Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kerro 3 tärkeintä syytä sille, mikset osallistu synnytystalkoisiin!

Vierailija
27.08.2017 |

Niin, miksei teillä vipellä tusina pieniä jalkapareja?

Kommentit (309)

Vierailija
241/309 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1. Minä en halua

2. Minut on myös steriloitu

3. Olen 43-vuotias ja minusta liki nelikymppisetkin jo ovat liian vanhoja vauvojen vanhemmiksi. Saati sit mun ikäiset.

Vierailija
242/309 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Mies ei koe olevansa valmis

2. Taloudellinen tilanne (opiskelija+työtön)

Ei muita syitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/309 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1. Ikä (44)

2. Mies jonka kanssa lapsen tekisin (aviomies) on käynyt vasektomiassa, joten raskautuminen tuskin onnistuisi.

3. Mä en halua lapsia enempää, kaksi jo on.

Vierailija
244/309 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Mielenterveysongelma ja työkyvyttömyys

2. Edellisistä johtuen ei ole rahaa

3. Edellisistä johtuen ei ole resursseja olla hyvä vanhempi.

Vierailija
245/309 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No varmaan oleellisin on se ettei ole kohtua.

Ei oikeestaan oo muita syitä.

N33

Vierailija
246/309 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Lasta ei ole kuulunut 5 vuoden yrittämisen jälkeen

2. Hedelmöityshoitoihin en pääse tällä painoindeksillä, vaikka tiedän paljon painavampiakin äitejä

3. Lapsia ei tehdä, niitä saadaan jos saadaan

Vierailija
247/309 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. En halua lapsia

2. Puoliso ei halua lapsia

3. Lapsen olisi varmasti traumaattista kasvaa tälläisessä perheessä, jossa ei ole toivottu

Vierailija
248/309 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

1) En halua lapsia

2) Olen opiskelija

3) En olisi hyvä äiti

Vierailija
249/309 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. en halua tuhota kroppaani raskaudella ja synnytyksellä, molemmat ovat erittäin vastenmielinen ajatus.

2. haluamme säilyttää oman ajan / harrastukset ja nukkua yöt.

3. maailmassa on jo tarpeeksi ihmisiä kuormittamassa ympäristöä eikä ne suomalaisetkaan kesken lopu.

Vierailija
250/309 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikä. 50-vuotiaana, vaihdevuodet ohittaneena naisena ei enää synnytystalkoisiin osallistuta.

Vierailija
251/309 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain ensimmäisen lapsen 44 v muutamia vuosia sitten. Tehkää te muut. Liian myöhään alkoi biologinen klo tikittää. Sitten kun se alkoi niin tikitti hullunlailla. 

Vierailija
252/309 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kolme lasta. 

Vauvakuumeilisin neljännestä, mutta :

1) olen jo 36v eli liian vanha, ei ehkä tulisi enää tervettä lasta, eikä voimavarani riittäisi kolmen lapsen lisäksi sairaaseen/vammaiseen lapseen. Lapsia oli myös vaikea saada, meni aina 2-3 vuotta yrittäessä/lapsi, joten en tiedä saisinkokaan enää lasta. Sain esikoisen 11v sitten.

2) isosisaruksiin tulisi tosi iso ikäero jo, enkä halua liian isoja ikäeroja. 

3) Olen työtön (kaksi yliopistotutkintoa ja yksi AMK ja mistään ei saa töitä), ei ole varaa enempiin lapsiin. Ja tässäpä tuleekin se, että poliitikkojen on aika turha huudella "tehkää lapsia" tai #synnytystalkoot!, jos lapsiperheitä ajetaan jatkuvasti ahtaalle ja leikataan tukia. Haluan kuitenkin taata lapsilleni jonkinlaisen elintason ja valitettavasti uusi vauva kaataisi taloutemme. 

4) pitäisi hankkia isompi asunto, isompi auto, että mahduttais mihinkään, kolmen lapsen harrastukset on jo nyt kalliita ja kuskailu vie kaikki arki-illat.  ks kohta 3. 

5) mies ei halua enempää. 

Vierailija
253/309 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

50 vuotta, sinkkuus ja kierukka.

Vierailija
254/309 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Olen tahattomasti lapseton jo kymmenettä vuotta.

2. ja 3. Ks. kohta 1.

Vierailija
255/309 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raha, raha ja raha. Sitä ei siis ole. T. Työtön 35-vuotias pariskunta

Vierailija
256/309 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. En halua lapsia.

2. En halua lapsia.

3. En halua lapsia.

Riittääkö?

Vierailija
257/309 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenterveys. Jaksan/viitsin hädin tuskin huolehtia itsestäni.

En halua. Ajatus lapsesta kiehtoo yhtä paljon kuin... vaikka seinäkiipeily.

Asennutin just uuden kuparikierukan, sen myötä on tämä aihe osaltani taputeltu moneksi vuodeksi eteenpäin.

T. lapseton, vuosia naimisissa ollut 30v nainen, että jee.

Vierailija
258/309 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen niihin talkoisiin jo useamman kerran osallistunut aikanaan. Mitään muita yhteiskunnan tukia en ole koskaan saanut kuin lapsilisät. Näistä lapsistani on tullut veronmaksajia, ja vain kahdella heistä on lapsia.  Ei tähän nykymaailmaan enää kannata lapsia tehdä. Tulevaisuus näyttää ankealta ja toivottomalta. Globalisaatio, robotit, työt karkaa kaukomaille. Pätkätyöt, kova kilpailu opiskelupaikoista ja niistä vähäisistä työpaikoista. Raataminen pätkäduuneissa ja kitupalkastaan eläkemaksujen maksaminen, vaikka itse ei aikanaan koskaan tule saamaan eläkettä. Tuosta on elämänilo kaukana. 

Juuri niin. Kultapossukerholaiset tehkööt lapsia, muiden ei todellakaan enää kannata. Enkä ole lainkaan varma, kannattaisiko kultapossukerholaistenkaan.

Vierailija
259/309 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse asiassa parhaillaan raskaana, joten siten olen osallistumassa "synnytystalkoisiin", vaikka termiä, Rinnettä ja hänen puoluettaan inhoankin. 

Lapsilukumme kuitenkin jäänee yhteen, syistä että

1) Olemme aivan liian mukavuudenhaluisia suurperheen pyörittäjiksi; haluamme tehdä uraa, matkustella, nauttia mukavasta elämästä jne. Monta lasta kuulostaa vaivalloiselta, kalliilta, sitovalta, aikaavievältä jne.

2) En halua olla poissa työelämästä pitkään, pelkään urani kärsivän. Työelämä ei ole kyllin joustava tai tasa-arvoinen, monen lapsen hankkimisella olisi väistämättä vaikutusta uraani.

3) Haluan, että lapset aikuistuvat ja minulla voi jossain vaiheessa taas olla muutakin elämää kuin lapset. En halua aloittaa rumbaa alusta montaa kertaa.

Vierailija
260/309 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. En halua lapsia enkä olla äiti.

2. Maapallo on jo valmiiksi ylikansoitettu eikä sen tulevaisuus näytä erityisen lupaavalta ylikansoituksen ja kulutuksen vuoksi.

3. Työ- ja rahatilanne ei salli sitä. Kolmekymppisenä maisterina roikun edelleen pätkäduuneissa ja asun vuokralla. Olisi uran kannalta itsemurha hankkia lapsia, kun jo lapsettomanakin pitää kynsin ja hampain taistella vähistä työpaikoista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän neljä