Olen osallistunut ayahuasca-seremoniaan, haluatko kysyä jotain?
Kommentit (78)
Vierailija kirjoitti:
Mutta en suosittele kenellekään, jos ei ole omaa vilpitöntä halua ottaa ayahuascaa. En todellakaan ole mikään ekspertti ja nämä oli vain minun kokemuksia. Koskaan ei voi tietää mitä joutuu kohtaamaan, joten ainakaan itse en IKINÄ ottaisi ayahuascaa ilman osaavaa samaania. Ei ole leikin asia.
Shamaanit tunnustavat olevansa noitia ja käyttävänsä noituutta. Joskus se mikä näyttää noituudessa hyvältä sisältää myös sellaista pahaa joka on demonista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pelottiko sua yhtään ennen seremoniaa?
Vääristyykö ajantaju seremonian aikana, tuntuuko että olisi kestänyt jo ikuisuuden tms.?
Ja viimeiseksi, kävikö se laulut tai se ääni ja vihtominen sun hermoille missään vaiheessa vai tuntuiko se vaan rentouttavalta? Kun jotkut sanoo ayahuasca-seremoniasta että jos joutuu "eksyksiin" omiin ajatuksiinsa niin auttaa kun vaan "seuraa musiikkia" (follow the music), koitko itse tällaista ?
Kyllä mulla vähän pelotti, mutta toisaalta oli kyllä oudon luottavainen olo. Mulle sanottiin, että sille lääkkeelle voi myös puhua, ja niin mä puhuin ja sekin puhui mulle. Se mikä pelotti oli se kun ei yhtään tiennyt mitä tulee tapahtumaan. Ikinä en ole mitään muita psykedeelejä tai huumeita käyttänyt. En yhtään tiennyt miten pikkumainen se lääke voi olla, esim. että ottaako nokkiinsa kun en muistanut keskittyä lääkkeen ottamisen ajan intentiooni (ei ollut). Sydämessä oli kuitenkin luottavainen olo ja sydämen lääke se onkin. Tietyssä vaiheessa tuntu, että voi kun tämä yö on pitkä kun vaan kestää ja kestää, mutta toisaalta jos on vaikka viiskin tuntia sillä matkalla niin onhan se pitkä aika. Yllättävän tietoinen olin kaikesta, eli en mennyt ihan johonki toiseen ulottuvuuteen tai jotain (mitä myös pelkäsin, että kuinka hyvin pystyn hallitsemaan itseni lääkkeen vaikutuksen alla jos oon ihan ulalla).
Se laulu ja vihtominen tuntuu hyvältä. Jotenkin ne samaanit tietää koko ajan mitä tehdä. Tosin pitää itse osata pyytää apua jos sitä tarvii. Itsekin tarvin yhdessä vaiheessa.
Se lääke kunnioitti minun halua ja mulla oli sellainen olo, että pystyn keskeyttämään matkan missä vaiheessa tahansa. Ja niin sitten lopulta teinkin. Sanoin, että nyt riittää, kiitos vain ja se loppui siihen. En tiedä käykö näin kaikille, mutta minulle sillä kerralla kävi.
Eli alistuit demoonien tahtoon, hoitosi aikana?
Ayahuascaismymedicine kirjoitti:
Hei, olen osallistunut Ayahuasca seremoniohin vuodesta 2016, Espanjassa sekä Perussa. Auahuasca on tuhansia vuosia käytetty lääke, kehon ja mielen hyvinvointiin. Nykytiede onkin jo osoittanut Ayahuascan positiiviset vaikutuksen aivokemiassa, ja sitä tutkitaan masennuksen hoitoon sekä muistisairauksiin, sillä Ayahuascan on osoitettu parantavan ja uusivan aivosuloja ("Researchers found the psychoactive drink 'generates human neural cells')
Itsellä Ayahuasca kokemukset ovat olleet kuin vuosien psykoterapiahoitoja, 1 viikonloppu on muuttanut kirjaimellisesti elämäni, nopeuttanut omaa prosessiani. Ayahuasca avaa alitajuntasi ja auttaa näkemään sinua uudessa valossa muistojasi, vaikka varhuuslapsuudesta. Suosittelen lukemaan ja katsomaan dokumentteja ennen. Espanjassa on monia paikkoja jota voin sydämestani suositella.
Noituutta. On olemassa niin valkoista kuin mustaa magiaa, kunmpikin tähtää toisen mielenhallintaan. Sille (demonille) kun kerran avaudun olet käytettävissään. En suosittele.
Tässä hieman kristillistä varoitusta: Lainattu kyseisestä julkisesta bokista.
Mitä Raamattu sanoo taikuudesta ja noituudesta?
Keskuudessanne ei saa olla ketään, joka panee poikansa tai tyttärensä kulkemaan tulen läpi, ei myöskään ketään taikojen tekijää, enteiden tai ennusmerkkien selittäjää, noitaa, loitsujen lukijaa, henkien manaajaa, tietäjää eikä ketään, joka kysyy neuvoa kuolleilta. Jokainen, joka sellaista harjoittaa, on iljetys Herralle, ja juuri näiden iljettävien tapojen vuoksi Herra, teidän Jumalanne, hävittää ne kansat teidän tieltänne. Olkaa koko sydämestänne uskolliset Herralle, Jumalallenne. Nuo kansat, joiden maan te pian otatte haltuunne, turvautuvat ennustajiin ja taikojen tekijöihin, mutta teille Herra, teidän Jumalanne, ei ole antanut lupaa tehdä samoin. 5 Mooses 18:10–14.
Taikausko kärsii tappion
Monet uskoon tulleet kävivät avoimesti tunnustamassa, mitä kaikkea olivat tehneet, ja useimmat jotka olivat harjoittaneet taikuutta, kokosivat kirjansa yhteen ja polttivat ne kaikkien nähden. Kun kirjojen arvo laskettiin, päädyttiin viiteenkymmeneentuhanteen hopearahaan. Näin Herran sana osoitti voimansa ja levisi yhä laajemmalle. Apost.19:18-20.
Tule sitten avautumaan, kun selviät brasilialaisen Sateré-Mawé -heimon poikien aikuistumisrituaalista. Siinä pannaan luotimuurahaisia (Paraponera clavata) isoon hansikkaaseen ja sitä pidetään kädessä 5-10min. Tämä toistetaan jopa 20 kertaa, kun käsi ja poika ovat parantuneet edellisestä koetuksesta.
Tunnetko itsesi keskimääräistä rohkeammaksi, kun uskalsit?
Voisitko sanoa mistä voi varata sen luotettavalle paikalle
- Missä seremonia suoritettiin?
- Kuinka kauan kesti valita seremonian suorittaja?
- Mitä seremonia maksoi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyseessä aika rankka seremonia varmaankin?
Hoidatitko sillä jotain masennusta tai muuta ongelmaa?
Lähdin siis kohtaamaan ja käsittelemään omia sisäisiä ongelmia, kun tuntui ettei terapia oikein auttanut.
Olihan se rankka, mutta ei yli sietokyvyn missään vaiheessa. Henkilökunta piti huolta ja oli kyllä luottavainen olo siinä porukassa.
Niin uskomattomalta kuin se täällä peräpohjolaisessa itä-Euroopan ahdasmielisessä konkurssipesässä kuulostaakin niin joissain maissa on ihan keskuksiakin missä on ammattilaisia jotka valvotusti tekevät psykedeeliterapiaa.
Toki perisuomalainen ratkaisu näihin mielensisäisiin ongelmiin on vaikeneminen, viina, perheväkivalta sekä tietysti itsemurha ja perhesurmat. Tulevat muuten raketoimaan kunhan Suomen taloushelvetti kunnolla realisoituu ja talousahdinko kunnolla buustaa noita käsittelemättömiä asioita jotka sitten puretaan väkivaltana ja muutenkin myrkyllisesti. Noh, tämä kansa saa juuri sellaisen tulevaisuuden kuin ansaitseekin.
Henkilökunta ... :D ? Tarkoitat varmaan ne pari työtöntä hippihörhöä.
Oletko osallistunut viikon juhannusränni-seremoniaan? se on koville tyypeille
Vierailija kirjoitti:
Osa turisteista on kuollut seremoniassa, oletko yleensäkin itsetuhoinen? Oliko kallista?
No osa ihmisistä kuolee uimiseen, suihkussa liukastumiseen, autoiluun, liikunnassa tapahtuviin onnettomuuksiin. Ovatko nämä ihmiset itsetuhoisia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu oksensin, mutta en kohdannut mitään olentoja :)
Ap
Mitä järkeä mennä tuollaiseen juttuun vain oksentaakseen? Kaikki tietää, että siitä aineesta tulee ihan karmiva olo. Itseymmärrystä voi hankkia ilman oksennusaineitakin.
No jos se on tehokas tapa päästä eroon addiktioista, masennuksesta, ahdistuksesta tai itsetuhoisuudesta tai vaikka vaan lisämään itseymmärrystä tai pääsemään irti pinttyneistä haitallisista ajatus- tai toimintamalleista pitkäksi aikaa (voi kestää jopa loppuelämän), niin muutaman tunnin pahoinvointi on pieni hinta siitä.
Se kun laittaa aivot hetkeksi muokkausmoodiin (vapauttaa nk. neurotroofisia faktoreita kuten BDNF) jolloin uusien hermosoluyhtwyksien muodostuminen kasvaa paljon niin sen jälkeen on helpompi oppia pois haitallisista käyttäytymis- tai ajatusmalleista.
Narkoottiset aineet ja liikunta voivat johtaa riippuvuuteen, olla mielenrauhoittajia, mutteivat aiheuta samoja ongelmia ympäristöönsä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu oksensin, mutta en kohdannut mitään olentoja :)
Ap
Mitä järkeä mennä tuollaiseen juttuun vain oksentaakseen? Kaikki tietää, että siitä aineesta tulee ihan karmiva olo. Itseymmärrystä voi hankkia ilman oksennusaineitakin.
Ei se ole vain oksentamista, mutta kyllä sitäkin. Sen oksentamisen sanotaan puhdistavan sekä kehoa että mieltä. Sinne meninkin käsittelemään alitajuntani mörköjä enkä millekään hilpeälle tripille.
No joo se kama tuottaa halluja. Mutta mistä "tiedät" että ne hallut on peräisin alitajunnastasi eikä vain pelkkiä halluja?
No olivat ne peräisin alitajunnasta tai mistä vain niin tutkimusten mukaan psykedeelit näyttäisivät auttavan addiktioihin, masennukseen ja esimerkiksi terminaalivaiheen syövän kuolemanpelkoon pitkäaikaisesti yhden tai muutaman session jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Heh. Kävin ulkomailla ottamassa huumeita, kysyttävää?
(Näitä "seremonioita" muuten on järjestetty myös Suomessa.)
Niin vaikeaa kuin se onkin täällä peräpohjolan itä-eurooppalaisessa ahdasmielisessä konkurssikypsässä kekkosslovakiassa tajuta, niin "huumeiksi" luokiteltavat aineet kattavat täysin erilaisia aineita vaikutuksiltaan. Psykedeelit auttavat muutaman session jälkeen pitkäaikaisesti esim. masennukseen, ahdistukseen, traumaperäiseen stressihäiriöön, kuolemanpelkoon syöpäpotilailla jne.
Mutta ei, kyllä se toimintamalli tässä maassa pitää olla vaikeneminen, viina, perväkivalta sekä lopulta perhesurma kun on mielensisäisiä ongelmia. Tulevat raketoimaan kun muutaman vuoden päästä on kreikkalaistyylinen taloushelvetti edessä. Tämä kansa saa sen minkä ansaitsee.
Vierailija kirjoitti:
Narkoottiset aineet ja liikunta voivat johtaa riippuvuuteen, olla mielenrauhoittajia, mutteivat aiheuta samoja ongelmia ympäristöönsä.
Niin, narkoottiset aineet kuten heroiini, alkoholi tai bentsot. Mutta tässä puhuttiinkin psykedeeleistä eli miten kommenttisi liittyy mihinkään?
Ihminen voi puhdistua vain jeesuksen veren kautta. Mikään noituus ei tee täyttä työtä, hämää vain . Miten ihminen (syntinen) voisi millään loitsuilla puhdistaa toisen ihmisen (syntisen).
Siksi tarvittiin synnitön kuolemaan meidän edestämme. Hän oli riittävä uhri puhdistamaan meidät.
Ja jos rituaali jonka tekijänä on noita: "puhdistaa", oletko varma ettei samalla jokin muu haitta hiivi sisään. Puoskarointia kai lähinnä, jännää ehkä, anteeksi vain. Terapiat voivat joskus auttaa, mutta siinä työskentelemme yhdessä terapeutin kanssa. Mielenalueen muokkaus huumeissa on manipuloivaa.