Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apteekeissa ei saa enää asioida rauhassa

Vierailija
26.08.2017 |

Jo jonkin aikaa sitten meni kertaheitolla meininki kaikissa apteekeissa sellaiseksi, että hyvä kun ehdit ovesta sisään, kun jo tullaan kysymään että voidaanko auttaa. Ei siinä mitään, mutta kun joka ikinen siellä hyllyjen välissä häärivä farmaseutti tai mikä onkaan tulee utelemaan täysin saman asian. Ei ole harvinaista että joudun tyyliin neljä kertaa kertomaan että ei kiitos, tulen kyllä kysymään sitten jos jotakin ei meinaa löytyä. Kyllä on alkanut rasittaa tämä. Noiden utelijoiden takia menee omat pasmat sekaisin, eikä meinaa muistaa että mitä sitä pitikään sieltä seuraavaksi etsiä.

Ja sekin, jos vaikka sitten vastaa vaikka, että missäköhän teillä on tyyliin maitohappobakteerit, niin voi jessus sitä pälpätystä kun kaikki mahdolliset valmisteet siinä sitten pitää esitellä, vaikka halusin ihan vaan sen tietyn sieltä hyllystä, juuri sen mitä olin tullut hakemaankin.

Ylipäätään kun menen apteekkiin, en välitä höpötellä ostoksistani siellä kenenkään kanssa, ellei minulla sitten nimenomaan ole jotakin kysyttävää. Kukapa ei tahtoisi ostaa tyyliin peräpukamavoiteensa summuut ilman turhaa kalabaliikkia? Sissus!

Kommentit (291)

Vierailija
261/291 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen apteekissa töissä, kauppakeskusapteekissa, ja voin saanoa, että ongelma, josta tässä valitetaan on hyvin pienen asiakasmäärän ongelma. Koska tästä on valitettu palstalla ennenkin, ja aloin tarkkailla asiaa omassa apteekissani, jossa olen töissä. Niin melkein kukaan asiakas ei käyttäydy tässä mainitulla tavalla, että ahdistuisi, kun apua tarjotaan, vaan se on heille luonnollinen osa apteekissa käyntiä. Joskus joku nuori aikuinen käyttäytyy kuin täällä, eli selkeästi ottaa vittuiluna avuntajouksen ja koittaa jotenkin olemalla töykeä mielestään "tehokkaammin" torjua kysymykseni, voinko auttaa, mutta saa hänkin jäädä rauhaan, koska mä teen ihan vain työtäni, en ole sinusta henkilökohtaisesti kiinnostunut. Joten jos sulle on parempi, että katselet, niin osuuteni on hoidettu. Mutta meillä ei onneksi olekaan (ainakaan vielä) painostettu väkisin palvelemaan kaikkia, en tiedä onko jossain toimittu niin.

Koska lääkelakihan velvoittaa varmistumaan siitä, että asiakas on selvillä ostamansa lääkkeen oikeasta ja turvallisesta käytöstä, sen takia siellä hyllyjenkin välissä koitetaan katsoa, ettei asiakkaa ihan omin päin ostaisi lääkkeitä. Näin se vaan menee, valittakaa päättäjille, jos sellainen häiritsee.

Jos koette vaivanne liian intiimiksi, niin sillehän ei apteekki oikein voi mitään. Meillä en ole ainakaan havainnut tällaista juuri koskaan.

Pakko kysyä, mikä lääke on käsivoide, perusvoide, luomiväri, kuumemittari, laastari, lemmikkien lisäravinne? Ehkä lähinnä lääkettä tuo lisäravinne, mutta osaan lukea annosteluohjeen itse ja sen sopiiko se mille eläimille.

Eikö olisi fiksumpaa kassalla neuvoa jos olen valinnut buranaa, tai jos kysyn neuvoa. Ja jättää "kiitos, mutta katselen vain" asiakkaat rauhaan.

Moni ostaa (tai paremminkin ostaisi) apteekista muutakin kun lääkkeitä jos vaan rauhassa saisi valita.

Vastauksena, että emmehän me tiedä, kun olet siellä apteekissa, että kuuluuko hankintalistallesi jokin lääke. Vai, mistä sen voisi nähdä, ihan ystävällisesti kysyen.

Jos mä seison kosmetiikkahyllyn edessä ja sanon että katselen vaan. Tai sanon, että en tarvitse apua, en etsi mitään erityistä.

Jos kuitenkin satun valitsemaan jonkun lääkkeen, eikö siitä voi kassalla kysyä mihin tarkoitukseen se on tai onko tuttu tuote.

Tuohon viimeiseen lauseeseen: ei, koska apteekin kassa ei lääkkeistä välttämättä tiedä sen enempää kuin vaikkapa Prisman kassa. He ovat teknistä henkilökuntaa, joilla ei edes ole oikeutta neuvoa lääkkeitä koskevissa asioissa. Ja hyvä niin; sehän tässä vielä puuttuisi, että asiakas, joka vain nopeasti haluaa maksaa laastaripakettinsa, joutuisi jonottamaan sen takia että joku haluaa kassalta neuvontaa parasetamolin enimmäisannoksesta.

Eli tässä on nyt melkoinen pattitilanne. En saa katsella rauhassa, jos satunkin jonkun lääkkeen valitsemaan, kun siihen tarvitaan neuvontaa ja jos valitsen sen tutun buranan josta kassa ei saa minulta kysyä, kun ei ole koulutusta siihen (ja se hidastaisikin kyllä kassajonoja) minulle on myyty "väärin", ilman neuvontaa.

Vierailija
262/291 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen apteekissa töissä, kauppakeskusapteekissa, ja voin saanoa, että ongelma, josta tässä valitetaan on hyvin pienen asiakasmäärän ongelma. Koska tästä on valitettu palstalla ennenkin, ja aloin tarkkailla asiaa omassa apteekissani, jossa olen töissä. Niin melkein kukaan asiakas ei käyttäydy tässä mainitulla tavalla, että ahdistuisi, kun apua tarjotaan, vaan se on heille luonnollinen osa apteekissa käyntiä. Joskus joku nuori aikuinen käyttäytyy kuin täällä, eli selkeästi ottaa vittuiluna avuntajouksen ja koittaa jotenkin olemalla töykeä mielestään "tehokkaammin" torjua kysymykseni, voinko auttaa, mutta saa hänkin jäädä rauhaan, koska mä teen ihan vain työtäni, en ole sinusta henkilökohtaisesti kiinnostunut. Joten jos sulle on parempi, että katselet, niin osuuteni on hoidettu. Mutta meillä ei onneksi olekaan (ainakaan vielä) painostettu väkisin palvelemaan kaikkia, en tiedä onko jossain toimittu niin.

Koska lääkelakihan velvoittaa varmistumaan siitä, että asiakas on selvillä ostamansa lääkkeen oikeasta ja turvallisesta käytöstä, sen takia siellä hyllyjenkin välissä koitetaan katsoa, ettei asiakkaa ihan omin päin ostaisi lääkkeitä. Näin se vaan menee, valittakaa päättäjille, jos sellainen häiritsee.

Jos koette vaivanne liian intiimiksi, niin sillehän ei apteekki oikein voi mitään. Meillä en ole ainakaan havainnut tällaista juuri koskaan.

Pakko kysyä, mikä lääke on käsivoide, perusvoide, luomiväri, kuumemittari, laastari, lemmikkien lisäravinne? Ehkä lähinnä lääkettä tuo lisäravinne, mutta osaan lukea annosteluohjeen itse ja sen sopiiko se mille eläimille.

Eikö olisi fiksumpaa kassalla neuvoa jos olen valinnut buranaa, tai jos kysyn neuvoa. Ja jättää "kiitos, mutta katselen vain" asiakkaat rauhaan.

Moni ostaa (tai paremminkin ostaisi) apteekista muutakin kun lääkkeitä jos vaan rauhassa saisi valita.

Vastauksena, että emmehän me tiedä, kun olet siellä apteekissa, että kuuluuko hankintalistallesi jokin lääke. Vai, mistä sen voisi nähdä, ihan ystävällisesti kysyen.

Jos mä seison kosmetiikkahyllyn edessä ja sanon että katselen vaan. Tai sanon, että en tarvitse apua, en etsi mitään erityistä.

Jos kuitenkin satun valitsemaan jonkun lääkkeen, eikö siitä voi kassalla kysyä mihin tarkoitukseen se on tai onko tuttu tuote.

Tuohon viimeiseen lauseeseen: ei, koska apteekin kassa ei lääkkeistä välttämättä tiedä sen enempää kuin vaikkapa Prisman kassa. He ovat teknistä henkilökuntaa, joilla ei edes ole oikeutta neuvoa lääkkeitä koskevissa asioissa. Ja hyvä niin; sehän tässä vielä puuttuisi, että asiakas, joka vain nopeasti haluaa maksaa laastaripakettinsa, joutuisi jonottamaan sen takia että joku haluaa kassalta neuvontaa parasetamolin enimmäisannoksesta.

Eli tässä on nyt melkoinen pattitilanne. En saa katsella rauhassa, jos satunkin jonkun lääkkeen valitsemaan, kun siihen tarvitaan neuvontaa ja jos valitsen sen tutun buranan josta kassa ei saa minulta kysyä, kun ei ole koulutusta siihen (ja se hidastaisikin kyllä kassajonoja) minulle on myyty "väärin", ilman neuvontaa.

Elä nyt viitsi saivarrella siinä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/291 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän apteekissa on laitettu työvuorolistat että milloin kukakin päivystää itsehoitopuolella. On laki joka velvoittaa meidät huolehtimaan lääkeneuvonnasta myös siellä myymälän puolella. Tottakai asiakkaalta mennään kysymään olisinko voinut olla avuksi - on täysin ok sanoa että ei tarvitse, haluan katsella. Itse sanon usein takaisin että katsele vain rauhassa, kysy jos on kysyttävää. Tällöin asiakas on huomioitu. En myöskään jää kyyläämään asiakkaan toimintaa. Toisten tyyli on "hyökätä" heti kun asiakas astuu sisään, itse annan ensin asiakkaalle pienen hetken ennen kuin kysyn, itsekin haluaisin näin palvelua. Mikäli apteekissa ei anneta avuntarjouksia, suuri osa jättäisi kysymättä/loukkaantuisi siitä että apua ei tarjota.

Näin farmaseutin näkökulmasta päivittäin puutun virheellisiin valintoihin/ehdotan sopivampaa tuotetta asiakkaan vaivaan. Niin monta kertaa lisäkysymyksiä kysymällä on voinut puuttua jopa haitallisiin lääkekombinaatioihin tai asiakkaalle ei kyseinen itsehoitolääke sovi hänen perussairautensa takia. Tätä ei välttämättä ne nopealiikkeiset buranan hakijat hoksaa. Itsehoidon ohjailu on hyvin tärkeä osa apteekin perustehtävää. Myös on tärkeää tunnistaa tilanteet, joissa asiakkaan olisi syytä mennä lääkäriin itsehoidon sijaan. Apteekissa viimeinen asia on mennä myynti edellä - joskus tuotteen ostamatta jättäminen on parempi ratkaisu, jolloin myös se kerrotaan asiakkaalle. On ammattitaidon puutetta jos pyritään vain maksimoimaan tuotto. Terveys ensin ja Käypä Hoito -suositusten perusteella toimiminen vie pitkälle. Apteekeissa käydään kuitenkin vuosittain 70 miljoonaa kertaa, eli paljon enemmän kuin perusterveydenhuollossa, joten mielestäni apteekeissa on paljon voimavaraa jota tulisi hyödyntää.

Toimisivatpa kaikki farmaseutit niin kuin sinä.

Vierailija
264/291 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varastelun pelossa siellä kai kytätäänkin. Varmaan kaikenlaisia "katselijoita" ja "heräteostostekijöitä" pidetään epäilyttäviä.

Itse ostan yleensä tuttuja ostoksia. Jos tarvitsen apua, niin osaan kyllä pyytää sitä. Kivahan se on että palvellaan, mutta ei ehkä kannata heti hyökätä kyselemään voiko auttaa.

Oikeasti, ei todellakaan kytätä minkään varastelun pelossa. Harmi, että teille on osunut semmoisia, jotka eivät usko kerrasta, mutta näkeehän monesta kommentista jo kaukaa kuinka asioita liioitellaan. Kyllä itse olen saanut katsella aivan rauhassa jos vain olen asian sanonut. Huvittava ketju.

No ei todellakaan liioitella. Mä ainakin oon saanut just tuommoista "palvelua" mistä ihmiset on kirjoittanut joissakin apteekeissa. Ja ihan sen takia olen alkanut karttaa joitakin apteekkeja, kun on vielä niitä fiksusti palvelevia apteekkejakin vielä.

Vierailija
265/291 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ostin juuri viime viikolla rohtoni nettiapteekista juuri tästä samasta syystä - ei saa asioida rauhassa. En ole ikinä kärsinyt mistään alapään vaivasta, mutta iän mukana näköjään tulee sellaistakin. En voinut kuvitellakaan että asioin pienessä ja ruuhkaisessa apteekissa kyselemässä jotain emätintabletteja, kun niiden sijainti ei apteekissa ole aivan tuttu. Oli parempi lukea netistä pakkausselosteita ja tilata tuote kotisohvalta käsin.  Toimitus kesti melkein viikon ja vaiva ehti vähän tauhoittuakin, mutta näyttää rohto auttavan. 

Olen oppinut sen, että parempi selvittää tuotteiden sijainti tutusta apteekista, jotta osaa heti mennä nappaamaan sieltä hyllystä se haluttu ostos, jotta ei saa kyselyjä niskaan. Jos itselläni sattuu olemaan reipas päivä, niin tuollainen kysely tuskin haittaa, mutta viime viikolla olin masentunut ja valmiiksi itkun partaalle, että itsetuntoni ei olisi kestänyt selittää jotain alapään kutinoita farmaseutille. Lääkäriin se olisi neuvonut, kun ei ole tällaista vaivaa ennen ollut. Jääräpäisenä suomalaisena yritän tietysti kotikonstit ja käsikauppalääkkeet ennen hemmetin kallista lääkärikäyntiä.

Vierailija
266/291 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei apteekeissa kailoteta, mutta kun ihmistä hävettää, niin se kuulostaa ihan siltä, ilmeisesti. Yksikin naisasiakas ei osannut sanoa reseptilääkkeensä nimeä. Sitten pyysi minua luettelemaan kaikkea, mitä siellä on. Pyysin henkkarit, etten kerro hänen asioitaan kelle tahansa ja aloin kertoa, niin nainen tiuskaisi vihaisesti: älä niitä nyt tässä kaiken kansan kuullen luettele sieltä! Niin? Anteeksi, mitenköhän saat tietää, mitä täällä on, ellen luettele niitä, kuten juuri pyysit... Lähti loukkaantuneena menemään, kun asia ei selvinnyt.

Kyllä sielä todellakin kailotetaan. Minua ei hävetä hakea vaikka peräpukamiin jotain tai hiivalääkettä tai mitä tahansa monelle arkaa asiaa apteekista. Mutta en silti halua että koko pitäjä tietää mitä olen ostamassa ja useamman kerran on myyjä tullut siihen ja kauhean kovalla äänellä alkanut selittämään ilman kysymistä tuotteista joita selkeästi katselen. Ja tiedän että kailottaa kun läheisillä hyllyillä olijat kääntyy katsomaan.

Ja samassa apteekissa pitkään vierailleena tiedän yhden miehen pukamista kun myyjä isolla äänellä selitti mitä salvaa mies sinne peräpäähänsä voi laittaa ja mitä laksatiivia voi ummetukseensa käyttää. Tiedän myös että yhdellä naisella oli hiiva kun taas sama juttu naisten intiimihyllyllä. Olen myös kuullut mihin vanhempi rouva käyttää rautatabletteja ja missä leikkauksessa teini joka kävi äitinsä kanssa on ollut. Ja näitä esimerkkejä olisi useita muita. Enkä siis korvat hörössä sielä istu vaan jos vaikka odotan omaa vuoroa resepti tiskeille niin keskityn lehtiin tai puhelimeen.

Vaikka käsikauppalääkkeet eivät ole samalla tavalla korvamerkittyjä kun reseptilääkkeet niin silti pitäisi hienotunteisuuden puhua ja kunnioittaa toisen yksityisyyttä.

Vierailija
267/291 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taka-töölön YAssa on jännän väriset silmät yhdellä henkilökunnan miesjäsenellä. Ja tuntuu että on pakko tuijottaa silmin kun kertoo sille asiansa, se katse on jotenkin hypnoottinen :D

Vierailija
268/291 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Farmaseutti onkin turha ammatti

Vierailija
269/291 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taka-töölön YAssa on jännän väriset silmät yhdellä henkilökunnan miesjäsenellä. Ja tuntuu että on pakko tuijottaa silmin kun kertoo sille asiansa, se katse on jotenkin hypnoottinen :D

Käyttääköhän se peräpukamavoidetta silmänympäryksille..oli muotijuttu n 5 vuotta sitten.

Vierailija
270/291 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siinä on niin vaikeaa sillä apteekin henkilökunnalla oikeasti antaa asiakkaan olla rauhassa? Jos mä sanon sille farmaseutille, että en tarvitse apua, niin miksi et farmaseutti voi mennä pois ja antaa minun olla rauhassa? Miksi jäät siihen vähän matkan päähän pällistelemään kun katselen tuotteita? Mene pois, älä tuijota, mene vaan pois. Tulen kyllä hakemaan sinut jos asiaa tulee.

Sitten toinen asia. Kun teitä siellä apteekissa on monella eri koulutuksella varustettuna, niin miksi teidän koulutustasoa ei ole selvästi ilmaistu? En minä voi tietää kuka teistä saa missäkin asiassa auttaa. Minulle te olette vaan apteekin henkilökuntaa. Esim jos menen rauta-maatalouskauppaan siellä on vihreäasuiset ihmiset maatalousmyyjiä ja siniasuiset rautapuolen myyjiä, tarvitsen tapetointivehkeitä, menen siis sinisen myyjän luo.

Vierailija
271/291 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä siinä on niin vaikeaa sillä apteekin henkilökunnalla oikeasti antaa asiakkaan olla rauhassa? Jos mä sanon sille farmaseutille, että en tarvitse apua, niin miksi et farmaseutti voi mennä pois ja antaa minun olla rauhassa? Miksi jäät siihen vähän matkan päähän pällistelemään kun katselen tuotteita? Mene pois, älä tuijota, mene vaan pois. Tulen kyllä hakemaan sinut jos asiaa tulee.

Sitten toinen asia. Kun teitä siellä apteekissa on monella eri koulutuksella varustettuna, niin miksi teidän koulutustasoa ei ole selvästi ilmaistu? En minä voi tietää kuka teistä saa missäkin asiassa auttaa. Minulle te olette vaan apteekin henkilökuntaa. Esim jos menen rauta-maatalouskauppaan siellä on vihreäasuiset ihmiset maatalousmyyjiä ja siniasuiset rautapuolen myyjiä, tarvitsen tapetointivehkeitä, menen siis sinisen myyjän luo.

Just noin!

Vierailija
272/291 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salaliittoteoriani: lääkefirma Orionilla on mennyt huonosti, yhä hurjemmin Suomenkin markkinoille rynnänneiden, suurempien, kansainvälisten lääkefirmojen takia. Liian kova kilpailu Orionille. Suomen apteekit on tiukilla, kun jengi on alkanut osteleen netistä. Ratkaisu: apteekit säästää henkilökunnan palkkauskuluissa, kun palkkaavat lähes ilmaisia "farmaseutteja ja proviisoreita" suoraan Orionin markkinointiosastolta. Se on iha winiwin. Ai joo mut hetkinen. Olihan näissä diileissä joku kolmaskin osapuoli. Nii siis mä ite. Joka haluun vaan äkkii saada sen Ratiopharmin särkylääkkeeni. Alkaa meinaa ketuttaa jo niin paljon ettei rahat kohta riitä enää edes siihenkään.

Vierailija
273/291 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos muu ei auta, saako sanoa:"Ei kiitos. En tarvitse apua. Olen farmaseutti." -vaikkei olekaan. No jos ei muuten mene perille.

Vierailija
274/291 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisikö sen farmaseutin sitten siirtyä sen jälkeen kun olet sanonut ettet apua tarvitse niin mahdollisimman kauimmaiseen nurkkaan sinusta? Ettet vaan luule, että nyt se jäi kyyläämään mitä minä täällä teen. Meidän apteekissa farmaseutti, joka on itsehoitovuorossa, jos ei asiakkaita ole autettavana niin hän järjestelee hyllyihin tuotteita, hyllyttää ja järjestää aikansa kuluksi eikä vain seisoksi myymälässä. Väistämättä tätä tehdessä sitä saattaa pyyhältää vaikka sen tuotteita katselevan asiakkaan ohi. Teknisen näkökulmasta näin sanon, kun niin käsittämättömän monen mielestä farmaseutit jäävät norkoilemaan asiakkaan viereen kyyläämään. Ja jos tosiaan tämmöistä jotkut harrastaa, en minäkään tykkäisi asiakkaana siitä, mutta kerroin vain miten meidän apteekissa toimitaan, jonka joku voisi vaikka tulkita kyttäämiseksi.

Vierailija
275/291 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jo jonkin aikaa sitten meni kertaheitolla meininki kaikissa apteekeissa sellaiseksi, että hyvä kun ehdit ovesta sisään, kun jo tullaan kysymään että voidaanko auttaa. Ei siinä mitään, mutta kun joka ikinen siellä hyllyjen välissä häärivä farmaseutti tai mikä onkaan tulee utelemaan täysin saman asian. Ei ole harvinaista että joudun tyyliin neljä kertaa kertomaan että ei kiitos, tulen kyllä kysymään sitten jos jotakin ei meinaa löytyä. Kyllä on alkanut rasittaa tämä. Noiden utelijoiden takia menee omat pasmat sekaisin, eikä meinaa muistaa että mitä sitä pitikään sieltä seuraavaksi etsiä.

Ja sekin, jos vaikka sitten vastaa vaikka, että missäköhän teillä on tyyliin maitohappobakteerit, niin voi jessus sitä pälpätystä kun kaikki mahdolliset valmisteet siinä sitten pitää esitellä, vaikka halusin ihan vaan sen tietyn sieltä hyllystä, juuri sen mitä olin tullut hakemaankin.

Ylipäätään kun menen apteekkiin, en välitä höpötellä ostoksistani siellä kenenkään kanssa, ellei minulla sitten nimenomaan ole jotakin kysyttävää. Kukapa ei tahtoisi ostaa tyyliin peräpukamavoiteensa summuut ilman turhaa kalabaliikkia? Sissus!

meillä apteekissa on haamuasiakkaita joiden kritiikin mukaan emme huomioi asiakkaita tarpeeksi nopeasti. Omistajamme vaatii aktiivista ja ystävällistä otetta asiakaspalvelutyössä. Kaikkia asiakkaita tervehditään jne. Monesti sinunlaisesi asiakkaat kierteevät ympäriinsä etsivän näköisenä, koska etsit jotain tuotetta, vaikka paljon helpompaa olisi kysyä meiltä asiantuntijamyyjiltä, niin saisit oikean tuotteet oikeilla käyttöohjeilla heti

Vierailija
276/291 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

19 sivua jostain apteekissa asioimisesta ja viimeisellä sivulla höpötellään edelleen samasta asiasta kuin aloitussivulla. 😳

Vierailija
277/291 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä toivoisin semmosta palvelua tapahtuvan, että meidän pienen paikkakunnan ihana komistus apteekkari ahdistelisi minua kaikin tavoin. 😍😻😘❤️ Mmmm pusipusi

Vierailija
278/291 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tavallinen talliainen ei tiedä usein mitään edes käsikaupan tuotteista, saati reseptilääkkeistä. Esim. kortisonivoidetta ollaan ostamassa sieni-ihottumiin, ostetaan kahta samaa vaikuttavaa ainetta sisältävää särkylääkettä tietämättä, että kyseessä on "sama" lääke - koska kauppanimi on eri, tehdään päätelmä, että se on eri tuote että miten niin ei voi käyttää yhtä aikaa.  Lääkkeen ottoajankohta voi olla epäselvä, lääkkeen suhde ruokaan, juomaan tai muihin lääkkeisiin samoin, ollaan pureksimassa depot-tablettia, antibioottikuuria ei haluta syödä kokonaan koska vaivahan lähti jo jne.

Jos kaikkien asiakkaiden kohdalla otettaisiin kanta, että mitään ei kysytä, mitään ei neuvota eikä mitään korjata, voi vain kuvitella mitä siitä seuraisi.

Just näin. Olen töissä apteekissa teknikkona, enkä voi olla enempää samaa mieltä. Toki täytyy erottaa asiakkaita raivostuttava tyrkyttäminen ja neuvonta. Riippuu paljon työnantajasta, että miten on pyydetty ottamaan asiakas vastaan. Yliopiston apteekeissa on ihat omat ohjeet tullu johtoportaasta, joissakin yksityisissä varmasti samaa taktiikkaa. Jos mietitte YA:ssa miksi teiltä kysellään niin paljon reseptilääkkeitä haettaessa, niin sekin käsky on ylimmältä portaalta. Ja voin kertoa, ettei siitä välttämättä itse työntekijäkään nauti, etenkään kiireessä. 

Mutta siitä olen samaa mieltä, että ei saa tyrkyttää, pitäisi olla vähemmän apteekkiin kuulumatonta tavaraa myynnissä ja halvempaa vaihtoehtoa pitää tarjota. Myös se on hyvää asiakaspalvelua, jos apteekissa ei ole kyseistä tuotetta ja tilaus kestäisi päivän tai pari viikkoa, ja neuvot asiakasta hakemaan saman tuotteen naapurikaupasta tai Prismasta ja vielä halvemmalla. 

Vierailija
279/291 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän, ei ole järkeä tuossa touhussa yhtään. Olen entinen myyjä ja vihasin tuota väkisin myymistä. Nyt se sama ilmiö on siirtynyt siis jo apteekkeihinkin.

Onko sitä sitten jossakin muuallakin? Apteekit ovat ainoa jossa olen havainnut. Kaikissa muissa kaupoissa joutuu suorastaan etsimään myyjää: tavaratalon kemikalio-osastolla, ruokamarketissa, rautakaupasta nyt puhumattakaan.

Nimenomaan! Ai kun sais noin hanakkaa palvelua kaikissa muissa kaupoissa! :D Mielelläni juttelisin erilaisista soveltuvista ruuveista remonttihommaani, ihotyypilleni sopivista kasvovesistä yms, mutta että joutuisin selittelemään ruuansulatusongelmiani muulle kuin lääkärille, ja perustelemaan, miksi joku tuote ei ole sopinut ja joku sopii... Jeps. Aijai kun ruokakaupassakin tulisi henkiläkuntaa jo ovella vastaan ja suunnilleen täyttäisi kärryt puolestani kun mietin tarjottavaa porukalle joista yksi on keliaakikko ja yksi vegaani. Mutta vain apteekissa. Vain asioissa, jotka koen turhan henkilökohtaiseksi alkaakseni niistä joka jumalan kerta keskustelemaan joka jumalan rohviisorin varmaseutin tms. kanssa muiden kuullen.

Moni käyttää väärin ja vääriä lääkkeitä /ravintolisiä vatsavaivoihin. Varmaan eniten ihmiset kyselevät nykyään vatsa-hyllyllä. On kaikenlaisia oireita ja kuulemma lääkärit eivät osaa auttaa. Jep jep..ketään ei voi miellyttää..vaikka on opiskellut farmaseutiksi lääkevalmisteista ym..pitäisi osata myydä myös kosmetiikka ja piilarinesteitä sekä sukkahousuja ja tukia =) helppoo kun heinän teko..jos kysyt voiko auttaa olet a) ahdisteleva b) vihdoinkin joku auttaa!!

=)

Vierailija
280/291 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun kaikki asiakkaat huomioidaan a heihin keskitytään huolella, pysyy homma hanskassa. Varkauksien määrä vähentyy. Fakta tieto.

Laittakoon vaikka 100 kameraa sinne ja jättäköön mut rauhaan. _Kysyn_ itse jos en jotain tiedä.

Sinkkumies

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi yhdeksän