Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä rahalla ihmiset matkustavat?

Vierailija
27.08.2017 |

Olen tehnyt koko ikäni töitä, ihan hyvässä ammatissa. On asunto, auto, luottotiedot kunnossa. Mutta ei mulla ole vara ostaa Vuittonin laukkuja, lentää Dubai-Lontoo-Vegas reittejä, kiskoa shamppista aamulla, päivällä ja illalla. Ja näitä, etenkin naisia, on julkisuudessa paljon.

Ja sitäkin ihmettelen, kun olen lukenut ulosottoveloista ja muista. Mitä mä teen väärin?

Kommentit (89)

Vierailija
1/89 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on oikeesti tosi tylsiä ihmisiä, eikä tee arkisin mitään. Tällöin ei rahaakaan kulu. Sitten otetaan äkkilähdöillä halvin 50eur peruutuspaikka (yksin on halpa ja helppo lähteä) ja esitetään että on suunniteltu ja säästetty jo pitkään ko. matkaan juuri ko. paikkaan.

Ei se varsinaisen kallista hommaa ole. Autoon menee helposti vuodessa enemmän, kuin viikon reissuun ulkomailla, kunhan vain ottaa parhaan tarjouksen.

Vierailija
2/89 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta pelkkään elämiseenkin menee jo jonkin verran. Mulla on jäänyt ymmärtämättä jotain perustavaa laatua olevaa tässä elämässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/89 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa muistaa, ettei asiat aina ole niin kuin ne ulkopuolisen silmin näyttävät. Moni antaa elämässään todellisuutta ruusuisemman kuvan. Etenkin julkisuudesta tuloja saavat.

Vierailija
4/89 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten nuo ulosottovelat muuten menee jos ei ole vakituista tuloa?

Ja moni noista julkimoista saa yhteistyökumppaniensa kautta matkoja, osalla on varakas kumppani jne.

Vierailija
5/89 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole kalliita harrastuksia tai vaate- tms. shoppailuhimoja, en juokse kahviloissa tai baareissa. En arjessa sen kummemmin kituuttele, nuo edellä mainitut eivät tuota iloa, joten niihin en rahaa paljoa tuhlaa. "Ylimääräisillä" sitten mieluusti reissaan tutustumassa maailmanmenoon eri kohteissa. Tykkään aktiivilomista, mutta niiden kokeminen omia arkiympyröitä kauempana on samalla rentouttavaa.

Vierailija
6/89 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin lähteä vaikka huomenna ulkomaille. En tänä vuonna lähde mutta ens vuonna. 

Vierailija
7/89 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkarahoilla. Palkasta jää noin 500 kuussa säästöön, eli kuukausibudjetti on mitoitettu sellaiseksi että on mukava elää mutta ei tuhlata päättömästi. Esim. meillä ei ole autoa, joten asuinpaikka on valittu niin että julkisilla ja kävellen pääsee kaikkialle. Iso omakotitalo keskellä skutsaa olisi kiva, mutta ei sovi käytännössä elämäntyyliimme. Ruokaan laitetaan paljon rahaa, mutta minimaalisesti esim. tekniikkaan. Puhelimeni on 8v vanha, teineillä on halvimmat mahdolliset. Ei pelikoneita. 

Noilla valinnoilla meillä on mukava elämä ja rahaa säästössä sopivasti niin että voimme matkailla kun siltä tuntuu tai ostaa justiinsa sellaisen sohvan kun haluamme tai mennä taksilla kun se helpottaa arkea jne. 

Eli meillä on riittävästi rahaa koska olemme valinneet elämäntyylimme niin, että budjetti on löysä. 

Vierailija
8/89 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin sun rahat sitten menevät? Mulla palkka 1600 e/kk ja joka kuukausi siirrän säästötilille 400-500 e. Tolla rahalla teen 3-4 reissua vuodessa. Tänä vuonna oon käynyt Thaimaassa, New Yorkissa ja Bulgariassa. Jouluna vielä Sri Lankaan.

Vierailija
9/89 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne on oikeesti tosi tylsiä ihmisiä, eikä tee arkisin mitään. Tällöin ei rahaakaan kulu. Sitten otetaan äkkilähdöillä halvin 50eur peruutuspaikka (yksin on halpa ja helppo lähteä).

Tähän on kyllä pakko todeta, että yksin ei todellakaan ole halpa lähteä. Saa maksaa usein lähes saman verran, kuin kaksi henkeä. Oli sitten kyse äkkilähdöstä tai ei.

Vierailija
10/89 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niillä on helpompaa säästää jotka eivät asu pk-seudulla. Sinkkuna joudun maksamaan jo pelkästä asumisesta ja liikkumisesta töihin sen about 800e ja siihen päälle loppu eläminen.

Vierailija
11/89 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eiköhän nuo julkkispimatsut juo äijien tarjoamia shampukoita.. en luulekaan, että niillä rahaa on käytössä kummoisesti. Joku kuolaukko sponssaa ulkomaille reissuun.

Vierailija
12/89 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin sun rahat sitten menevät? Mulla palkka 1600 e/kk ja joka kuukausi siirrän säästötilille 400-500 e. Tolla rahalla teen 3-4 reissua vuodessa. Tänä vuonna oon käynyt Thaimaassa, New Yorkissa ja Bulgariassa. Jouluna vielä Sri Lankaan.

Osa rahasta menee tietysti säästöön. On sekä pörssiosake- että asuntosäästöjä. Kyllä niillä rahoilla varmaan jo pari vuotta pärjäisi jos palkkatyö loppuisi, mutta niiden tarkoitus on kuitenkin kasvaa korkoa ja tuoda turvaa.

Ihan tavallista elämää elän. Voin toki käydä kahvilla, käyttää taksia, ostaa kivoja vaatteita. Tosin mitään noista en erityisemmin halua, tarpeen ja tilanteen mukaan. Ei ole kalliita harrastuksia tms.

Matkaillessa haluan jonkinlaista mukavuutta. Hotellin pitää olla hyvällä paikalla, vuoteen mukava, rahaa syödä ja juoda tarpeen mukaan. Mutta ei siis mitään luksusta. Mutta en todellakaan voisi olla reissussa viikosta toiseen, koko ajan maailmalla. Jo ihan työnkin takia.

Vierailija
13/89 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ne vuittonit välttis aitoja ole.

Vierailija
14/89 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me yritetään säästää peruselämisestä, että rahaa jää muuhunkin. Meidän kk ruokamenot kahdelta on noin 400 euroa. Jotkut saa ruokaankin menemään älyttömiä summia.

Vierailija
15/89 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljonko sulla on asumismenot/kk? Entä liikkuminen (auto/julkiset tms)? Harrastatko mitään? Onko vakuutuksia?

Vierailija
16/89 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä jäi heti paljon enemmän rahaa käteen, kun luovuimme autoista.

Ihan palkkatuloilla matkustelemme, ei ole mitään perintöjä. Ulkomailla käymme noin 5-6 kertaa vuodessa.

Olemme keskituloinen, keski-ikäinen, lapseton pariskunta. Suurin syy hyvään rahatilanteeseemme on varmasti tuo lapsettomuus. Tietysti minulla on varaa merkkilaukkuihin ja shampanjaan, kun en maksa lasten kuluja.

Vierailija
17/89 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästämisellä. Meillä laitetaan joka kuukausi rahaa matkatilille. Sillä rahalla tehdään 1-2 ulkomaan reissua vuodessa.

Edullisestikin saa esim. kaupunkireissun ostamalla lennot ajoissa ja varaamalla majoituksen peruutusmahdollisuudella. Jos löytää edullisemman, voi vaihtaa vaikka monta kertaa.

Valmismatka on perheelle huomattavasti halvempi, jos sen ostaa lähes vuoden aiemmin. Äkkilähtöjä ei juuri saa perheelle, jossa on teinejä.

Jos pystyy matkustamaan sesonkien ulkopuolella, pääsee edullisesti.

Me ei syödä usein ravintoloissa eikä törsäillä arjessa. Meillä on vain yksi auto.

Vierailija
18/89 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ihmettelen enemmän sitä, miten ihmisillä on niin paljon aikaa matkustamiseen. Kyllähän sitä rahaa tulee kun töissä käy, eikä matkustaminen mitään maltaita maksa ellei ole sinkku, jos ei valitse kalleimpia vaihtoehtoja.

Vierailija
19/89 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nettotulot yli 5000 euroa, kyllä siitä jää vähän matkustamiseen. 

Vierailija
20/89 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästän matkoihin koko ajan. Meillä ei ole kesämökkiä, ei venettä. Niihin menee monilla paljon rahaa. En shoppaile mitään turhaa, ei kiinnosta merkkilaukut yms. Vaatteita ostan harvoin. Emme käy kotimaassa ulkona syömässä kuin ehkä pari kertaa vuodessa. Baareissa ei käydä koskaan. Ei polteta, ei dokata. Syödään tavallista kotiruokaa. Tällä hetkellä säästän 1000 € /kk. Tänä vuonna matkat vielä Madridiin, Sveitsiin ja Thaimaahan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan yhdeksän