Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Valitsin ostokseni maksuvaihtoehdoksi Klarna-osamaksun. Siis voi v###tu, mikä korko!

Vierailija
27.08.2017 |

Kun maksusuunnitelma kilahti sähköpostiin niin mietin, voisko sen sittenkin maksaa kokonaan laskun saapuessa ja säästäisi useamman kympin?

Kommentit (93)

Vierailija
81/93 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä voisin harkita osamaksua ainoastaan jos se on koroton. Tällä tavalla olen nuorena opiskelijana hankkinut itselleni sängyn. Se on jäänyt elämäni ainoaksi osamaksuostokseksi, vaikka välillä oli todella niukkoja aikoja eikä varaa syödä muuta kuin riisiä. 

Mutta itse aiheeseen. Olin tekemässä ostoksia Finlaysonin verkkokaupasta ja heillä Klarna hoitaa maksuliikenteen maksutavasta huolimatta. Kun verkkokaupassa etenin maksuvaiheeseen, siinä tarjottiin pelkkää Klarnaa. Sitten oli joku pieni nuoli alaspäin, missä luki "muita maksuvaihtoehtoja" ja siitä sai klikattua auki normaalit maksutavat. Minusta tuo oli ihan tavattoman härskiä! Joku joka ei huomaa tuota vilunkipeliä, voi vahingossa haksahtaa maksamaan Klarnalla. Tai sitten jättää ostokset tekemättä, kun katsoo, että WTF, Klarna on ainoa vaihtoehto. Kyllä niin sieppasi miten kuluttajia yritetään sumuttaa!

Yleensä kaikki kuluttajille myönnettävät luotot pystyy maksamaan kerralla pois ilman ylimääräisiä kuluja, olipa se sitten asuntolaina tai pikavippi. Poikkeuksen tästä muodostaa kiinteäkorkoinen laina, jonka senkin voi maksaa kerralla pois, mutta jossa luotonantajalla on oikeus periä saamatta jäävät korot. Jos sinulla on asuntolaina, jossa kiinteä 5% korko ja 10 vuotta maksuaikaa jäljellä, niin voit toki sen maksaa pois, mutta joudut myös maksamaan sen kiinteän koron 10 vuoden ajalta.

Klarna näyttää ekana vaihtoehtona sen maksuvaihtoehdon jota asiakas käyttänyt eniten. Ihan vaan asiakasystäcällisyyden vuoksi. Lähes kaikki kuitenkin haluaa käyttää Klarnan ilmaista laskua.

Vierailija
82/93 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse ole käyttänyt Klarnaa kahdesti.

Helmikuussa tilasin koruja. Tuotteet tulivat parin päivän kuluttua. Klarnan lasku kolahti sähköpostiin maaliskuun lopussa ja maksoin sen heti pois.

Pääsiäisenä hajosi pesukone. Tilasin oitis Verkkokaupasta uuden. Kone tuli viikon kuluttua ja Klarnan lasku siitä parin viikon kuluttua. Miten ne laskuttaa minua noin hitaasti?

Lasku lähtee asiakkaalle seuravana päivänä kun myyjäliike kuittaa ostoksen toimitetuksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/93 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua ketutti taas kun muistin tilattuani lapsille haalareita, että klarna lähettää laskun spostiin heti ja eräpäivä on heti.

Tuote tulee taas viikkojen päästä ja viimeksi ainakin kun tuli vaihtoja ja palautuksia, oli rahojaan helvetin vaikea saada takaisin.

Paska firma.

Klarnalta lasku lähtee päivän päästä siitä kun tuote on lähetetty eli tavara ja lasku samaan aikaan perillä (suunnilleen). 14 vrk maksuaika. Näin ainakin omassa verkkokaupassani. Jos tulee vaihtoja niin lasku laitetaan katkolle kunnes asia hoidettu. Todella kätevää asiakkaalle. Ilmainen lasku joka maksetaan sitten kun on päättänyt mitä pitää.

Eläpä valehtele. Torstaina kun illasta tilasi niin seuraavana aamuna oli klarnalta lasku sähköpostissa. Ei todellakaan ole varmasti kerenneet edes haalareita postiin laittamaan.

Ihan turha puhua paskaa.

No sitten myyjäluike heti kuitannut lähetetyksi vaikkei olisikaan lähettänyt. Meidän liikkeessä tilaus kuitataan lähetetyksi ja seuraavan päivänä lasku asiakkaalla. Saa sen erikseen toimimalla hetikin lähtemään mutta miksi joku niin tekisi niin en ymmärrä. Paskaa en puhu, kerron vaan miten nuo menee kun joka päivä työkseni satoja tilauksia joidan Klarnan kanssa.

Vierailija
84/93 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua ketutti taas kun muistin tilattuani lapsille haalareita, että klarna lähettää laskun spostiin heti ja eräpäivä on heti.

Tuote tulee taas viikkojen päästä ja viimeksi ainakin kun tuli vaihtoja ja palautuksia, oli rahojaan helvetin vaikea saada takaisin.

Paska firma.

Klarnalta lasku lähtee päivän päästä siitä kun tuote on lähetetty eli tavara ja lasku samaan aikaan perillä (suunnilleen). 14 vrk maksuaika. Näin ainakin omassa verkkokaupassani. Jos tulee vaihtoja niin lasku laitetaan katkolle kunnes asia hoidettu. Todella kätevää asiakkaalle. Ilmainen lasku joka maksetaan sitten kun on päättänyt mitä pitää.

Eikä rahoja vaikea saada takaisin. Jos valitset ilamisen laskun niin se korjataan ennenkuin olet mitään maksanut. Jos jostain syystä joku haluaa maksaa suoraan pankkitililtä niin siimäkin tapauksessa raha palautuu parissa päivässä automaattisesti tilille kun palautus käsitelty. En keksi Klarnasta mitään huonoa.

Höpö höpö!!:D

Lasku maksaa pari- kolme euroa ja juu, olisi voinut suoraan tililtä maksaa mutta otin laskun ja se maksoi.

Ja kyllä, klarna lähettää laskun ennenkuin tuotteita on laitettu edes postiin.

Toisekseen toista haalaria oli 1 jäljellä joten ans kattoo tuleeko edes toinen haalari ja maksaa jo pitäisi..

Todella, kun viimeksi maksoin xxl.n laskun klarnalle ja osa tuotteista tuli väärin ja maksoin kuitenkin laskun ennen kuin kengät tulivat, oli 3 kk homma saada rahojaan takaisin.

Klarna siirsi asiaa käsiteltäessä laskun kolmannelle osapuolelle joka olisi välttämättä halunnut minulta perintäkuluja, vaikka klarna siinä oli mokaillut ja ei suostunut asiaa hoitamaan.

Paska firma on.

No kannattaa harkita tilaako tuollaisesta enää jos noin harmittaa. Tuo ei kuitenkaan yleensä tapa toimia. Kaupat joista itse tilaan klarna laskulla, eivät veloita laskusta eikä omastakaan verkkokaupasta asiakkaalta oteta laskusta kuluja. Olisi erikoista toimintaa omasta mielestäni.

Vierailija
85/93 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Klarna näyttää ekana vaihtoehtona sen maksuvaihtoehdon jota asiakas käyttänyt eniten. Ihan vaan asiakasystäcällisyyden vuoksi. Lähes kaikki kuitenkin haluaa käyttää Klarnan ilmaista laskua.

Minä en ole koskaan ostanut Klarnan laskulla enkä osamaksulla enkä tule ostamaan. Miksi se minulle silti tyrkytti Klarnaa eikä mitään muuta, ennen kuin hoksasin mistä vaihtoehtoja löytyy lisää? Vaikka en Klarnan kanssa ole ollut tekemisissä, jo netistä lukemani saa itseni kiertämään sen kaukaa ja jos ei muita maksuvaihtoehtoja löydy, niin sitten saa jäädä ostamatta. Toistaiseksi kyllä lähes kaikissa nettikaupoissa on voinut maksaa luottokortilla, jonka korottoman maksuajan käytän hyväkseni.

Vierailija
86/93 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en ole koskaan ostanut Klarnan laskulla enkä osamaksulla enkä tule ostamaan. Miksi se minulle silti tyrkytti Klarnaa eikä mitään muuta, ennen kuin hoksasin mistä vaihtoehtoja löytyy lisää? Vaikka en Klarnan kanssa ole ollut tekemisissä, jo netistä lukemani saa itseni kiertämään sen kaukaa ja jos ei muita maksuvaihtoehtoja löydy, niin sitten saa jäädä ostamatta. Toistaiseksi kyllä lähes kaikissa nettikaupoissa on voinut maksaa luottokortilla, jonka korottoman maksuajan käytän hyväkseni.

No jos ei ole ennen tilannut niin silloin varmasti näyttää satunnaisesti. Itselleni näkyy lasku ekana koska tilaan vain kaupoista joissa klarnan lasku (ilmainen). Mutta heti alla kyllä näkyy pankkien maksupainikkeet, eri luottokortit jne.

Vierailija
87/93 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse ole käyttänyt Klarnaa kahdesti.

Helmikuussa tilasin koruja. Tuotteet tulivat parin päivän kuluttua. Klarnan lasku kolahti sähköpostiin maaliskuun lopussa ja maksoin sen heti pois.

Pääsiäisenä hajosi pesukone. Tilasin oitis Verkkokaupasta uuden. Kone tuli viikon kuluttua ja Klarnan lasku siitä parin viikon kuluttua. Miten ne laskuttaa minua noin hitaasti?

Voi että kun on eri hintaisia laskuja.

Voi maksaa heti verkkoptunnuksilla, voi ottaa 2,30 € laskun tai 5€ laskun joka tulee kuun lopussa tai 15 € osamaksun tai tai tai....

Tuo 2,30 ( noin) lasku on se pahin. Lasku tulee heti spostiin.

Vierailija
88/93 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmiset saavat aikaan ongelmia KLARNAN kanssa? En ole koskaan tajunnut. Ne laskut maksetaan kerralla tai parissa isossa erässä. Ei ehdi tulemaan kamalia korkoja.

Vierailija
89/93 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ostit jonkun pienen ostoksen osamaksulla? Ymmärrän toki isot hankinnat tai poikkeustilanteen, mutta joku parin sadan tavaraan luulisi olevan varaa maksaa kerralla.

----

Niinhän sitä luulisi. Olen kuitenkin pienellä eläkkeellä sinnittelevä mummo ja en ole ostanut vuosikausiin mitään. Tuo ostamani tuote oli tosi hankala löytää ja kun se osui kohdalle niin ajattelin, että nyt isken kiinni. Vaikka sitten osamaksulla.

Käyttääkö joku iäkäs nainen noin tökeröä aloitusta?

Ehdotan, että palautat tuotteen.

Vierailija
90/93 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei pitäisi maksaa mitään ellei ole saanut tuotetta ja tarkastanut sitä.

Oletko joskus saanut nettikaupasta postiennakkopakettiin ennakkotarkastusoikeuden?jos palautat tuotteet, postiennakko ei suojaa sinua mitenkaan, luottokortti suojaa.Nettikaupasta ei noilla ehdoilla myyda.kannattaa ostaa mahdollisimman pienella rahamaaralla.

Vierailija
91/93 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paska firma.

Siis ei kai jengi ostele jotain haalareita osamaksulla? Jonkun 60e ostoksen, josta tietää että se on edessä, ei pitäisi olla niin vaikeaa säästää. Ja jos haluaa jonkun kalliin haalarin niin pitäisi varmaan miettiä onko siihen oikeasti varaa jos täytyy osamaksulla ostaa. Ei ihme että ihmisillä on nykyään älyttömästi velkaa.

Miksi pitäisi säästää?

Minusta tuossa nyt ei ole yhteyttä velkaantumiseen. Itse tilaan paljon kirjoja netin kautta (ennen kuin arvostelet, niin haluan lukea omia kirjoja) niin aina lasku on tullut Klaran kautta"ja kun maksaa eräpäivänä, mitään ylimääräisiä kuluja ei tule. Ja omalla tilillä olevat rahat senkin aikaa kasvavat korkoa.

Vierailija
92/93 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole lukenut koko ketjua, mutta vastaan. Valitsin kerran vahingossa osamaksun kun piti ottaa klarna-lasku. Otin välittömästi yhteyden asiakaspalveluun ja lasku vaihdettiin kertaluontoiseksi. Eli soittele sinne päin.

Ei sinne tarvitse soitella. Laskussa on velan määrä ja kun maksaa eräpäivänä, mitä kuluja tai korkoa ei tule. Monet yritykset käyttävät Klarnaa laskuttajana.

Vierailija
93/93 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni osti 6 vuotta sitten perämoottorin klarnan osmaksulla. Olemme maksaneet 20e kuukaudessa ja vielä on 450e maksamatta.. Alunperin tuote maksoi vajaa 700e... Onkohan ihan laillistakaan repiä noin suurta korkoa, tietääkö kukaan?