Missä ammateista saa toimia omassa työhuoneessaan. Siis saa oman työhuoneen. Kertokaa!
Kommentit (38)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opettaja
Missä muka?
Pihalla olen nähnyt opettamassa vain liikunnan opettajan. Yleensä opetus aina huoneessa.
Aika monet konttorityöt tehdään omissa huoneissa. Itse olen insinööri ja minulla on työhuone.
Minulla on nyt ollut oma huone kun toimin pienen tehtaan tuotannosta vastaavana (insinööri koulutuksena). Käytännössä myyn, jaan töitä, laskutan jne. Tj:llä myös oma huone.
Minusta monissa paikoissa on neuvottelun varaa riippuen työn luonteesta ja siitä onko tarjolla työhuoneita minkä verran.
Miehellenikin on oma työhuone ja työskentelee tuotekehityksessä insinöörinä.
Työpaikkakohtaista. Meillä uskotaan avokonttoroiden voimaan eikä juuri kenelläkään ole omaa työhuonetta, vaikka työn luonne (esim. henkilöstöasioiden hoito) vaatisi sitä. Vaikka olisit johtavassa asemassa, niin silti teet töitä avokonttorissa. Todella ärsyttävää olla ilman omaa rauhaa kuunnellen muiden puhelinkokouksia, joita isossa yrityksessä on paljon.
Kuvataiteilija - Saa oman ateljeen : )
Meidän johtajat ovat avokonttorissa muiden seassa, mutta koko konsernin CEO:lla ja samoissa tiloissa työskentelevän toisen konsernin firman toimarilla on oma huone.
Edellisessä työpaikassa vain myyntijohtaja ja account manager saivat omat tilat, koska olivat paljon puhelimessa asiakkaiden kanssa.
Minulla oli edellisessä työpaikassa yksikönpäällikkönä oma työhuone. Nykyisessä firmassa edes toimarilla ei virallisesti ole. Tosin se on valloittanut yhden akvaarioneukkarin. Hyvää tässä on se, että lähes kaikki voivat ja saavat tehdä etätöitä. Kotona minulla on työhuone ja firma tietysti säästää satojatuhansia vuodessa vuokrakustannuksissa.
Vierailija kirjoitti:
Työpaikkakohtaista. Meillä uskotaan avokonttoroiden voimaan eikä juuri kenelläkään ole omaa työhuonetta, vaikka työn luonne (esim. henkilöstöasioiden hoito) vaatisi sitä. Vaikka olisit johtavassa asemassa, niin silti teet töitä avokonttorissa. Todella ärsyttävää olla ilman omaa rauhaa kuunnellen muiden puhelinkokouksia, joita isossa yrityksessä on paljon.
Juurikin näin. Uusin trendi on vielä se, että toisin kuin avokonttorissa, jossa usein on vielä kullekin työntekijälle varattu tietty työpiste, ei kenelläkään ole edes tiettyä työpöytää, vaan tuo avokonttori on iso avoin "halli" täynnä erilaisia ja erityyppisiä työpisteitä, vähän kuin jossain lasten puuhamaassa, ja niistä sitten "nopeimmat syövät hitaat" periaatteella varataan oma piste työskentelyyn kullekin työpäivälle.
Ei ole kiinni ammatista vaan työpaikasta. Meillä edes johtajilla ei ole nykyisin omia huoneita.
Vierailija kirjoitti:
Psykologi
Puheterapeutti
Merkonomi, tradenomi, ekonomi/KTM
Hammaslääkäri, lääkäri, terveydenhoitaja, sairaanhoitaja ja kätilö vastaanotossa
Opinto-ohjaaja
Sosiaalityöntekijä
Mikä ammatti on merkonomi?
Esim. ammattirikollisena, kun riittävän ahkerasti työskentelee niin yhteiskunta palkitsee ja antaa oman työhuoneen palveluineen.
Vierailija kirjoitti:
Mietin ihan samaa. Mulla on "stressivatsa" ja olisi todella ihanaa olla omassa rauhassa näiden oireitteni kanssa. Tai no, todennäköisesti oireeni katoaisivat liki kokonaan. Avokonttorihelvetissä oireiden hallinta syö paljon keskittymiskykyä ja energiaa. Kun en halua vatsani kuulostavan siltä, että olen juuri laskemassa alleni.
Yksittäisiä aloja olisi kiva tietää, mutta useimmilla aloilla tuo riippunee yrityskulttuurista tai henkilön tittelistä. Tavallisena toimihenkilöinssinä tuskin saan omaa huonetta, mutta esimiesasemaa niitä monilla on.
Entisessä työpaikassani oli nainen, joka ei jostain syystä voinut työskennellä samassa huoneessa toisen henkilön kanssa ja hän kävi työterveyslääkärillä, joka kirjoitti lausunnon ja siten sai oman työhuoneen. En tiedä tarkemmin mikä se syy oli.
Kohta ei ainakaan missään valtion hommissa, koska kaikki tungetaan monitoimitilaan. Työn luonteesta riippumatta.
Vierailija kirjoitti:
Kuvataiteilija - Saa oman ateljeen : )
Joskus samassa rakennuksessa voi olla useita huoneita eri alan taitelijoille ja sitten keittiö, pukuhuone jne yhteiskäytössä. Se on silloin hyvä, jos tarvitsee vierasta silmäparia avukseen.
Ittelläni työhuone on kotona, mutta en käy siellä kuin työaikana.
Minulla on oma työhuone. Toimin data-analyytikkona ja käsittelen luottamuksellista aineistoa, joten jo sen takia tarvitsen oman huoneen. Suurimmalla osalla henkilöistä omalla työpaikallani ei ole, vaan joutuvat monitoimitilaan eli avokonttoriin, jossa on erityyppisiä työpisteitä.
up