Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kihloihin vai naimisiin?

Vierailija
27.08.2017 |

Jos kumpikaan ei kuulu kirkkoon eikä lapsia ole lähiaikoina suunnitteilla.

Kihloihin vai naimisiin?

Vaihtoehdot

Kommentit (275)

Vierailija
1/275 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kihloihin helpompi mennä ja myös ero yksinkertaisempi. Erotessa ei mene puolet omaisuudesta, vaan lusikat jaetaan avoliittolain mukaan.

2/275 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ihan miten itse haluatte. Kihlat ei muuta suhdettanne mihinkään suuntaan, joten kysymys kuuluu, että oletteko tyytyväisiä nykyiseen parisuhdemuotoonne vai haluatteko nimenomaan naimisiin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/275 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Yhden kaverin isä tässä yhtenä päivänä kuvaili, miten oli ollut elämänsä aikana kolme kertaa naimisissa. Nyt on jo eläkkeellä. Kertoi tehneensä aina kovasti töitä ja keränneensä säästöjä, mutta jokaisen eron kohdalla puolisolle oli mennyt puolet siihenastisesta varallisuudesta. Äijä olisi nyt rikas mies, jos olisi jättänyt tahdonit lausumatta :o

Vierailija
4/275 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kihlaliitto... eli siis avoliitto. Kihloihin voi mennä kuka vaan, ei sillä ole mitään merkitystä. Lain mukaan kihlaus tarkoittanee avioliiton esteiden tutkintaa, silloin puhutaan kihlaparista. Kihlaus on perinteisesti lupaus avioliitosta. On aika dorkaa sanoa olevansa kihloissa, jos ei ole oikeasti tarkoitus mennä naimisiin lähitulevaisuudessa. Lähitulevaisuudella tarkoitan parin vuoden sisällä.

Vierailija
5/275 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kihlaus on menettänyt merkityksensä.

Vierailija
6/275 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kumpikaan!!! Minkä ihmeen takia pitää se perhanan sormus hankkia väkisin siihen sormeen killumaan?! Jos ei kuulu edes kirkkoon niin mitä väliä sillä on?Kihlat on sitäpaitsi lupaus avioliitosta,tekö meinasitte tästä iäisyyteen sitten kuunnella kihlattuina kaikilta sitä kyselyä että noh,millos sit naimisiin? Itse kohta 10.v parisuhteessa ja en ikinä tule menemään naimisiin enkä kihloihin. Hitto jos ei osaa kaksi aikuista pysyä yhdessä ilman metallirenkaita niin sitten joutaa lähteä.

Vierailija
7/275 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kihlaliitto... eli siis avoliitto. Kihloihin voi mennä kuka vaan, ei sillä ole mitään merkitystä. Lain mukaan kihlaus tarkoittanee avioliiton esteiden tutkintaa, silloin puhutaan kihlaparista. Kihlaus on perinteisesti lupaus avioliitosta. On aika dorkaa sanoa olevansa kihloissa, jos ei ole oikeasti tarkoitus mennä naimisiin lähitulevaisuudessa. Lähitulevaisuudella tarkoitan parin vuoden sisällä.

Samalla tavalla on aika dorkaa sanoa olevansa hiv-positiivinen, jos ei ole oikeasti tarkoitus sairastua aidsiin lähitulevaisuudessa :D

Vierailija
8/275 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pliis ei taas tätä.

Vierailija
9/275 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samalla tavalla on aika dorkaa sanoa olevansa hiv-positiivinen, jos ei ole oikeasti tarkoitus sairastua aidsiin lähitulevaisuudessa :D

Dorkaa on myös verrata sairautta, jonka seurauksiin ei voi itse vaikuttaa ja naimisiinmenoa, joka on oma valinta, toisiinsa. Kukaan ei valitse olla HIV-positiivinen eikä voi päättää itse, tuleeko AIDS vai ei... joten keksi parempi.

Vierailija
10/275 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kihlaus on sopimus avioliitosta.

Avioliitto tietysti. Vaikka lapsia ei ole vielä tulossa.

Vierailija
11/275 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivoliitto on ihan turha. Kihloihinkin voi varmaan mennä kirkossa, jos se on tärkeää. Siunataanhan autojakin ja ties mitä.

Vierailija
12/275 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se porsas!

Vierailija
13/275 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kihlaliitto <3

Vierailija
14/275 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peräti kolmannes vastaajista valitsisi kihlaliiton?

Vierailija
15/275 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ottaisin vaihtoehdon c, avoliitto. 

Minkä takia olisi oltava edes kihloissa? 

Vierailija
16/275 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kihlat ovat vain sormus.

Vierailija
17/275 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihmeen kihlaliitto? Joko ollaan avopari tai sitten naimisissa, kihlaus on vain ajanjakso avioliitosta sopimisen ja itse vihkimisen välissä.

Sormukset voi toki halutessaan ostaa vaikka ei naimisiin aikoisikaan, silloin tosin ei olla kihloissa, korkeintaan "teinikihloissa" :D

Surullista kyllä miten avioliitto instituutiona on menettänyt merkityksensä, mutta se tietysti menee käsikädessä sen kanssa ettei enää uskota Jumalaan joka avioliittoinstituution takana olisi. Niinpä avioliitosta on tullut vain juridinen sopimus joka liittyy omaisuuteen ja sen jakamiseen eri tilanteissa. Itse olen mennyt naimisiin sillä ajatuksella että avioliittomme on ikuinen ja kestää myös kuoleman jälkeen ja Jumala on liitossa osallisena siunaamassa sitä.

Vierailija
18/275 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on kihlaliitto? Miten kirkko liittyy kihloihin?

Kihlaus on lupaus avioliitosta eli kihlausta seuraa avioliitto.

Vierailija
19/275 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ottaisin vaihtoehdon c, avoliitto. 

Minkä takia olisi oltava edes kihloissa? 

Avoliittohan syntyy tavallaan epäsuorasti siitä, että puolisot asuvat yhdessä, eli se kertoo yhteiselämän käytännönjärjestelyistä. Kihlautuminen tai avioituminen sen sijaan kuvaavat mielestäni pikemminkin suhteen vakavuutta. Ja avioitumiseen tietenkin liittyy ne taloudelliset riskit, kuten se, että eron yhteydessä voi joutua maksamaan tasinkoja ja hyvityksiä.

Vierailija
20/275 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kihlat ovat vain sormus.

Minusta ei ole vain sormus, vaan yhteinen toteamus suhteen vakavuudesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan yksi