Syy, miksi naiset eivät tee aloitteita
Puhuttiin tästä kavereiden kanssa, ja meillä kaikilla oli yllättäen ihan yhteinen syy. Voi olla, että niitä on muitakin. Mutta jokainen muistaa, kuinka miespuolinen tai poika, esim. koulussa/bussissa/kadulla, on sanonut jotain negatiivista ulkonäöstä. Esim. koulukiusaamista (ruma/läski/nosta jalkojas hevonen/hymyilisit joskus vi**unaama) aivan yhtäkkiä ja yllättäen.
Ne kaikki on jättäneet tunteen, että jos joku tuntematon mies *pyytämättä* ja ilman kontaktia on valmis haukkumaan ja nälvimään, niin mitäs sitten kun ottaa sen kontaktin? Tuleeko täyslaidallinen? Naurua? Ivaa? Pilkkaa? Kukaan ei ehkä tavallaan usko, että näin kävisi, mutta se pelko on siellä olemassa.
Onko muilla samaa? Taustatiedoksi vielä, että ollaan kaikki ihan perusnättejä parikymppisiä, iloisia ja meneviä tyyppejä, eikä varsinaisesti ketään ole koulukiusattu systemaattisesti.
Kommentit (225)
Ja tuoko on sitten vain naisten oikeus? Että ketään miestä ei ole koskaan arvosteltu? Tasa-arvon nimissä voin miehenä todeta etten minäkään tee aloitteita naisia kohtaan. Syyt ovat pitkälti samat kuin aloittajallakin.
Vierailija kirjoitti:
No johan te olette hölmöihin öykkäreihin törmännyt.
Moni mies on todella mukava ja miellyttävä.
Useimmat tommosia laukovista miehistä on muulloin myös mukavia ja miellyttäviä. Säkään et tiedä mitä kaikkea nämä sun tuntemat mukavat ja miellyttävät miehet on laukonut kun et ole kuulemassa.
Olin Tinderissä "alkuaikoina" ennen kuin siitä tuli ns. yleistä kansanhuvia. Puoliso löytyi kun tapasin sitä kautta aiemmin opiskeluaikana silmäpeliä vaihtaneen naisen.
Onneksi ei tarvitse etsiä puolisoa nykyajan deittailusovelluksista. Vaimon sinkkukaverien hupia on swaipata illanistujaisissa porukalla kuluvan hetken tarjonta. Ghostaamiset, koko parinhakuun pettyneet... Jotenkin toivoisin että sosiaalisen median ähky saisi ihmiset palaamaan kasvotusten tapaamisen jahka koronasta selvittäisiin kunnon festarikesiin ja livemusiikin iltoihin pubeissa ja yökerhoissa.
Panncake ja ns. laatudeittailusovelluksiin vielä toivottavasti uskoa sinkuilla.
Minulle syy, miksi en ole koskaan tehnyt aloitteita, on ihan se etten uskalla. Koskaan ei ole ulkonäköäni haukuttu.
N25
Tein itse ujona sinkkunaisena ujolle miehelle aloitteen, ja nyt olen ollut maailman ihanimman miehen kanssa yhdessä 3 vuotta :)
Rohkeutta se vaati, mutta kannatti!