Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ero ja exällä uusi

Kirppu
27.08.2017 |

Seurustelin 1.5 vuotta miehen kanssa joka oli eronnut avioliitostaan puoli vuotta ennen tapaamistamme. Mies kertoi erostaan hyvin epämääräisesti enkä tavatessani tajunnut että avioerosta oli todella niin vähän aikaa. Suhteemme alkoi syyskuussa 2015 ja päättyi maaliskuussa 2017. Sen jälkeen suhteemme jatkui vielä fwb-suhteena heinäkuuhun asti, kunnes minun päätöksestä lopetimme elokuun alussa kaiken yhteydenpidon syystä että mies ei halunnut palata yhteen ja minä tarvitsin tilaa ja aikaa päästää lopullisesti irti.

Miehellä on jo toinen nainen. Tiedän että fwb suhteen aikana muita ei ollut, eli tämä nainen on tullut kuvioihin sen jälkeen kun yhteydenpito lakkasi. Ja ei siinä mitään, hänellä on täysi oikeus siihen.

Haluaisin iloita minulle rakkaan ihmisen puolesta että hänen ei tarvitse olla yksin. Tiedän että yksin oleminen on hänelle raskasta. Silti minusta tuntuu pahalle että näin pian heti uusi. Minua pelottaa että hän unohtaa minut kokonaan, mikä tietysti ajan myötä on selvää, mutta olisin halunnut että hän olisi edes pikkusen muistellut mua vielä. Kirpasee, kun on niin helposti korvattavissa. Ärsyttää, että minä täällä tunnelmoin ja muistelen ja ikävöin meidän yhteistä aikaa ja toinen elää ensi-ihastumisen aikaa uuden kanssa. Olen surullinen, kateellinen ja eniten peloissani siitä että hän unohtaa minut kokonaan.

Vertaistukea muilta eronneilta. Tiedän että nämä mun tunteet on lapsellisia ja narsistisia. Mutta nekin kuuluu irtipäästämiseen. Ehkä jonakin päivänä osaan iloita siitä että exäni jatkoi elämäänsä. Minäkin jatkan kyllä, kunhan vielä hetken toivun tästä.

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fwb?

Vierailija
2/32 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Friends with benefits

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei siis halunnut seurustella kanssasi ja sinä päätit lopettaa vakipanosuhteen. Olet siis poissa silmistä ja poissa mielestä, joten on tilaa uudelle suhteelle ihmisen kanssa, jonka kanssa on muutakin kuin pelkkää seksiä. Tunteitaan kun ei voi pakottaa.

Yritähän pärjäillä.

Vierailija
4/32 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyyppi tekee tuota varmaan jatkuvasti. Itselläni on ollut yksi samanlainen suhde. Vasta sen loputtua tajusin, että olinkin vain yksi lenkki hänen seurustelurumbassaan. Kaava meni kaikkien kanssa samalla tavalla: kihloihin aika pian tapaamisesta, ihanaa seurustelua kunnes alkoi "tarvitsen omaa tilaa" "varmaan kolmenkympin kriisi" "pakko päästä kavereiden kanssa välillä baariin" . Jäi kirjaimellisesti rysän päältä kiinni, oli toisen naisen kanssa. Lopetin suhteen välittömästi. Sen jälkeen olen nähnyt kun on samaa kuviota tehnyt useammankin kerran. Kihloissa ollut varmaan 7-8 kertaa mutta aina ero ennen kuin häitä päästään juhlimaan.

Vierailija
5/32 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lue toi sun teksti uudestaan ulkopuolisen silmin. Ehkä tajuat, että ainoa asia jota sun pitäisi surea on se, että koskaan haksahdit ko mieheen.

Vierailija
6/32 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nuo ole narsistisia haluja, vaan normaaleja tunteita joita tulee eron kohdatessa. Varsinkin kun itse olisit ollut halukas jatkamaan suhdetta sen miehen kanssa.

Totta hemmetissä se tuntuu pahalta kun ihminen, jota tunsit itse rakastavasi, onkin välittänyt noin vähän että korvaa sut heti. Se on iso kolaus itsetunnolle.

Ja se on ihan ok. Käyt vaan rauhassa kaikki tunteet läpi, sieltä tulee vielä raivo ja katkeruuskin aikanaan ja sit huomaatkin että elämä on kivaa ja tuo aika miehen kanssa oli mitä oli, nyt on aika uusiin juttuihin. Mutta sun varsinaisesta erosta on kuitenkin vasta vähän aikaa.

Vierailija
7/32 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin jäi kertomatta että minä laitoin poikki suhteen silloin maaliskuussakin ja nytkin ku teen tätä lopullista eroa niin en koe että haluaisin häntä takaisin. Mua vaan ärsyttää et sillä on uus. Jo nyt.

Ap

Vierailija
8/32 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti se unohtaa, se on eron tarkoitus että jatketaan elämää. Eikä sun tarvitse olla exäsi puolesta onnellinen, ei siihen tarvitse pystyä. Yrität nyt vain parhaasi unohtaa sen miehen kokonaan ja jatkat omaa elämääsi eteenpäin.

Vierailija
9/32 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastaan ihan hyvä, että pääsit miehestä eroon. Näyttäisi siltä, että hän ei osaa tai halua sitoutua. Ehkä olette kovin nuoria.

Tämä voi tuntua pahalta, mutta tilallasi olisi voinut olla melkein kuka vaan ja lopputulos olisi sama. Jotkut ihmiset ovat sellaisia. Sure aikasi ja jatka omaa elämääsi. Kyllä vielä löytyy sellainenkin ihminen, joka kokee sinut ainutlaatuiseksi, uniikiksi kuten oletkin. Vika ei ole sinussa.

Vierailija
10/32 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin jäi kertomatta että minä laitoin poikki suhteen silloin maaliskuussakin ja nytkin ku teen tätä lopullista eroa niin en koe että haluaisin häntä takaisin. Mua vaan ärsyttää et sillä on uus. Jo nyt.

Ap

No tehän erositte maaliskuussa, sillä on ollut paljon aikaa käsitellä eroa ja pohtia uusia vaihtoehtoja.

Vierailija
11/32 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei exän puolesta tarte iloita, se pitää unohtaa kokonaan.

Vierailija
12/32 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina ajatellut, että en halua olla yhdessä ihmisen kanssa, joka ei halua minua. Sen kun sisäistää, erosta pääsee yli melko helposti. Ihan ymmärrettävää sinäänsä, että ihmisiä ärsyttää, kun eivät osoittaudukaan jälkeenpäin kovin korvaamattomiksi. Kai se käy itsetunnon päälle.

Vierailija
13/32 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin onkin. Tympäsee et tätä piti venyttää koko kesä. Ja tiedän että hänellä olikin sitoutumisongelma, ei ehkä aina, mut avioerosta oli liian vähän aikaa. Ja ärsyttää sekin että koin jo että oon päässyt siitä yli kunnes tuli tää "sillä on uus" tieto ja nyt kelaan sitä. Haluaisin vaan et se räytyis ikävissään muhun. Oikeesti vähä tyhmää. Jännä miten tärkeältä se tuntuu et olis ollut jonkun elämässä joku merkittävä tyyppi.

Ap

Vierailija
14/32 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja se että entäs jos se nyt muuttaa tän uuden kans kimppaan. Miten sekin multa on pois jos se toisen kans onnistuu paremmin. Argh miten sietämättömiä tunteita.

Ap

Vierailija
15/32 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin onkin. Tympäsee et tätä piti venyttää koko kesä. Ja tiedän että hänellä olikin sitoutumisongelma, ei ehkä aina, mut avioerosta oli liian vähän aikaa. Ja ärsyttää sekin että koin jo että oon päässyt siitä yli kunnes tuli tää "sillä on uus" tieto ja nyt kelaan sitä. Haluaisin vaan et se räytyis ikävissään muhun. Oikeesti vähä tyhmää. Jännä miten tärkeältä se tuntuu et olis ollut jonkun elämässä joku merkittävä tyyppi.

Ap

Joko tää on provo tai olet, ap, todella hämärä tyyppi...

16/32 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh, ei tuo ap tilanteesi kovin lapselliselta vaikuta. Kyllä jokaista eroa saa surra, ja on luonnollista jos tuntee jonkinlaista kateudentunnetta kun toinen vaikuttaa porskuttavan elämässään eteenpäin.

Vaikutat osaavan käsitellä tunnetta, joten eiköhän se ajan myötä tuosta helpota. Älä murehdi siitä mitä hän muistaa tai unohtaa, sinun osalta on keskeistä omat muistosi. Kohti uutta auringonnousua ja luomaan uusia muistoja.

Vierailija
17/32 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lue toi sun teksti uudestaan ulkopuolisen silmin. Ehkä tajuat, että ainoa asia jota sun pitäisi surea on se, että koskaan haksahdit ko mieheen.

"Surea"!? Toivottavasti tämä ei oli typo.

Vierailija
18/32 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ehkä mä oonkin ihan hämärä tyyppi ku näitä täällä yksin sohvalla kelailen.

Vierailija
19/32 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On täysin normaalia tuntea ja ajatella noin. Kuuluu eroprosessiin ja tuntuu siinä hetkessä todella pahalta, mutta tuohon ei auta muu kuin aika. Vaikka tiedän itse varsin hyvin, kuinka kliseiseltä ja turhalta tuo sanonta tuossa vaiheessa tuntuu.

Itse seurustelin exäni kanssa kuusi vuotta ja parin viikon päästä meidän erosta hänellä oli jo uusi nainen kuvioissa (jälkeenpäin sain tietää, että oli ihastunut häneen jo ennen eroa). Tuntui sanoinkuvailemattoman pahalta, että miten exä pystyi juurikin pääsemään meistä ja minusta yli niin nopeasti ja helposti, ja mietin samoin kuin sinä, että miten minä olin korvattavissa tuosta noin vain niin helpolla. He menivät kihloihin puolen vuoden päästä ja ostivat heti yhteisen asunnon, nyt erosta on puolitoista vuotta ja heillä on syksyllä häät ja tämä kihlattu on tällä hetkellä raskaana.

Itselläni meni vuoden verran päästä ylipäätään erosta yli, joten on hurjaa miettiä että miten pitkälle exä samassa ajassa ehti jo rakentaa uutta parisuhdettaan. Mutta näin jälkikäteen ajateltuna olen tavallaan erittäin tyytyväinen, että tuo uusi tyttöystävä ja kihlat ja muut tapahtuivat niin nopeasti samaan syssyyn, niin sain kaiken sen "surettua/käytyä läpi" yhdellä kertaa. Ja nyt olen jo niin lopullisesti ylitse tuosta exästä ja meidän erosta, että voin kyllä sanoa olevani onnellinen heidän puolestaan. Oma aikani tulee sitten, kun on tullakseen. Tällä hetkellä olen onnellisesti sinkkuna. :)

Tsemppiä Ap:lle!! Muista, että tuossa tilanteessa on täysin ymmärrettävää tuntea surua/mielipahaa/kateutta/vihaa/ mitä ikinä, se kertoo vain siitä että olet aidosti välittänyt exästäsi ja rakastanut häntä. Mutta kaikesta pääsee onneksi entistä vahvempana yli ja saat tilalle jotain paljon parempaa! Kliseistä joo, mutta totta.

Vierailija
20/32 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sattumoisin tiedän ja osan tunnen miehiä, jotka ovat alkaneet hakea uutta naista välittömästi kun suhde on loppunut.

Olen muutaman kanssa keskustellut asiasta ja miehet eivät näe mitään vikaa käytöksessään ts siinä uutta verkkoa heti apajille. Miks pitäs jäädä odottamaan on ollut kysymys. Itse naisena en kykenisi hyppäämään heti uuteen ja olen sitä mieltä, että jos haluaa pysyvää ja kestävää suhdetta jokaisen pitää käydä edelinen suhde kunnolla pois ( esim eroryhmissä)ja jokaisen pitää asua yksin .vuosi tai kaksikin ennen uutta suhdetta. Mitä opin edellisistä suhteista on hyvä käydä läpi. Laastarisuhde onnistuu harvoin ja jää lyhyeksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän neljä