Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Valitsin ostokseni maksuvaihtoehdoksi Klarna-osamaksun. Siis voi v###tu, mikä korko!

Vierailija
27.08.2017 |

Kun maksusuunnitelma kilahti sähköpostiin niin mietin, voisko sen sittenkin maksaa kokonaan laskun saapuessa ja säästäisi useamman kympin?

Kommentit (93)

Vierailija
61/93 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua ketutti taas kun muistin tilattuani lapsille haalareita, että klarna lähettää laskun spostiin heti ja eräpäivä on heti.

Tuote tulee taas viikkojen päästä ja viimeksi ainakin kun tuli vaihtoja ja palautuksia, oli rahojaan helvetin vaikea saada takaisin.

Paska firma.

Klarnalta lasku lähtee päivän päästä siitä kun tuote on lähetetty eli tavara ja lasku samaan aikaan perillä (suunnilleen). 14 vrk maksuaika. Näin ainakin omassa verkkokaupassani. Jos tulee vaihtoja niin lasku laitetaan katkolle kunnes asia hoidettu. Todella kätevää asiakkaalle. Ilmainen lasku joka maksetaan sitten kun on päättänyt mitä pitää.

Eläpä valehtele. Torstaina kun illasta tilasi niin seuraavana aamuna oli klarnalta lasku sähköpostissa. Ei todellakaan ole varmasti kerenneet edes haalareita postiin laittamaan.

Ihan turha puhua paskaa.

Vierailija
62/93 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua ketutti taas kun muistin tilattuani lapsille haalareita, että klarna lähettää laskun spostiin heti ja eräpäivä on heti.

Tuote tulee taas viikkojen päästä ja viimeksi ainakin kun tuli vaihtoja ja palautuksia, oli rahojaan helvetin vaikea saada takaisin.

Paska firma.

Klarnalta lasku lähtee päivän päästä siitä kun tuote on lähetetty eli tavara ja lasku samaan aikaan perillä (suunnilleen). 14 vrk maksuaika. Näin ainakin omassa verkkokaupassani. Jos tulee vaihtoja niin lasku laitetaan katkolle kunnes asia hoidettu. Todella kätevää asiakkaalle. Ilmainen lasku joka maksetaan sitten kun on päättänyt mitä pitää.

Eikä rahoja vaikea saada takaisin. Jos valitset ilamisen laskun niin se korjataan ennenkuin olet mitään maksanut. Jos jostain syystä joku haluaa maksaa suoraan pankkitililtä niin siimäkin tapauksessa raha palautuu parissa päivässä automaattisesti tilille kun palautus käsitelty. En keksi Klarnasta mitään huonoa.

Höpö höpö!!:D

Lasku maksaa pari- kolme euroa ja juu, olisi voinut suoraan tililtä maksaa mutta otin laskun ja se maksoi.

Ja kyllä, klarna lähettää laskun ennenkuin tuotteita on laitettu edes postiin.

Toisekseen toista haalaria oli 1 jäljellä joten ans kattoo tuleeko edes toinen haalari ja maksaa jo pitäisi..

Todella, kun viimeksi maksoin xxl.n laskun klarnalle ja osa tuotteista tuli väärin ja maksoin kuitenkin laskun ennen kuin kengät tulivat, oli 3 kk homma saada rahojaan takaisin.

Klarna siirsi asiaa käsiteltäessä laskun kolmannelle osapuolelle joka olisi välttämättä halunnut minulta perintäkuluja, vaikka klarna siinä oli mokaillut ja ei suostunut asiaa hoitamaan.

Paska firma on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/93 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerrohan nyt arvon mummo mikä se tärkeä ja harvinainen tuote oli, minkä olit valmis ostamaan jopa osamaksulla. Minua ainakin kiinnostaa!

Lokerohyllykkö tason alle 😊

Surullista jos tämmöinen ostoskin pitää maksaa osamaksulla.

Itse taidan olla tosi kalkkis, mutta jos mulla ei olisi rahaa ostaa hyllyä muuten niin osamaksulla, niin kyllä se jäisi sitten ostamatta.

En vaan ymmärrä tätä nykyaikaa että kaikki on pakko saada vaikka rahaa ei ole. Joku tuossa kirjoittikin hyvin että vaikka omien vanhempien kitsastelu välillä ärsyttääkin, niin järkevämpää se silti on kuin tämä nykypäivän meno.

Ei tuo nyt mua hirveesti surettanut, kun olen etsinyt jo monta vuotta hyllyä ja nyt löytyi. Ehkä ajattelemattomasti valitsin maksutavan. Tulin sitten katumapäälle ja maksoin koko laskun.

Vierailija
64/93 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ostit jonkun pienen ostoksen osamaksulla? Ymmärrän toki isot hankinnat tai poikkeustilanteen, mutta joku parin sadan tavaraan luulisi olevan varaa maksaa kerralla.

----

Niinhän sitä luulisi. Olen kuitenkin pienellä eläkkeellä sinnittelevä mummo ja en ole ostanut vuosikausiin mitään. Tuo ostamani tuote oli tosi hankala löytää ja kun se osui kohdalle niin ajattelin, että nyt isken kiinni. Vaikka sitten osamaksulla.

No eikös se sitten mene tuon poikkeustilanteen piikkiin? :) Sanoin tuon lähinnä siksi, että nykyään on enenevissä määrin ihmisiä (yleensä nuoria), jotka hommailee kaiken maailman pelit ja vehkeet osamaksuilla ollenkaan ajattelematta kokonaishintaa. Parhaimmillaan rahoitetaan homma vielä jollain pikavipeillä.

Ferratuminkin perustaja nauraa partaansa 90 metrisen jahtinsa kannella Välimerellä. Onkohan se kohta jo miljardöörikin vielä. Ainakin jotain vuosia sitten oli netonnut 350 miljoonaa hölmöjen suomalaisten taskuista.

Olen opiskelija ja tarvitsin tietokoneen. En saanut muualta luottoa kuin Klarnalta ja piti ottaa sieltä.

Etkö saanut normaalia opintolainaa? En tietenkään tiedä sinun tilannettasi tarkemmin. Hämmästyttävän usein kuitenkin näkee tilanteen, jossa opiskelija ei suostu ottamaan opintolainaa alle prosentin korolla, mutta kyllä ottaa pikavipin tai osamaksun kymmenien prosenttien korolla.

Niin totta muuten!

Ihmettelen: opintolaina ei kelpaa, vaikka amk- ja kk-opiskelija saisi lainaa miinuskorolla. Siis valmistumispalkkiona 10 k lainasta tarvitsee maksaa takaisin vain 7 k.  Fiksummat ottaa lainan, vaikka yrittävät pärjätä ilman. Laina laitetaan eri tilille, josta otetaan "pikavippiä" itselle ja maksetaan esim. kesätöistä takaisin. Jos tulee poikkeustilanne ei itketä minkään Klarnan perään.  "En mä ota opintolainaa, kun se kuitenkin tarvii maksaa takaisin, ja jossei saakaan töitä, nyyh "  Täytyy lopettaa opinnot ku ei oo varaa, ja alkaa elää tuilla, jossei oo töitä, nyyh.

Vierailija
65/93 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä se on tässä ketjussa neuvoa tuntemattomia ihmisiä. "Ei kannata ostaa osamaksulla kun siitä tulee niin hirveä korko, luulisi että noin pienen ostoksen saisi ilman osamaksua!" Kaikilla ei vaan ole varaa edes siihen parinsadan euron ostokseen kerralla. Itse olen esimerkiksi viime vuodet ollut opiskelijana, osa-aikaisissa töissä ja työttömänä, eli rahaa ei vain yksinkertaisesti ole ollut. Kaikki yllättävät menot on pakko ostaa osamaksulla. Monesti tulee sellainen tilanne, esim. puhelin tai läppäri menee rikki ja on vaan ihan pakko ostaa uusi. Mulla on ollut nyrkkisääntönä, että vain yksi osamaksu kerrallaan ja mahdollisimman pieni maksuaika. Ostan toki myös mahdollisimman halpoja, mutta käyttökelpoisia asioita. Onhan se ikävää, viimeksikin jouduin maksamaan 250e puhelimesta 20e ylimääräistä osamaksun takia, mutta muuten olisin joutunut olemaan 3 kuukautta kokonaan ilman puhelinta, että olisin saanut tuon summan säästettyä.

Vierailija
66/93 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä se on tässä ketjussa neuvoa tuntemattomia ihmisiä. "Ei kannata ostaa osamaksulla kun siitä tulee niin hirveä korko, luulisi että noin pienen ostoksen saisi ilman osamaksua!" Kaikilla ei vaan ole varaa edes siihen parinsadan euron ostokseen kerralla. Itse olen esimerkiksi viime vuodet ollut opiskelijana, osa-aikaisissa töissä ja työttömänä, eli rahaa ei vain yksinkertaisesti ole ollut. Kaikki yllättävät menot on pakko ostaa osamaksulla. Monesti tulee sellainen tilanne, esim. puhelin tai läppäri menee rikki ja on vaan ihan pakko ostaa uusi. Mulla on ollut nyrkkisääntönä, että vain yksi osamaksu kerrallaan ja mahdollisimman pieni maksuaika. Ostan toki myös mahdollisimman halpoja, mutta käyttökelpoisia asioita. Onhan se ikävää, viimeksikin jouduin maksamaan 250e puhelimesta 20e ylimääräistä osamaksun takia, mutta muuten olisin joutunut olemaan 3 kuukautta kokonaan ilman puhelinta, että olisin saanut tuon summan säästettyä.

Niin että rahaa ei ole mutta piti saada 250 euron puhelin? Ei ihme ettei raha riitä. Itse olen työssäkäyvä ja puhelin maks 150 euroa.

Vierailija
67/93 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paska firma.

Eläpä valehtele. Torstaina kun illasta tilasi niin seuraavana aamuna oli klarnalta lasku sähköpostissa. Ei todellakaan ole varmasti kerenneet edes haalareita postiin laittamaan.

Ihan turha puhua paskaa.

Ja laskussa oli 14 pv maksuaikaa, jona aikana voi ilmoittaa palautuksista/vaihdoista.

Vierailija
68/93 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paska firma.

Eikä rahoja vaikea saada takaisin. Jos valitset ilamisen laskun niin se korjataan ennenkuin olet mitään maksanut. Jos jostain syystä joku haluaa maksaa suoraan pankkitililtä niin siimäkin tapauksessa raha palautuu parissa päivässä automaattisesti tilille kun palautus käsitelty. En keksi Klarnasta mitään huonoa.

Olen 90 % tyytyväinen Klarnaan. Aina maksuaikaa 14 pv. Jos tavara ei tule sinä aikana, ilmoittaa vaan että jäähylle. Samoin jos tekee palautuksen. Mikä ei toimi, on muistutuslaskut. Yhdestä tuotteesta lasku ei tullutkaan sähköpostiin, vaan oli tuotteen mukana ja meni pakkauksessa roskiin. Muistutus tuli paperilaskuna kirjepostina. Olen pyytänyt kaikki yhteydenotot sähköisesti. Huonolla tuurilla olin kirjepostin tullessa työmatkalla ja muistutuslasku joutui vääriin käsiin. Osa laskuista tulee sähköpostina kun tavara lähtee (tai myyjä ilmoittaa lähteväksi) ja osassa lasku on pakkauslistan mukana.

Vierailija
69/93 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paska firma.

Ihan turha puhua paskaa.

Ja laskussa oli 14 pv maksuaikaa, jona aikana voi ilmoittaa palautuksista/vaihdoista.

No ei kyllä ollut.:D

Ja tuote ei tule/ eikä ole kerennyt siihen mennessä mihin klarna on pätkäissyt viimeisen eräpäivän.

Vierailija
70/93 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pitäisi maksaa mitään ellei ole saanut tuotetta ja tarkastanut sitä.

Vierailija
71/93 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin että rahaa ei ole mutta piti saada 250 euron puhelin? Ei ihme ettei raha riitä. Itse olen työssäkäyvä ja puhelin maks 150 euroa.

Arvasin että joku takertuu tähän. Olen harrastuneisuuden puolesta aika perillä puhelinten ominaisuuksista, ja täytyy sanoa, että siinä on iso ero ostaako 150e puhelimen vai 250e puhelimen. Tuolla 250 eurolla saa jo ihan käyttökelpoisen vehkeen, joka pyörittää uusimpia sovelluksia vaivatta ja jolla saa hyviä kuvia. Mikään ei ole niin rasittavaa kuin sadan euron lelupuhelin, jolla ei voi tehdä mitään. Moniin ei saa edes päivitettyä uusinta androidia.

Vierailija
72/93 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä tavaran ostit!

Vierailija
73/93 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No riippuu varmaan mihin kaikkeen puhelinta käyttää. Itsellä aina ollut siis maks 150 euron puhelimia ja pärjännyt mainiosti. Katson videoita, kuuntelen lenkillä musiikkia, otan paljon kuvia ja selailen nettiä. En yksinkertaisesti tiedä, mitä lisäarvoa satasen kalliimpi luuri mulle toisi.

Vierailija
74/93 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kulkaa..

Kun on elänyt 35- vuotiaaksi eikä ole ikinä mihinkään tarvinnut osamaksuja, niin voi sanoa että onnistuu. Kun ei tarvi niin ei tarvi. Kaiken saa edullisesti käytettynä, puhelimen voi tilata muualta edullisesti, ei siihen tarvita myymälää suomesta. Pitää vaan osata.

Vierailija
75/93 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Utelias123 kirjoitti:

Minkä tavaran ostit!

Tuolla jo vastasinkin; lokerikkohyllyn.

Vierailija
76/93 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No riippuu varmaan mihin kaikkeen puhelinta käyttää. Itsellä aina ollut siis maks 150 euron puhelimia ja pärjännyt mainiosti. Katson videoita, kuuntelen lenkillä musiikkia, otan paljon kuvia ja selailen nettiä. En yksinkertaisesti tiedä, mitä lisäarvoa satasen kalliimpi luuri mulle toisi.

Itse käytän puhelinta esim. pelaamiseen, kuvien muokkaamiseen ja opiskeluun, ja näitä olisi aika raivostuttava tehdä, jos puhelin jumittaisi jatkuvasti, kuten halvemmilla puhelimilla on tapana huonomman prossun ja vähäisemmän muistin takia.

Vierailija
77/93 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ole käyttänyt Klarnaa kahdesti.

Helmikuussa tilasin koruja. Tuotteet tulivat parin päivän kuluttua. Klarnan lasku kolahti sähköpostiin maaliskuun lopussa ja maksoin sen heti pois.

Pääsiäisenä hajosi pesukone. Tilasin oitis Verkkokaupasta uuden. Kone tuli viikon kuluttua ja Klarnan lasku siitä parin viikon kuluttua. Miten ne laskuttaa minua noin hitaasti?

Vierailija
78/93 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä voisin harkita osamaksua ainoastaan jos se on koroton. Tällä tavalla olen nuorena opiskelijana hankkinut itselleni sängyn. Se on jäänyt elämäni ainoaksi osamaksuostokseksi, vaikka välillä oli todella niukkoja aikoja eikä varaa syödä muuta kuin riisiä. 

Mutta itse aiheeseen. Olin tekemässä ostoksia Finlaysonin verkkokaupasta ja heillä Klarna hoitaa maksuliikenteen maksutavasta huolimatta. Kun verkkokaupassa etenin maksuvaiheeseen, siinä tarjottiin pelkkää Klarnaa. Sitten oli joku pieni nuoli alaspäin, missä luki "muita maksuvaihtoehtoja" ja siitä sai klikattua auki normaalit maksutavat. Minusta tuo oli ihan tavattoman härskiä! Joku joka ei huomaa tuota vilunkipeliä, voi vahingossa haksahtaa maksamaan Klarnalla. Tai sitten jättää ostokset tekemättä, kun katsoo, että WTF, Klarna on ainoa vaihtoehto. Kyllä niin sieppasi miten kuluttajia yritetään sumuttaa!

Yleensä kaikki kuluttajille myönnettävät luotot pystyy maksamaan kerralla pois ilman ylimääräisiä kuluja, olipa se sitten asuntolaina tai pikavippi. Poikkeuksen tästä muodostaa kiinteäkorkoinen laina, jonka senkin voi maksaa kerralla pois, mutta jossa luotonantajalla on oikeus periä saamatta jäävät korot. Jos sinulla on asuntolaina, jossa kiinteä 5% korko ja 10 vuotta maksuaikaa jäljellä, niin voit toki sen maksaa pois, mutta joudut myös maksamaan sen kiinteän koron 10 vuoden ajalta.

Vierailija
79/93 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä voisin harkita osamaksua ainoastaan jos se on koroton. Tällä tavalla olen nuorena opiskelijana hankkinut itselleni sängyn. Se on jäänyt elämäni ainoaksi osamaksuostokseksi, vaikka välillä oli todella niukkoja aikoja eikä varaa syödä muuta kuin riisiä. 

Mutta itse aiheeseen. Olin tekemässä ostoksia Finlaysonin verkkokaupasta ja heillä Klarna hoitaa maksuliikenteen maksutavasta huolimatta. Kun verkkokaupassa etenin maksuvaiheeseen, siinä tarjottiin pelkkää Klarnaa. Sitten oli joku pieni nuoli alaspäin, missä luki "muita maksuvaihtoehtoja" ja siitä sai klikattua auki normaalit maksutavat. Minusta tuo oli ihan tavattoman härskiä! Joku joka ei huomaa tuota vilunkipeliä, voi vahingossa haksahtaa maksamaan Klarnalla. Tai sitten jättää ostokset tekemättä, kun katsoo, että WTF, Klarna on ainoa vaihtoehto. Kyllä niin sieppasi miten kuluttajia yritetään sumuttaa!

Yleensä kaikki kuluttajille myönnettävät luotot pystyy maksamaan kerralla pois ilman ylimääräisiä kuluja, olipa se sitten asuntolaina tai pikavippi. Poikkeuksen tästä muodostaa kiinteäkorkoinen laina, jonka senkin voi maksaa kerralla pois, mutta jossa luotonantajalla on oikeus periä saamatta jäävät korot. Jos sinulla on asuntolaina, jossa kiinteä 5% korko ja 10 vuotta maksuaikaa jäljellä, niin voit toki sen maksaa pois, mutta joudut myös maksamaan sen kiinteän koron 10 vuoden ajalta.

Olen pariin kertaan käyttänyt Klarnaa, kun olen ostanut silmälasit Specsaversilta. 6kk korotonta maksuaikaa, oikein hyvä vaihtoehto.

Tällä hetkellä läppärin luottoa pois, oli nyt vain pakko hankkia uusi. Aiemmin joku mainitsi pitävänsä sääntönä itsellään "vain yksi osamaksu" kerrallaan, itsellä myös sama. Muita en ota ennen kuin nykyinen on maksettu, tässä sentään korko ihan siedettävä.

Vierailija
80/93 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole lukenut koko ketjua, mutta vastaan. Valitsin kerran vahingossa osamaksun kun piti ottaa klarna-lasku. Otin välittömästi yhteyden asiakaspalveluun ja lasku vaihdettiin kertaluontoiseksi. Eli soittele sinne päin.