Kun ihmiset eroaa, miksi miehet löytää yleensä ensin suhteen?
Mistä se johtuu että miehet löytää uuden puolison niin nopeasti? Kestääkö tällaiset suhteet?
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Mulla on takana kaksi aikuisiällä päättynyttä suhdetta. Molemmissa mies löysi uuden nopeasti, koska hänellä oli uusi jo katsottuna suhteen päättyessä.
Sama täällä. Moni "nopeasti löytynyt" uusi on todellisuudessa löydetty jo ennen eroa. Vältellään vaan tekojensa seurauksia eikä tunnusteta, että ero tuli toisen naisen takia.
Naiselle useammin jää lapset, mikä on monille sinkkumiehille kauhistus, eronnut kolmen lapsen äiti on hankalassa asemassa verrattuna isään joka näkee lapsia joka toinen viikko.
Vierailija kirjoitti:
No en tiedä kyllä nouseeko miehen arvo jos on ollut paljon kumppaneita..
Riippuu varmasti keneltä kysyy. - Minun mielestäni ei, mutta olen varmaan jonkun mielestä jäävi miehenä sanomaan. Mutta jos ja kun olen tätä palstaa joitain kertoja lukenut niin olen turhauttavan usein huomannut varsin kaksinaiset odotuset siitä, mitä osa -ei suinkaan kaikki mutta edelleen hämmentävän moni asettaa naisille ja miehille tässä kohtaa hyvinkin erilaiset odotukset.
Kärjistäen naista pidetään tällöin edelleen kevykenkäisenä, tai muuten vain jotenkin huonona naisena jos tai kun paljastuu, että hänellä on ollut useampi parisuhde. Puhumattakaan jos nainen on harrastanut aktiivisesti ns. yhden yön juttuja.
Vastaavasti mies, joka ei omaa kokemusta parisuhteesta tai omaa sitä vain hyvin vähän ja jos mies vielä ei "harrasta" seksiä (muutoin kun oman käden kanssa) - niin hän saa tältä palsta kuulla pian olevansa vähintään uskovainen hihhuli syrjäytynyt reppana, joka todennäköisesti on myös kouluttautumaton, epäsiisti ja köyhä. - Jos mies kuitenkin on "vain " pidemmän aikaa nais-seuralaista, eikä osoita lainkaan kiinnostusta päästä sänkyyn naisten kanssa, mutta on fiksu ja sosiaalisesti, vähintääkin asiallinen ja yleisemmin aktiivinen (henkisesti ja fyysisesti) ja välittää sekä läheisistään että itsestään, niin hän saa kuulla kuiskauksia tai enempi vähempi vihjailuja siitä, että hänen täytyy olla joko homo tai kaikeista huolimatta pienimunainen impotemtti.
- Joskus onkin tuntunut sille, että moni orastava ja potenttiaalisen kumppanin tapaaminen ja kohtaaminen saattaisi johtaa aina parisuhteen muodostamiseen asti. Kertauksena naisen kannattaa tällöin todennäköisesti vähätellä parisuhde historiaansa ja miehen ei ainakaan pidä mennä väittämään, että viihtyy oikein hyvin yksin.
Toisaalta en kehoita ketään valehtelemaan, koska vaikka itse en pysty erottamaan kenestäkään päältä päin kenenkään parisuhde tai seksi historiaa kuin huonosti arvailemalla ja silloinkin todennäköisesti aivan pieleen. Sen sijaan tällä palstalla olen kohdannut useita kirjoittavia, jotka, mitä ilmeisemmin osaavat sen meistä muista nähdä. Vaan mistä he sen näkevät on ainakin minulle säilynyt mysteerinä. Enkä toisaalta ole varma haluaisinkokaan tietää.
Miksi miehet muuten ovat heikompia?