Miesten aloitukset nettideittikeskusteluissa--turn off.
Jos ensimmäiset sanat ovat:
-asutko ******ssa?. En halua heti kertoa asuinpaikkaani.
-kuis hurisee?
-täällä tällainen ikisinkku hakee seuraa.
-näytät ihanalta
Keskustelun voi aloittaa asiallisemminkin. Kirjoitan lähes kaikille jotain, mutta nuo jäävät omaan osioonsa.
Kommentit (129)
Laitoin profiilin ja vuorokauden aikana siinä kävi liki 30 miestä. Viestejä tuli ainoastaan ikäluokista, jotka eivät vastanneet toivettani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nettideittailu yleensä on täysi turn off. Ketä voi kiinnostaa ihminen, joka vinkuu jonkun laitteen takaa, että haluaa seuraa? Jos haluaa seuraa, niin menköön ihmisten pariin tutustumaan toisiin.
Vaikka sellaista, joka itsekin vinkuu toisen laitteen takana :D
Muuten asiallinen viesti, mutta hymiö turmeli.
Vierailija kirjoitti:
Nettideittailu yleensä on täysi turn off. Ketä voi kiinnostaa ihminen, joka vinkuu jonkun laitteen takaa, että haluaa seuraa? Jos haluaa seuraa, niin menköön ihmisten pariin tutustumaan toisiin.
Tämä on niin totta :D
Naiset hakeutuvat nettiin vain saadakseen huomiota. Siellä voi antaa 50 pakit päivässä, kun baarissa saldo voi jäädä muutamaan per ilta. Netti on paljon parempi paikka itsetunnon kohotukseen.
Vierailija kirjoitti:
-En asu Tampereella. Asun Pirkanmaalla, mutta en tässä vaiheessa halua vielä tarkentaa.
tai
-asun pk-seudulla, voin myöhemmin kertoa tarkemmin.
tai
-En asu. Asun kaupungin xx lähistöllä, voin tarkentaa sitten myöhemmin. :)
-> Ei heti ole pakko kertoa kotipaikkaa, mutta voi kertoa kuitenkin suurpiirteisesti, missä päin asuu.
Olen itse huomannut, että jotkut kysyvät asuinpaikkaa vain small talk -hengessä, siitä voi löytyä yhteistä puhuttavaa. Ei siitä tarvitse mitään ongelmaa tehdä. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset eivät aloitakaan viestittelyä koskaan.
Jokaisen kiinnostavan kanssa aikoinaan aloitin. Edellyttäen, että
- mahduin varmasti hänen kriteereihinsä eikä niissä lukenut esim. että naisen odotetaan olevan kaunis, uhkea tms. En myöskään vastannut, mikäli miehen ikähaarukka oli suuri, vaikka olisin siihen mahtunutkin.
- mies ei ollut vielä vieraillut omassa profiilissani. Jos hän oli vieraillut tekemättä aloitetta, tulkitsin niin etten kiinnosta häntä.
Ja arvaa mitä. Yksikään tekemistäni aloitteista ei johtanut treffeille saakka.
"Jos hän oli vieraillut tekemättä aloitetta, tulkitsin niin etten kiinnosta häntä": En ymmärrä, miksi oletat että miehen pitää tehdä aloite? Kyllä mieskin voi olla passiivinen, suurin osa naisistakin on:)
Vierailija kirjoitti:
Omaa kokemusta ei nettitreffi palvelimen kautta seuran hakemisesta mutta minusta se on varmasti yksi varteen otettava paikka. - Semminkin kun esimerkiksi itse viihdy kovinkaan hyvin mm. baareissa tai yökerhoissa. Ravintoloissa käyn lähinnä syömässä, en niinkään hakemassa seuraa saati parisuhdetta. Harrastuksenikin ovat, -omaksi vahingokseniko sitten- enempi yksilölajejan kuin sellaisia, joissa saattaisi kuin enempi satunnaisesti kohdata mielenkiintoisia, potenttiaalisia kumppaniehdokkaita. - Tai jos kohtaa, niin joko heistä porhaltaa ohi joko juosten tai suksien, eikä yksikään ole herännyt henkiin kirjojen sivuilta tai laskeutunut alas elokuvakankaalta tai teattari saati ooppera lavalta tehdäkseen lähempää tuttavuutta kanssani.
Tokihan sitä voi kumppanin löytää -minutkin - niin kirjastosta kuin lempikahvilastani kuin vaikka lähikaupastani, mutta ainakaan niin ei ole toistaiseksi tapahtunut.
Mutta ehkä vielä tänään tai kenties huomenna... Mutta turhan usein olen mm ruokakaupassa niin omissa ajstuksissani, että en osaa tai ole osannut katsoa "sillä silmällä" että löytäisinkö sieltä kumppanin ja samaa se tuppaa usein olemaan kirjastossakin. Kahvilasssakin seuraa minulle pitää usein joku kaveri tai sitten teen sielläkin töitä tai olen uponnut lehden pariin niin tiiviisti, että muu maailma ympärillä on hetkellisesti näkymättömissä.
"Mitäs hyvää söit aamupalaksi tänään? :)" yhdellekään en vastannut.
Liian seksistinen viesti aloitukseksi, juuh eih.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-En asu Tampereella. Asun Pirkanmaalla, mutta en tässä vaiheessa halua vielä tarkentaa.
tai
-asun pk-seudulla, voin myöhemmin kertoa tarkemmin.
tai
-En asu. Asun kaupungin xx lähistöllä, voin tarkentaa sitten myöhemmin. :)
-> Ei heti ole pakko kertoa kotipaikkaa, mutta voi kertoa kuitenkin suurpiirteisesti, missä päin asuu.
Olen itse huomannut, että jotkut kysyvät asuinpaikkaa vain small talk -hengessä, siitä voi löytyä yhteistä puhuttavaa. Ei siitä tarvitse mitään ongelmaa tehdä. :)
Tämä. Ja vielä parempi jos kertoo summittaisesti asuinpaikkansa kysymättä. Kaikki kun eivät ole kiinnostuneita etäsuhteista.
M49 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset eivät aloitakaan viestittelyä koskaan.
Jokaisen kiinnostavan kanssa aikoinaan aloitin. Edellyttäen, että
- mahduin varmasti hänen kriteereihinsä eikä niissä lukenut esim. että naisen odotetaan olevan kaunis, uhkea tms. En myöskään vastannut, mikäli miehen ikähaarukka oli suuri, vaikka olisin siihen mahtunutkin.
- mies ei ollut vielä vieraillut omassa profiilissani. Jos hän oli vieraillut tekemättä aloitetta, tulkitsin niin etten kiinnosta häntä.
Ja arvaa mitä. Yksikään tekemistäni aloitteista ei johtanut treffeille saakka.
"Jos hän oli vieraillut tekemättä aloitetta, tulkitsin niin etten kiinnosta häntä": En ymmärrä, miksi oletat että miehen pitää tehdä aloite? Kyllä mieskin voi olla passiivinen, suurin osa naisistakin on:)
Saa tottakai olla ihan vapaasti, mutta kyllä minusta tuo ihan yksiselitteisesti kertoo, ettei ole kokenut riittävän kiinnostavaksi. Jos mies todella kiinnostuu, niin ei hän ota sitä riskiä, ettei nainen tee hänelle aloitetta. En enää ole nettideiteillä, joten minulle on aivan sama vaikka molemmat sukupuolet heittäytyisivät 100 % passiivisiksi.
Vierailija kirjoitti:
"Sinä olet kyllä hyvin kaunis tyttö! Ja minun mielestä sinun tisulit näyttävät tosi näteiltä ja haluttavilta tuossa sinun kuvassa missä sinulla on avoin kaulainen paita siinä. Olisi mukava tavata sinut vaikka heti tänään. Laita minulle viestiä niin sovitaan että missä nähdään. Olen nuorekas ja sporttinen sinkkumies ja myöskin savuton!"
Tämä sellaiselta +60v äijältä. Olin sanaton.
Ilkka Kanervalta pukannut viestiä?
Itselläni oli kerran hetken aikaa ilmoitus nettideiteissä. Suurin osa halusi seksiä, vaikka hain parisuhdetta. Ensimmäinen saamani viesti meni suunnilleen näin: voitaisiin olla seksisuhteessa siihen saakka, kunnes kumpikin löytää jotakin mielenkiintoisempaa. Miten olis?
Joo ei. Luulen, että tuo ei ole edes pelkkä netti-ilmiö, vaan miesten todellinen luonne tulee tuolla vain nopeammin esiin. Pariutumisjutut sai kyllä jäädä, ihan kivaa on näinkin onneksi.
Välillä mun käy oikeasti sääliksi miehiä, ihan näiden teidän vaatimusten vuoksi.
Itsellänikin on ollut profiili deittipalstoilla, mutta en koskaan miettinyt asioita noin.
Mitä sillä on väliä kuinka joku aloittaa keskustelun tai siis jos se ei teille sovi, niin eikö se vain ole hyvä, että huomaat jo heti ettei teillä synkkaa..
Minä olen jutellut varmasti kymmenien kanssa, mutta muistan että vain neljän kanssa minulla olisi heti kirjoitteluvaiheessa synkannut, mutta mitä väliä niillä muilla edes on?
Ja miksi niistä tarvitsee tehdä niin iso numero?
Ei synkannut, ei ole sitä mitä haen, mutta mitä sitten?
Ja muistetaan se että kaikille meille toimii eri asiat. Itselleni rehellinen moi, toimi parhaiten.
Olen tosin puolueellinen, löysin aviomieheni tinderistä ;)
Kirjoita tänne mikä on semmoinen hyvä aloitusviesti niin ehkä miehenä voin ottaa siitä oppia enkä ole enää turn-off aloitusviestieni takia?
Vierailija kirjoitti:
eikö ole ihan järkevää kysyä missä asuu? Itse en ainakaan haluaisi mitään kaukosuhdetta.
Varmaan siksi koska se kerrotaan jo profiilin pakollisissa tiedoissa, joihin kuuluu kaikilla deittipalstoilla ainakin sukupuoli, asuinpaikka (pikkupaikkakunnilla ylimalkaisemmin, muuten paikkakunta eli esimerkiksi Espoo), ikä, siviilisääty, kumpaa sukupuolta olevaa ja minkä ikäistä kumppania hakee.
Vierailija kirjoitti:
Huoh nämä nirppanokat jotka eivät itse kyllä keksisi mitään parempaa keskustelun avausta saatikka sitten edes itse aloittaisi keskustelua ovat täällä nyt valittamassa.
Kannattaa kokeilla tekemällä ulkomaalaisen feikkiprofiilin. Nuo avaukset kelpaavat vallan hyvän kunhan ovat englanniksi käännetyt.
Itse tein sitten niin että annoin feikkiprofiilillä suomimuijien maistaa omaa lääkettä. Eli vastaukseni kestivät randomina 1min-1kk ja yleensä 1-3 sanaa. Lopuksi lopetin vastailun ilman syytä tai sovin treffit ja feidasin. Suosittelen kaikille miehille.
Yhyy kylläpäs minä nyt olen niin mieleni pahoittanut.
Vierailija kirjoitti:
Laitoin profiilin ja vuorokauden aikana siinä kävi liki 30 miestä. Viestejä tuli ainoastaan ikäluokista, jotka eivät vastanneet toivettani.
Etkö täyttänyt profiiliisi ikääsi ja minkä ikäistä seuraa etsit? Ainakin minä miehenä käsitän niin että annettu ikähaarukka on ehdoton vaatimus. Ilmeisesti nuo vastanneet ovat pelimiehiä, jotka pyrkivät jokaiseen sänkyyn.
Jos minä käyn jonkin naisen profiilissa, niin jätän viestin lähettämättä mikäli siellä esitetään sellaisia vaatimuksia joita en täytä, tai totean meidän olevan muuten yhteensopimattomia. Tästä lienee kyse sinunkin kohdallasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
eikö ole ihan järkevää kysyä missä asuu? Itse en ainakaan haluaisi mitään kaukosuhdetta.
Varmaan siksi koska se kerrotaan jo profiilin pakollisissa tiedoissa, joihin kuuluu kaikilla deittipalstoilla ainakin sukupuoli, asuinpaikka (pikkupaikkakunnilla ylimalkaisemmin, muuten paikkakunta eli esimerkiksi Espoo), ikä, siviilisääty, kumpaa sukupuolta olevaa ja minkä ikäistä kumppania hakee.
Johtuu siitä kun se sama aloitus lähetetään sadoille muillekin naisille siinä toivossa että edes joku vastaisi.
Minä vastaan vain sellaisille, joista selviää että on oikeasti tutustunut profiiliini ja kommentoi siinä olevia asioita.
Vierailija kirjoitti:
Välillä mun käy oikeasti sääliksi miehiä, ihan näiden teidän vaatimusten vuoksi.
Itsellänikin on ollut profiili deittipalstoilla, mutta en koskaan miettinyt asioita noin.
Mitä sillä on väliä kuinka joku aloittaa keskustelun tai siis jos se ei teille sovi, niin eikö se vain ole hyvä, että huomaat jo heti ettei teillä synkkaa..
Minä olen jutellut varmasti kymmenien kanssa, mutta muistan että vain neljän kanssa minulla olisi heti kirjoitteluvaiheessa synkannut, mutta mitä väliä niillä muilla edes on?
Ja miksi niistä tarvitsee tehdä niin iso numero?Ei synkannut, ei ole sitä mitä haen, mutta mitä sitten?
Ja muistetaan se että kaikille meille toimii eri asiat. Itselleni rehellinen moi, toimi parhaiten.
Olen tosin puolueellinen, löysin aviomieheni tinderistä ;)
Kiva, että joku naispuolinen henkilö ymmärtää, vaikkei mua tarvitse sääliä ;). Mulla on ollut profiili eri nettideittisivuilla yhteensä kuukausia, jos ei yli vuoden ja eipä ole tullut montaa aloitusviestiä. Vikalla kerralla ei tullut yhtään noin puolessa vuodessa ja en saanut noin viiteen asialliseen/pitkään aloitusviestiin edes vastausta, joten päätin lopettaa noi hommat. Niinpä hieman ärsyttää ap:n aloitusviesti, että älä näin ainakaan lähesty naista nettideiteillä. No kuinka montaa olet itse lähestynyt ja oletko kirjoittanut äärettömän hienosti, joten laitatko meille esimerkin kiitos, miten naista/miestä on lähestyttävä.
Itse toki kirjoitan pidemmälti ja jopa kivasti, mutta nolla vastausta kaikkiaan noin 20-30 aloitukseen vuosien saatossa, joten saa olla. Yhdelle kirjoitin jopa runon, mutten pyytänyt edes trefeille, vaan ajattelin aloittaa hieman persoonallisemmin. Sain vastaukseksi kiitoksen sentään, mutta siihen tuo kirjoittelu jäi. Jos joku nainen lähestyisi minua nettideittisivustoilla.... ilahtuisin, vaikka olisi pelkkä moi. Tietysti kaikki seksin vonkaajat yms. ovat asia erikseen.
Kun mikään ei riitä ja helppoa arvostella, että älä tee näin - no tee itse parempi aloitusviesti ja laita se meille tänne esille, niin saamme sinulta täydellisen aloituksen. Tai sitten voimme arvostella tuon ja kertoa, että olit täydellinen turn off ;)
Vaikka sellaista, joka itsekin vinkuu toisen laitteen takana :D