Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen asunut melkein koko lapsuuteni New Yorkissa, mitä haluat kysyä?

Vierailija
27.08.2017 |

Saa kysyä mitä tahansa on mielessä.

Kommentit (131)

Vierailija
61/131 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisia New Yorkissa ovat lapsiperheiden asunnot? Olen luullut, että manhattanilla taviksilla on vain sellaisia pikkukopperoita. 

Vierailija
62/131 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi vanhempasi eivät puhuneet sinulle ja siskollesi suomea New Yorkissa asuessanne?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/131 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keitä julkkiksia olet nähnyt New Yorkin kaduilla? Oliko joitain julkkiksia joita näit useita kertoja? Keneen törmääminen ilahdutti eniten vai ilahduttiko?

Vierailija
64/131 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitko kertoa merkittävimpiä eroja länsirannikkoon? Itse asuin 3-vuotiaasta 14-vuotiaaksi asti Californiassa ja yritän nyt jotain tiivistää tähän mitkä oli merkittäviä eroja Suomeen verrattuna.

-kouluun oli ala-asteella pakko olla saattaja, yksin ei koskaan saanut kävellä

-kerhotoiminta oli oikeasti  aktiivista kouluissa, koko sosiaalinen tilanne koulussa perustui siihen, mihin kerhoihin kuuluit. Tuntuu hassulta kun monet (suomalaiset) katsovat jenkkiläisiä leffoja ja ihmettelevät että tuskin oikeasti on tuollaista että on ne jalkapallon pelaajat omassa porukassa, tanssijat omassa, matikkaporukka omassa jne. Toki tämäkin on todella paljon koulukohtaista

-ala-asteella oikeasti puututtiin kiusaamiseen ja kiusaaja saatettiin erottaa koulusta määräajaksi, jos tilanne ei helpottanut. Suomessa oli vähän järkyttävää jopa kuinka kiusaamiseen ei puututtu. Esimerkiksi välitunneillä penskana jopa supitteleminen oli kielletty.

-ne uskomattoman hyvät ja hienot leikkipuistot, vieläkin näen unia niistä. Toisaalta Suomessa samanlaiset rakennelmat olisivat huomattavasti kalliimpia ylläpitää talven vuoksi

-joillekin perheille oli täysin normaalia syödä päivittäin ulkona. Oma perhe söi harvoin ulkona, ehkä kerran kuukaudessa. Kylässä oleville lapsille ei kelvannut äidin tarjoama makaronilaatikko tai perunat ja jauhelihakastike. 

Vierailija
65/131 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi vanhempasi eivät puhuneet sinulle ja siskollesi suomea New Yorkissa asuessanne?

???????

Vierailija
66/131 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä on supitteleminen?

Vierailija
67/131 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä on supitteleminen?

Luultavasti kahdenkesken/pienellä porukalla kuiskimista, supisemista = usein jostakusta (pahan)puhumista eli kiusaamista, ulkopuolelle jättämistä.

Vierailija
68/131 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millaisia New Yorkissa ovat lapsiperheiden asunnot? Olen luullut, että manhattanilla taviksilla on vain sellaisia pikkukopperoita. 

Mieheni kasvoi loft -tyyppisessä asunnossa, jossa oli kokonainen kerros vain heillä. Hieman myöhemmin he muuttivat Brooklynin puolelle ja ostivat brownstonehousen. Miehen kaverit, joilla on lapsia asuvat juuri noissa brownstonehouseissa, koko talo yhdellä perheellä.

Vierailija
69/131 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mieltä bronxista? Entä queensistä?

Vierailija
70/131 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäisenä voi kulkea ilman vanhempia New Yorkissa?

Vierailija
71/131 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään.

Vierailija
72/131 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieheni kasvoi loft -tyyppisessä asunnossa, jossa oli kokonainen kerros vain heillä. Hieman myöhemmin he muuttivat Brooklynin puolelle ja ostivat brownstonehousen. Miehen kaverit, joilla on lapsia asuvat juuri noissa brownstonehouseissa, koko talo yhdellä perheellä.

En nyt tiedä, mitä tarkoitat brownstonehousella, koska googlesta tuli noita isoja kerrostalon kokoisia taloja. Ei kai perheellä tuollaista kokonaan ole. Tai sitten puhumme jostain erittäin varakkaista perheistä. 

En oikein ymmärrä, miksi tuota aiempaa kysymystäni alapeukutettiin, kun ihan vilpittömästi vain kysyin. Olen käsittänyt, että Manhattanilla on todella kallista asua, joten luulisi, ettei siellä tavistuloilla kovin isoa asuntoa saa. Tämäkin vastaaja sanoi, että lapsiperheet asuvat usein Brooklynin puolella. 

Vierailija
73/131 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitko jo vastata, oletko keijo???

Vierailija
74/131 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En nyt tiedä, mitä tarkoitat brownstonehousella, koska googlesta tuli noita isoja kerrostalon kokoisia taloja. Ei kai perheellä tuollaista kokonaan ole. Tai sitten puhumme jostain erittäin varakkaista perheistä. 

En oikein ymmärrä, miksi tuota aiempaa kysymystäni alapeukutettiin, kun ihan vilpittömästi vain kysyin. Olen käsittänyt, että Manhattanilla on todella kallista asua, joten luulisi, ettei siellä tavistuloilla kovin isoa asuntoa saa. Tämäkin vastaaja sanoi, että lapsiperheet asuvat usein Brooklynin puolella. 

Ystäväperheemme on opettajia. Heillä on juuri tuollainen talo.

Vierailija
75/131 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saitko koskaa mitään terveellistä syötävää?

Ihan perusterveellistä kyllä. Kyllä, meillä oli aina myös hedelmiä jääkaapissa.

Onko siellä puutetta hedelmistä? =O en tiennytkään.

Vierailija
76/131 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi opiskelisit Suomessa? Ne jotka ovat asuneet ulkomailla tietävät että Suomen peruskoulun hyvästä maineesta huolimatta korkeakoulut ja yliopistot ovat mitättömiä ulkomailta katsottuna. Vaikka perhe muuttaa Suomeen niin lapset lähtevät opiskelemaan ulkomaille hyviin oppilaitoksiin. En siis usko. Tästä tietää että on provo.

No ihan päin vastoin. Itse asun Usassa, ja kyllä täällä kaikille on aika selvää, että lapset lähtevät Suomeen opiskelemaan. Usassa kandiin voi helposti upota 250 000 dollaria, ja maisteriin sitten enemmän. Jos on monta lasta, Suomen kansalaisuus on aika kirjaimellisesti lottovoitto. Ei käy kateeksi naapuruston epätoivoinen pyrkimys kohti stipendejä, ylemmän keskiluokankaan alueella. Helsingin yliopisto muuten pärjää vertailuissa ihan hyvin.

Vierailija
77/131 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typerää muuten jonkun osoitteen tivaaminen. Provo voi heittää googlemapsista minkä kadun tahansa, mutta oikea ihminen suojelee yksityisyyttään paremmin. Minä esim olen täällä sanonut asuvani Usan itärannikolla. Ei kiinnosta tarkentaa.

Vierailija
78/131 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällainen? Koko talo omassa käytössä? :O http://www.gettyimages.fi/detail/photo/brownstone-row-houses-park-slope-brooklyn-new-york-royalty-free-image/184322259?esource=SEO_GIS_CDN_Redirect 

http://www.oldhouseweb.com/imagesvr_ce/oldhouseweb/uploadedfiles/macdonough_crop_1.jpg

Vierailija
79/131 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällainen? Koko talo omassa käytössä? :O http://www.gettyimages.fi/detail/photo/brownstone-row-houses-park-slope-brooklyn-new-york-royalty-free-image/184322259?esource=SEO_GIS_CDN_Redirect 

http://www.oldhouseweb.com/imagesvr_ce/oldhouseweb/uploadedfiles/macdonough_crop_1.jpg

Niin juuri. Appiukolla oli tuollainen myös kun lapset vielä asuivat kotona.

Vierailija
80/131 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin juuri. Appiukolla oli tuollainen myös kun lapset vielä asuivat kotona.

Edelleen kysyn, tarkoitatko tosiaan koko taloa, ettet vain yksittäistä asuntoa tuossa talossa. Tuossahan on sisäänkäyntejäkin kymmeniä. Kyllä minäkin asun kerrostalossa, mutta en minä silti sano, että koko talo on meidän käytössämme. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan viisi