Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen asunut melkein koko lapsuuteni New Yorkissa, mitä haluat kysyä?

Vierailija
27.08.2017 |

Saa kysyä mitä tahansa on mielessä.

Kommentit (131)

Vierailija
121/131 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millaisia New Yorkissa ovat lapsiperheiden asunnot? Olen luullut, että manhattanilla taviksilla on vain sellaisia pikkukopperoita. 

Mieheni kasvoi loft -tyyppisessä asunnossa, jossa oli kokonainen kerros vain heillä. Hieman myöhemmin he muuttivat Brooklynin puolelle ja ostivat brownstonehousen. Miehen kaverit, joilla on lapsia asuvat juuri noissa brownstonehouseissa, koko talo yhdellä perheellä.

En nyt tiedä, mitä tarkoitat brownstonehousella, koska googlesta tuli noita isoja kerrostalon kokoisia taloja. Ei kai perheellä tuollaista kokonaan ole. Tai sitten puhumme jostain erittäin varakkaista perheistä. 

En oikein ymmärrä, miksi tuota aiempaa kysymystäni alapeukutettiin, kun ihan vilpittömästi vain kysyin. Olen käsittänyt, että Manhattanilla on todella kallista asua, joten luulisi, ettei siellä tavistuloilla kovin isoa asuntoa saa. Tämäkin vastaaja sanoi, että lapsiperheet asuvat usein Brooklynin puolella. 

Ystäväperheemme on opettajia. Heillä on juuri tuollainen talo.

Tällainen? Koko talo omassa käytössä? :O http://www.gettyimages.fi/detail/photo/brownstone-row-houses-park-slope-brooklyn-new-york-royalty-free-image/184322259?esource=SEO_GIS_CDN_Redirect 

http://www.oldhouseweb.com/imagesvr_ce/oldhouseweb/uploadedfiles/macdonough_crop_1.jpg

Niin juuri. Appiukolla oli tuollainen myös kun lapset vielä asuivat kotona.

Edelleen kysyn, tarkoitatko tosiaan koko taloa, ettet vain yksittäistä asuntoa tuossa talossa. Tuossahan on sisäänkäyntejäkin kymmeniä. Kyllä minäkin asun kerrostalossa, mutta en minä silti sano, että koko talo on meidän käytössämme. 

Huomaatko, että se on row of houses. Joka rappu kuuluu omaan taloon, jossa on useampi kerros.

Okei. Eli noita ei sanotakaan asunnoiksi, vaan taloiksi. Sitten ymmärrän. Mutta kukaan ei vielä vastannut siihen, millaisissa asunnoissa keski-, tai pienituloiset lapsiperheet asuvat Manhattanilla. Vai oliko se jonkun mainitsema loft-asunto hintatasoltaan myös tällaisille sopiva? 

Noissa on keskimäärin neljä kerrosta, joista moni esim. saattaa vuokrata vaikka kellarikerroksen muille. Kyllä ne ihan taloja on. Minä myös puhuin tuosta loftista, tilaa siinä oli n. 200 neliötä.

Ja vieläkään ei selvinnyt, onko useimmilla keskituloisilla vanhemmilla tosiaan varaa 200 neliön asuntoon Manhattanilla. Puhutaan vain siitä yhdestä asunnosta Manhattanilla ja noista rivitaloista Brooklynissä. Näistä viesteistä voisi nyt päätellä, että Manhattanilla on halvempaa kuin Helsingissä. 

Vuokrayksiö Manhattanilla on n. 3000 euroa.

Paitsi Carrie Bradshawlla, joka on vuokrannut asuntonsa jonkun vuokrasäännöstelyn aikana ja maksaa vuokraa vain tosii vähän... hih!

Vierailija
122/131 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhutko englantia amerikkalaisella vai isäsi aksentilla? Onko suomi vai englanti sun ensimmäinen kieli?

Suomi on äidinkieli. Englantia olen oppinut vasta sen jälkeen. En usko, että aksentissani on mitään amerikkalaista.

Eikö mitään, vaikka asuit lapsena siellä??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/131 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millaisia New Yorkissa ovat lapsiperheiden asunnot? Olen luullut, että manhattanilla taviksilla on vain sellaisia pikkukopperoita. 

Mieheni kasvoi loft -tyyppisessä asunnossa, jossa oli kokonainen kerros vain heillä. Hieman myöhemmin he muuttivat Brooklynin puolelle ja ostivat brownstonehousen. Miehen kaverit, joilla on lapsia asuvat juuri noissa brownstonehouseissa, koko talo yhdellä perheellä.

En nyt tiedä, mitä tarkoitat brownstonehousella, koska googlesta tuli noita isoja kerrostalon kokoisia taloja. Ei kai perheellä tuollaista kokonaan ole. Tai sitten puhumme jostain erittäin varakkaista perheistä. 

En oikein ymmärrä, miksi tuota aiempaa kysymystäni alapeukutettiin, kun ihan vilpittömästi vain kysyin. Olen käsittänyt, että Manhattanilla on todella kallista asua, joten luulisi, ettei siellä tavistuloilla kovin isoa asuntoa saa. Tämäkin vastaaja sanoi, että lapsiperheet asuvat usein Brooklynin puolella. 

Tällainen? Koko talo omassa käytössä? :O http://www.gettyimages.fi/detail/photo/brownstone-row-houses-park-slope-brooklyn-new-york-royalty-free-image/184322259?esource=SEO_GIS_CDN_Redirect 

http://www.oldhouseweb.com/imagesvr_ce/oldhouseweb/uploadedfiles/macdonough_crop_1.jpg

Edelleen kysyn, tarkoitatko tosiaan koko taloa, ettet vain yksittäistä asuntoa tuossa talossa. Tuossahan on sisäänkäyntejäkin kymmeniä. Kyllä minäkin asun kerrostalossa, mutta en minä silti sano, että koko talo on meidän käytössämme. 

Huomaatko, että se on row of houses. Joka rappu kuuluu omaan taloon, jossa on useampi kerros.

Okei. Eli noita ei sanotakaan asunnoiksi, vaan taloiksi. Sitten ymmärrän. Mutta kukaan ei vielä vastannut siihen, millaisissa asunnoissa keski-, tai pienituloiset lapsiperheet asuvat Manhattanilla. Vai oliko se jonkun mainitsema loft-asunto hintatasoltaan myös tällaisille sopiva? 

Noissa on keskimäärin neljä kerrosta, joista moni esim. saattaa vuokrata vaikka kellarikerroksen muille. Kyllä ne ihan taloja on. Minä myös puhuin tuosta loftista, tilaa siinä oli n. 200 neliötä.

Ja vieläkään ei selvinnyt, onko useimmilla keskituloisilla vanhemmilla tosiaan varaa 200 neliön asuntoon Manhattanilla. Puhutaan vain siitä yhdestä asunnosta Manhattanilla ja noista rivitaloista Brooklynissä. Näistä viesteistä voisi nyt päätellä, että Manhattanilla on halvempaa kuin Helsingissä. 

En ole mikään NY-asiantuntija, mutta Manhattanillakin lienee eroja vuokrissa. Jossain Harlemin perukoilla tai vaikka Chinatownissa on varmaan vähän erihintaista kuin Central Parkin liepeillä. Manhattanillahan tuloerot on yhdet maailman isoimmista rikkaimpien ja köyhimpien välillä.

Vierailija
124/131 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä opit kirjoittamaan suomea?

(epäilyttävän hyvin)

Sinkkumies

Äitini on suomalainen, kuten minäkin, isäni on britti. Siis, opin kotona.

Olet vain puoliksi suomalainen

Ehkä hänellä on vain Suomen kansalaisuus.

125/131 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole mikään NY-asiantuntija, mutta Manhattanillakin lienee eroja vuokrissa. Jossain Harlemin perukoilla tai vaikka Chinatownissa on varmaan vähän erihintaista kuin Central Parkin liepeillä. Manhattanillahan tuloerot on yhdet maailman isoimmista rikkaimpien ja köyhimpien välillä.

Missään Manhattanilla ei ole halpaa. Ns. huonommilla alueilla (joihin Harlem ei enää kuulu, Harlem on nykyään trendikäs) todella rupuisen yksiön tai huoneen jaetusta kämpästä saattaa saada n. 1800-1900 dollarilla kuussa. Ja tuollaista hintaa päiviteltäisiin kaverille, että löysinpäs hyvän diilin. t. nykkiläinen

Vierailija
126/131 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitkö koskaan Lou Reedia kadulla, ravintolassa tms.?

Vierailija
127/131 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kukaan tulit näille sivuille? Ketä kiinnostaa että olet asunut jossain ja tehnyt siellä jotain...

Vierailija
128/131 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et vaivaudu vastaamaan kysymyksiin.

Vierailija
129/131 |
30.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on surkea provo. Kuka tahansa tv:tä joskus katsellut pystyy samaan ylimalkaiseen jorinaan. Itse tekisin tällaisen provon miljoona kertaa paremmin, mutta ei ole onneksi ollut sellaiseen tähän mennessä tarvetta.

Vierailija
130/131 |
30.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keijo???

Vierailija
131/131 |
30.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo monta päivää yrittänyt saada selville, oletko keijo??? Mikset vastaa???

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kolme