Tein positiivisen raskaustestin, mitäs nyt?
Tämä on siis ihan toivottu asia, vaikka kyllä jännittää ja pelottaa myös... Mutta mitäs nyt? Neuvolaan pitää varmaan soittaa maanantaina? Mitä saan syödä ja mitä en? Apua ja neuvoja näin alkuun kiitos!
Kommentit (52)
Enpä kyllä itse ottaisi riskiä listerian suhteen syömällä vaikka vakuumipakattua kalaa. Suomessa joka vuosi pari kertaa kauppoihin eksyy listeriakalaa. Mitä jos se kerta osuu juuri omalle kohdalle kun sitä kalaa syöt?
http://www.vau.fi/raskaus/Terveys/Elamantavat/lakritsi-salmiakki-ja-ras…
En myöskään tietyn tahtoin söisi lakua ja salmiakkia. Niiden sisältämästä glykyrritsiinistä on saatu viime aikoina enemmän tietoa.
Riippuu vähän millaiseen "normaaliin elämään" on tottunut mutta mä olen elänyt raskausaikana kuten muutenkin, (tähän ei siis kuulu alkoholi tai tupakka), syönyt monipuolisesti ja ehkä vähän tarkemmin pessyt ja kypsentänyt sapuskat. Vitamiinipommit ovat lähinnä aiheuttaneet pahoinvointia. Sen sijaan isommat myrkyt kuten hiusvärit tai voimakkaat kemikaalit olen välttänyt. Maalaisjärki kehiin.
Medium-pihvejä (nauta) muistaakseni saa syödä. Mahdolliset pöpöt on siinä lihan pinnalla ja kuolevat kyllä tuon kuumennuksen aikana.
Mutta ehkä kannattaa syödä heti eikä säilöä paistettuja mediumeja montaa päivää.
Vierailija kirjoitti:
Ihme ohjeita taas. Miksi pitäisi odottaa pari viikkoa ennen neuvolaan soittoa kun nimenomaan neuvolasta saa vastaukset kaikkiin alkuraskauden kysymyksiin. Kyllä ne osaa neuvolassa sanoa jos ajoista on pulaa ja pitää varata myöhemmäksi.
Onnea odotukseen!
Joo todellakin heti soittoa! Itse soitin heti rv 4+1 ja vapaa aika löytyi vasta 11. viikolle.
Ainakin 2016 vauvaa odotteena Valion juustot oli turvallisia, ruokasuosituslappujen mukana tuli ihan tiedote Valion juustoista. :)
Pavut kiellettyjä? Haha just. Oon kasvissyöjä, joten pavut on käytännössä jokapäiväistä perusravintoa. Ei olis tullu mieleenkään jättää proteiinilöhdettäni raskaana ollessa pois ruokalistalta. Eikä kyllä terkkakaan mitään maininnut kun ruokavaliosta kysyttäessä kerroin olevani vege. Että mikä hurujuttu tämäkin nyt taas on. Ei ollu pavut missään listassa ikinä.
Hei voiko näin ihan alkuraskausesta jo tulla ihan kauheaa väsymystä? Mua ei ole muuta tehnyt kun väsyttänyt vaan viikonlopun aikana, vaikka ihan hyvin olen nukkunut...
AP
Voi tulla kauhea väsymys. Mulla alkoi hetki sitten järjetön väsymys ja huimaus. Rinnat olivat arat ja suurentuneet. Tänään tein sitten elämäni ensimmäisen positiivisen raskaustestin:)
Niin? Riski on silti olemassa. Miksi ihmeessä ottaa turhia riskejä,kun riskituotteita on helppo välttää?