Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka paljon länsimetro tulee hidastamaan matkaasi?

Vierailija
24.08.2017 |

Itsellä nyt bussi+bussi n. 60 min.

Jatkossa bussi+metro+bussi n. 70 min.

Kommentit (135)

Vierailija
1/135 |
24.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen verran että  hankin oman auton jo pari vuotta sitten.Länsimetroon en aio astua ikinä.

Vierailija
2/135 |
24.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bussilla keskustaan n. 20 min kävelyineen, bussi+metro n. 35 min tai kävely+metro 45 min. Hianooo

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/135 |
24.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisin pääsen yhdellä bussilla Kamppiin alle puolessa tunnissa. Metron aloitettua tulee vaihto bussista metroon, joten todennäköisesti matka hidastuu 5 minuutilla.

Vierailija
4/135 |
24.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Bussilla keskustaan n. 20 min kävelyineen, bussi+metro n. 35 min tai kävely+metro 45 min. Hianooo

Ja vielä kaupanpäälle ihanat tunnelinseinämaisemat tylsien merinäköalojen sijaan...

Vierailija
5/135 |
24.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt bussi+juna 90 min, jatkossa bussi+metro+juna 105 min??!!! Pitääskö sitä vaa luovuttaa..

Vierailija
6/135 |
24.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nopeutuu, noin 10 min. Metro jatkossa, nyt bussi ja ratikka

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/135 |
24.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän riippuu ihan siitä mihin on menossa. Kamppiin mennessä varmaankin jonkin verran, mutta siellä on metroon pitänyt vaihtaa joka tapauksessa jos on tarvinnut mennä pidemmälle. Ja kunhan se jatko valmistuu niin matka Espoonlahteen/Kivenlahteen nopeutuu huomattavasti,

Vierailija
8/135 |
24.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autokauppiaille koittaa rahakas syksyn, kun metron "nopeus" konkretisoituu työmatkalaisille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/135 |
24.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmä maalainen kysyy, miksi metron valmistuminen muuttaa bussiaikatauluja/reittejä? 

Vierailija
10/135 |
24.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sehän riippuu ihan siitä mihin on menossa. Kamppiin mennessä varmaankin jonkin verran, mutta siellä on metroon pitänyt vaihtaa joka tapauksessa jos on tarvinnut mennä pidemmälle. Ja kunhan se jatko valmistuu niin matka Espoonlahteen/Kivenlahteen nopeutuu huomattavasti,

Jos se jatke joskus valmistuu.. Sitä odotellessa meidän perhe siirtyy käyttämään autoja. Elämä on liian lyhyt jotta se kannattaisi viettää hitaasti matelevassa liityntäbussissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/135 |
24.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autolla matka parhaimmillaan 15 min ja huonoimmillaankin 25 min. Bussi+metro+kävely tai kävely+metro+kävely aina puolesta tunnista tuntiin ja lisäksi liikkuminen työpäivän aikana olisi hankalaa. En siis luovu autoilusta!

Vierailija
12/135 |
24.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyhmä maalainen kysyy, miksi metron valmistuminen muuttaa bussiaikatauluja/reittejä? 

Kaikki  suorat linjat Espoosta Hesaan lakkautetaan.Jatkossa vaihtoja tulee vähintään yksi, mutta jopa 2-3 mahdollista ja bussit matelevat länärin vierustaa pikkukatuja pitkin seisoen kaikissa punaisissa valoissa - ainakin jos pitää Tapiolaan asti mennä. Juu ei kiitos.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/135 |
24.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyhmä maalainen kysyy, miksi metron valmistuminen muuttaa bussiaikatauluja/reittejä? 

Etelä-Espoon joukkoliikenne toimii nyt niin, että joka lähiöstä kulkee oma bussi, joka ajaa sieltä lähiöstä länsiväylälle (=moottoritie Helsingin keskustaan) ja sitä pitkin nopeasti keskustan linja-autoasemalle.

Jatkossa kaikki nämä suorat bussiyhteydet lakkautetaan ja bussit kulkevat vain Matinkylään (= metron pääteasema) asti. Suorat yhteydet muuttuvat siis vaihdollisiksi, koska busseja ei enää haluta ajaa rinnan metrolinjan kanssa.

Vierailija
14/135 |
24.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just. Luulisi, että voisi pitää rinnan... miksi ei? Eiko muka ole kannattavaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/135 |
24.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Autokauppiaille koittaa rahakas syksyn, kun metron "nopeus" konkretisoituu työmatkalaisille.

Mökkinaapuri kysyi, miksi en mene töihin omalla autolla. Hän ei ymmärtänyt, että autolle ei ole paikkaa, jossa se olisi työpäivän ajan. Hallipaikan voisi tietenkin vuokrata, mutta se maksaisi 240€/kk ja kestäisi ikuisuuden, ennen kuin olisin Kaisaniemessä. Metrolla pääsen suoraan, kun ennen jouduin vaihtamaan bussista metroon.

Vierailija
16/135 |
24.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just. Luulisi, että voisi pitää rinnan... miksi ei? Eiko muka ole kannattavaa?

Koska kukaan ei haluaisi kulkea metrolla, koska bussi on nopeampi ja mukavampi (+paremmat maisemat).

Tällöin tajuttaisiin, että miljardi-investointi oli täysin turha. Siksi ihmiset pitää pakottaa metroon.

Vierailija
17/135 |
24.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just. Luulisi, että voisi pitää rinnan... miksi ei? Eiko muka ole kannattavaa?

Ei Helsingissäkään niin tehdä. Silloin kun 80-luvulla Helsinkiin tuli metro, kaikki suorat bussilinjat lähiöistä keskustaan lopetettiin niiltä alueilta, joiden varrelle metro tuli.

Juttu toimii siis Helsingissä niin, että kaupunginosasi metroasemalta hyppäät sitten bussiin, joka ajaa lenkin kaupunginosasi uumeniin. Kun haluat keskustaan, niin hyppäät kaupunginosassasi bussiin, joka ajaa kaupunginosasi metroasemalle ja siitä metroon.

Ei siis mistään pääse suoraan enää bussilla keskustaan, mikäli asut metrolinjan lähettyvillä. Tai sellaisella alueella, josta on tehty päätös, että sen alueen porukka viedään bussilla lähimmälle metroasemalle.

Tämä systeemi tulee siis nyt myös Espooseen.

Vierailija
18/135 |
24.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä yksi syy, miksi ostin asunnon 5 vuotta sitten metroaseman läheisyydestä - jo pitkään on ollut selvää, että pk-seudun joukkoliikenne tulee tukeutumaan koko ajan enemmän metroon, jolloin riittävän lähellä metroa asuminen helpottaa elämää huomattavasti suhteessa metroradalta syrjässä oleviin lähiöihin. Mun matka-aikaan länsimetro ei taida nykyään vaikuttaa mitään, mutta halutessani pääsen sitten sinne Espooseenkin asti metrolla. 

Vierailija
19/135 |
24.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi Länsimetro ei valmistu vielä moneen vuoteen ja silloin on jo älykkäät henkilökuljettimet tien yläpuolisilla kiskoilla tai muut modernimmat liikenneratkaisut käytössä. Ehkä myös Hyperloop. Metro on vanhaa tekniikkaa.

Vierailija
20/135 |
24.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just. Luulisi, että voisi pitää rinnan... miksi ei? Eiko muka ole kannattavaa?

Ei Helsingissäkään niin tehdä. Silloin kun 80-luvulla Helsinkiin tuli metro, kaikki suorat bussilinjat lähiöistä keskustaan lopetettiin niiltä alueilta, joiden varrelle metro tuli.

Juttu toimii siis Helsingissä niin, että kaupunginosasi metroasemalta hyppäät sitten bussiin, joka ajaa lenkin kaupunginosasi uumeniin. Kun haluat keskustaan, niin hyppäät kaupunginosassasi bussiin, joka ajaa kaupunginosasi metroasemalle ja siitä metroon.

Ei siis mistään pääse suoraan enää bussilla keskustaan, mikäli asut metrolinjan lähettyvillä. Tai sellaisella alueella, josta on tehty päätös, että sen alueen porukka viedään bussilla lähimmälle metroasemalle.

Tämä systeemi tulee siis nyt myös Espooseen.

Itäsuunnan metro on siinä mielessä järkevämpi, että idästä ei pääse moottoritietä suoraan keskustaan. Lännestä pääsee (no joo, se pieni pätkä pitää tavallista tietä mennä ennen Kampin tunnelia) ja bussiliikenne toimii oikein hyvin.