Olen asunut melkein koko lapsuuteni New Yorkissa, mitä haluat kysyä?
Kommentit (131)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millaisia New Yorkissa ovat lapsiperheiden asunnot? Olen luullut, että manhattanilla taviksilla on vain sellaisia pikkukopperoita.
Mieheni kasvoi loft -tyyppisessä asunnossa, jossa oli kokonainen kerros vain heillä. Hieman myöhemmin he muuttivat Brooklynin puolelle ja ostivat brownstonehousen. Miehen kaverit, joilla on lapsia asuvat juuri noissa brownstonehouseissa, koko talo yhdellä perheellä.
En nyt tiedä, mitä tarkoitat brownstonehousella, koska googlesta tuli noita isoja kerrostalon kokoisia taloja. Ei kai perheellä tuollaista kokonaan ole. Tai sitten puhumme jostain erittäin varakkaista perheistä.
En oikein ymmärrä, miksi tuota aiempaa kysymystäni alapeukutettiin, kun ihan vilpittömästi vain kysyin. Olen käsittänyt, että Manhattanilla on todella kallista asua, joten luulisi, ettei siellä tavistuloilla kovin isoa asuntoa saa. Tämäkin vastaaja sanoi, että lapsiperheet asuvat usein Brooklynin puolella.
Ystäväperheemme on opettajia. Heillä on juuri tuollainen talo.
Tällainen? Koko talo omassa käytössä? :O http://www.gettyimages.fi/detail/photo/brownstone-row-houses-park-slope-brooklyn-new-york-royalty-free-image/184322259?esource=SEO_GIS_CDN_Redirect
http://www.oldhouseweb.com/imagesvr_ce/oldhouseweb/uploadedfiles/macdonough_crop_1.jpg
Niin juuri. Appiukolla oli tuollainen myös kun lapset vielä asuivat kotona.
Edelleen kysyn, tarkoitatko tosiaan koko taloa, ettet vain yksittäistä asuntoa tuossa talossa. Tuossahan on sisäänkäyntejäkin kymmeniä. Kyllä minäkin asun kerrostalossa, mutta en minä silti sano, että koko talo on meidän käytössämme.
Nuo ovat erillisiä taloja, vaikka kiinni toisiinsa rakennettuja. Niistä puhutaan myös taloina, ei asuntoina. Town House rivistö voi jatkua kadulla vaikka kuinka pitkään, eivätkä ne muodosta mitään taloyhtiöitä, kuten rivitalot Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millaisia New Yorkissa ovat lapsiperheiden asunnot? Olen luullut, että manhattanilla taviksilla on vain sellaisia pikkukopperoita.
Mieheni kasvoi loft -tyyppisessä asunnossa, jossa oli kokonainen kerros vain heillä. Hieman myöhemmin he muuttivat Brooklynin puolelle ja ostivat brownstonehousen. Miehen kaverit, joilla on lapsia asuvat juuri noissa brownstonehouseissa, koko talo yhdellä perheellä.
En nyt tiedä, mitä tarkoitat brownstonehousella, koska googlesta tuli noita isoja kerrostalon kokoisia taloja. Ei kai perheellä tuollaista kokonaan ole. Tai sitten puhumme jostain erittäin varakkaista perheistä.
En oikein ymmärrä, miksi tuota aiempaa kysymystäni alapeukutettiin, kun ihan vilpittömästi vain kysyin. Olen käsittänyt, että Manhattanilla on todella kallista asua, joten luulisi, ettei siellä tavistuloilla kovin isoa asuntoa saa. Tämäkin vastaaja sanoi, että lapsiperheet asuvat usein Brooklynin puolella.
Tällainen? Koko talo omassa käytössä? :O http://www.gettyimages.fi/detail/photo/brownstone-row-houses-park-slope-brooklyn-new-york-royalty-free-image/184322259?esource=SEO_GIS_CDN_Redirect
http://www.oldhouseweb.com/imagesvr_ce/oldhouseweb/uploadedfiles/macdonough_crop_1.jpg
Edelleen kysyn, tarkoitatko tosiaan koko taloa, ettet vain yksittäistä asuntoa tuossa talossa. Tuossahan on sisäänkäyntejäkin kymmeniä. Kyllä minäkin asun kerrostalossa, mutta en minä silti sano, että koko talo on meidän käytössämme.
Huomaatko, että se on row of houses. Joka rappu kuuluu omaan taloon, jossa on useampi kerros.
Okei. Eli noita ei sanotakaan asunnoiksi, vaan taloiksi. Sitten ymmärrän. Mutta kukaan ei vielä vastannut siihen, millaisissa asunnoissa keski-, tai pienituloiset lapsiperheet asuvat Manhattanilla. Vai oliko se jonkun mainitsema loft-asunto hintatasoltaan myös tällaisille sopiva?
Ap ei vastannut mihinkään sellaiseen, johon vastaamiseen olisi pitänyt oikeasti asua siellä Nykissä. Kaikki vastaukset olivat sellaisia, että missä tahansa lapsuutensa asunut olisi voinut vastata niihin. "Asuin New Yorkissa ja kävin Central Parkissa." Oho, eikä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huomaatko, että se on row of houses. Joka rappu kuuluu omaan taloon, jossa on useampi kerros.
Okei. Eli noita ei sanotakaan asunnoiksi, vaan taloiksi. Sitten ymmärrän. Mutta kukaan ei vielä vastannut siihen, millaisissa asunnoissa keski-, tai pienituloiset lapsiperheet asuvat Manhattanilla. Vai oliko se jonkun mainitsema loft-asunto hintatasoltaan myös tällaisille sopiva?
Noissa on keskimäärin neljä kerrosta, joista moni esim. saattaa vuokrata vaikka kellarikerroksen muille. Kyllä ne ihan taloja on. Minä myös puhuin tuosta loftista, tilaa siinä oli n. 200 neliötä.
Mikä on paras lapsettomuusklinikka missä tehdään gender selection hoitoja ja paljonko ne maksaa siellä..?
Vierailija kirjoitti:
Typerää muuten jonkun osoitteen tivaaminen. Provo voi heittää googlemapsista minkä kadun tahansa, mutta oikea ihminen suojelee yksityisyyttään paremmin. Minä esim olen täällä sanonut asuvani Usan itärannikolla. Ei kiinnosta tarkentaa.
Ap sanoi asuvansa Hkissä nyt. Miten vanhan asuinpaikan kertominen rikkoisi yksityisyyttä? Ihan vilpittömästä mielenkiinnosta kysyn. Toki osoitteeksi voi kertoa minkä tahansa kadun.
Miksi kuvittelet, että haluaisin kysyä sinulta mitään?? Inhoan näitä typeriä keskusteluja.
Olitteko Manhattanilla 11.9.2001? Minkä ikäinen olit? Onko sinulla muistikuvia tapahtuneesta?
Miksiköhän edes luin tätä - päänsärkyä lähinnä tiedossa. M40+, joka on bunkannut hetkisen Nykissä.
Ootko vitun international american citizen? Käytätkö suomenkielen seassa englanninkielisiä sanoja silleen coolisti, kuten Sara Chafak? Oliko helppo muuttaa suuresta maailmasta tänne pöndelle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Typerää muuten jonkun osoitteen tivaaminen. Provo voi heittää googlemapsista minkä kadun tahansa, mutta oikea ihminen suojelee yksityisyyttään paremmin. Minä esim olen täällä sanonut asuvani Usan itärannikolla. Ei kiinnosta tarkentaa.
Ap sanoi asuvansa Hkissä nyt. Miten vanhan asuinpaikan kertominen rikkoisi yksityisyyttä? Ihan vilpittömästä mielenkiinnosta kysyn. Toki osoitteeksi voi kertoa minkä tahansa kadun.
No paljastaisi aloittajan henkilöllisyyden kaikille tutuille, tietenkin. En minä ainakaan halua kaikkien tietävän, että minä tänne kirjoitan.
Vierailija kirjoitti:
Manhattanillalla on tosi kallista asua, joten taidat satuilla.
Älytön kommentti. Me asumme Usassa työkomennuksella, ja paljon kalliimmassa talossa kuin mihin meillä olisi suomalaisilla palkoilla ikinä varaa. Mutta työnantaja maksaa talon ja kaikki muutkin asumismenot, joten oikeasti ei ole mikään ongelma. Aloittajan jutuissa ei ole mitään epäuskottavaa.
Vierailija kirjoitti:
Mikä on paras lapsettomuusklinikka missä tehdään gender selection hoitoja ja paljonko ne maksaa siellä..?
Tottahan tuohon pitää osata vastata jos on 15-vuotiaana muuttanut pois sieltä..
Vierailija kirjoitti:
Ootko vitun international american citizen? Käytätkö suomenkielen seassa englanninkielisiä sanoja silleen coolisti, kuten Sara Chafak? Oliko helppo muuttaa suuresta maailmasta tänne pöndelle?
Hae apua.
Oletko pitänyt kirjaa siitä, että montako tällaista "olen astronautti, haluatko kysyä jotain" -aloitusta olet tehnyt?
Niin ja oletko sama tyyppi, joka satuili kuukausikaupalla asuvansa jenkeissä varakkaan miehensä kanssa joka käytti nimimerkkiä HEL-NYC vai onko teillä vain samat piuhat päässä pois kohdiltaan?
Vierailija kirjoitti:
Ainoastaan av-mammat heittavat englannin kielisia sanoja suomeksi kirjoitettuun juttuun. Oikeasti kaksikieliset osaavat pitaa kielet erillaan, ne ovat aivoissa ikaankuin eri lokeroissa. Minua lahinna naurattaa tuollainen sekakielen kaytto enka nae siina mitaan "coolia".
ap on valehtelija. Sanoi oppineensa kotona Suomea ja silti suomenkielen KIRJOITUSTAITO täydellinen. Just joo, uskon kyllä että puhe luonnistuisi, mutta kyllä tulisi väkisinkin kirjoitusvirheitä muuten.
En ole vieläkään saanut vastausta kysymykseeni, oletko keijo??? Ap, vastaa jo!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noissa on keskimäärin neljä kerrosta, joista moni esim. saattaa vuokrata vaikka kellarikerroksen muille. Kyllä ne ihan taloja on. Minä myös puhuin tuosta loftista, tilaa siinä oli n. 200 neliötä.
Ja vieläkään ei selvinnyt, onko useimmilla keskituloisilla vanhemmilla tosiaan varaa 200 neliön asuntoon Manhattanilla. Puhutaan vain siitä yhdestä asunnosta Manhattanilla ja noista rivitaloista Brooklynissä. Näistä viesteistä voisi nyt päätellä, että Manhattanilla on halvempaa kuin Helsingissä.