Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tein positiivisen raskaustestin, mitäs nyt?

Vierailija
26.08.2017 |

Tämä on siis ihan toivottu asia, vaikka kyllä jännittää ja pelottaa myös... Mutta mitäs nyt? Neuvolaan pitää varmaan soittaa maanantaina? Mitä saan syödä ja mitä en? Apua ja neuvoja näin alkuun kiitos!

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onnea! Apteekista saa kivan kirjan, mistä voit seurata raskauden kulkua. Se on mielenkiintoinen. Lista ei suositeltavista ruoka-aineista kannattaa ottaa käyttöön, koska listeria on oikea ongelma, jonka vuoksi usea raskaus päättyy keskenmenoon. Kyllä sen raskausajan jaksaa olla ilman itselle herkullisiakin juttuja, kun muistaa, että odotusaika on lyhyt ja vauva on tärkein❤️

Listeria Suomessa on aika harvinainen

Niin? Riski on silti olemassa. Miksi ihmeessä ottaa turhia riskejä,kun riskituotteita on helppo välttää?

Vierailija
42/52 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä kyllä itse ottaisi riskiä listerian suhteen syömällä vaikka vakuumipakattua kalaa. Suomessa joka vuosi pari kertaa kauppoihin eksyy listeriakalaa. Mitä jos se kerta osuu juuri omalle kohdalle kun sitä kalaa syöt?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.vau.fi/raskaus/Terveys/Elamantavat/lakritsi-salmiakki-ja-ras…

En myöskään tietyn tahtoin söisi lakua ja salmiakkia. Niiden sisältämästä glykyrritsiinistä on saatu viime aikoina enemmän tietoa.

Vierailija
44/52 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu vähän millaiseen "normaaliin elämään" on tottunut mutta mä olen elänyt raskausaikana kuten muutenkin, (tähän ei siis kuulu alkoholi tai tupakka), syönyt monipuolisesti ja ehkä vähän tarkemmin pessyt ja kypsentänyt sapuskat. Vitamiinipommit ovat lähinnä aiheuttaneet pahoinvointia. Sen sijaan isommat myrkyt kuten hiusvärit tai voimakkaat kemikaalit olen välttänyt. Maalaisjärki kehiin.

Vierailija
45/52 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Medium-pihvejä (nauta) muistaakseni saa syödä. Mahdolliset pöpöt on siinä lihan pinnalla ja kuolevat kyllä tuon kuumennuksen aikana.

Mutta ehkä kannattaa syödä heti eikä säilöä paistettuja mediumeja montaa päivää.

Vierailija
46/52 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana ketju! Itsekin tein tänään elämäni ekat plussat testeihin :)

Vierailija
47/52 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihme ohjeita taas. Miksi pitäisi odottaa pari viikkoa ennen neuvolaan soittoa kun nimenomaan neuvolasta saa vastaukset kaikkiin alkuraskauden kysymyksiin. Kyllä ne osaa neuvolassa sanoa jos ajoista on pulaa ja pitää varata myöhemmäksi.

Onnea odotukseen!

Joo todellakin heti soittoa! Itse soitin heti rv 4+1 ja vapaa aika löytyi vasta 11. viikolle.

Vierailija
48/52 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin 2016 vauvaa odotteena Valion juustot oli turvallisia, ruokasuosituslappujen mukana tuli ihan tiedote Valion juustoista.  :)

Vierailija
49/52 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pavut kiellettyjä? Haha just. Oon kasvissyöjä, joten pavut on käytännössä jokapäiväistä perusravintoa. Ei olis tullu mieleenkään jättää proteiinilöhdettäni raskaana ollessa pois ruokalistalta. Eikä kyllä terkkakaan mitään maininnut kun ruokavaliosta kysyttäessä kerroin olevani vege. Että mikä hurujuttu tämäkin nyt taas on. Ei ollu pavut missään listassa ikinä.

Vierailija
50/52 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei voiko näin ihan alkuraskausesta jo tulla ihan kauheaa väsymystä? Mua ei ole muuta tehnyt kun väsyttänyt vaan viikonlopun aikana, vaikka ihan hyvin olen nukkunut...

AP

Vierailija
51/52 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan... :)

AP

Vierailija
52/52 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi tulla kauhea väsymys. Mulla alkoi hetki sitten järjetön väsymys ja huimaus. Rinnat olivat arat ja suurentuneet. Tänään tein sitten elämäni ensimmäisen positiivisen raskaustestin:)