Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mieti mitä kaikkea tietoa sinusta löytyy netistä!? Mieti minne kaikkialle annat tietosi päivittäin.

Vierailija
26.08.2017 |

Mieti kuinka monella viranomaisella on tietosi. Kuinka moni tuotteen tai palvelun tarjoaja tietää sijaintisi.
Kuinka usein päivität itsestäsi tietoja nettiin, mitä teet, syöt, minne olet menossa ja mitä lapsesi tekevät.. Usein kuvien kanssa.
Sitten sinulle on kovin tärkeää ettei kukaan tiedä mitä sinä teet ja touhuat, haluat olla " vapaa"?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivitättekö nettiin päivittäin jokaisen paskalla käynnin? Kuva mukaan ja kertomus mitä teet ja missä.

Verottaja, Kela?

Mulla puhelin tietää kun saavun lähikauppakeskukseen ja laittaa mainoksia puhelimeen tulemaan.

Mut vapaana ja anonyymina tuolla kuljen.. Joopa joo.

Vierailija
2/21 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ollut maltillinen ja tiedän, että määrä on valtava viimeisen kahdenkyymmenenviuden vuoden ajalta.

Itse olen vain kolme kuvaa laittanut, veli yhden, josta mäkätin. En lounaitani luettele, mutta onhan mun sairaudet Kannassa ja reseptit sähköisiä. Ei kukaan kysynyt voiko ne sinne laittaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketä kiinnostaa tavallisen pulliaisen lähikauppareissut. BB vahtii, mutta vahtikoon.

Vierailija
4/21 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mua ei todellakaan kiinnosta et tietääkö joku mun saapuneen kauppakeskukseen.

Mut en mä kyllä päivitä tunnin välein olotilaani ja paikkaani nettiin ja ärise samalla kuinka mua ei ainakaan saa kukaan viranomainen seurata ja haluan olla vapaa ja salaperäinen..

Vierailija
5/21 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin miten se voi olla niin vaikeaa seurata radikalisoituuko joku tai onko kuudella hengellä ajatuksia vähä tuikkailla puukkosella?

Monesta ihmisestä löytyy kaikki ajatuksen kulku netistä, miksi ei näillä?

Vierailija
6/21 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuomas E oli hyvin huolissaan blogissaan IL.ssä kuinka viranomaiset haluaa seurata hänen runkkaamistaan.

Vierailija
7/21 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä ne sijainni tietää

Vierailija
8/21 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä ne sijainni tietää

En tiedä.

Vierailija
9/21 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä ne sijainni tietää

Älypuhelin viestittää jatkuvasti eri sovellusten kautta. Ei tarvitse olla kuin vaan sääsovellus, niin sijainnistasi saadaan tarkkaa dataa.

Facebookin käytön jätin, mutta lähinnä siksi, etten halua tuttujen tietävän asioitani. Ei minua normaalina kansalaisena hetkauta, vaikka se sääsovellus paljastaisikin sijaintini.

Sijaintipaljastus on tietysti ikävämpi vajaaälyisille rikollisille.

P.S. Android on turvallisempi kuin Apple, joka vahtii tiuhaan käyttäjäänsä.

Vierailija
10/21 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten ihmetyttää ihmiset, jotka lataavat lapsistaan kuvia nettiin. Ne eivät sieltä netistä poistu, vaikka poistaisikin sieltä omalta fb-tililtä. Kivaa matskua esim koulukiusaajille tulevaisuudessa sellaiset kuvat, jotka on äidin mielestä "niin söpöjä!"

Jos mietin jotain omia lapsuuskuvia (paperikuvia albumissa), joista oma äitini on ihastuksissaan, mutta itse en näyttäisi kenellekkään.

Vierailija
11/21 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eniten ihmetyttää ihmiset, jotka lataavat lapsistaan kuvia nettiin. Ne eivät sieltä netistä poistu, vaikka poistaisikin sieltä omalta fb-tililtä. Kivaa matskua esim koulukiusaajille tulevaisuudessa sellaiset kuvat, jotka on äidin mielestä "niin söpöjä!"

Jos mietin jotain omia lapsuuskuvia (paperikuvia albumissa), joista oma äitini on ihastuksissaan, mutta itse en näyttäisi kenellekkään.

Eniten mainitsemissasi lasten kuvien lataajissa häiritsee se, että useat heistä lataavat alastomien tai puolalastomien lastensa kuvia nettiin. Suoraan pedofiilien käsiin seuraavaan leikkisoolosessioon. Ja ehkä jotain pahempaa. Kuvottavaa.

Suurta ajattelemattomuutta ja tyhmyyttä.

Vierailija
12/21 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä ne sijainni tietää

Älypuhelin viestittää jatkuvasti eri sovellusten kautta. Ei tarvitse olla kuin vaan sääsovellus, niin sijainnistasi saadaan tarkkaa dataa.

Facebookin käytön jätin, mutta lähinnä siksi, etten halua tuttujen tietävän asioitani. Ei minua normaalina kansalaisena hetkauta, vaikka se sääsovellus paljastaisikin sijaintini.

Kyllä, mulla käytössä liki päivittäin googlemaps ja päivittäin säätiedot. Mihinkään palveluun en ole kirjautunut, että haluaisin jotain tietoa tämän kauppakeskuksen aleista.

Jos olisin päälle ( normaali) ihminen, joka päivittää nettiin perheensä asiat ja joka reissun, ei mua olisi kovin vaikeaa tarkkailla jos mulle tulisi pahat mieleen. Aina JOKU tietää missä mä olen.. Jopa metsällä koska joku kartta päällä.

En usko että voisin mitään kovin ihmeellistä suunnitella/ tehdä ilman että supo olisi kimpussa...

... Pitäis varmaan koittaa...

Vierailija
13/21 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kela ja verottaja yms kysyy joka kerran, joka paperissa mun nimen ja osoitteen, ihan kuin eivät muka tietäisi!!!! :D

Ja kun menen kotona netissä jonkin vaatekaupan sivulle, se tervehtii minua " hei maija, tässä tarjouksia juuri sinulle"....

Että näin!!!

Vierailija
14/21 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tässäkin sitä porukalla lasketellaan kaikki aivoitukset nettiin.

Vierailija
15/21 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla ole sijaintitietoja päällä koskaan.

Vierailija
16/21 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitteissa, palveluissa ja sovelluksissa on runsaasti säätövaraa sen suhteen, saatko niitä mainoksia ja mitä sinusta tiedetään. Kaikkea ei voi estää, mutta ison osan kuitenkin.

Vierailija
17/21 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin kakalla tänä aamuna. Revi siitä mainostaja!

Vierailija
18/21 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minusta kummoisia tietoja ole. Ip-osoitekin heittää johonkin hevonkuuseen että onko ne muutkaan tiedot niin luotettavia.

Facebookissa en ole enkä instagramissa enkä juuri muissakaan kanavissa paitsi täällä 👐

Kanta.fi:stä yritin löytää vanhoja tietoja mutta eihän siellä ole paljon mitään. Nimeni jos googlaa niin löytyy osoite ja puhelinnumero. Ne tietysti on monen verkkokaupan tiedoissakin mutta siinä se.

Vierailija
19/21 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä että ihmiset ja julkkikset jotka puhtaasti rahasta on tähän mennessä kiekuneet kaikki asiansa julki, kiljuvat nyt eniten yksityisyyden ja kansalaisen vapauden puolesta..

Vierailija
20/21 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä ne sijainni tietää

Oletko niin tyhmä että pidät GPS:ssä päällä kun et sitä tarvi?