset syövät, sydänsairaudet, verenkiertohäiriöt ja -sairaudet, näön heikkeneminen, krooniset keuhkosairaudet, kuten astma sekä krooninen keuhkoputkentulehdus ja siihen liittyvä keuhkoahtauma. Lisäksi tupakointi aiheuttaa impotenssia ja suurentaa mahahaavan riskiä. Tupakointi on merkittävinsepelvaltimotaudin, aivoinfarktin ja katkokävelyn aiheuttaja. Tupakointi aiheuttaa keuhkosyövistä 90 %, haimasyövistä 30 % ja huomattavan osan myös muista syöpäsairauksista. Tupakointi tiedetään muun muassa keskeiseksimunuaissyövän riskitekijäksi. Tupakointi myös nostaa virtsarakon syövän riskin suunnilleen nelinkertaiseksi ja aiheuttaa enemmistön sairastumisista.Tupakointi heikentää lisäksi hedelmällisyyttä molemmilla sukupuolilla. Tupakointi aiheuttaa paljon sairauspoissaoloja ja ennenaikaisia työkyvyttömyyseläkkeitä.
Tupakoinnin haittoihin lukeutuvat myös savun sivullisille aiheuttamat haitat, joita kutsutaan passiiviseksi tupakoinniksi. Lannoitteilla kasvatettu tupakka sisältää merkittäviä määriä poloniumin isotooppia 210, joka kerääntyy tupakoitsijoiden keuhkoihin ja aiheuttaa syöpää.
Nämä kustannukset kaikkiaan ovat yhteiskunnalle miljardeja vuodessa.
Tupakoijat siirtävät rahojaan myös mittavassa määrin tupakkayhtiöille, niiden osakkeisiin sijoittaneet kiittävät. Kiitos!!!
Mutta jatkakaa tupakoitsijat kaikessa rauhassa tupakointia. :-D
Mä en kans polta ja mulla on piljoona.
Vain hyvin yksinkertaiset ihmisoliot polttavat.
Täydelliset kumipäät!
Mäkin luulin tekeväni hirveitä säästöjä kun lopetin tupakoinnin, mutta vaivihkaa se raha meneekin sitten johonkin muuhun :D Ehkä olisi pitänyt pistää ne tupakkarahat sivuun.
Mun tuttu lähti pari viikoa sitten laukkuineen. Hän itse oli laukussa sisällä. Kaipaamaan jäivät varsin vaimo ja 4 ja 7 vuotiaat lapset. Tuprutteli jatkuvasti tupakkaa. Lääkärit sanoivat että juuri tämä syynä. Että semmoista - miettikääpä!!!
Se tietohan on jo laskettu ja julkaistu että tupakkavero kattaa kaikki siitä aiheutuvat kulut ja valtiolle jää reilusti ylikin. Joten älkää jaksako enää siitä aiheesta.
Minäkin poltan mutta hurjalta kuulostaa nuo summat mitä täällä on kerrottu. Laskin että jos itse lopetan niin säästän vuodessa 410 euroa. Pitää olla jo melko hyvät tulot jos on varaa 5 tonnia vuodessa laittaa pelkkiin savukkeisiin.
Tulimme järkiimme kirjoitti:
Olemme mieheni kanssa polttaneet kumpikin askin tupakkaa päivässä pitkään.
Laskimme, että tämä täysin turha ja erittäin vahingollinen harrastus maksaa meille nyt 5000 euroa vuodessa eli kymmenessä vuodessa 50.000 euroa nettona. Päätimme lopettaa tupakoinnin molemmat heti.Jos vielä sijoittaisimme kunkin vuoden lopussa ko. 5000 euroa tuotot uudelleensijoittavaan laajaan kansainväliseen indeksietf-rahastoon (jonka tuotto on ollut keskimäärin 8 % /vuosi pitkään) meillä on 10 vuoden kuluttua korkoa korolle laskien 112.000 euroa käytettävissä.
Saa käyttää, mutta ei ole pakko ;-D
Niin siis säästätte sen 50 000 euroa 10 vuodessa ja loppu on tuottoa. Siis jos tulee tuottoa.
En ole polttanut koskaan. Senttiäkään ei ole säästöön jäänyt. Olen sentään pystynyt nauttimaan joistain eduista, joista vastaavan tuloinen tupakoitsija on jäänyt paitsi. Terveyskään ei mene ainakaan tupakoinnin takia pilalle. Voin tietysti sairastua jostain muusta.
Tupakointi on nautinto ja hyvä tapa.
Tupakoijat pääsee hautaan paljon aimemin niin ei mene niitä eläkemenoja ja
terveydenhoitokuluja sitten vanhempana valtiolta.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaisi tutustua Zinzinoon, se on nopea reitti hyviin sivutuloihin ja taloudellisesti riippumattomaan elämään.
Kertoisitko lisää tästä.
Miten muka onnistuu?
Mun isä on oikea kitupiikki. Lapsena ei saatu mitään eikä voitu harrastaa. Nyt 80-vuotiaana isäni on rikas. Onnea hänelle. Ei voi edes soittaa kun puhelut maksaa...yms
Ensimmäinen polkupyöräni oli omilla rahoilla hankittu 18-vuotiaana. Ja siitäkin kunnian otti isäni vaikka omalla työllä hankittu.
Ihmettelen vain, että joku sairaus tuo kuuluisiin on.