Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Erityislapseni huusi ja itki kauhusta tänään kadulla koska pelkää koiria. Ohi kulkenut ämmä NAUROI lapselleni.

Vierailija
25.08.2017 |

Pala h*lvetin tulessa.

Kommentit (161)

Vierailija
141/161 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulukiusaaja-koiranomistajat hädissään alapeukuttelee, tui tui, menkäähän nukkumaan pallerot.

142/161 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on erityislapsi?  Onko se jotenkin niin erityisen hyvä, ihana tai muuten parempi kuin tavallinen lapsi että kaikkien ohikulkijoiden pitäisi kumartaa?  Ehkä ohikulkija hymyili tai nauroi vaan hyvällä eikä teitä erikoisesti pilkatakseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/161 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä3500 kirjoitti:

Koulukiusaaja-koiranomistajat hädissään alapeukuttelee, tui tui, menkäähän nukkumaan pallerot.

Käyttäjä3500 eli äitihullu passaa tunnin yksinään (itsestään).

Se jo riittää alapeukutteluun. Eikä vaadi mitään "hädissään oloa"

Vierailija
144/161 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erityislapset eivät ole tässä mitenkään erityisasemassa vaikka niin luuletkin. Kyllä minun ns. normaalia lasta pilkataan ja hänelle nauretaan, ihan aikuiset ovat ilkeämielisesti nauraneet. Esim. Koska hän on huomattavasti lyhyempi kuin muut suvun lapset. Se on uskomatonta ottaen huomioon että hän on täysin normaalipituinen, -0,5 käyrällä menee. Ja naureskellaan koska hän on hiljaisempi kuin muut eikä pidä meteliä itsestään.

Ihmisillä tuntuu olevan tapana naureskella kaikenlaisille asioille. Aina hirnutaan vaikka se ei sopisi tilanteeseen lainkaan. Minua loukkaa myös kun lapselleni nauretaan, mutta en voi tietää ymmärtävätkö he edes miltä se hirnunta toisen korvassa kuulostaa.

Vierailija
145/161 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Geenit ne vain happanee ja happanee. Näistä keskusteluista kyllä huomaa että niin on erityislasten vanhemmillakin jo vaurioita geeneissään. Vielä kun lääketiede oppisi seulomaan tällaiset ajoissa, ettei tuollaisia vammaisia lapsia tarvitsisi hankkia tähän maailmaan.

Vierailija
146/161 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä3781 kirjoitti:

Mikä on erityislapsi?  Onko se jotenkin niin erityisen hyvä, ihana tai muuten parempi kuin tavallinen lapsi että kaikkien ohikulkijoiden pitäisi kumartaa?  Ehkä ohikulkija hymyili tai nauroi vaan hyvällä eikä teitä erikoisesti pilkatakseen.

Erityislapasi on niin erityinen ettei sitä saa kasvattaa käyttäytymään, vaan se saa tehdä mitä milloinkin erityiseen päähänsä pälkähtää. Saa huutaa ja mekastaa ja parkua suureen ääneen niin kaupassa kuin kadulla ja pelotella terveitä normaaleja lapsia.

Vierailija
147/161 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erityislapsi muka. Turhaa kaunistelua. Lapsi on joko normaali tai sitten ei, jolloin se on esim. häirikkö tai vammainen. Ei asia muutu miksikään tuommoisella termeillä kikkailemisella.

Näistä "erityislapsista" suuri osa on vain ylisuojeltuja, pilalle passattuja tai huonosti kasvatettuja. Vika on vanhemmissa. Olen tehnyt pitkän työuran alakoulun opettajana, ja kyllä kaikkein rasittavimpia kohtaamiani ihmisiä on olleet nämä "erityislasten" vanhemmat, jotka on itse omalla toiminnallaan kasvattaneet lapsensa kieroon. Ap kuulostaa juuri sellaiselta tapaukselta.

Vammaiset on erikseen, niitä täytyy jokaisen osata ymmärtää. Mutta ei näitä itse keksittyjä erityisyyksiä jaksa kukaan sietää.

Se nyt on satavarma, ettet ole ollut missään koulussa.

Voi kuule, meitä opettajia on pilvin pimein, jotka ollaan täydellisen kyllästyneitä näihin ns. erityislapsiin. Niistä on ihan oikeasti suurin osa pelkkiä huonosti kasvatettuja häiriköitä, ja hyvin iso osa adhd-diagnooseistakin johtuu siitä, että lapsia ei ole kasvatettu. Tämän myöntää jo monet psykologitkin.

Ihan sama näkemys on todella monilla hoitotyötä tekevillä myös. Te erityislasten vanhemmat tietysti kuulette meiltä vain sen ns. virallisen version, jossa me kovasti tuemme ja ymmärrämme teidän hankalia kakaroita. Todellisuus on jotain ihan muuta. Etenkin pitkään virassa olleet opettajat, hoitajat ja päiväkotitädit on aivan totaalisen kyllästyneitä erkkoihin ja erityisesti erkkojen vanhempiin.

T. Yläkoulun ope

Ai, että lääkärit antavat diagnooseja miellyttääkseen vanhempia? Ja psykologit, opettajat, lastentarhanopettajat, hoitajat, perheneuvolaa ja neuvoloiden henkilökunnat eivät kerro totuutta, koska mielistelevät huonoja vanhempia? Mutta sinä yläkoulun opettajana tiedät totuuden, ja kerrot sen netissä... Just joo.

Ps. Ap kertoi yhdessä viestissä lapsensa olevan vammainen. Onko hän kuvitellut asian, tai mennyt vain siihen liikaa mukaan, kun voisi teeskennellä että lapsi on terve.

Minun lapsella on kromosomihäiriö, joka aiheuttaa oppimishäiriöitä, lievää kehitysvammaa, ja vilkkautta. Sitä ei näe päälle päin, joten olen vain kuvitellut kromosimitestin, lääkärinlausunnon, ja perinnöllisyysneuvonnan? Sinä toki tiedät, että olen vain paska äiti 😁

Vierailija
148/161 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kaksi koiraa, aika isokokoisia. Koirat eivät erityisemmin välitä lapsista tai muistakaan kadulla  kävelijöistä. Taloyhtiössä asui eräs pikkutyttö, joka pelkäsi koiriani älyttömästi. Jos kävelin vaikka ovesta pihalle koirien kanssa ja tämä tyttö oli pihalla omissa leikeissään kaukanakin meistä, alkoi tyttö aina huutamaan ihan suoraa huutoa. Yritin monesti rauhoitella tyttöä, mutta ei auttanut. Koiria tytön huuto lähinnä pelotti. Kerran sain sitten sanottua tytölle, että koirat on mulla kiinni, ne ei tee mitään ja että sinä pelotat niitä enemmän huudollasi. Tyttö jotenkin tajusi sen, ja uskaltautui myöhemmin koskemaankin toista koiraani.

Vierailija
149/161 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa hän oli erityisaikuinen eli sellainen joksi lapsesikin tulee.

Vierailija
150/161 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni ihminen nauraa, hymyilee virnistellen tms. ollessaan hämmentynyt, kun ei tiedä miten reagoisi. Monelle se on ihan luontainen ensireaktio, jolle eivät voi mitään. Etenkin naisissa noitaa tuntuu olevan, vaikka ei siis kaihean yleinen. Paitsi että etenkin kiukuttelevien ja itkevien lasten suhteen: tarkastelkaa ympärillä olevien etenkin vähän vanhempien naisten ilmeitä - virnistelevät ja naureskelevat. Tyyliin voi hellanlettas kun pikkuisella on vahvat keuhkot tms. Voivat myös yrittää viestittää että ei tässä mitään hätää, älä minua pelkää, ja ei se haittaa vaikka lapsi pitää meteliä. Yksinkertaisesti on olemassa ihmisiä, etenkin naisia, jotka yksinkertaisesti vaan nauravat tai virnuilevat, kun eivät tiedä mitä tehdä.

Vierailija
151/161 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä on erityislapsi? siis v4mmainen vai?

Vierailija
152/161 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on se Erityisen Etuoikeutettu lapsi.

Vierailija
153/161 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä on aina näitä.

- Jos joku käyttäytyy näyttävästi/kuuluvasti eri tavalla, niin tottakai ihmiset katsoo, toki pitkään tuijottamaan jääminen on epäkohteliasta, mutta silleen hieman pidempään kuin normaalisti katsominen on ihan luonnollista. Ihmiset ovat uteliaita ja ihan jo vaistomaisestikkin tulee vilkaistua jos kuulee jonkun korviavihlovan äänen yllättäen.

- Nauraminen voi tulla esim. siitä että ihminen on säikähtänyt ja nauraa kun säikähti niin hassua asiaa. Ja tuo on tilanne missä mikä tahansa voi olla väärin: jos katsookin vakavana, niin mitä luulet ap, tulkitisisitko sen posiitiviseksi asiaksi? Ihan varmasti et.

- Joskus tuntuu että erilaiset ihmiset ylitulkitsee toisten katsomisia. On luonnollista että tuolla kulkiessa vilkuilee muita ihmisiä samalla, olisi epäluonnollista kääntää katse äkkiä pois jos kohdalla onkin joku ulospäin erilainen --> se se vasta loukkaavaa olisikin, haluaisitko että sinä tai lapsesi olisi muille kuin ilmaa ja sellainen välteltävä asia "apua, nyt katsoin sitä, äkkiä katse pois"? Meitä kaikki tuijotetaan ja toisekseen joskus tuntuu, että joku tuijottaa, mutta hän katsookin pääsi yli jotakin ihan muuta/ajatuksissaan vain tuijottaa jonnekkin,  edes näkemättä mitään.

En aina oikein ymmärrä että mitä tällaisten huutajien läheiset/huutajat itse oikein haluaa muilta. Esim. tourette on myös ollut tapetilla ja vaikka olen tourettea sairastavien kanssa työskennellyt, niin totta helvetissä minä katson jos joku huutaa kadulla vittua tai saa tic-liikkeitä, se tapahtuu ihan vaistomaisesti, tuijottamaan en toki jää, vaikka kiroilu/haukkuminen joskus kyllä aiheuttaa sen, että tulee tuijotettua kun yrittää tulkita, että onko kyse huonosta käytöksestä vai tourettesta/mt-ongelmasta, asianlaita kun selviää vasta kun käytöstä hieman seuraa + huutaminen ja mesoaminen on ihan pikkuisen uhkaavaa, etten itse ainakaan ole niin viilipytty että voisin vain jättää samantien huomiotta kun kuulen jonkun "raivoavan" aggressiivisen kuuloisesti (siis sanat voivat olla aggressiivisia).

Vierailija
154/161 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katkeruus vammaisen lapsen äitinä tuo ihmisluonteelle vastareaktiona erityisherkän tai räjähdysherkän ja luulottelevan ihmisen. Olisit kysynyt , mitä vastaantuleva nainen nauraa tai luuletko vain. Suomessa vammaisen perheet savat paljon etuja ja oikeuksia joita ei muissa maissa ole.

Vierailija
155/161 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä3781 kirjoitti:

Erityislapasi on niin erityinen ettei sitä saa kasvattaa käyttäytymään, vaan se saa tehdä mitä milloinkin erityiseen päähänsä pälkähtää. Saa huutaa ja mekastaa ja parkua suureen ääneen niin kaupassa kuin kadulla ja pelotella terveitä normaaleja lapsia .

Onhan ne ihan normaaleja, jos siitä pelästyvät..? Vai oiskohan niin, että erilaisuudesta tulee sulle itsellesi epämukava tunne, kun et osaa suhtautua, ja mielihyvin riennät paheksumaan sellaista oman lapsesi pelottelijana, sen sijaan, että opettaisit omalle lapsellesi, ettei muiden ihmisten heidän erilaisuudestaan johtuvaa käyttäytymistä tarvitse pelätä.

Vierailija
156/161 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä on aina näitä.

- Jos joku käyttäytyy näyttävästi/kuuluvasti eri tavalla, niin tottakai ihmiset katsoo, toki pitkään tuijottamaan jääminen on epäkohteliasta, mutta silleen hieman pidempään kuin normaalisti katsominen on ihan luonnollista. Ihmiset ovat uteliaita ja ihan jo vaistomaisestikkin tulee vilkaistua jos kuulee jonkun korviavihlovan äänen yllättäen.

- Nauraminen voi tulla esim. siitä että ihminen on säikähtänyt ja nauraa kun säikähti niin hassua asiaa. Ja tuo on tilanne missä mikä tahansa voi olla väärin: jos katsookin vakavana, niin mitä luulet ap, tulkitisisitko sen posiitiviseksi asiaksi? Ihan varmasti et.

- Joskus tuntuu että erilaiset ihmiset ylitulkitsee toisten katsomisia. On luonnollista että tuolla kulkiessa vilkuilee muita ihmisiä samalla, olisi epäluonnollista kääntää katse äkkiä pois jos kohdalla onkin joku ulospäin erilainen --> se se vasta loukkaavaa olisikin, haluaisitko että sinä tai lapsesi olisi muille kuin ilmaa ja sellainen välteltävä asia "apua, nyt katsoin sitä, äkkiä katse pois"? Meitä kaikki tuijotetaan ja toisekseen joskus tuntuu, että joku tuijottaa, mutta hän katsookin pääsi yli jotakin ihan muuta/ajatuksissaan vain tuijottaa jonnekkin,  edes näkemättä mitään.

En aina oikein ymmärrä että mitä tällaisten huutajien läheiset/huutajat itse oikein haluaa muilta. Esim. tourette on myös ollut tapetilla ja vaikka olen tourettea sairastavien kanssa työskennellyt, niin totta helvetissä minä katson jos joku huutaa kadulla vittua tai saa tic-liikkeitä, se tapahtuu ihan vaistomaisesti, tuijottamaan en toki jää, vaikka kiroilu/haukkuminen joskus kyllä aiheuttaa sen, että tulee tuijotettua kun yrittää tulkita, että onko kyse huonosta käytöksestä vai tourettesta/mt-ongelmasta, asianlaita kun selviää vasta kun käytöstä hieman seuraa + huutaminen ja mesoaminen on ihan pikkuisen uhkaavaa, etten itse ainakaan ole niin viilipytty että voisin vain jättää samantien huomiotta kun kuulen jonkun "raivoavan" aggressiivisen kuuloisesti (siis sanat voivat olla aggressiivisia).

Ai? Kas kummaa, kun mä kyllä pystyn. Oiskohan kasvatuksella jotain tekemistä tämänkin kanssa?

Vierailija
157/161 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen vielä sanon tähän ketjuun, että aloittajalla saattaa hyvinkin olla paha olla monistakin syistä, joita erityislapsen kanssa eläminen ei ainakaan helpota. Niin voitte nyt miettiä, kommentoijat, että helpotitteko te hänen pahoinvointiaan näillä vastauksillanne tässä ketjussa, vai lisäsittekö sitä. Teilläkin on vastuu kanssaihmisten hyvinvoinnista, ja se toteutuu juuri suhtautumisella mm. tämän kaltaisiin muiden ihmisten murheisiin. Jos ette osaa helpottaa toisen oloa, niin miten olisi avata ennen kommentointia vaikka joku toinen ketju.

Vierailija
158/161 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa tämä valitusten määrä av:lla!

Mikähän tässäkin oli ongelma. Itsekin saatan hymyillä kiukuttelevan lapsen vanhemmalle, tarkoituksena ihan vain tsempata, ei ilkkua. Ap, olet ääliö.

Vierailija
159/161 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikähän tässäkin oli ongelma. Itsekin saatan hymyillä kiukuttelevan lapsen vanhemmalle, tarkoituksena ihan vain tsempata, ei ilkkua. Ap, olet ääliö.

Sepäs oli tsemppaavaa.

Vierailija
160/161 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sepäs oli tsemppaavaa.

Niinpä! Missä näiden ihmisten sosiaaliset taidot ovat? Kannattaa ihan tosiaan kävellä ohi kuin ei olisikaan, jos ette mitään osaa.