Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paljonko naisilla menee vuodessa kosmetiikkaan ym?

Uteliasmiekkonen
28.08.2017 |

Itsellä menee:
1 pullo shampoota(vesipesu riittää 4/5 kerroista)
1 pullo suihkugeeliä(sama kuin yllä, eikä sitä tarvitse joka paikkaan lutrata)
2-3 pulloa käsisaippuaa, koska kädet on hyvä pestä kotiin tullessa
~4 tuubia hammastahnaa
1-3 dödöä

=~20-30€/vuosi

Siinäpä ne periaatteessa onkin, toki olen jotain naamanpesuaineita ym joskus ostellut, vaan niitä tulee niin harvoin käytettyä, että kestää useamman vuoden.

Meneekö naisilla enemmän, joku 50€/vuosi esim?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla on mennyt viimeisen vuoden aikana joku tonni. Yleensä muutama satanen.

Vierailija
2/24 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

muutama satanen vuodessa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole jaksanut ynnätä mutta minulla menee paljon enemmän kuin vaimoilla. Ei mitään tolkutonta kuitenkaan, ehkä pari tonnia vuodessa.

M46

Vierailija
4/24 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis AP: pelkkä vesipesu hiuksille? Eikö päänahkasi jää rasvaiseksi? Entäpä mahdolliset kosmetiikkajäämät hiuksissa, eihän ne pelkällä vedellä huuhtoudu mitenkään pois?

Itselläni menee vuosittain:

pari putelia kasvopesuainetta (5-30€/kpl), pari putelia kasvovettä tai micellairea (n. 20€/kpl). 3-4 putelia seerumia (20-50€/kpl), 3 putelia kasvovoidetta (20-50€/kpl). Lisäksi kuorinta-aineita ja kosteuttavia naamioita muutamalla kympillä.

Hiuksiin shampoota (1-2 putelia vuodessa), hoitoainetta (n. 4 putelia vuodessa), hiuksiin jätettävä hoitoaine (3 pullollista). Viitisen purkkia suihkusaippuaa. Hinnat vaihtelee melkoisesti tuotteista riippuen.

Lisäksi ihokarvashaverit ja kosteuttavat vartalovoiteet, jalkavoiteet ja käsivoiteet. Myös kynsilakat ja muut kynsien hoitovälineet laskisin tähän listaan mukaan.

Vierailija
5/24 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis AP: pelkkä vesipesu hiuksille? Eikö päänahkasi jää rasvaiseksi? Entäpä mahdolliset kosmetiikkajäämät hiuksissa, eihän ne pelkällä vedellä huuhtoudu mitenkään pois?

pari putelia kasvopesuainetta (5-30€/kpl), pari putelia kasvovettä tai micellairea (n. 20€/kpl). 3-4 putelia seerumia (20-50€/kpl), 3 putelia kasvovoidetta (20-50€/kpl). Lisäksi kuorinta-aineita ja kosteuttavia naamioita muutamalla kympillä.

Hiuksiin shampoota (1-2 putelia vuodessa), hoitoainetta (n. 4 putelia vuodessa), hiuksiin jätettävä hoitoaine (3 pullollista). Viitisen purkkia suihkusaippuaa. Hinnat vaihtelee melkoisesti tuotteista riippuen.

Lisäksi ihokarvashaverit ja kosteuttavat vartalovoiteet, jalkavoiteet ja käsivoiteet. Myös kynsilakat ja muut kynsien hoitovälineet laskisin tähän listaan mukaan.

Ja unohdin listasta näemmä kokonaan tuoksut. Eli vuosittain menee parisen putelia kainalostickejä ja muutama laadukas hajuvesi tai vartalovesi.

Vierailija
6/24 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja unohdin listasta näemmä kokonaan tuoksut. Eli vuosittain menee parisen putelia kainalostickejä ja muutama laadukas hajuvesi tai vartalovesi.

Ja vielä lisättävä hammastahnat (ehkä 3 kpl/vuosi?) ja muutamia harjoja tai vaihdettavia OralB-päitä sähköhammasharjaan.

Vierailija
7/24 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on haiseva porsas jos noi on vuoden aikana käytettävät tuotteet.

Vierailija
8/24 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kosmetiikan suhteen olen minimalisti, vähän mutta hyvää. En meikkaa lainkaan, mutta mulla menee pelkästään hammaslankoihin joku 50 e/vuosi. Saman verran öljyihin (voiteita en juuri käytä, pyrin laittamaan ihooni vain sellaisia imeytyviä aineita, joita voisin syödä). Shampoo luonnonkosmetiikkaa, samoin suihkugeelit. Lapset lotraavat suihkugeeliä kasapäin.

Sanoisin, että kolmisen sataa vuodessa, tosin osa menee puolison ja lapsen käyttöön.

Vierailija
9/24 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap on haiseva porsas jos noi on vuoden aikana käytettävät tuotteet.

Moi, tuoteuskovainen. Ikävä kyllä sinä saatat haista pahemmalle kuin ap. Jänniä juttuja nuo hajut.

Vierailija
10/24 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käytän 100-300 euroa kuukaudessa pelkkiin tuotteisiin. Noiden lisäksi palvelut.

Vierailija
11/24 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä koko perhe käyttää samaa sampoota, joten en osaa oikein sanoa omaa osuuttani siitä. Suihkussa ja hiuspesulla käymme kolmisen kertaa viikossa. Miehellä on kyllä oma suihkusampoo töissäkin, koska hän peseytyy siellä joka päivä. Sampoon lisäksi käytän hammastahnaa kahdesti päivässä ja roll-on-deodoranttia. Aika kauanhan nuo kestävät. Saippuaa ostetaan aika harvoin, koska suosin näitä täytettäviä kanisterisaippuoita, joilla pestään sekä vessassa että suihkussa; jos sampoo loppuu yllättäen niin hiuksetkin voi pestä sillä. Meikkejä en käytä ollenkaan enkä mitään sampoota kummempaa hiustuotetta. Voisin ajatella pääseväni 20-30 eurolla vuodessa.

Vierailija
12/24 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa-a. Mitähän sitä kosmetiikaksi lasketaan...

Jouluna saan lahjaksi parempia shampoita ja saippuaa yms, koska se tulee käyttöön ja toivon sitä mielelläni jos jotain halutaan lahjaksi antaa.

Hammastahnaa meidän perheessä kuluu kyllä, ja hammasharjat vaihdetaan 3kk välein.

Mitähän sitä kaikkiaan maksaisi meikeistä ja hiustuotteista, rasvoista yms... Ehkä kolmisensataa vuodessa. Ripsiväriä ostan neljä kertaa vuodessa, siitä tulee n. 80 euroa.

Eikö sulla parta kasva vai miten sä raakkaat? Vai nimenomaan pidät täyspartaa. Kysyn vaan, kun parranajotuotteet puuttuu tuosta sun listalta.

Vierailija
13/24 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, en ole koskaan laskenut, mutta ainakin meillä mies käyttää suihkusaippuaa ja kaikenmaailman rasvoja kun minä pärjään oliivisaippualla ja huulirasvalla. Ainakin pärjään halvemmalla kuin oma mies.

Vierailija
14/24 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tarkan markan ihminen budjetteineen. Vaihtokaupoissa olen saanut shampoo, hoitoaine, suihkugeeli, hammasharja ja -tahnavarastit, niihin ei mene yhtään rahaa pariin vuoteen.

Mutta deutski, purkki pestää n 6 vkoa, maksaa 2,5 e, naamavoiteet n 10 e purkki ( serumi, yö-, päivävoide, silmänympäryys ja putsari ) näitä tarvii jokaista 3. Nämä ostan Lumenen ystävänmyynnistä. Ja vartalovoidetta.

Lisäksi huulirasvat, aurinkovoiteet, käsi- ja jalkavoiteet. Jos olen saanut joululahjoja, menee väh 200 e vuodessa. Tänä vuonna ei menny aurinkovoidetta, budjetti on 300 e vuodessa, eli 25 e kk.

Joskus menee kunnolla yli, kun on alepäivät, mutta paljon kk, kun ei mene yhtään.

Vierailija
15/24 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En siis käytä mitään hiustuotteita, koska niitä saisi sitten lutrata pois shampoolla.

Hiukset on lyhyet, ja olen huomannut että mitä enemmän käyttää pesuaineita, sen rasvaisemmaksi iho menee = parempi pestä aineilla harvemmin.

Unohdin listalta hammaslangan ja hajusteen eli tuoksun, hammaslankaan siis se 2-4€/vuosi ja yksi hajusteputeli riittää useamman vuoden, kun laitan sitä lähinnä erityistilaisuuksiin.

Pelkkä vesipesu on yllättävän tehokas, ja olen kyllä kysellyt että haisenko :D hengitys kuulema lemuaa välillä, vaan siihen en ole keksinyt ratkaisua.

Vierailija
16/24 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa-a. Mitähän sitä kosmetiikaksi lasketaan...

Jouluna saan lahjaksi parempia shampoita ja saippuaa yms, koska se tulee käyttöön ja toivon sitä mielelläni jos jotain halutaan lahjaksi antaa.

Hammastahnaa meidän perheessä kuluu kyllä, ja hammasharjat vaihdetaan 3kk välein.

Mitähän sitä kaikkiaan maksaisi meikeistä ja hiustuotteista, rasvoista yms... Ehkä kolmisensataa vuodessa. Ripsiväriä ostan neljä kertaa vuodessa, siitä tulee n. 80 euroa.

Eikö sulla parta kasva vai miten sä raakkaat? Vai nimenomaan pidät täyspartaa. Kysyn vaan, kun parranajotuotteet puuttuu tuosta sun listalta.

Parta kasvaa lähinnä leukaan+"viikset" päälle, riippuen fiiliksistä annan parran kasvaa 2-4cm pitkäksi ja ajelen sähkökoneella muotoa, viikset sitten joko sähkökoneella tai höylällä.

En ajatellut kuin kemikaalien osalta tätä hommaa(joten hammaslanka&harjatkaan ei sinällään kuulu asiaan), esim höyläilyynhän riittää kun on ensin suihkussa niin vesi pehmentää karvoja sen verran että viikset lähtee helposti ja kivuttomasti.

Parturissa käyn 2-3x vuosi vetämässä siistin lyhyen mallin, eli tästä voi päätellä etten jaksa niin välittää muiden mielipiteistä, tukka saattaa rehottaa jne. Ja toisaalta pidän että hiukset saa kasvaa jokusen kuukautta. Kunhan päässä pysyy niin itselle riittää :)

Vierailija
17/24 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm... shampoota ja suihkusaippuaa käytän päivittäin, niihin ja hoitoaineeseen menee ehkä pari sataa. Hammastahnaa, vartalorasvaa, kasvovoiteita (ihan huokeita marketti- tai apteekkirasvoja) ja puhdistusainetta ehkä toisella parilla sadalla. Hiusten muotoiluun käytän yhtä kampaamotuotetta, joka on ikääntyvälle ja ohenevalle hiuslaadulleni sopivaa, siihen menee satanen vuodessa. Hajuvesiä ostan pari vuodessa, dödöt päälle satanen. Meikkejä käytän melkein päivittäin, niihin menee ehkä pari sataa. 800 yhteensä siis.

Minulle nuo ovat elämän pieniä luksusjuttuja. Nautin hyvistä tuoksuista, enkä kyllä pärjäisi pelkällä vesipesulla.

Mutta kukin tyylillään.

Vierailija
18/24 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla menee eniten rahaa ehkä tyyliin hammastahnaan, dödöön, bodywashiin ja naamaputsareihin. Meikkiä käytän ehkä pari kertaa kuussa, ja ainoa mikä kuluu nopeiten niistä on ripsiväri.

Sanoisin, että vuodessa rahaa palaa kaikkiin noihin n. 100-200e? Tykkään hamstrata eri tuoksuisia vartalonpesugeelejä. T. N23

Vierailija
19/24 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomatonta, mitä kaikkea monet tarvitsevat. Itselläni on yksi iso apteekin perusrasva, jota käytän niin kasvoille kuin vartalollekin ja sen saan työnantajalta. Sitten on väritön kynsilakka ja lakanpoistoaine, dödö ja shampoo. Lisäksi omistan ripsivärin ja huulikiillon.

Ja tietenkin on hammasharja ja -tahna ja käsisaippua. Vuodessa menee näihin ehkä max 50€.

Vierailija
20/24 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa-a. Yleensä ostan tuotteita "tukkupakkauksissa" kun saa esim. shampoota kolme purkkia kahden hinnalla, 3 deodoranttia vitosella tms. En varmaan ole ostanut mitään "normaalilla hinnalla" vuosiin...

Jotain laskelmaa:

Deodoranttia 2-3 putelia vuodessa, yhteensä n. 5 euroa (en käytä hoitoainetta koska tukkani on muutenkin sileä, kiiltävä ja liukas)

Shampoota 2 pulloa vuodessa, yhteensä n. 6 euroa

Kasvorasvaa 2 purkkia vuodessa, yhteensä n. 4-6 euroa (käytän Lidlin Cieniä, jota saa välillä alennuksesta 1.99/purkki)

Silmänympärysvoidetta 1 tuubi/vuosi, n. 10 euroa

Vartalovoidetta 1 purkki/vuosi, n. 5 euroa (en käytä säännöllisesti)

Käsivoidetta 2-3 tuubia vuodessa, n. 4-6 euroa

Huulirasvaa 4-5 purkkia tai puikkoa vuodessa, yhteensä n. 10-12 euroa.

Puhdistusaineet (kasvovesi, misellivesi, vanulaput, kuorintavoiteet tms.) n. 6 euroa vuodessa, käytän näitä varsin harvoin joten en osta näitä usein.

Hammasharjat ja -tahnat (harjoja 4/vuosi, tahnaa 2-3 tuubia) yhteensä 6 euroa

Näistä tulee siis yhteensä jotain 50-60 euroa/vuosi. Käytän ihan markettikamaa, joskus tilaan jotain Dermosililta jos on hyvä alennus.

Meikkejä ostan aika harvoin koska en meikkaa paljoa. Olen käyttänyt samaa UD:n pikkupalettia yli 2 vuotta, ja se onkin ainoa tuote josta olen maksanut täyden hinnan. Meikkeihin (pääasiassa ripsiväri ja kynsilakka) menee ehkä jotain 20-30 euroa vuodessa? Tilasin Kiinasta kahdella eurolla sivellinsetin, jota olen käyttänyt kolme vuotta, enkä tarvitse uutta.

Eli pyöreästi satanen/vuosi. En käytä ollenkaan hiustenmuotoilutuotteita koska tukkani on aina poninhännällä tai valkkidonitsilla tehtävällä nutturalla. Kampaajalla tai kosmetologilla en käy ollenkaan - kaveri saksii latvat siisteiksi kahvipalkalla. Olen todella "low maintenance", eli kuulun niihin naisiin jotka herättävät pahennusta netin keskustelupalstoilla. (Eli niillä, joilla kysellään että miksi suomalaisnaiset eivät meikkaa enemmän tai pukeudu paremmin kuten virolaiset siskonsa. :D )