Lapsiluvun piti olla täysi, nyt mies kuitenkin haluaa uuden lapsen, äh...
Meillä on neljä lasta, joukossa yhdet kaksoset ja nuorin on nyt 6v eli elämä alkaa olla helpompaa, vaikka esikoinen onkin erityislapsi. Oltiin aina puhuttu kolmesta lapsesta, mutta tulikin sitten neljä, koska kaksosten jälkeen molemmat halus vielä yhden. Vaikka tiedettiin, että kaksosetkin oli mahdolliset..
Kumpaakaan ei ole steriloitu (vielä), mutta samoihin aikoihin kun minä aloin puhua miehelle, että menisin sterilisaatioon niin mies alkoi puhua, että eikö yks vauva ois vielä kiva jne. Ensin luulin vitsiks, mutta ihan tosissaan tuo tuntuu olevan. Luvannut vaikka mitä (hoitaa vauvan kokonaan, jää kotiin jne), jos suostun viidenteen ja ehkä jopa kuudenteen lapseen.
Mä en yksinkertaisesti enää jaksais, kun elämä alkaa olla monessa mielessä helpompaa, vaikka erityislapsen takia haasteitakin toki edelleen on. Ikääkin alkaa olla sen verran, etten tiedä jaksaisko senkään puolesta enää vauvan kanssa, varsinkaan, jos on yhtä itkuinen ja haastava mitä nämä olemassa olevat olleet vauvana.
Kerran suutuspäissäni miehen taas puhuessa tästä samasta aiheesta sanoin miehelle, että jos niin kovasti vauvaa haluaa niin voi etsiä naisen, jonka kanssa sen tekee. No ei kuulemma halua ketä tahansa lapsensa äidiksi vaan ainoastaan minut. Ihan kiva, mutta en siltikään halua.
Täällä ketään vastaavassa tilanteessa ollutta? Miten ratkaisitte ongelman?
Kommentit (44)
Et tietenkään suostu. Nytkin on jo riittävän haastavaa. Ja helppohan se miehen on haluta.
Ratkaisimme ongelman tekemällä puolikkaan lapsen. Se oli hyvä kompromissi.
Jos se on kiitettävästi mukana arjessa niin mikä ettei. Mutta jos itse epäilet jaksamistasi kovasti niin sitten ei.
Itsellä jäi lapsiluku yhteen kun mies ei juurikaan osallistunut senkään hoitamiseen.
Älä vain suostu ikinä mihinkään mitä aviopuoliso toivoo!
Entä jos nainen haluaa lapsen, mutta mies ei...?
Vierailija kirjoitti:
Jos se on kiitettävästi mukana arjessa niin mikä ettei. Mutta jos itse epäilet jaksamistasi kovasti niin sitten ei.
Itsellä jäi lapsiluku yhteen kun mies ei juurikaan osallistunut senkään hoitamiseen.
No näiden nykysten hoitoon ja kasvatukseen mies on osallistunut hyvin alusta saakka eli en nyt varsinaisesti epäile, etteikö hoitais vauvaa eniten, kuten on luvannut. Mutta mun pitäis kuitenkin se vauva(t) kantaa, kärsiä pahoinvoinnista todennäköisesti koko raskausaika (näin ainakin aiemmissa raskauksissa) jne. Sitä nimenomaan en jaksa ja jos vauva tai kaks olis yhtä itkusia kun nykyisetkin vauvana niin eipä se mitään auta, vaik mies hoitais, koska en mä kuitenkaan sais nukuttua sen jatkuvan itkun takia.
ap
Vierailija kirjoitti:
Silloin jätetään sika ja laitetaan maksamaan elareita.
Vierailija kirjoitti:
No ihan sama kumpi sitä lasta haluaa tai ei halua, sitä ei hankita jos molemmat ei sitä tahdo. Jos toinen osapuoli ihan välttämättä lapsen haluaa niin sitten hänen täytyy erota ja etsiä uusi lapsia haluava kumppani.
Miten olisi sijoitetut lapset, ovat jonkun muun tekemiä vai eikö miehelle käy kun omista siittiöistä syntyneet.
Vierailija kirjoitti:
Adoptoikaa?
Tämä prosessi kestäis varmaan kauan ja kuten sanottu minä en enää lapsia haluais, vaikka säästyis siltä raskaudeltakin. Oli yhdessä päätetty, että lapsiluku täynnä, mutta nyt mies on muuttanut mieltään.
ap
Vierailija kirjoitti:
Miten olisi sijoitetut lapset, ovat jonkun muun tekemiä vai eikö miehelle käy kun omista siittiöistä syntyneet.
Olisko nämä sellaisia, jotka saattais joskus palata vanhemmilleen? Tai saattaako olla myös ns. erityislapsia tavalla tai toisella? Varmaan tyhmiä kysymyksiä, muttei ole kovin tuttua itselle..
Tämäkään ei itseäni siinä mielessä innosta, kun on jo ehtinyt asennoitua niin, että nyt alkaa helpompi elämä eikä enää tarvi esim. vauvan takia valvoa. Ja vaikka ois isompikin lapsi niin kyllähän se silti tietää enemmän työtä, jos yksi lapsi enemmän.
ap
Pidä vaan oma pääsi! Nyt elämänne on jo helpottunut kun ei ole vauvaikäisiä hoidettevia. Kyllä mieskin
siitä rauhoittuu,järjestä hänelle olemassaolevien lasten hoitamista nykyistä enemmän. Ajattele omaa
jaksamistasi ja lapsiasi,kuinka kaikille riittää huomiota jos uusi vauvakin sattuisi olemaan erityistarpeinen?
Entä talouspuoli,sitäkin on ajateltava.
Mieshän voisi ilmoittautua mieskaveriksi jollekin isättömälle pojalle jos intoa ja aikaa riittää.
Vierailija kirjoitti:
Pidä vaan oma pääsi! Nyt elämänne on jo helpottunut kun ei ole vauvaikäisiä hoidettevia. Kyllä mieskin
siitä rauhoittuu,järjestä hänelle olemassaolevien lasten hoitamista nykyistä enemmän. Ajattele omaa
jaksamistasi ja lapsiasi,kuinka kaikille riittää huomiota jos uusi vauvakin sattuisi olemaan erityistarpeinen?
Entä talouspuoli,sitäkin on ajateltava.
On kyllä tullut mietittyä sitäkin, että jos uusi vauvakin olis erityislapsi. Se varmasti söis omia voimavaroja enemmän mitä ns. tavallinen lapsi. Ja tässä tapauksessa jäis vähemmän aikaa nykysille lapsille.
Taloudellisesti ois periaatteessa varaa, mutta oma mielipide on silti, että ei. En jaksa enää alottaa alusta vauvarumbaa ja vaikka vauva-ajan vois skipata niin en siltikään halua lisää lapsia.
ap
Vierailija kirjoitti:
Mieshän voisi ilmoittautua mieskaveriksi jollekin isättömälle pojalle jos intoa ja aikaa riittää.
Tää vois olla oikeesti hyvä. Sais mies purettua johonkin sitä vauvakaipuutaan ja jota meille ei tule, mikäli se musta riippuu.
ap
Naisena lopullinen päätös on sinun, kuten raskaus, synnytys ja useimmiten päävastuu lapsestakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Adoptoikaa?
Tämä prosessi kestäis varmaan kauan ja kuten sanottu minä en enää lapsia haluais, vaikka säästyis siltä raskaudeltakin. Oli yhdessä päätetty, että lapsiluku täynnä, mutta nyt mies on muuttanut mieltään.
ap
Mies huomasi että sulle jää liikaa oma aikaa ja sepän on hänen mielestään kamala asia.Voisit vaikka alkaa liian itsenäiseksi.Uusi lapsi ratkaisisi hänen mielestään tämän ongelman ja pysyisit kivasti ruodussa miettimättä omia harrastuksiasi. Älä herran tähden suostu moiseen.
Jos nainen ei lasta halua, nainen ei sitä tee. Teillä on niitä jo tarpeeksi ennestään.
Aina ei voi saada mitä tahtoo.