Vapaaehtoisen lapsettomuuden yleistyminen johtuu nykysukupolvien itsekkyydestä
Nykypäivänä on muotia todeta, että maailma on niin kamala paikka ettei tänne kannata tehdä lisää lapsia. On jokseenkin ironista, että tämän lauseen kuulee aina vauraassa länsimaisessa hyvinvointivaltiossa kasvaneiden suusta. Näen, että tämä nykypäivän moraaliton ja nihilistinen "tehdään mitä huvittaa" -ajattelu on liian helpon elämän tulosta. Nämä ihmiset eivät myöskään tule koskaan saavuttamaan onnellisuutta. Ei vain siksi, että he eivät tee lapsia, vaan siksi että he eivät ole valmiita sitoutumaan mihinkään mikä vaatii pitkäaikaista työtä ja kärsivällisyyttä sekä oman mukavuuden uhraamista jonkin suuremman eteen.
Kysykää rintamalla Suomen itsenäisyyden puolesta taistelleelta veteraanilta, onko maailma niin kamala paikka että tänne ei kannata tehdä lapsia. He ovat katsoneet pahuutta silmiin, nähneet kenties lapsuudenystävänsä kuolevan vihollisen luoteihin... Jotain mitä te kakkavaippoja kammoavat älypuhelinta räpeltävät hipsterit ette voi ymmärtää.
Myöntäkää edes olevanne pilalle hemmoteltuja itsekkäitä paskoja älkääkä jeesustelko kehitysmaiden nälänhädästä yms. mikä teitä ei todellisuudessa kiinnosta pätkääkään!
Kommentit (75)
Olen lapseton koska tunnen itseni. En pysty kasvattamaan ihmistä. En pysty olemaan aina tavoitettavissa. Fyysinen läheisyys on minulle epämiellyttävää. Pidän itseäni epäonnistuneena ja turhana. Välitän kyllä joistain ihmisistä ja olen rakkauttakin tuntenut mutta lapsen saaminen johtaisi todennäköisesti masennukseen. Miksi pilaisin lapsen elämän? Ja omani?
"Nykypäivänä on muotia todeta, että maailma on niin kamala paikka ettei tänne kannata tehdä lisää lapsia. On jokseenkin ironista, että tämän lauseen kuulee aina vauraassa länsimaisessa hyvinvointivaltiossa kasvaneiden suusta."
Kerropa sinä sitten fiksumpana minulle, joka olen vakavan psyykkisen koulukiusauksen ja täydellisen eristämisen jälkeen kärsinyt masennuksesta yli kaksi vuosikymmentä, miten ihanaa tässä länsimaisessa hyvinvointivaltiossa on ja miksi haluaisin kasvattaa tänne lapsia? Ei se kamala maailma aina ole se kolmas maailma.
Itse olisin toivonut, että äidiksi sopimaton oma äitini olisi jättänytynyt lapsettomaksi. SItten en olisi koskaan ollutkaan, niin ei olisi tarvinnut hirveällä työllä ja vaivalla päästä sen henkisen väkivallan jälkeen edes kohtuullisen normaaliksi ihmiseksi. En tahdo jaksaa kovin kiinteitä ihmissuhteita, sen verran olen vauruioitunut eikä vuosein terapiakaan auttanut niin että asia olisi korjaantunut.
Kerropa ap, miten minun kaltaisteni lapsettomuus on itsekästä?
Vierailija kirjoitti:
Nykypäivänä on muotia todeta, että maailma on niin kamala paikka ettei tänne kannata tehdä lisää lapsia. On jokseenkin ironista, että tämän lauseen kuulee aina vauraassa länsimaisessa hyvinvointivaltiossa kasvaneiden suusta. Näen, että tämä nykypäivän moraaliton ja nihilistinen "tehdään mitä huvittaa" -ajattelu on liian helpon elämän tulosta. Nämä ihmiset eivät myöskään tule koskaan saavuttamaan onnellisuutta. Ei vain siksi, että he eivät tee lapsia, vaan siksi että he eivät ole valmiita sitoutumaan mihinkään mikä vaatii pitkäaikaista työtä ja kärsivällisyyttä sekä oman mukavuuden uhraamista jonkin suuremman eteen.
Kysykää rintamalla Suomen itsenäisyyden puolesta taistelleelta veteraanilta, onko maailma niin kamala paikka että tänne ei kannata tehdä lapsia. He ovat katsoneet pahuutta silmiin, nähneet kenties lapsuudenystävänsä kuolevan vihollisen luoteihin... Jotain mitä te kakkavaippoja kammoavat älypuhelinta räpeltävät hipsterit ette voi ymmärtää.
Myöntäkää edes olevanne pilalle hemmoteltuja itsekkäitä paskoja älkääkä jeesustelko kehitysmaiden nälänhädästä yms. mikä teitä ei todellisuudessa kiinnosta pätkääkään!
Auttaako se sinua jotenkin, jos täällä ihmiset myöntävät olevansa itsekkäitä paskoja? Kiinnostaisi kyllä tietää, että miksi ja miten muiden ihmisten mollaaminen ja huonommaksi ihmiseksi julistaminen tyydyttää ja helpottaa joidenkin ihmisten mieltä? Tämä nyt on taas ihan selvä provo, tai joku jolla on paha mieli asiasta X ja haluaa purkaa sen muihin ihmisiin.
Taitaa jäädä lapset hankkimatta jos se tekee noin katkeraksi kuin ap.
Oli muuten ensimmäinen kerta kun näin jonkun käyttävän veteraani-korttia vela-keskustelussa 😂
Se on mielenkiintoista miten baby boomerssit syyttävät milleniaalija kaikesta. Maailman on täyttä uutisia miten milleniaalijen takia tämä ja tämä katoaa maailmasta. Vaikka koodi baby boomerssit ja väärin sen jälkeinen sukupolvi on aiheuttanut vahingot omilla päätöksillään, kasvatuksella ja omilla äänestyksillään. Sitten ihmetellään kun maailma muuttuu
Minulta ainakin puuttuu sellainen uhrimieli ja halukkuus asettaa muiden tarpeet omien edelle, joita ilmeisesti tarvitaan vanhemmuudessa. Ei sikäli, ei lapsiperhe-elämässä olisikaan minun näkökulmastani mitään hyviä puolia.
Kaivoit sitten 5 vuotta vanhan ketjun haudastaan.
Ei noita kannattaisi monen muunkaan tehdä, ovat yhteiskunnan riippakivenä.
En tiedä kumpi on itsekkäämpää, tehdä niitä lapsia vai olla tekemättä. Ainakin ihan itsekkäistä syistä meillä on 2 lasta, kun me haluttiin. Todellakin ymmärrän ihmisiä, jotka ei halua. Se on jokaisen oma asia ja kenenkään on turha syytellä näistä asioista. Ehkä sitten voi syytellä jostain, jos niitä muksuja tulee enemmän kuin niitä pystyy hoitamaan ja maksamaan!
Minkä ikäluokan ihmisiä tässä nyt edes manataan?
Oletko kysynyt niiltä veteraaneilta onko maailma heidän mielestään kamala paikka vai ei? Vai pistitkö nyt sanoja veteraanien suuhun heidän tietämättään? Ovatko veteraanit mielestäsi yksi homogeeninen joukko jotka ovat kollektiivisesti samaa mieltä asioista?
Mikään ei ole itsekkäämpää kuin lisääntyminen ylikansoittuneella maapallolla. Tämä on fakta mistä ei pääse yli eikä ympäri. Ap tietää sen itsekin, mutta ilmeisesti oma lisääntyminen kaduttaa ja johonkin se harmitus on pakko purkaa. Mikäs sen parempi kohde kuin ne epäitsekkäät ihmiset jotka ovat valinneet toisin.
Vierailija kirjoitti:
Totta! Nähty tämä kännyköitä räpläävien sukulaislasten omahyväisyys ja itsekkyys vain minäminäminä ja muut vanhemmat sukupolvet einkiinnosta pätkääkään. Ei kiinnosta myöskään nämä piloille hemmotellut sukulaiskakarat enää pätkääkään. Metsä vastaa jne. Eläkää kännymaassanne.
Kun tullaan käymään kylässä vaivoin niin sekin aika ollaan kännykän kyljessä. Oksettava sukupolvi. Ei tapoja, ei kohteliaisuutta eikä muiden kuin oman mielihyvän perässä. Ei kiitos.
Ketkähän nämä minäminäjamunpuhelin -nuoret on hemmotelleet pilalle? Ihan itsekö ovat itsensä hemmotelleet, vai oliko sillä vanhemmalla sukupolvella jotain tekemistä asian kanssa? Metsä tosiaan vastaa niin kuin sinne huudetaan, tosin se metsä on nuoret ja vanhemmat sukupolvet sinne huutelevat. Tai siis ovat jättäneet huutamatta, eli huomioimatta eläneet itsekkäästi lapseensa tutustumatta ja nyt kiukuttelevat kun lapsesta tulikin ihan samanlainen itsekäs kuin vanhemmastaan. Erona se että netistä saa selville, ettei niitä lapsia kannata tehdä jos ei ole kykyä kohdata aidosti toista (tai edes itseään) ja tuon tiedostaminen on ok.
Tässä ketjussa paistaa lapsivihamielisyys läpi vahvasti. Peukutuksissa ja kommenteissa.
Lapsia vastustavat eivät ole normaaleja aikuisia, vaan aivopestyjä (punavihreällä aatteella).
Oikeasti oma lapsi on se tärkein ja rakkain asia.
Lapsen saaminen on luonnollinen ja hyvä asia.
Vierailija kirjoitti:
Tässä ketjussa paistaa lapsivihamielisyys läpi vahvasti. Peukutuksissa ja kommenteissa.
Lapsia vastustavat eivät ole normaaleja aikuisia, vaan aivopestyjä (punavihreällä aatteella).
En vihaa lapsia, en vain halua omia. Enkä ole minkään aivopesun uhri, vaan olen ihan itsenäisesti päättänyt olla hankkimatta lapsia, ja tähän minulla on täysi oikeus.
Sanokaa mitä sanotte, helpoin tapa pilata loppuelämänsä on lisääntyä.
Vierailija kirjoitti:
Sinut on aivopesty tuohon iänikuiseen mantraan, moni älynnyt että tällä yhdellä elämällä ei sinappikone ole se tärkein juttu.
Vierailija kirjoitti:
On täällä muitakin värejä ja aatteita edustettuina, tuskin velaus on punavihreiden yksinoikeus... Kaksi viimeistä lausettasi paljastaa, että jonkin sortin aivopesun uhri olet itsekin.
En pysty käsittämään miten tekee itsekkääksi jos tiedostaa ettei itse olisi hyvä äiti tai isä tai haluaa opiskella ja tehdä töitä ennen lapsia, jälkeenpäin se on jo vaikeampaa.
Sitten on ne jotka eivät ilman maksullista apua saa lapsia ja ne joilta puuttuu kumppani vaikka perheen haluaisi.
Ja kyllä yhteikuntarakenne kärsii jos niitä lapsia ei tänne nyt saada aikaiseksi mutta se on muutenkin viallinen eli mitä väliä?