Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rakkaat autoilijat HUOMIO!!!

Vierailija
03.04.2006 |

Olisiko kamalan paljon vaadittu jos minä joskus pääsisin räntäsateesta pois lastenvaunujeni kanssa hiukan nopeammin ja sinä saisit hyvän omantunnon PÄÄSTÄMÄLLÄ MINUT SUOJATIELTÄ POIS!?

Katsokaa pihalle ja miettikää kuinka kivaa on seistä pienen lapsen huutaessa vaunuissa ja yrittää monta minuuttia ihan turhaan päästä kadun yli kotiin. Valehtelematta tippaakaan menin 4 kertaa tänään suojatien puolitien paikkeille odottamaan josko joku ystävällinen ihminen päästäisi meidät letkan välistä. YKSIKÄÄN AUTO EI PYSÄHTYNYT, jouduin 4 kertaa palaamaan takaisin jotta ei vasemmalta tulleet autot olisi ajaneet päälle.

En ymmärrä mihin autoilijoiden käytöstavat on hukkuneet. Ei ollut todellakaan kivaa seistä tuossa sateessa monta monta minuuttia ja kastua yltä päältä loskaan jota ohiajavat autot heittivät minun ja pienen lapseni vaunuihin. :-(

Tämä ei ole suinkaan ensimmäinen kerta kun näin käy. Eikö se sanota jo liikennekoulussa, että suojatieltä on jalankulkijat päästettävä yli, jos ovat jo ylittämässä katua? Minusta olisi kohteliasta päästää suojatien päässäkin odottava äiti lapsensa kanssa tien yli.

HÄVETKÄÄ!

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ihmetelly samaa, joskus painavat kassit ja vielä vauva kantokopassa ja pari muuta lasta mukana, joista toinen taaperoikäinen, niin ei ole helppoa...

Vierailija
2/21 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ajetaan peräkanaa, keli on huono, niin pian se perässä tuleva täräyttää pysähtyvän persiiseen...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko kannattanu kääntää ne vaunut niin että, vedet ei pääse vaunuihin? Kuomu käyttöön.

Vierailija
4/21 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Oisko kannattanu kääntää ne vaunut niin että, vedet ei pääse vaunuihin? Kuomu käyttöön.

Vierailija
5/21 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän ap:stä

Vierailija
6/21 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja luepa tuo mun vastaus udelleen, 8; miten mun vastaukseni muka osoittaa, että olisin joku kaahailija?

5

Vierailija
7/21 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä olet ihan oikeassa, mutta joskus kyse on silkasta välinpitämättömyydestä.

t: 8 ja olinko 3?

Vierailija
8/21 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

t: 8 ja olinko 3?

Vierailija
9/21 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ohitse. (vasemmalta tulleet)

Ymmärrän turvavälit, mutta luulisi taajama-alueella sitä sen verran väliä olevan, että voi tasaisesti hiljentää ja päästää välistä - kun ei tässä kohdin vauhtikaan saisi olla kovin kummoinen. Siitä samasta risteyksestä kääntyy myös asuntoihin tiet, eli pakkohan niihinkin kääntyvien on uskaltaa jarruttaa. Useimmilla on jarruvalot (ellei nykyään jo ihan kaikilla) ja kyllä jokainen älyää jarruttaa jos edessä olevan jarruvalo pamahtaa punaiseksi.

:-(

Sama juttu on kesällä pyöräillessä kohdissa joissa on pyöräilijöillä etuajo-oikeus autoihin nähden ja jopa tästä etuajo-oikeudesta muistuttava kyltti. Aina saa miettiä uskaltaako todella riskeerata henkensä ja noudattaa sitten sitä ihanaa etuajo-oikeutta ja kurvata auton eteen.

AP

Vierailija
10/21 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelin vaan sitä miten loskat voi roiskua vauvanvaunuihin. Mun mielestä se on aika epätodennäköistä jos vaunuja pitää normaali työntöasennosa.

Vierailija
11/21 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sekään tee minusta kaahailijaa, että muistutan tällaisesta asiasta. Vai? Kura lentää, jos rapakko sattuu kohdalle, vaikkei lujaa ajaisikaan. Ja tosiaan, joka rapakon kohdalla on vaikea jarrutella, jos ihan perässä ajaa letka autoja... äkkiäkös jollain jää huomaamatta, että edellä äkisti joku jarruttaa? En halua, että mun auton perään ajetaan: mullakin on lapsi kyydissä!

5

Vierailija
12/21 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muo ottaa pattiin myös ihmiset jotka ei tiedä haluaako yli vai ei. Jos hidastan, hidastaa jalankulkijakin ja näyttää siltä että ei halua suojatielle. Kun painan sitten kaasua, lähtee tämä jalan liikkuva ylittämään tietä.

Vierailija
13/21 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis eihän kukaan aja sun päälle jos tulet vaunuilla suojatielle, jos sää liikut liian varovaisen näkösenä saattaa kuski tosiaan mennä susta ohitte, itte ainakin ajan jos suojatiellä maleksitaan! Ei oo mitään järkeä sunkaan jäädä hissutteleen ja odotteleen mitä kuski tekee.

Vierailija
14/21 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

VRUUUUUUUUUUUUUUMMMMM!

Vierailija
15/21 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan vaunujen kanssa viitsi juostakaan sinne auton alle. Ihan normaalia vauhtia itse kävelen, en mitenkään maleksi. Odotan siinä sitten vuoroani, kun ei kukaan pölvästi pysähdy.

AP

Vierailija:

Siis eihän kukaan aja sun päälle jos tulet vaunuilla suojatielle, jos sää liikut liian varovaisen näkösenä saattaa kuski tosiaan mennä susta ohitte, itte ainakin ajan jos suojatiellä maleksitaan! Ei oo mitään järkeä sunkaan jäädä hissutteleen ja odotteleen mitä kuski tekee.

Vierailija
16/21 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis että reippaasti vaan alle, niin kyllä ne pysähtyy. Joopa joo!

Vierailija
17/21 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin se vaan on että autoilija ei väistä. Minä yhtenä päivänä pysäytin päästämään jonkun jalankulkijan yli ja eiköhän vierestä täräytä auto edes hidastamatta...onneksi oli hyvät refleksit tällä kävelijällä.

Toisena päivänä pysähdyin taas ja laskin vastaan tulijoita 10... se 11. pysähtyi myös. Ei kannata edes luulla että pääsee tien yli. Sekin ärsyttää että takan olija alkaa soittaa torvea kun joku ylittää tietä siinä nokan edessä, päällekö pitäs ajaa?

Vierailija
18/21 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä päästän AINA jalankulkijat menemään. En ymmärrä ihmisiä, joilla on NIIN kiire autoillaan, etteivät voi sitä jalankulkijaa päästää menemään. Jalankulkijalla saattaa olla kävelemistä ulkona vielä jopa tunninkin (mistäs sen tietää), mutta autoilija istuu sielä lämpimässä autossaan ja se pieni hidastus pidentää matkaa ajallisesti muutamalla SEKUNNILLA.

Toivotaan, että ensi kerralla osuu kohdallesi joku ystävällisempi autoilija.

Vierailija
19/21 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus kyllä. Eikä ole edes mitenkään harvinaista että jalankulkija viittaa tällöin minulle että, mene vaan ensin.

Tottakai hiljennän vaudin jo siinä vaiheessa kun näen että, jalankulkija lähestyy suojatietä mutta, hyvin usein käy just näin että ruvetaan epäröimään siinä vaiheessa kun yli pitäisi mennä ja hyvin vielä ehtisikin. Ei ole autoilijankaan kivaa miettiä että hyppääkö toi nyt viimehetkellä suojatielle.

Vierailija
20/21 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on vielä niin, että auto joutuu hidastamaan ennen suojatietä korotuksien takia.

Jos siitä yrittää yli niin johan keskisormet vilkkuu ja töötti soi!!

Ja jos taas ei mene yli (kun ei uskalla) niin ratin takaa huidotaan ärtynein elein ja kirotaan idiootteja kävelijöitä.

Mikä siinä reilussa pysähdyksessä on niin vaikeaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan seitsemän