Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Valitsin ostokseni maksuvaihtoehdoksi Klarna-osamaksun. Siis voi v###tu, mikä korko!

Vierailija
27.08.2017 |

Kun maksusuunnitelma kilahti sähköpostiin niin mietin, voisko sen sittenkin maksaa kokonaan laskun saapuessa ja säästäisi useamman kympin?

Kommentit (93)

Vierailija
21/93 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua ketutti taas kun muistin tilattuani lapsille haalareita, että klarna lähettää laskun spostiin heti ja eräpäivä on heti.

Tuote tulee taas viikkojen päästä ja viimeksi ainakin kun tuli vaihtoja ja palautuksia, oli rahojaan helvetin vaikea saada takaisin.

Paska firma.

Siis ei kai jengi ostele jotain haalareita osamaksulla? Jonkun 60e ostoksen, josta tietää että se on edessä, ei pitäisi olla niin vaikeaa säästää. Ja jos haluaa jonkun kalliin haalarin niin pitäisi varmaan miettiä onko siihen oikeasti varaa jos täytyy osamaksulla ostaa. Ei ihme että ihmisillä on nykyään älyttömästi velkaa.

Ei osamaksulla, vaan laskulla.

En todellakaan muistanut että klarnalla on noin nopea tuo laskutus, että lasku on maksettu pitkään ennenkuin tuotteet tulevat.

Siitä on vuosia kun viimeksi tilasin xxxl.stä jotain ja klarna laskuttajana.. No palautin tuotteita ja jouduin asiaa selvittelemään xxl.n, klarnan kuin jonkin klarnan perintäfirman kanssa, ennenkuin asia selvisi. Mun rahat oli vähän hukkuneet klarnalta matkalla. 3 kk siinä kesti!

Toivottavasti nyt ei mene yhtä vaikeaksi.

Ja lasten haalarit maksaa muuten nykyään 100 € kappale, vähintään...

Haista huilu! Kalliilla lastenvaatteilla joku turha mutsi yrittää pönkittää omaa itsetuntoaan.

No et sä kyllä isommalle lapselle löydä kestävää ja oikeasti pakkasen kestävää haalaria paljon halvemmalla.

Kyllä noita kivoja pikku koristehaalareita löytää halvalla, mutta isommalle käyttöön.. No ne on kalliitta.

Viiden lapsen äitinä olen eri mieltä. Paljon alle satasen haalarit on kestäneet lapselta lapselle. Tottakai olemassa on myös ns. "paremmat" ulkovaatteet - nekin alle satasen.

Mitkä ne nyt on ne sun paljon alle satasen ulkovaatteet? Mistä ja normihintako " paljon alle satasen" Ja mitkä paremmat ulkovaatteet?

Avaa pliis vähän, tosi mielenkiintoista.

Niin kun mä löysin kauhealla etsimisellä noi merkkihaalarit isompia kokoja jostain reiman outletista. Oli siis 86€ ja -70%.

Ja kun tässä vielä takit ja housut joudun ostaan kahdelle ja ne on sen 80 € setti niin löydätkö jostain halvemmalla?

Parit kuomat 40€ pari ja pipaa ja toppahanskaa talveksi, niin satasia viuhuu sievästi.

Ihan turhaa puhetta että täällä ilmaiseksi saa lapsia kasvatettua.

Joo ja voi ostaa vaikka niitä 10 euron Tokmannin alienille suunniteltuja topoarukkasia, jotka on paskana hetkessä, mut en mä tiä mikä hyöty siitä on, lapset menee huonoissa rukkasissa ja vielä risoissa... Joku kehtaa, minä en.

Vierailija
22/93 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin taas just. Alettiin väittelemään lastenhaalareista kun asia oli luottofirman korot ja osamaksut! Laittakaa aloitus niistä helkkarin haalareista ja väitelkää loppuelämänne, niin ei tarvitsisi avata eikä lukea, kun ei kiinnosta. Kiinnosti aloitus, ei haalareista vänkääminen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/93 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua ketutti taas kun muistin tilattuani lapsille haalareita, että klarna lähettää laskun spostiin heti ja eräpäivä on heti.

Tuote tulee taas viikkojen päästä ja viimeksi ainakin kun tuli vaihtoja ja palautuksia, oli rahojaan helvetin vaikea saada takaisin.

Paska firma.

Siis ei kai jengi ostele jotain haalareita osamaksulla? Jonkun 60e ostoksen, josta tietää että se on edessä, ei pitäisi olla niin vaikeaa säästää. Ja jos haluaa jonkun kalliin haalarin niin pitäisi varmaan miettiä onko siihen oikeasti varaa jos täytyy osamaksulla ostaa. Ei ihme että ihmisillä on nykyään älyttömästi velkaa.

En todellakaan muistanut että klarnalla on noin nopea tuo laskutus, että lasku on maksettu pitkään ennenkuin tuotteet tulevat.

Siitä on vuosia kun viimeksi tilasin xxxl.stä jotain ja klarna laskuttajana.. No palautin tuotteita ja jouduin asiaa selvittelemään xxl.n, klarnan kuin jonkin klarnan perintäfirman kanssa, ennenkuin asia selvisi. Mun rahat oli vähän hukkuneet klarnalta matkalla. 3 kk siinä kesti!

Haista huilu! Kalliilla lastenvaatteilla joku turha mutsi yrittää pönkittää omaa itsetuntoaan.

No et sä kyllä isommalle lapselle löydä kestävää ja oikeasti pakkasen kestävää haalaria paljon halvemmalla.

Kyllä noita kivoja pikku koristehaalareita löytää halvalla, mutta isommalle käyttöön.. No ne on kalliitta.

Viiden lapsen äitinä olen eri mieltä. Paljon alle satasen haalarit on kestäneet lapselta lapselle. Tottakai olemassa on myös ns. "paremmat" ulkovaatteet - nekin alle satasen.

Mitkä ne nyt on ne sun paljon alle satasen ulkovaatteet? Mistä ja normihintako " paljon alle satasen" Ja mitkä paremmat ulkovaatteet?

No enpä "avaa". Jos et ole itse hintatietoinen niin mikäpä minä olen sinua opettamaan. Tiedoksesi kuitenkin, että on olemassa laadukkaita vaatteita, joiden rinnuksessa (muita äitejä varten) ei lue Molo, PoP tjn.

https://www.kaksplus.fi/lapsi/lapsen-vaatteet-ja-varusteet/talvihaalari…

Niin miten tuo linkki nyt liittyi tähän?

Kun koululaiselle/ eskarilaiselle ei vaan löydy enää edullisia toppavaatteita. Se on ikävä totuus.. Vaikka ostaisi sen markettihaalarin. Ei niitä paljon alle satasella saa.

Vierailija
24/93 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No niin taas just. Alettiin väittelemään lastenhaalareista kun asia oli luottofirman korot ja osamaksut! Laittakaa aloitus niistä helkkarin haalareista ja väitelkää loppuelämänne, niin ei tarvitsisi avata eikä lukea, kun ei kiinnosta. Kiinnosti aloitus, ei haalareista vänkääminen.

Asia oli voiko maksaa kerralla ja siihen on vastaus annettu.

Sen jälkeen keskustelu on mielestäni aikalailla vapaata, jos sinä haluat keskustella tarkkemmin nimenomaan vain koroista ja osamaksuista voit tehdä omankin keskustelun

Vierailija
25/93 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut kyllä, klarna on paska firma. Ikinä en ole osamaksulla mitään ottanut, mutta heidän laskulaskunsakin on turhan hankalaa. Koko firman tarkoituksena tuntuu olevan saada asiakas jotenkin pulaan.

Vierailija
26/93 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paska firma.

No enpä "avaa". Jos et ole itse hintatietoinen niin mikäpä minä olen sinua opettamaan. Tiedoksesi kuitenkin, että on olemassa laadukkaita vaatteita, joiden rinnuksessa (muita äitejä varten) ei lue Molo, PoP tjn.

Kun koululaiselle/ eskarilaiselle ei vaan löydy enää edullisia toppavaatteita. Se on ikävä totuus.. Vaikka ostaisi sen markettihaalarin. Ei niitä paljon alle satasella saa.

Linkissä on siis vertailua eri merkkisistä haalareista ja kun puhe oli niistä niin...

Tänne ei kannata avautua omista valinnoistaan (halvemmista vaatteista), koska palstan tuntien ne haukuttaisiin lyttyyn viis siitä, että useamman lapsen äidillä olisi niistä hyviä kokemuksia.

Vierailija
27/93 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ostit jonkun pienen ostoksen osamaksulla? Ymmärrän toki isot hankinnat tai poikkeustilanteen, mutta joku parin sadan tavaraan luulisi olevan varaa maksaa kerralla.

----

Niinhän sitä luulisi. Olen kuitenkin pienellä eläkkeellä sinnittelevä mummo ja en ole ostanut vuosikausiin mitään. Tuo ostamani tuote oli tosi hankala löytää ja kun se osui kohdalle niin ajattelin, että nyt isken kiinni. Vaikka sitten osamaksulla.

No eikös se sitten mene tuon poikkeustilanteen piikkiin? :) Sanoin tuon lähinnä siksi, että nykyään on enenevissä määrin ihmisiä (yleensä nuoria), jotka hommailee kaiken maailman pelit ja vehkeet osamaksuilla ollenkaan ajattelematta kokonaishintaa. Parhaimmillaan rahoitetaan homma vielä jollain pikavipeillä.

Ferratuminkin perustaja nauraa partaansa 90 metrisen jahtinsa kannella Välimerellä. Onkohan se kohta jo miljardöörikin vielä. Ainakin jotain vuosia sitten oli netonnut 350 miljoonaa hölmöjen suomalaisten taskuista.

Olen opiskelija ja tarvitsin tietokoneen. En saanut muualta luottoa kuin Klarnalta ja piti ottaa sieltä.

Etkö saanut normaalia opintolainaa? En tietenkään tiedä sinun tilannettasi tarkemmin. Hämmästyttävän usein kuitenkin näkee tilanteen, jossa opiskelija ei suostu ottamaan opintolainaa alle prosentin korolla, mutta kyllä ottaa pikavipin tai osamaksun kymmenien prosenttien korolla.

Vierailija
28/93 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paska firma.

Linkissä on siis vertailua eri merkkisistä haalareista ja kun puhe oli niistä niin...

Tänne ei kannata avautua omista valinnoistaan (halvemmista vaatteista), koska palstan tuntien ne haukuttaisiin lyttyyn viis siitä, että useamman lapsen äidillä olisi niistä hyviä kokemuksia.

Voi että.

Mitä ne sun halvemmat vaatteet nyt sitten on? Mulle halpa vaate oli se Tokmannilta ostettu 50 euron haalari joka ei pitänyt vähäänkään kylmää ja hajosi täysin käytössä yhdessä talvessa.

Miksi ostaisin halpishaalarin kun pienellä puurtamisella löysin -70% alesta 89 euron haalarit jotka on ihan tasan paremmat?

Mitä ne on ne halpikset?? Kun kaikki haalarit maksaa 80-100 euroa, oli ne marketista tai alennuksella Lottaa ja Lassia. Joku Lassie on keskihintainen ja nekin on 120 euroa eskari ikäiselle.

Vierailija
29/93 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai jaa tää olikin joku haalarikeskustelu. No AV mammat ei osaakaan keskustella mistään muusta, kun pentuihin liittyvistä asioista.

Vierailija
30/93 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos aloitus on kys. luottofirman koroista, pysykää aiheessa ja nämä haalareista vänkääjät aloittakaa se "vapaa keskustelu" ihan itse uudella aloituksella.

No, minkä sille tekee jos elämä pyörii haalareiden ympärillä - silloin luulee että se kiinnostaa kaikkia ja voi jokaiseen aloitukseen ja keskusteluun osallistua haalareiden hinnoittelusta.

Onhan aloitus jo käsitelty ensinmäisessä kannanotossa, joten seuraavat sata sivua käsitellään sitten haalareita, ajattelevat haalari-äidit.

Vierailija
31/93 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ostit jonkun pienen ostoksen osamaksulla? Ymmärrän toki isot hankinnat tai poikkeustilanteen, mutta joku parin sadan tavaraan luulisi olevan varaa maksaa kerralla.

----

Niinhän sitä luulisi. Olen kuitenkin pienellä eläkkeellä sinnittelevä mummo ja en ole ostanut vuosikausiin mitään. Tuo ostamani tuote oli tosi hankala löytää ja kun se osui kohdalle niin ajattelin, että nyt isken kiinni. Vaikka sitten osamaksulla.

No eikös se sitten mene tuon poikkeustilanteen piikkiin? :) Sanoin tuon lähinnä siksi, että nykyään on enenevissä määrin ihmisiä (yleensä nuoria), jotka hommailee kaiken maailman pelit ja vehkeet osamaksuilla ollenkaan ajattelematta kokonaishintaa. Parhaimmillaan rahoitetaan homma vielä jollain pikavipeillä.

Ferratuminkin perustaja nauraa partaansa 90 metrisen jahtinsa kannella Välimerellä. Onkohan se kohta jo miljardöörikin vielä. Ainakin jotain vuosia sitten oli netonnut 350 miljoonaa hölmöjen suomalaisten taskuista.

Olen opiskelija ja tarvitsin tietokoneen. En saanut muualta luottoa kuin Klarnalta ja piti ottaa sieltä.

Etkö saanut normaalia opintolainaa? En tietenkään tiedä sinun tilannettasi tarkemmin. Hämmästyttävän usein kuitenkin näkee tilanteen, jossa opiskelija ei suostu ottamaan opintolainaa alle prosentin korolla, mutta kyllä ottaa pikavipin tai osamaksun kymmenien prosenttien korolla.

Niin totta muuten!

Vierailija
32/93 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai jaa tää olikin joku haalarikeskustelu. No AV mammat ei osaakaan keskustella mistään muusta, kun pentuihin liittyvistä asioista.

No tämä mamma sanoo että älä pentu ota mitään osamaksuja. Ostat vasta kun sulla on siihen varaa, eikö niin?

Säästät, ostat edullisemman ja joskus sitten suoralla rahalla sen kalliimman.

Itse en ole ikinä ostanut edes autoa osamaksulla ja hengissä olen. Ole hyvä!

Vierailija
33/93 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos aloitus on kys. luottofirman koroista, pysykää aiheessa ja nämä haalareista vänkääjät aloittakaa se "vapaa keskustelu" ihan itse uudella aloituksella.

No, minkä sille tekee jos elämä pyörii haalareiden ympärillä - silloin luulee että se kiinnostaa kaikkia ja voi jokaiseen aloitukseen ja keskusteluun osallistua haalareiden hinnoittelusta.

Onhan aloitus jo käsitelty ensinmäisessä kannanotossa, joten seuraavat sata sivua käsitellään sitten haalareita, ajattelevat haalari-äidit.

Nimenomaan näin! On se helvetti, että nää äipät tunkeutuu joka paikkaan moloineen!!! 😡

Jos sitä moloa on saanut niin jälkituotoksen vaatettaminen ei kiinnosta kaikkia.

Vierailija
34/93 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä lasten talvihaalari maksaa helposti 100e kipale. Mitä tässä olen vertailua nyt tehnyt niin prisman cirafit tais olla 70-80e, kapphallin 99e, henkkamaukan 70e, reimatecin sai 2-vuotiaalle 80 eurolla mutta tuolle 5-vuotiaalle reimatec maksaa jo sen 140e helposti. Ja ainakaan meidän 5 v pojalla ei mitkään cirafit kauan menossa kestä, kyllä se 100e ton ikäsen haalarista on ihan realistinen hinta - jopa halpa. Päälle kaikki goretex kengät + talvisaappaat, hatut, kengät,välikerrastot. Ja sitä ennen syksyn kuoripuvut ja sadekamppeet. Päiväkoti-ikäinen vielä tarvitsee monia tuplat.

Nyt töissä käydessä pystyn minäkin ostamaan palkasta, mutta hoitovapaalla ostettiin osamaksulla niin että maksettiin esim kahdessa tai kolmessa erässä pitkin syksyä. Alennusmyyntejä ja alekuponkeja tietysti hyödynnetään niin paljon kuin mahdollista. Esim softshell haalarin sain tytölle hintaan 25e, mutta oli harvinainen löytö eikä niitä aina vastaan kävele.

Hahah, voi kele mitä hintoja, en kyllä itse maksaisi. :D

t:lapseton

Vierailija
35/93 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monikaan avmamma ei tiedä mitään luottofirmojen koroista, kun ei sellaisia käytä. Ne on toiset porukat joilla on varaa asettaa itsensä kuseen.. Kuten nuoret ja eläkeläiset.

Vierailija
36/93 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joudun ostamaan esim. kodinkoneet osamaksulla, koska muuten niihin ei yksinkertaisesti olisi varaa.

Minulla ei yksinkertaisesti ole varaa ostaa mitään kodinkoneita osamaksulla. Korot ovat niin korkeat.

Vierailija
37/93 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mä taas näen sen hyvinkin aloitukseen liittyvänä! Tosi moni pikavippi- tai osamaksukierteessä oleva on juuri nuorehko äiti, koska se elämäntilanne helposti suistaa noiden käyttöön.

Pois työelämästä, raha tiukilla,  aikaa pohtia hankintoja ja nettishoppailla, uusia hankintoja tarvitaan muuttuneen elämäntilanteen vuoksi, itselle kelpaa huonompikin mutta lapselle halutaan parasta laatua....

jne.

Vierailija
38/93 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä lasten talvihaalari maksaa helposti 100e kipale. Mitä tässä olen vertailua nyt tehnyt niin prisman cirafit tais olla 70-80e, kapphallin 99e, henkkamaukan 70e, reimatecin sai 2-vuotiaalle 80 eurolla mutta tuolle 5-vuotiaalle reimatec maksaa jo sen 140e helposti. Ja ainakaan meidän 5 v pojalla ei mitkään cirafit kauan menossa kestä, kyllä se 100e ton ikäsen haalarista on ihan realistinen hinta - jopa halpa. Päälle kaikki goretex kengät + talvisaappaat, hatut, kengät,välikerrastot. Ja sitä ennen syksyn kuoripuvut ja sadekamppeet. Päiväkoti-ikäinen vielä tarvitsee monia tuplat.

Nyt töissä käydessä pystyn minäkin ostamaan palkasta, mutta hoitovapaalla ostettiin osamaksulla niin että maksettiin esim kahdessa tai kolmessa erässä pitkin syksyä. Alennusmyyntejä ja alekuponkeja tietysti hyödynnetään niin paljon kuin mahdollista. Esim softshell haalarin sain tytölle hintaan 25e, mutta oli harvinainen löytö eikä niitä aina vastaan kävele.

Hahah, voi kele mitä hintoja, en kyllä itse maksaisi. :D

t:lapseton

Niin.. Vaan pakko se on maksaa. Mut onneksi jotkut saa vaatetettua halvemmalla kun ne lukee kaksplussan testejä...

Vierailija
39/93 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monikaan avmamma ei tiedä mitään luottofirmojen koroista, kun ei sellaisia käytä. Ne on toiset porukat joilla on varaa asettaa itsensä kuseen.. Kuten nuoret ja eläkeläiset.

😅

Vierailija
40/93 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on aina ollut Klarnalla sen 14vrk maksuaikaa, koskaan ei ole eräpäivä ollut heti.