Syy, miksi naiset eivät tee aloitteita
Puhuttiin tästä kavereiden kanssa, ja meillä kaikilla oli yllättäen ihan yhteinen syy. Voi olla, että niitä on muitakin. Mutta jokainen muistaa, kuinka miespuolinen tai poika, esim. koulussa/bussissa/kadulla, on sanonut jotain negatiivista ulkonäöstä. Esim. koulukiusaamista (ruma/läski/nosta jalkojas hevonen/hymyilisit joskus vi**unaama) aivan yhtäkkiä ja yllättäen.
Ne kaikki on jättäneet tunteen, että jos joku tuntematon mies *pyytämättä* ja ilman kontaktia on valmis haukkumaan ja nälvimään, niin mitäs sitten kun ottaa sen kontaktin? Tuleeko täyslaidallinen? Naurua? Ivaa? Pilkkaa? Kukaan ei ehkä tavallaan usko, että näin kävisi, mutta se pelko on siellä olemassa.
Onko muilla samaa? Taustatiedoksi vielä, että ollaan kaikki ihan perusnättejä parikymppisiä, iloisia ja meneviä tyyppejä, eikä varsinaisesti ketään ole koulukiusattu systemaattisesti.
Kommentit (225)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Okei vedetään vähän yhteen mitä ollaan opittu. Naisten kuuluu lähestyä mutta vain hiljaisia miehiä jotka eivät itse tee aloitetta. Pitää olla sellainen joka naista kaikkein vähiten kiinnostaa. Pysy kaukana porukoista.
Pitää muistaa oma taso joka 5/5 naiselle on ruma mies. Minä kohta 30 vuotias äiti taidan sitten mistään ulkoisista avusta huolimatta olla samalla tasolla sen Prisman kulmalla nuokkuvan Pultsari-Peten kanssa. Paha vaan että tämä on yksi niistä äänekkäimmistä huutelijoista.
Kenellekään ei saa olla ilkeä paitsi jos olet mies ja tulet "neuvomaan" naisia jostain aiheesta mistä ei edes puhuttu. Silloin ei tarvise myöskään kuunnella mitään mitä naiset sanoo.
Oliko vielä jotain?
Taidan suosiolla jättää ne aloitteiden tekemiset ja pysyä sinkkuna.Hieman huonosti oot sisäistänyt. Aiemmin mainittiin, että valitse naamasta ruma mies, älä alkoholiongelmaista
Niin sille 5/5 naiselle jota minä en ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Okei vedetään vähän yhteen mitä ollaan opittu. Naisten kuuluu lähestyä mutta vain hiljaisia miehiä jotka eivät itse tee aloitetta. Pitää olla sellainen joka naista kaikkein vähiten kiinnostaa. Pysy kaukana porukoista.
Pitää muistaa oma taso joka 5/5 naiselle on ruma mies. Minä kohta 30 vuotias äiti taidan sitten mistään ulkoisista avusta huolimatta olla samalla tasolla sen Prisman kulmalla nuokkuvan Pultsari-Peten kanssa. Paha vaan että tämä on yksi niistä äänekkäimmistä huutelijoista.
Kenellekään ei saa olla ilkeä paitsi jos olet mies ja tulet "neuvomaan" naisia jostain aiheesta mistä ei edes puhuttu. Silloin ei tarvise myöskään kuunnella mitään mitä naiset sanoo.
Oliko vielä jotain?
Taidan suosiolla jättää ne aloitteiden tekemiset ja pysyä sinkkuna.Tulkintasi oli hyvin sekava, mutta kuvaa samalla hyvin sitä sekavuutta, jota mies tuntee yrittäessään löytää itselleen sopivaa naista.
Sitten, kun laittaa mainitsemasi asiat päinvastoin, niin saadaan se totuus, miten naiset oikeasti toimivat. Naiset lähestyvät vain äänekkäitä miehiä. Sellaisia, joista he ovat todella kiinnostuneita (kuten lähes kaikki muutkin naiset ovat). Sellaista, joka liikkuu porukassa, koska yksin olevat ovat epäilyttäviä ja tylsiä.
No kieltämättä nämä teidän teoriat on todella sekavia. Yleisesti voidaan todeta että naisten kannataa olla tekemättä niitä aloitteita jos niitä kannataa tehdä vain niille miehille jotka ei itseään kiinnosta ja vain odottaa jos se oikea mies joskus tulisi kohdalle.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole varsinaisesti herättänyt luottamusta miesten hyväntahtoisuuteen kun on katsonut lähes kolmikymppisten kaverimiesten touhuja.. säälittää ne tytöt/naiset, joihin nämä "herrasmiehet" ottaa kontaktia. Kaikki ruoditaan jälkikäteen, eikä nätisti.
Kaverimiesten? Aika tyhmä olet, jos pidät omassa lähipiirissäsi tuollaisia ihmisiä.
Todella moni kaiken lisäksi yläpeukutti tuota kommenttia. Ei ole ihme, jos miehet käyttäytyvät huonosti, kun siitä palkitaan pitämällä heitä kuitenkin ystävinä/kavereina.
Vierailija kirjoitti:
Minä en juurikaan tee enää aloitteita, koska olen liian vanha. Olen siis 45 ja tiedän toki olevani reilusti vanhempi kuin suurin osa sinkkumiehistä. En mä nuorempia edes tavoittele tai halua, mutta tuntuu, että itseni ikäiset sinkkumiehet haluavat huomattavasti nuoremman naisen. He katselevat jotain 35-vuotiaita tai sitä nuorempia, oman ikäisensä ovat jo vanhoja harppuja heidän mielestään.
Hyvin harvoin miehetkään minulle aloitteita tekee ja ne jotka tekevät, ovat joko yli kuusikymppisiä tai alle nelikymppisiä, jotka haluaisivat kokeilla puumaa. Minä taas en ole puuma enkä ole kiinnostunut olemaankaan. Seksi tuntuu olevan miehillä päällimmäisenä mielessä nykyään ja ilmeisesti keski-ikäiselle naiselle ei enää tarvitse edes esittää kohteliasta, vaan seksiä voi tulla suoraan ja törkeästikin ehdottamaan, koska ei ole niin suurta väliä, jos saa liian suoruuden ja suoranaisen moukkamaisuuden takia pakit. Sehän on vaan vanha ämmä, jossa ei mitään menetä jos se ei suostu.
Huoh. Ilmeisesti ne kivat ja kunnolliset, tavalliset keski-ikäiset miehet, joille kelpaa kaltaisensa keski-ikäinen nainen, ovat omat naisensa jo löytäneet ja poissa parisuhdemarkkinoilta. En toki ihmettele jos näin on =)
Senkin olen huomannut kyllä, että aloitteellista naista pidetään usein helppona. Kun nainen tekee aloitteen, se tuntuu monelle miehelle olevan lupaus seksistä välittömässä lähitulevaisuudessa, siis samana iltana tai viimeistään seuraavana. Sama juttu oli tosin jo 80-90-lukujen taitteessa, kun minä aloin täysi-ikäistyttyäni baareissa käymään. En edes muista kuinka monta kertaa aloitteen tehtyäni mies on suuttunut, kun yhteisiä jatkoja ei tulekaan vaan olenkin menossa ihan yksinäni omaan kotiini. Kun kuulemma annan ymmärtää mutta en ymmärrä antaa. Aika lannistavaa kuultavaa kun toistuu lähes joka kerta.
Juuri näin. Mä melkeen sanon myös että moni niistä miehistä jotka haluu kauniin nuoren naisen ei ole katsonut peiliin vuosiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hienosti taas ohitetaan pointti. Kenelläkään ei ole oikeutta kommentoida ketään ilkeästi. Josko te ketjun jankuttajamiehet nyt sisäistäisitte tämän viimeinkin?
Ei tietenkään ole oikeutta, sehän on selvä. Te kuitenkaan ette voi sille mitään, jos joku ääliö haluaa kommentoida ilkeästi. Ainoa mihin voitte vaikuttaa on se kenelle menette juttelemaan. Älkää siis valitko ääliötä
En tietääkseni ole valinnut ketään kun joku urpo päättää alkaa huutelemaan ohi mennessään. Mikä luonnollisesti vaikuttaa pitkällä tähtäimellä siihen miten suhtaudun kaikkiin. Miksi vieläkin koitat syyttää meitä tästä muiden huonosta käytöksestä?
Huutelu on typerää käytöstä mutta niin on myös tuo sinun yleistäminen. Kyseisestä ajattelusta kehittyy kaikki rasismi ja muu ikävä mitä meillä on
Minusta se huonosti käyttäytyvä on nimenomaan itse vastuussa niin huonosta käytöksestään kuin siitäkin, että tätä huonoa kohtelua/p*rseilyä kokeneet ihmiset yleistävät kyseisen käytöksen koskevan koko ihmisryhmää.
Yksikin mätä omena pilaa koko korin.
Vierailija kirjoitti:
Oliko vielä jotain?
Taidan suosiolla jättää ne aloitteiden tekemiset ja pysyä sinkkuna.
Tulen nyt niin sanotusti puolitiehen vastaan ja oletan, ettet tietoisesti vain yritä ymmärtää väärin. Oletan myös, että olet riittävän älykäs kyetäksesi havainnoimaan ympäristöäsi ja ennen kaikkea hahmottamaan laajempia kokonaisuuksia.
Tulokulmasi asiaan on tyystin väärä. Ajattelet vain itseäsi yrittämättä ensin ymmärtää niitä varsin yksinkertaisia lainalaisuuksia, joita pariutumisessa vallitsee. Koeta seuraavalla kerralla vaikka yökerhossa asettua vain tilanteen ulkopuolelle tarkkailijan asemaan ottamatta asioita henkilökohtaisesti. Ihan varmasti huomaat jo muutamassa tunnissa, millaiset miehet saavat naisilta eniten huomiota. Vastaavasti huomaat nopeasti, millaiset naiset saavat eniten miehiltä huomiota.
Havainnot tehtyäsi on seuraavana vaiheena pyrkimys ymmärtää kyseistä käyttäytymistä. Vinkkinä sanon, että biologia selittää melkoisen suuren osan varsinkin "pienessä" olevien ihmisten käytöksestä. Toisena vinkkinä sanon, että miehet ja naiset arvostavat toisissaan tyystin toisenlaisia asioita.
Ymmärrystä seuraava kolmas askel on opetella luovimaan vallitsevassa sosiaalisessa todellisuudessa. Ajattele asiaa vaikka miehekkäästi sotimisen avulla: ensin on tunnettava omat voimansa, vastustajan voimat ja taistelumaasto. Sen jälkeen on päällikön tehtävänä luoda suunnitelma, jolla johtaa oma joukko voittoon kyseisissä olosuhteissa. Päällikkö ei voi valita joukkoaan (so. omia geneettisiä ominaisuuksia), ei vihollistaan (so. muita samoista miehistä kilpailevia naisia) eikä maastoa (so. vallitsevia sosiaalisia lainalaisuuksia). Sen sijaan päällikkö voi tietoisena tilanteesta sorvata oman strategiansa sellaiseksi, että hänellä on mahdollisimman hyvät mahdollisuudet voittoon (so. iskeä itselleen mahdollisimman hyvä mies).
Tämä on se prosessi, jonka jokainen mies joutuu jollain tavalla opettelemaan, ellei sitten satu jo syntymässä kuulumaan jonkinlaiseen eliittiin sekä geeniensä että sosioekonomisten edellytystensä puolesta.
"Minulle on sanottu huo*raa, läskiä, naurettu ja samaan aikaan on kuitenkin myös ihan hyvä käsitys, että olen ok näköinen ja normaalipainoinen ihminen. Enkä halua tuollaista kohtelua keneltäkään."
Ihmettelen näitä kommentteja, joissa tuodaan oma hyvä ulkonäkö esille. Ihan kuin se olisi pointti, että kaunista on sanottu valheellisesti rumaksi, tai ihan kuin olisi ok haukkua rumaksi niitä, jotka oikeasti ovatkin rumia. Minusta niin ei ole. Kenenkään ulkonäön kommentointi ei kuulu muille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hienosti taas ohitetaan pointti. Kenelläkään ei ole oikeutta kommentoida ketään ilkeästi. Josko te ketjun jankuttajamiehet nyt sisäistäisitte tämän viimeinkin?
Ei tietenkään ole oikeutta, sehän on selvä. Te kuitenkaan ette voi sille mitään, jos joku ääliö haluaa kommentoida ilkeästi. Ainoa mihin voitte vaikuttaa on se kenelle menette juttelemaan. Älkää siis valitko ääliötä
En tietääkseni ole valinnut ketään kun joku urpo päättää alkaa huutelemaan ohi mennessään. Mikä luonnollisesti vaikuttaa pitkällä tähtäimellä siihen miten suhtaudun kaikkiin. Miksi vieläkin koitat syyttää meitä tästä muiden huonosta käytöksestä?
Huutelu on typerää käytöstä mutta niin on myös tuo sinun yleistäminen. Kyseisestä ajattelusta kehittyy kaikki rasismi ja muu ikävä mitä meillä on
Sitten pitää varmasti lopettaa se huutelu ym typerä käytös. Ongelma poistuu korjaamalla syy, ei seurausta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko vielä jotain?
Taidan suosiolla jättää ne aloitteiden tekemiset ja pysyä sinkkuna.Tulen nyt niin sanotusti puolitiehen vastaan ja oletan, ettet tietoisesti vain yritä ymmärtää väärin. Oletan myös, että olet riittävän älykäs kyetäksesi havainnoimaan ympäristöäsi ja ennen kaikkea hahmottamaan laajempia kokonaisuuksia.
Tulokulmasi asiaan on tyystin väärä. Ajattelet vain itseäsi yrittämättä ensin ymmärtää niitä varsin yksinkertaisia lainalaisuuksia, joita pariutumisessa vallitsee. Koeta seuraavalla kerralla vaikka yökerhossa asettua vain tilanteen ulkopuolelle tarkkailijan asemaan ottamatta asioita henkilökohtaisesti. Ihan varmasti huomaat jo muutamassa tunnissa, millaiset miehet saavat naisilta eniten huomiota. Vastaavasti huomaat nopeasti, millaiset naiset saavat eniten miehiltä huomiota.
Havainnot tehtyäsi on seuraavana vaiheena pyrkimys ymmärtää kyseistä käyttäytymistä. Vinkkinä sanon, että biologia selittää melkoisen suuren osan varsinkin "pienessä" olevien ihmisten käytöksestä. Toisena vinkkinä sanon, että miehet ja naiset arvostavat toisissaan tyystin toisenlaisia asioita.
Ymmärrystä seuraava kolmas askel on opetella luovimaan vallitsevassa sosiaalisessa todellisuudessa. Ajattele asiaa vaikka miehekkäästi sotimisen avulla: ensin on tunnettava omat voimansa, vastustajan voimat ja taistelumaasto. Sen jälkeen on päällikön tehtävänä luoda suunnitelma, jolla johtaa oma joukko voittoon kyseisissä olosuhteissa. Päällikkö ei voi valita joukkoaan (so. omia geneettisiä ominaisuuksia), ei vihollistaan (so. muita samoista miehistä kilpailevia naisia) eikä maastoa (so. vallitsevia sosiaalisia lainalaisuuksia). Sen sijaan päällikkö voi tietoisena tilanteesta sorvata oman strategiansa sellaiseksi, että hänellä on mahdollisimman hyvät mahdollisuudet voittoon (so. iskeä itselleen mahdollisimman hyvä mies).
Tämä on se prosessi, jonka jokainen mies joutuu jollain tavalla opettelemaan, ellei sitten satu jo syntymässä kuulumaan jonkinlaiseen eliittiin sekä geeniensä että sosioekonomisten edellytystensä puolesta.
Mistä tulee jatkuvasti tuo yökerho esimerkki? Sekö teille vastas todellista elämää mitä siellä tapahtuu? Tiedän kyllä että saisin aina seksiä kun sinne menen koska miehet tekevät hyvin selväksi etten heille ole mitään muuta JA SIKSI EN LÄHESTY MIEHIÄ koska en sitä yhden kerran (todennäköisesti huonoa) seksiä halua. Teille tämä on ilmeisesti se ainut mittari siitä kuka on haluttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omat kokemukset on että jos teen nettideiteillä aloitteen niin en ikinä saa vastausta. Ja ihan omantasoisia miehiä yritän, en keksi muuta syytä kuin että joko ollut pirun huono tuuri tai sitten aloitteen tekevä nainen on liian epätoivoinen ja siten turn off.
Jos mies tekee aloitteen niin monesti on seurannut ihan pitkiä keskusteluketjuja ja tapaamisiakin.
Näin käy kun nainen yrittää komeita ja suosittuja miehiä ja luulee niitä omantasoisiksi.
Ei ole millään tasolla ne lähestymäni miehet olleet komeita, vaan ihan tavallisia pallinaamoja kuin itsekin olen. Silti olisin kelvannut heille ainoastaan seksiin tai sitten kävi niin, että sain pakit suorilta käsin. Minä kun sanon ei-komea, niin se myös eksaktisti tarkoittaa sitä, ei siis ole mikään kieroutunut määritelmä mitä suurin osa naisista käyttää komeista miehistä puhuttaessa. Itse olen miesten ulkonäön suhteen hyvin objektiivinen.
Vierailija kirjoitti:
Kuka mies haluaisi ruman, tyhmän a-seksuaalin?
Niinpä.
Miksi kuvailet itseäsi noin negatiivisesti? Ehkäpä tämä asenne itseäsi kohtaan karkoittaa miehet ympäriltäsi?
En miehenä voi oikein käsittää miten te naiset törmäätte vain miehiin jotka haluaa vain seksiä.
Minä miehenä olen etsinyt aina vain parisuhdetta ja käyn paljon treffeillä mutta en tunnu kelpaavan.
Vierailija kirjoitti:
En miehenä voi oikein käsittää miten te naiset törmäätte vain miehiin jotka haluaa vain seksiä.
Minä miehenä olen etsinyt aina vain parisuhdetta ja käyn paljon treffeillä mutta en tunnu kelpaavan.
Aivan sama juttu. Toki haluan seksiäKIN, mutta en VAIN seksiä. Tai no okei: olen valmis tyytymään vain panemiseenkin, mutta aina tavoitteena on kuitenkin parisuhde.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko vielä jotain?
Taidan suosiolla jättää ne aloitteiden tekemiset ja pysyä sinkkuna.Tulen nyt niin sanotusti puolitiehen vastaan ja oletan, ettet tietoisesti vain yritä ymmärtää väärin. Oletan myös, että olet riittävän älykäs kyetäksesi havainnoimaan ympäristöäsi ja ennen kaikkea hahmottamaan laajempia kokonaisuuksia.
Mistä tulee jatkuvasti tuo yökerho esimerkki? Sekö teille vastas todellista elämää mitä siellä tapahtuu? Tiedän kyllä että saisin aina seksiä kun sinne menen koska miehet tekevät hyvin selväksi etten heille ole mitään muuta JA SIKSI EN LÄHESTY MIEHIÄ koska en sitä yhden kerran (todennäköisesti huonoa) seksiä halua. Teille tämä on ilmeisesti se ainut mittari siitä kuka on haluttu.
Kuten jo sanoin aiemmin: miehet haluavat toisiltaan tyystin toisenlaisia asioita. Et selvästikään ymmärrä tai edes yritä ymmärtää miesten ajatusmaailmaa. Se on lähtökohta, josta sinun kannattaa prosessisi aloittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan sama juttu. Toki haluan seksiäKIN, mutta en VAIN seksiä. Tai no okei: olen valmis tyytymään vain panemiseenkin, mutta aina tavoitteena on kuitenkin parisuhde.
Teetkö aloitteen seksiin ensimmäisellä tapaamisella?
Oliskohan taas miesten aloituksia, eihän täällä juuri muita enää olekaan. Vastailenpa silti, kuten aina.
Naiset eivät tee aloitetta, koska kiinnostusta mieheen ei ole tarpeeksi aloitteen tekemiseen. Naiset ns lämpiää hitaammin. Toisaalta jos hetki on hyvä, aloite saattaa tapahtua hyvin spontaanistikin ja kiinnostus tyssätä miehen luonteeseen jo ekoissa tekstiviesteissä :)
Vierailija kirjoitti:
Oliskohan taas miesten aloituksia, eihän täällä juuri muita enää olekaan. Vastailenpa silti, kuten aina.
Naiset eivät tee aloitetta, koska kiinnostusta mieheen ei ole tarpeeksi aloitteen tekemiseen. Naiset ns lämpiää hitaammin. Toisaalta jos hetki on hyvä, aloite saattaa tapahtua hyvin spontaanistikin ja kiinnostus tyssätä miehen luonteeseen jo ekoissa tekstiviesteissä :)
Toivottavasti et odottanutkaan sanovasi jotain uutta ja outoa verrattuna siihen, mitä on jo tuotu esiin aiemmilla sivuilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko vielä jotain?
Kuten jo sanoin aiemmin: miehet haluavat toisiltaan tyystin toisenlaisia asioita. Et selvästikään ymmärrä tai edes yritä ymmärtää miesten ajatusmaailmaa. Se on lähtökohta, josta sinun kannattaa prosessisi aloittaa.
Ai että nyt pitäisi alkaa ymmärtää miesten ajatusmaailmaa joka pohjautuu siihen millaisia ihmisiä käy yökerhossa samalla kun miehet täällä lyttää ettei naisten kokemuksia ole mitään merkitystä.
Täytyykö minun siis ymmärtää sitä miksi jengi kadulla huutelee törkeyksiä tai puristelee? Olen sitä usein koittanut kysy miksi kukaan käyttäytyy niin enkö koskaan ole sut vastausta. Sinä kun tunnet miehet niin voit varmaan vastata.
Miesten joukossa on typeryksiä ja hyvinkin paljon sellaisia katkeria tapauksia jotka haluavat kostaa kaikille naisille jotain mihin tämä nainen ei ole mitenkään syyllinen.
Naisen pitää siis varoa tätä tyhjän nauraja pilkkaporukkaa sekä katkeramiehiä.
Eli sinne typerysten keskelle sitten katoavat nämä miehet jotka suhtautuvat naiseen kuin ihmiseen.
Tuskin piti oikeasti rumana kun kerran lähestyi. Haukkuminen on luultavasti vain kosto siitä että sai pakit, ja se kertoo paljon kyseisten miesten luonteesta.