Syy, miksi naiset eivät tee aloitteita
Puhuttiin tästä kavereiden kanssa, ja meillä kaikilla oli yllättäen ihan yhteinen syy. Voi olla, että niitä on muitakin. Mutta jokainen muistaa, kuinka miespuolinen tai poika, esim. koulussa/bussissa/kadulla, on sanonut jotain negatiivista ulkonäöstä. Esim. koulukiusaamista (ruma/läski/nosta jalkojas hevonen/hymyilisit joskus vi**unaama) aivan yhtäkkiä ja yllättäen.
Ne kaikki on jättäneet tunteen, että jos joku tuntematon mies *pyytämättä* ja ilman kontaktia on valmis haukkumaan ja nälvimään, niin mitäs sitten kun ottaa sen kontaktin? Tuleeko täyslaidallinen? Naurua? Ivaa? Pilkkaa? Kukaan ei ehkä tavallaan usko, että näin kävisi, mutta se pelko on siellä olemassa.
Onko muilla samaa? Taustatiedoksi vielä, että ollaan kaikki ihan perusnättejä parikymppisiä, iloisia ja meneviä tyyppejä, eikä varsinaisesti ketään ole koulukiusattu systemaattisesti.
Kommentit (225)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen huomannut että ne miehet joita pidän hyvännäköisinä on omaa tasoani korkeammalla eivätkä siis katso minuun päinkään. Olen kaiketi siis samassa asemassa kuin "kilttimiehet". Ymmärrän miksi miehet puhuu tyytymisestä siihen jonka saa, koska en ole ikinä saanut sitä jonka haluaisin olen kaikissa suhteissa ollut koko ajan ihastunut niihin omasta mielestä komeisiin jotka siis muidenkin mielestä komeita.. ---
Nainen haluaa miehen, jonka kaikki muutkin naiset haluavat. Ja naiset haluavat hypergamian ajamina sen mahdollisimman hyvän, joka merkitsee miesten 10-20% kuuluvaa parhaimmistoa. Ja tutkimuksen mukaanhan naisten mielestä 80% miehistä on "keskivertoa rumempia". Naisten vaatimukset myös kasvavat sen mukaan, mitä kouluttautuneempia ja varakkaampia he itse ovat.
Syntyy siis tilanne, jossa alati suureneva joukko naisia tavoittelee alati pienenevää joukkoa miehiä, jotka vielä kykenevät näiden naisten vaatimukset täyttämään. Naiset myös ymmärtävät, että näiden eliittimiesten huomiosta kilpaillakseen heidän on tehtävä itse aloitteita, pidettävä erittäin hyvää huolta ulkonäöstään ja oltava valmis seksiin nopeasti ja usein.
Yleensä näillä eliittimiehillä on lopulta lapsia useiden eri naisten kanssa, ja heillä on kaiken aikaa sen vaimon ohella vähintään 3-4 sivusuhdetta. Valitettavan usein naiset mieluummin kierrättävät näitä muutamia eliittimiehiä tai ovat kokonaan yksin kuin "tyytyvät" siihen ei-niin eliittiin mieheen, joka olisi valmis sitoutumaan juuri heihin.
En pysty kuvittelemaan tilannetta, jossa alkaisin haistattelemaan minulle aloitteen tekevälle naiselle, joka on ulkoisesti itseni kaltainen (tai edes sinne päin). Vuosien varrella olen saanut kourallisen aloitteita naisilta, ja nämä kaikki ovat olleet minua 15-20 vuotta vanhempia ja/tai 30-40 kg painavampia.
Kuvaile tämä eliittimies.
Huomiota herättävän menestynyt, varakas ja/tai kuuluisa _muihin tarjolla oleviin miehiin verrattuna_. Yhdistelmä pitkä, tumma ja komea _muihin tarjolla oleviin miehiin verrattuna_ on plussaa, joskaan ei välttämätöntä. Eksoottisuus _muihin tarjolla oleviin miehiin verrattuna_ on myös iso plussa, joskaan ei välttämätön.
En ole ikinä tavannut tuollaista miestä. Missä niitä on? No ei tarvitse pelätä että omalla miehellä olisi mitään salasuhteita kun on kaukana tuosta. Mutta hetkinen eikö hän väkisin ole eliittimies koska olen hänen kanssaan ja ihan lapsikin on? Tein aloitteen.
Vaikuttaa siltä, että haluat tietoisesti ymmärtää yksinkertaisen asian väärin. Toinen vaihtoehto on, että haluat tulkita yleisen säännön Jumalan sanaksi, jonka pitäisi päteä aina ja kaikkialla. Näin ei tietenkään ole, sillä nainen voi halutessaan toimia tietoisesti vastoin sitä, mitä hänen odotetaan tekevän.
Tärkeää on se, minkä jo kolmesti toistin: muihin tarjolla oleviin miehiin verrattuna. Jokainen muistaa peruskoulusta ne 2-3 poikaa, joita kaikki tytöt katselivat "sillä silmällä". Yökerhossa naisten huomio kasautuu aina muutamille miehille valtaosan jäädessä ainakin lähes tyystin ilman huomiota. Erillisissä deittitapahtumissa on aina ne 1-3 miestä, jotka keräävät itselleen miltei kaikkien naisten huomion. Miehen ei siis tarvitse olla jonkun absoluuttisen mitan mukaan paras, vaan muihin tarjolla oleviin miehiin verrattuna se paras.
Toinen tärkeä juttu on tietysti naisen käsitys itsestään: miehen tulee olla parempi naiseen verrattuna. Olennaista on jälleen kerran tuo "naiseen itseensä verrattuna". Mikä tahansa naisen koulutustaso, uratilanne ja tulojen määrä sitten onkaan, tulee miehen yleensä olla korkeammin koulutettu, paremmalla uralla ja varakkaampi kuin nainen itse on.
Eliittimies ei siis yleensä ole absoluuttisesti eliittimies tyyliin Hugh Jackman tai Brad Pitt. Yleensä eliittimies on vain kyseisen tilanteen eliittimies (yökerho, deittitapahtuma, työpaikan esimies, joukon johtaja armeijassa tai muu sellainen).
Siinä olet oikeassa että mieheni oli paras niistä ketä oli tarjolla mutta ei ulkonäön tai varallisuuden puolesta.
Eli nämä tasoteoriat ja eliittimiehet riippuu naisesta itsestään millainen se on. Eli tasoteoriat ja muut on täyttä roskaa koska tietenkin ihminen haluaa sen itselleen parhaan puolison mutta se ei tarkoita että se puoliso olisi kaikille se paras.Tasoteoriat ei ole mitään roskaa. Mene yökerhoon ja näe siellä tumma, pitkä, komea ja urheilullinen mies. Näe myös lyhyehkö, harvahiuksinen ja tukevampi kaveri. Seuraa kumpi kerää enemmän naisten huomiota. Eiköhän se taso tule selväksi.
Ja koska se paikallinen siitossonni kerää huomiota kauniilta naisilta, on jokaisen miehen ihmisoikeus saada huomiota ainoastaan kauniilta naisilta vai? Kuinka monta kiinnostunutta naista yksi mies edes tarvitsee? Eikö lyhyehkölle, harvahiuksiselle ja tukevammalle kaverille riitä että yksi lyhyehkö, harvahiuksinen ja tukevampi nainen on kiinnostunut?
Yritetään nyt siis vielä kerran.
Kuvittele 100 miestä, ja 100 naista.
90 naista tavoittelee parhaimmaksi rankattua 10 miestä, ja kilpailevat heidän suosiostaan kaikin keinoin. Jäljelle jää siis 10 naista ja 90 miestä.
80 miestä jää kokonaan ilman, vaikka olisivat mielihyvin tyytyneet vain yhteen naiseen. Eikö vain? He jäävät myös ilman, vaikka kuinka laskisivat sitä rimaa.
Missä ihmeen baarissa sä käyt?
Hyvä kysymys. Etenkin kun YLIVOIMAISESTI SUURIN OSA ihmisistä pariutuu. Rakastuu. Saa vastarakkautta. Menee naimisiin jos haluaa. Saa lapsia. Eikä ole tunnevammainen katkera tilittäjä... Todellisuudessa ei ole mitään 80% miehistä jotka jäävät ilman. Mutta sitähän nämä sokeat eivät näe.
Yksin jäävät ainoastaan ne miehet, jotka haaveillen katselevat niitä baarin kuumimpia naisia ja sivuuttavat tyystin ne tavallisemmat tai rumat naiset. Ihan turha itkeä yksinäisyyttä, jos se on itse aiheutettua. Tämä asia on täysin tietoinen valinta. Miehet itse pitelevät naruja käsissään, ja sitten tekevät päätöksiä jotka eivät edistä heidän tilannettaan. Sen jälkeen syyttävä sormi osoittaa kehen tahansa vastaantulevaan naiseen, jonka päälle kaadetaan sankolasteittain lokaa. Ihmiseen, jolla ei ole kyseisen surkean tilanteen kanssa mitään osaa eikä arpaa. Miksi täytyy vihata muita ihmisiä? Miksi olla negatiivinen ja katkera ihminen? Luuleeko jotkut miehet oikeasti saavuttavansa tuollaisella asenteella yhtään mitään?
Vierailija kirjoitti:
Tavallaan totta. En tee aloitteita koska ei kiinnosta mikä taas osittain johtuu sitä kohtelusta mihin on tottunut miehiltä.
Olet itse hakeutunut kusipäisten miesten seuraan, oma valinta, ota vastuu itsestäsi ja typeristä miesvalinnoistasi.
ainasamajuttu kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tavallaan totta. En tee aloitteita koska ei kiinnosta mikä taas osittain johtuu sitä kohtelusta mihin on tottunut miehiltä.
Olet itse hakeutunut kusipäisten miesten seuraan, oma valinta, ota vastuu itsestäsi ja typeristä miesvalinnoistasi.
Käykö täällä kirjoitassa monta lukutaidotonta vai vain yksi jolta puuttuu joku aivolohko?
Vierailija kirjoitti:
Oliskohan taas miesten aloituksia, eihän täällä juuri muita enää olekaan. Vastailenpa silti, kuten aina.
Naiset eivät tee aloitetta, koska kiinnostusta mieheen ei ole tarpeeksi aloitteen tekemiseen. Naiset ns lämpiää hitaammin. Toisaalta jos hetki on hyvä, aloite saattaa tapahtua hyvin spontaanistikin ja kiinnostus tyssätä miehen luonteeseen jo ekoissa tekstiviesteissä :)
Hyvä tekosyy jättää riskin sisältävä aloite tekemättä.Älä sitten ihmettele miksi miehet eivät tee aloitteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliskohan taas miesten aloituksia, eihän täällä juuri muita enää olekaan. Vastailenpa silti, kuten aina.
Naiset eivät tee aloitetta, koska kiinnostusta mieheen ei ole tarpeeksi aloitteen tekemiseen. Naiset ns lämpiää hitaammin. Toisaalta jos hetki on hyvä, aloite saattaa tapahtua hyvin spontaanistikin ja kiinnostus tyssätä miehen luonteeseen jo ekoissa tekstiviesteissä :)Hyvä tekosyy jättää riskin sisältävä aloite tekemättä.Älä sitten ihmettele miksi miehet eivät tee aloitteita.
Miten niin miehet eivät tee aloitteita? Tekeväthän he.
Mutta tottakai olen itsekin tehnyt aloitteita silloin, kun olen nähnyt kiinnostavalta vaikuttavan miehen, en kai nyt olisi halunnut sellaista päästää käsistäni. Olen laittanut viestiä nettideiteissä ja vastannut baarissa sanattomaan viestintään ja hakeutunut juttusillekin, jos on selkeästi vihreää valoa tarjottu, jne. Enää en tee aloitteita siksi, että olen parisuhteessa.
eri
Ei naisten tarvitse tehdä aloitetta kun riittää että valitsee miehiä jonosta. Tietenkin tämä karsii ujommat miehet pois ja tarjolla on enemmän komeita sarjadeittaajia.
Aloitteenteko on ikävää ja pakkien saaminen kamalaa, joten miksi vaivautua. Miehet hoitavat kuitenkin sen homman pyytämättä.
Naisen ei kannata tehdä aloitetta.
Miehet näkyvät säikähtävän sitä. Ilmeisesti he luulevat, että nainen seuraavaksi raahaa heidät väkivalloin maistraattiin.
Miehen itsetunto ei tunnu kestävän aloitteellista naista.
Vaikka mies olisi osoittanut kiinnostusta, kiinnostus lässähtää naisen aloitteeseen.
Kai passiivinen nainen on turvallisempi fantasioinnin kohde: toimimalla nainen muuttuu kohteesta tekijäksi. No no!
Mies tuntuu myös kuvittelevan, että aktiivinen nainen on epätoivoinen, löyhätapainen.
Olen tehnyt aloitteen kaksi kertaa. Toisessa tapauksessa ympärilläni pörränneelle miehelle ilmaantuikin yllättäen tyttöystävä, toinen taas kuvitteli että olen jakamassa irtoseksiä.
Miehet, ottakaa ihan rennosti, jos nainen lähestyy. Ei se ole niin vakavaa, ei tartte pelästyä.
Vierailija kirjoitti:
Miehet näkyvät säikähtävän sitä. Ilmeisesti he luulevat, että nainen seuraavaksi raahaa heidät väkivalloin maistraattiin.Miehen itsetunto ei tunnu kestävän aloitteellista naista.
Vaikka mies olisi osoittanut kiinnostusta, kiinnostus lässähtää naisen aloitteeseen.
Kai passiivinen nainen on turvallisempi fantasioinnin kohde: toimimalla nainen muuttuu kohteesta tekijäksi. No no!
Mies tuntuu myös kuvittelevan, että aktiivinen nainen on epätoivoinen, löyhätapainen.Olen tehnyt aloitteen kaksi kertaa. Toisessa tapauksessa ympärilläni pörränneelle miehelle ilmaantuikin yllättäen tyttöystävä, toinen taas kuvitteli että olen jakamassa irtoseksiä.
Miehet, ottakaa ihan rennosti, jos nainen lähestyy. Ei se ole niin vakavaa, ei tartte pelästyä.
Varmaan joku biologinen juttu. Kyllähän nisäkkäissäkin urokset kilpailevat naaraista ja lämmittelevät eka naarasta joka sitten myöntyy tai ei :) Kuulostaa karulta mutta on tässä jotain takana.
Itse olen ainakin lähes heti kiinnostunut naisesta ja sitten lähestynyt. Nainen on sitten lämmennyt tai ei ole. Baarissa on kyllä ihan vapaat markkinat molemmille sukupuolille lähestyä mutta se on vain seksiä, ainakin oletuksena.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole samaa. Toki minä olenkin tehnyt aloitteen kiinnostaville ihmisille, vaikkei se kovinkaan hyvä olisikaan. On ollut myös ihmisiä, jotka kiinnostavat minua, mutten ole tehnyt heille aloitetta. Yleensä syy on tyyliin se, että he ovat varattuja.
Mutta.
Tunnistan ilmiön, jossa pojat/miehet ovat aina tiiviissä, isossa porukassa. Sellaiseen on hankala mennä mukaan, saati sitten mennä ehdottamaan mitään treffejä yms. Koen, etten ole tervetullut sellaiseen tilanteeseen ja sen, että miehet haluaisivat olla keskenään, rauhassa.
Tämä.
Vierailija kirjoitti:
Minä en tee enää aloitteita ihan siitä syystä että etsin oikeaa parisuhdetta eikä sitä kokemukseni mukaan synny naisen tekemästä aloitteesta. Jokainen tekemäni aloite, jos siis on johtanut suoria pakkeja pidemmälle, on johtanut ainoastaan (epärehelliseen) seksisuhteeseen. Suhde siis on miehen puolelta naamioitu ihan oikeaksi tapailuksi/seurusteluksi mutta tapailun tarkoituksena onkin ollut pelkkä seksi.
Ilmeisesti aloitteellinen nainen on miehen silmissä helppo ja varma, jopa tyrkky, jota on ihan ok kohdella huonosti ja jota voi paremman puutteessa panna ja vedättää. Tämä todistuu omalla kohdallani ihan sillä, että ne tapailut/seurustelut jotka ovat alkaneet miehen aloitteesta on johtaneet ihan oikeaan, kunnon parisuhteeseen.
Tämä on vain sinun kokemuksesi.
Kerran nuori nainen teki minua kohtaan aloitteen, joka johti tapaamiseen. Se johti toiseen tapaamiseen. Sitten kolmanteen. Sitten vielä useampaan, ja lopulta parisuhteeseen. Sitten hän teki aloitteen yhteen muuttamisesta. Ja muutimmekin yhteen. Sitten hän ehdotti kihloihin menoa, joten menimme. Sitten useiden muuttojen, työpaikkojen perässä hyppimisten ja lisäkouluttautumisten jälkeen muutimme jälleen yhteen. Jonka jälkeen hän teki aloitteen naimisiin menemisestä. Näin tapahtui. Sitten hän teki aloitteen ensimmäisen lapsen hankkimisesta. Sitten toisen lapsen hankkimisesta. Näin tapahtui.
Eikä hän ole kuulemma katunut, viimeksi tänään aamulla annoimme toisillemme suukot ja jokin aika sitten vaihdoimme sydänviestejä.
Tuosta ensimmäisestä aloitteesta on kohta 15 vuotta, jaa jaa, niin se aika rientää. Mutta ihan tyytyväinen itsekin olen, ei valittamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet näkyvät säikähtävän sitä. Ilmeisesti he luulevat, että nainen seuraavaksi raahaa heidät väkivalloin maistraattiin.Miehen itsetunto ei tunnu kestävän aloitteellista naista.
Mies tuntuu myös kuvittelevan, että aktiivinen nainen on epätoivoinen, löyhätapainen.Olen tehnyt aloitteen kaksi kertaa. Toisessa tapauksessa ympärilläni pörränneelle miehelle ilmaantuikin yllättäen tyttöystävä, toinen taas kuvitteli että olen jakamassa irtoseksiä.
Varmaan joku biologinen juttu. Kyllähän nisäkkäissäkin urokset kilpailevat naaraista ja lämmittelevät eka naarasta joka sitten myöntyy tai ei :) Kuulostaa karulta mutta on tässä jotain takana.
Itse olen ainakin lähes heti kiinnostunut naisesta ja sitten lähestynyt. Nainen on sitten lämmennyt tai ei ole. Baarissa on kyllä ihan vapaat markkinat molemmille sukupuolille lähestyä mutta se on vain seksiä, ainakin oletuksena.
En ole kyllä ikinä harrastanut seksiä baarissa.
Baarissa juodaan ja jutellaan. Jos on kesä ja ollaan nuoria, lähdetään vielä kävelylle. Jos on kivaa, voidaan päätyä yöpymään samaan osoitteeseen. Se ei tarkoita välttämättä seksiä.
puhelinnumerot vaihdetaan jos vaihdetaan.
Ihmeellisin kommentti aloitteen tekemisestä oli kun joku nainen ihmetteli miksi mies ei tee aloitetta.Nainen kysyi "eikö mies itse halua tehdä aloitetta" kiinnostavalle naiselle? No tämähän onnistuu vaivatta vain tuhannen iskuyrityksen harjoitelleelle pelimiehelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hienosti taas ohitetaan pointti. Kenelläkään ei ole oikeutta kommentoida ketään ilkeästi. Josko te ketjun jankuttajamiehet nyt sisäistäisitte tämän viimeinkin?
Ei tietenkään ole oikeutta, sehän on selvä. Te kuitenkaan ette voi sille mitään, jos joku ääliö haluaa kommentoida ilkeästi. Ainoa mihin voitte vaikuttaa on se kenelle menette juttelemaan. Älkää siis valitko ääliötä
En tietääkseni ole valinnut ketään kun joku urpo päättää alkaa huutelemaan ohi mennessään. Mikä luonnollisesti vaikuttaa pitkällä tähtäimellä siihen miten suhtaudun kaikkiin. Miksi vieläkin koitat syyttää meitä tästä muiden huonosta käytöksestä?
Huutelu on typerää käytöstä mutta niin on myös tuo sinun yleistäminen. Kyseisestä ajattelusta kehittyy kaikki rasismi ja muu ikävä mitä meillä on
Sitten pitää varmasti lopettaa se huutelu ym typerä käytös. Ongelma poistuu korjaamalla syy, ei seurausta.
Melkein kun seinälle puhuis. Mitähän sit ehdotat että tämmönen hiljanen ja muita kunnioittava mies korjais sen syyn, kun ei kuitenkaan ole itse osa sitä ongelmaa?
Vierailija kirjoitti:
Miksi miehet ei puutu toisten miehen käytökseen? Tai vaikka koskaan jälkikäteen puhu, että kyllä ärsytti koulussa ne idiootit, jotka availi tyttöjen rintaliivejä, oman poikani kasvatan kyllä niin ettei sellaiseksi idiootiksi rupea tms?
Jotenkin tuntuu että miehet ei osaa tuomita toisiansa. Vasta sitten kun ne on eri väriä niin perse repee mielenosoituksiin ja rikoksiin asti.
Äidin kasvattama poika=kaverimies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi miehet ei puutu toisten miehen käytökseen? Tai vaikka koskaan jälkikäteen puhu, että kyllä ärsytti koulussa ne idiootit, jotka availi tyttöjen rintaliivejä, oman poikani kasvatan kyllä niin ettei sellaiseksi idiootiksi rupea tms?
Jotenkin tuntuu että miehet ei osaa tuomita toisiansa. Vasta sitten kun ne on eri väriä niin perse repee mielenosoituksiin ja rikoksiin asti.
Äidin kasvattama poika=kaverimies
Ilmeisesti kasvatin kuitenkin omani oikein, kun ensimmäiset tyttöystävät tuotiin näytille alle 18-vuotiaana, samoin kotona pyöri myös niitä kaverityttöjä. 18-vuotiaana muutti opiskelemaan kimppakämppään tyttöystävänsä ja toisen nuoren naisen kanssa, välillä kävi maailmalla ja asui sielläkin naisten kanssa samassa asunnossa, nyt on ollut jo monta vuotta onnellisessa avoliitossa älykkään, kauniin naisen kanssa.
t. feministiäiti
Minua on pidetty aikasisemmin liian tyrkkynä jos teen aloitteen tai miehet luulevat että olen seksiseuraa vailla. Siksi jätän nykyään ihan suosiolla aloitteet miehille:) onneksi niitä aina tulee.
Kaikissa parisuhteissani (2 vuotta, 3 vuotta ja 8 vuotta ovat kestäneet, viimeisin eli 8 vuotta just meneillään,eikä loppua näy) olen ollut aloitteentekijä. Olen myös tullut isketyksi joskus, mutta luulen että useammin olen itse ollut se joka aloittaa, myös kevyiden juttujen kanssa (eli niissä kun into on lopahtanut ja tapailu jäänyt, en ole koskaan kaivannut yhden illan suhteita). Kestävimmissä suhteissa joka ikinen kerta. Kuulostaa varmaan, että olen jotenkin huono valinta ja rumakin vielä, mutta olen ihan kaunis, keskitasoisesti koulutettu ja normaalin älykäs. En mikään kymppi, mutta vahva seiska vähintään.
Pointti oli, että mielestäni kannattaa tarttua tilaisuuteen, eikä odotella ihmeitä tapahtuvan itsestään. Sukupuolesta riippumatta. Olen minäkin saanut pakit ja ollut niiden jälkeen varovaisempi, mutta en kadu niitäkään kertoja, minkäs sille mahtaa ettei kiinnostus kohdannut. Haavat nuolemaan ja eteenpäin. Mielestäni ei kannata edes antaa ihastuksen kasvaa liian suureksi ennen aloitteen tekemistä, koska odotuksetkin on sitten liioitellut eli pettymyksen mahdollisuus suurempi, ja lisäksi on vaikeampi tehdä aloite kun on tosi ihastunut.
Tulipas pitkä ja turha sepustus. Loppusanoiksi, että tsemppiä kaikille yksinäisille ja toivottavasti jokainen vierelleen jonkun kaipaava sellaisen myös löytää.
Tässä asia on hyvin kiteytettynä. On ihan eri asia onko nainen kaunis vai ajatteleeko hän olevansa kaunis.Aloitteentekemisessä tällä on merkitys. Koska se, millaisena itse näät itsesi ja tunnet itsesi on paljon merkityksellisempää kuin se miten annat muiden määrittää itsesi.
Kun itsetunto on useilla pakeilla ja haukkumisilla lytätty alkaa nähdä itsensä huonona ja rumana. Ajattelee ettei kukaan mies viehäty enää. Silloin olisi kaikkein parasta unohtaa ne miehet ja keskittyä itseensä. Yrittää tehdä itselle hyvä olo. Mitä parempi on itsellä olla sitä enemmän itsetunto kasvaa.
Naisille ja miehille sanoisin että rehellinen peilikuvaan katsominen olisi monelle paikoillaan. Siitä voi alkaa. 3kg pois ja uudet farkut, uusi väri hiuksiin, uusi paita, korkokengät. Mitä vain mikä itsestä näyttää ja tuntuu hyvältä. Eikä sen tarvi olla ulkoista. Kunham se asia mitä itselle teet tuottaa onnistumisen riemua ja hyvänolon tunnetta.
Aikuinen nainen ja mies voi myös opetella olemaan välittämättä esim vieraiden ihmisten kommenteista. Unohtakaa ne.
Aihe tässä oli aloitteen teko. Kuten joku kirjoitti siihen pätee edelleen sääntö Mies tekee aloitteen mutta nainen ohjaa hänet siihen. Ja mitään tasoja ei pidä ajatella.