Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pieniä ja suuria vittumaisia asioita palstalla!? Peukutusketju

Vierailija
27.08.2017 |

Peukku ylös jos olet samaa mieltä ja alas jos et.

Minä aloitan minua ärsyttää " upitus"
Etenkin jos tuo up on tullut 2 minuuttia aloituksen lähettämisen jälkeen!

Kommentit (69)

Vierailija
41/69 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turhiin keskusteluihin kommentointi.

Laittaa sinne vaikka "Kiinnosti...". Miksi pitää kommentoida mitään, kun silloin vain nostaa keskustelun etusivulle? Ristiriitaista?

Samoin miksi pitää kommentoida ihan selviin provoihin. Kun kukaan muu kuin provoaja itse ei vastaa, viestiketju uppoaa taaksepäin.

Vierailija
42/69 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat viestit voisi oikolukea ennen lähetä-napin painamista. Autocorrect tekee tekstistä usein täysin käsittämätöntä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/69 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eriävien mielipiteiden mustavalkoinen tulkinta niin, että oletetaan se mielipide todellista kauemmas siitä omasta.

Esim. jos puhutaan jostain rikoksesta ja jotakuta kiinnostaa tekijän motiivit, hänen tulkitaan puolustelevan tai vähättelevän tekoa.

Rasismin vastustajien tulkitaan hyväksyvän terrorismi ja terrorismin vastustajien olevan rasisteja.

Vierailija
44/69 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitusten poistaminen. Äsken tein aloituksen jossa kysyin mikä tämä erityislapsi kylpylä juttu on ja pyysin linkkiä. Aloitus sai olla alle minuutin?

Vierailija
45/69 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porvoo sitä, porvoo tätä. "Terveisiä Porvooseen!!"

Vierailija
46/69 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uino-keskustelut

Vierailija
47/69 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kommenttien peukuttaminen alaspäin ilman, että perustelee miksi niin tekee.

Täysin järjetön moderointilinja, mikä paikoin tekee keskustelun täysin mahdottomaksi

Tyhmät ihmiset

Mua ei häiritse niinkään perustelematon alapeukuttelu, vaan se että perustelemaan ei suostuta edes pyydettäessä vaan sen sijaan alapeukutetaan sitä kysymystä, ikään kuin olisi väärin haluta tietää syyt alapeukkuihin.

Minua ärsyttää se, että vaaditaan alapeukkuihin perusteluja. Peukutan, koska en jaksa kommentoida! Ja saatan alapeukuttaa viestiä ihan vain siksi, että kirjoittaja ei esim. laita välejä välimerkkien jälkeen, jolloin en viitsi lukea koko viestiä, tai koska kirjoittaja käyttää jotain Hevonperseenahon korpialueen murresanaa, jota kukaan ei ole koskaan kuullut, jolloin koko viestin sisältö jää epäselväksi. Tai vaikka vain siksi, että viestissä on ärsyttävä sävy. Ei kiinnosta alkaa selitellä peukutuksiani näille loukkaantujille. En ole sinulle mitään velkaa!

Vierailija
48/69 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkilöanalyysit ja diagnoosit, kun tietona toisesta on vain muutama tai jopa vain se yksi viesti AV:llä.

Vierailija
49/69 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiasisällön sijaan kirjoitusvirheistä, pilkuista yms. nipottaminen. Jos toisen viestistä saa selvän, niin ei pitäisi yksittäisen (tai useammankaan) kirjoitusvirheen suistaa keskustelua ihan harhapoluille. Näin valitettavan usein täällä kuitenkin käy.

Vierailija
50/69 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täysin järjetön moderointilinja, mikä paikoin tekee keskustelun täysin mahdottomaksi

Tyhmät ihmiset

Mua ei häiritse niinkään perustelematon alapeukuttelu, vaan se että perustelemaan ei suostuta edes pyydettäessä vaan sen sijaan alapeukutetaan sitä kysymystä, ikään kuin olisi väärin haluta tietää syyt alapeukkuihin.

Minua ärsyttää se, että vaaditaan alapeukkuihin perusteluja. Peukutan, koska en jaksa kommentoida! Ja saatan alapeukuttaa viestiä ihan vain siksi, että kirjoittaja ei esim. laita välejä välimerkkien jälkeen, jolloin en viitsi lukea koko viestiä, tai koska kirjoittaja käyttää jotain Hevonperseenahon korpialueen murresanaa, jota kukaan ei ole koskaan kuullut, jolloin koko viestin sisältö jää epäselväksi. Tai vaikka vain siksi, että viestissä on ärsyttävä sävy. Ei kiinnosta alkaa selitellä peukutuksiani näille loukkaantujille. En ole sinulle mitään velkaa!

Anteeksi jos loukkasin.

Ei niitä perusteluja vaadita vaan toivotaan.

Sinulla on oikeus alapeukuttaa perustelematta (kuten sanoin, tämä ei häiritse minua), ja muilla on oikeus toivoa perusteluja.

Alapeulutus osoittaa, että pitää viestiä epätoivottuna. Kun joku saa alapeukkuja "miks alapeukut" -kysymykselle, syntyy kuva että se kysyminen olisi väärin. Saahan sitä kysyä! Pakko ei ole vastata tosiaankaan, mutta miksi kysymistä paheksutaan?

Vierailija
51/69 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ettei poistettavia viestejä ilmeisesti tarkisteta, vaan ihan asiallisiakin poistetaan vaan koska joku on ne keksinyt ilmoittaa asiattomiksi. Enkä nyt tarkoita mitään muka-asiallisia, vaan sellaisia oikeasti ihan neutraalisti kirjoitettuja, tyyliin "en pidä saunomisesta, koska saan siitä päänsärkyä" tai "kysyit asiasta x, täällä on lisätietoa asiasta www.tutkittua_tietoa_asiasta_x". Samoin se että jotkut sanat johtavat automaattiseen poistoon/julkaisemattomuuteen, itse esim. joskus kerroin kuinka mies jonka matkaan en lähtenyt huusi minulle "h***a" mutta sen h-sanan takia viestiä ei julkaistu vaikka en haukkunut ketään.

Vierailija
52/69 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyhmät ihmiset

Anteeksi jos loukkasin.

Sinulla on oikeus alapeukuttaa perustelematta (kuten sanoin, tämä ei häiritse minua), ja muilla on oikeus toivoa perusteluja.

Alapeulutus osoittaa, että pitää viestiä epätoivottuna. Kun joku saa alapeukkuja "miks alapeukut" -kysymykselle, syntyy kuva että se kysyminen olisi väärin. Saahan sitä kysyä! Pakko ei ole vastata tosiaankaan, mutta miksi kysymistä paheksutaan?

Saathan sinä kysyä sitä. Ihan samalla tavalla kuin minä saan alapeukuttaa kysymystäsi, koska mielestäni alapeukuista loukkaantuminen on yksi typerimpiä ilmiöitä palstalla. Jotkut muut taas alapeukuttavat esimerkiksi kielioppinatseilua, mitä minä yläpeukutan aina, ja heillä on siihen yhtäläinen oikeus, koska se on heidän mielestään typerää, vaikkei minusta olekaan.

Vierailija
53/69 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akateemisten jatkuva mollaaminen.

Vierailija
54/69 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyhmät ihmiset

Anteeksi jos loukkasin.

Saathan sinä kysyä sitä. Ihan samalla tavalla kuin minä saan alapeukuttaa kysymystäsi, koska mielestäni alapeukuista loukkaantuminen on yksi typerimpiä ilmiöitä palstalla. Jotkut muut taas alapeukuttavat esimerkiksi kielioppinatseilua, mitä minä yläpeukutan aina, ja heillä on siihen yhtäläinen oikeus, koska se on heidän mielestään typerää, vaikkei minusta olekaan.

Ai tämänkö takia ne kysyjät saa alapeukkuja, että on ajateltu heidän loukkaantuneen.

Mä olen ihan puhtaasti tulkinnu ne uteliaisuudeksi. Vähän kuin jos joku tuijottaa sua oudosti, niin mietit: "No mitä?" Tai jos saat esseestä huonon arvosanan, mietit että mikä meni pieleen.

Tää tuli uutena mulle, siis oon oikeesti aina kattonu noita kysymyksiä ja ollu harmissani, kun kukaan ei tietämättömälle vastaa. Ja jos en tiiä vastausta itekään, niin yläpeukutan kysymystä toivoen, että joku jaksaisi nähdä vastaamiseen vaivan.

Vierailija
55/69 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihamielisyys.

Vierailija
56/69 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarve "servata".

Vierailija
57/69 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämmönen lausemuoto kuin "Kuka...?"

Siis esim. "Kuka tykkää jostain mämmistä?" "Kuka kattoo jotain Salkkareita?"

Miten tommoseen voi ees vastata?

Vierailija
58/69 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jos toi on sun suurin ongelma..."

Vierailija
59/69 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun kerrot jostain ongelmasta ja haluat vaikkapa vertaistukea, ketju pursuaakin äkkiä vittuilevia ja ylemmyydentuntoisia kommentteja. Puhumattakaan provohuuteluista.

Niin, kuten se ketju, jossa joku ymmärtämätön ämmä oli nauranut erityislapsen koirapelolle. Tyypillistä av:tä, että ihmisitä lapsi oli se paska.

Vierailija
60/69 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyhmät ihmiset

No esimerkiksi minä luin palstaa useita vuosia ilman että kirjoitin ensimmäistäkään kommenttia, ja nykyäänkin kommentoin hyvin vähän, vaikka seuraankin suurta osaa keskusteluista ja peukutan kommentteja. Niinä vuosina kun en ikinä kirjoittanut mitään tuntui niin turhalta, kun jotkut kyselivät alapeukkuihin perusteluja, kun en olisi poikennut tavoistani kirjoittaakseni mitään, vaikka minulla olisi ollut kuinka hyvät perustelut. En usko olleeni ainoa, joka vain lukee ja peukuttaa eikä ikinä kommentoi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kolme