Vierailija

Jo jonkin aikaa sitten meni kertaheitolla meininki kaikissa apteekeissa sellaiseksi, että hyvä kun ehdit ovesta sisään, kun jo tullaan kysymään että voidaanko auttaa. Ei siinä mitään, mutta kun joka ikinen siellä hyllyjen välissä häärivä farmaseutti tai mikä onkaan tulee utelemaan täysin saman asian. Ei ole harvinaista että joudun tyyliin neljä kertaa kertomaan että ei kiitos, tulen kyllä kysymään sitten jos jotakin ei meinaa löytyä. Kyllä on alkanut rasittaa tämä. Noiden utelijoiden takia menee omat pasmat sekaisin, eikä meinaa muistaa että mitä sitä pitikään sieltä seuraavaksi etsiä.

Ja sekin, jos vaikka sitten vastaa vaikka, että missäköhän teillä on tyyliin maitohappobakteerit, niin voi jessus sitä pälpätystä kun kaikki mahdolliset valmisteet siinä sitten pitää esitellä, vaikka halusin ihan vaan sen tietyn sieltä hyllystä, juuri sen mitä olin tullut hakemaankin.

Ylipäätään kun menen apteekkiin, en välitä höpötellä ostoksistani siellä kenenkään kanssa, ellei minulla sitten nimenomaan ole jotakin kysyttävää. Kukapa ei tahtoisi ostaa tyyliin peräpukamavoiteensa summuut ilman turhaa kalabaliikkia? Sissus!

Sivut

Kommentit (291)

Vierailija

Ei muuten ole voinut enää pitkään aikaan. Ja samalla apteekeista on kuitenkin tullut sellaisia, missä on vaikka mitä. Eikö ne ymmärrä mitään ns heräteostosten tekemisestä. Mukaan tarttuisi kaikenlaista jollei olisi sitä "mitä etsitte" siellä niskassa. Nyt se in d-vitamiini ja kassat ovat tuolla kiitos.

Vierailija

Kun kaikki asiakkaat huomioidaan a heihin keskitytään huolella, pysyy homma hanskassa. Varkauksien määrä vähentyy. Fakta tieto.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Kaikki mitä ap sanoi, ja siihen päälle ärsyttää vielä se kun ne yrittävät aina tarjota sitä kalleinta vaihtoehtoa käsikauppalääkeistä, ja ne halvemmat vaihtoehdot on piilotettu johonkin laatikkoon hyllyjen alle. 

Vierailija

Tiedän, ei ole järkeä tuossa touhussa yhtään. Olen entinen myyjä ja vihasin tuota väkisin myymistä. Nyt se sama ilmiö on siirtynyt siis jo apteekkeihinkin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kun kaikki asiakkaat huomioidaan a heihin keskitytään huolella, pysyy homma hanskassa. Varkauksien määrä vähentyy. Fakta tieto.

No onpa kiva kuulla että minua pitää noin vartioida. No tilaan netistä sitten.

Vierailija

Menin ostamaan maitohappobakteeritabletteja. Tiesin mitä aion ostaa ja etsin tuotetta hyllystä.

Myyjä tuli haukkana kylkeen kyselemään mitä etsin. Kerroin etsiväni GG maitohappobakteereja.

"ONKO SULLA RIPULIA VAI UMMETUSTA?"

Ei. Muuten vain ongelmallinen vatsa. No mutta tässähän tämä hakemani tuote onkin.

"NIIN JOS TOSIAAN ON SITÄ RIPULIA NIIN TÄÄLTÄ MEILTÄ LÖYTYY NÄITÄ TUOTTEITA."

"JA NÄMÄ KOVAN VATSAN TUOTTEET LÖYTYVÄT TÄÄLTÄ."

Kiva.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

No onpa kiva kuulla että minua pitää noin vartioida. No tilaan netistä sitten.

No siitä vaan, tulee ainakin vähemmän kuraa myymälän lattioille!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Eniten varastetaan yskänlääkkeitä, Buranaa ja muita särkylääkkeitä. Näin ainakin pk-seudulla.

Vierailija

Seuraavan kerran kun hyökkäävät kyselemään, niin vastaan etsiväni ruiskuja. Silloin mennään hiljaiseksi, palveleva asenne katoaa ja tympeänä kaivetaan tiskin alta yksi ruisku. Näin on tapahtunut joka kerta, kun olen ostanut ruiskuja ihan vaan askartelua varten. :)

Vierailija

Asioin säännöllisesti apteekissa enkä ole moiseen käytökseen törmännyt. Joskus kun olen seisonut vähän neuvottoman näköisenä, kun tarvitsemani tuote ei heti osu silmiini, saattaa farmaseutti tulla kysymään, etsinkö jotain tiettyä ja näyttää, mistä sen löydän. Eikä meillä huudella kovalla äänellä ripulista, ummetuksesta tai peräpukamista. Usein asioin reseptipuolella ja siellähän istutaan pilttuissa, joiden seinäkkeiden läpi puhe ei kuulu naapuripilttuuseen. Farmaseutit ja proviisorit ovat tulleet vuosien mittaan niin tutuiksi, että siinä lääkkeiden oston ohella ehditään jutella myös muutama sana säästä tai kuulumisista, ei niin, että varastaisimme seuraavalta asiakkaalta aikaa kuitenkaan.

Vierailija

Miksi ruiskujen myyminen on niin hankalaa?

Toki tiedän että narkomaanit käyttävät niitä, mutta itse käytän niitä askarteluun, kissan lääkitsemiseen ja tulehtuvien korvakorureikien puhdistukseen.

Kyseessä on kuitenkin vain muovinen tuote, jonka omistukseen ei tarvitse lupia. :D

Vierailija

Apteekeista on tosiaan tullut vihonviimeinen paikka, missä haluaa asioida.

Reseptiasiakkaana homma toimii, mutta käsikauppalääkkeiden ostaminen on lähes mahdotonta myyjien häirinnän vuoksi.

Vierailija

Varastelun pelossa siellä kai kytätäänkin. Varmaan kaikenlaisia "katselijoita" ja "heräteostostekijöitä" pidetään epäilyttäviä.

Itse ostan yleensä tuttuja ostoksia. Jos tarvitsen apua, niin osaan kyllä pyytää sitä. Kivahan se on että palvellaan, mutta ei ehkä kannata heti hyökätä kyselemään voiko auttaa.

Vierailija

Yleensä sitten kun tarvitsisi apua ja kysyy jonkun yksilöidyn kysymyksen tuotteesta tai haluaa vertailua johonkin toiseen tuotteeseen niin eivät osaakaan vastata. Eli hölisevät vain ne tuotetekstit, jotka ihminen voi itsekin lukea.

Vierailija

Mutta annapas, jos oikeasti tarvitsisit apua. Silloin ei ole auttajaa. Jokunen vuosi sitten menin keskellä arkipäivää apteekkiin kyselemään lääkärin määräämää tuotetta. Yhtään ainoaa farmaseuttia ei ollut vapaana. Jouduin jonottamaan päästäkseni jonkun puheille. Hakemaani tuotetta ei edes ollut apteekin varastossa vaan se jouduttiin tilaamaan ( ei siis ollut reseptituote), joten todellakin tarvitsin apua.

Jos jäät tavaamaan tuoteselostetta, niin oitis pyrähtää viereen farmaseutti kyselemään ja ottaa paketin käteensä ja lukee siitä selosteen. Kiitosta vaan, mutta olen oppinut lukemaan jo ennen kouluun menoa.

Viimeksi kävelin todella ripeää vauhtia rasvahyllylle vaan metri ennen hyllyä farmaseutti keskeytti matkani "voinko olla avuksi"-kysymyksellään.

Vierailija

Nykyään kysellään myös niistä reseptilääkkeistä. Miten tämä tuote on sopinut sulle, miten vertaisit näiden kahden lääkkeen vaikutusta jne. Tällaisia multa on kyselty viime ostoreissuilla ja siinä vaiheessa, kun ollaan lätkimässä tarroja lääkepakkauksiin. Onko tuo jotain uutta suositeltua smalltalkia asiakkaan kanssa, tiedä häntä. Olen vastannut etten halua puhua lääkityksistäni muiden asiakkaiden kuullen. He kun istuvat noin puolentoista metrin päässä odottamassa vuoroaan.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Menin ostamaan maitohappobakteeritabletteja. Tiesin mitä aion ostaa ja etsin tuotetta hyllystä.

Myyjä tuli haukkana kylkeen kyselemään mitä etsin. Kerroin etsiväni GG maitohappobakteereja.

"ONKO SULLA RIPULIA VAI UMMETUSTA?"

Ei. Muuten vain ongelmallinen vatsa. No mutta tässähän tämä hakemani tuote onkin.

"NIIN JOS TOSIAAN ON SITÄ RIPULIA NIIN TÄÄLTÄ MEILTÄ LÖYTYY NÄITÄ TUOTTEITA."

"JA NÄMÄ KOVAN VATSAN TUOTTEET LÖYTYVÄT TÄÄLTÄ."

Kiva.

Joo inhoan kun alkavat kailottamaan niin että kaikki apteekissa varmasti kuulee vaivan. Itse olin ostamassa sisäistä maitohappokuuria emättimen limakalvojen ylläpitoon. Ei siis ollut mitään tautia edes, mutta oli ollut antibioottikuuri, joka sekoittaa systeemit ja selitin tämän vaimealla äänellä myyjälle.
Myyjä: NÄMÄ ON HYVIÄ MYÖS HIIVASIENEEN!
Minä: Okei.. (...ja häippäisin äkkiä kassalle ympärilleni katsomatta)

Vierailija

Itsekin kävin hakemassa uuden listan roaccutania pari vuotta sitten. Varmasti kaikki naiset boille lääkäri tuon lääkkeen määrää saa kuulla loputtomiin, kuink EI Missään nimessä saa tulla raskaaksi ja ehkäisy pitää olla kunnossa. Kuurin aikana myös käydään verikokeissa. Tää apteekkari päätti vissiin ruveta leikkimään lääkäriä, katsoi minua ja kysyi kovaan ääneen olenko raskaana. Mitä helvettiä nyt😂😂 ja ei en ole ylipainoinen.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat