Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä rahalla ihmiset matkustavat?

Vierailija
27.08.2017 |

Olen tehnyt koko ikäni töitä, ihan hyvässä ammatissa. On asunto, auto, luottotiedot kunnossa. Mutta ei mulla ole vara ostaa Vuittonin laukkuja, lentää Dubai-Lontoo-Vegas reittejä, kiskoa shamppista aamulla, päivällä ja illalla. Ja näitä, etenkin naisia, on julkisuudessa paljon.

Ja sitäkin ihmettelen, kun olen lukenut ulosottoveloista ja muista. Mitä mä teen väärin?

Kommentit (89)

Vierailija
81/89 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nettotulot yli 5000 euroa, kyllä siitä jää vähän matkustamiseen. 

Meillä sama juttu. Ja jää rahaa törsäämiseenkin.

Vierailija
82/89 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enemmän minuakin ihmetyttää, miten ihmisillä on AIKAA matkustaa :) Itse kun käy kokopäiväduunissa, ei tarvitse hirveän monesta reissusta vuodessa haaveilla - kesällä voi tehdä parin viikon Euroopan reissun, talvella viikon-parin hiihtolomamatkan ja maksimissaan pari pidennettyä viikonloppua siihen päälle vuoden aikana.

Kesät vapaata. Kyllä siinä pariksi kuukaudeksi pääsee ulkomaille, ja kaverin mökilläkin ehtii vielä käydä kääntymässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/89 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No velaksihan nuo elää. 

Vierailija
84/89 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan omilla palkkarahoillani minäkin matkustelen. Pyrin laittamaan joka kuukausi noin 500 € palkasta säästötilille. Sellaisina kuukausina, kun menoja on muuten enemmän, on summa pienempi tai jätän väliin. Jos taas on menoja vähän, saatan laittaa isommankin summan talteen. Vuodessa saa helposti parin, kunnollisen matkan budjetin säästettyä ja jää vielä muuhunkin kivaan. Etenkin kun suunnittelee ja järjestää hyvissä ajoin ja huolella, niin saa kivan reissun niin edullisesti, että on siihen skumppaan ja ostoksiinkin halutessa varaa.

Vierailija
85/89 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No velaksihan nuo elää. 

Ei velaksi vaan velana. :)

Vierailija
86/89 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ihmettelen enemmän sitä, miten ihmisillä on niin paljon aikaa matkustamiseen. Kyllähän sitä rahaa tulee kun töissä käy, eikä matkustaminen mitään maltaita maksa ellei ole sinkku, jos ei valitse kalleimpia vaihtoehtoja.

Me olemme lapseton keski-ikäinen pariskunta ja molemmat työskentelemme kotoa käsin, joten oleskelupaikalamme ei ole niin väliä. Useamman kerran vuodessa (3-5 kertaa) vuokraamme kämpän kuukaudeksi tai olemme edullisessa hotellissa 1-2 viikkoa ja TEEMME TÖITÄ viikonpäivät ihan normaalisti. Emme siis läheskään aina matkusta ulkomaille lomalle.

Tänä vuonna olemme kohta olleet 2 kuukautta ulkomailla "etätöissä". Toki aina yritämme ottaa muutaman vuosilomapäivän matkojen ajaksi, että pääsee näkemään maisemiakin. Mutta me tykkäämme tosi paljon istua kahvilassa vaikkapa Lontoon keskustassa ja siis vaihdella työympäristöä sen sijaan että olisi aina kotona tai toimistolla. Tämä on meiltä molemmilta tietoinen valinta ja molempien työnantajat ovat tähän suostuneet.

M48

Vierailija
87/89 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen freelancer ja työni hoituu periaatteessa missä vain, missä on nettiyhteys. Samoin avomiehelläni. Matkustaminen on suurin intohimomme ja on harvinaista, että olisimme kotona kokonaisen kuukauden ilman, että kävisimme jossain ulkomailla.

Vuodessa teemme 1-2 isompaa reissua (eli vähintään 3 viikon pituista, joskus ollaan jopa pari kk reissussa), 2-4 n. viikon reissua ja monta 2-4 päivän viikonloppumatkaa.

Tienaamme ihan hyvin niin että voimme elää hyvää elämää kotonakin, mutta oikeastaan emme käytä matkustamiseen niin paljoa rahaa. Asumme kivassa kämpässä keskustassa kaupungissa jossa turismi kukoistaa, joten laitamme aina reissujen ajaksi kotimme Airbnb:lle vuokralle. Sijainnin ja koon ansiosta voimme pyytää hyvän summan meillä yöpymisestä. Airbnb siis rahoittaa todella hyvin matkamme. Usein jopa TIENAAMME rahaa lähtemällä ulkomaille, jos saadaan halvat lennot ja hyvä hotellidiili :D nytkin ollaan menossa ens viikolla pitkäksi viikonlopuksi Amsterdamiin, ja kämppämme on jo buukattu koko ajaksi ja ne tienestit maksaa kokonaan lentolippumme, houseboatimme JA yli jää vielä melkein 150 euroa (jotka käytämme tietty Damissa huvittelemiseen).

Toisaalta emme myöskään ole sellaisia ihmisiä jotka tuhlaa rahoja turhanpäiväisiin asioihin: olemme kirppishaukkoja ja ostamme hyvin harvoin uusia vaatteita, minä en voisi kuvitellakaan pistäväni satoja euroja ulkonäkööni (olen luonnonlapsi/cityhippi) joten kosmetiikkaan, kampaajalle, kauneushoitoihin yms. ei kulu rahaa, syömme terveellisesti ja kasvispohjaisesti ja sesongin mukaan, emmekä pahemmin juo alkoholia vaikka paljon tuleekin biletettyä ja tanssittua kaikenmaailman reiveissä ja katubileissä ja festareilla.

Vierailija
88/89 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei ole

– lapsia,

– autoa,

– asuntolainaa.

Saan käteen 2 300 euroa kuussa, ja siitä jää hyvinkin tonni säästöön. Tuolla reissaa kyllä ihan niin paljon kuin aikaa on – ja opettajan ammatissa sitä aikaakin reissaamiselle on ihan mukavasti. "Elämä on valintoja" on klisee, mutta kyllä siinä tiettyä totuutta on takana.

Ymmärrettävä yhtälö, joskaan ei taida toimia pääkaupunkiseudulla, jos vuokraan jo helposti hujahtaa tonni muista laskuista puhumattakaan. Tai sitten joku muu (kuten puoliso) maksaa asumisen tai se maksetaan puoliksi. Toki asuminen pääkaupunkiseudulla on myös valinta.

Vierailija
89/89 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En polta, en juo alkoholia, en harrasta mitään muuta maksullista, en ostele usein vaatteita yms., oon kulkenut viimeiset 15 vuotta samalla nahkatakilla kesät talvet, en käy kosmetologeilla yms., parturissa käyn 1-2 krt vuodessa, meillä on kuvaputkitv ja mulla miehen vanha työpuhelin eli ei ostella elektroniikkaa jatkuvasti, mies korjaa itse auton, varaosiakaan harvoin tarvii ostaa. Miehellä sama juttu paitsi se ei oo käynyt parturissa yli 15 vuoteen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kahdeksan