Olen osallistunut ayahuasca-seremoniaan, haluatko kysyä jotain?
Kommentit (78)
Vierailija kirjoitti:
Juu oksensin, mutta en kohdannut mitään olentoja :)
Ap
Mitä järkeä mennä tuollaiseen juttuun vain oksentaakseen? Kaikki tietää, että siitä aineesta tulee ihan karmiva olo. Itseymmärrystä voi hankkia ilman oksennusaineitakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä juttu tämä on kun ap haluaa kysymyksiä, mutta ei yhtään suostu avaamaan, mistä koko jutussa on kyse?
No tää on kato semmonen juttu, että ap luulee, että toi ajahaska-hommeli on jotenkin niin erikoista, että hän haluaa brassailla asialla.
Tietysti aina kun suomalaisen peruspulliaisen mielestä on kyseessä joku tavanomaisesta poikkeava asia, niin eihän kukaan voi tehdä sitä tai puhua siitä muuten kuin brassaillakseen. Muita vaihtoehtojahan ei ole olemassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä siinä on siis ideana? Haluatko kertoa tarkemmin?
Ayahuasca on siis paikallisten mukaan kasvilääke, jota valmistetaan viidakossa kasvavasta liaanista. Sitä on sillä seudulla käytetty tuhansia (?) vuosia seremoniallisissa menoissa ihmisten henkiseen parantamiseen. Suomen lainsäädännön mukaan kyseessä on huumausaine. Se on psykedeeli, joka saa aikaan mm. näköhallusinaatioita. Siellä missä kävin se on laillinen lääke.
Seremoniaa johtaa samaani ja seremoniaan osallistuvat saavat samaanilta vuorollaan annoksen ayahuascateetä, joka juodaan. Seremonian keskellä on nuotio ja samaani laulaa icaros-lauluja. Sitten hiljennytään itseen ja aloitetaan matka sielun syövereihin.
Ap
Mitä ajattelet siitä, että reilu vuosi sitten kyseisessä seremoniassa joku liikemies oli murhannut kaverinsa harhoissaan?
Tiesitkö tästä kun päätit osallistua siihen?
En ole kuullutkaan tuosta. Jos on linkkiä juttuun niin voisin lukaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä juttu tämä on kun ap haluaa kysymyksiä, mutta ei yhtään suostu avaamaan, mistä koko jutussa on kyse?
No tää on kato semmonen juttu, että ap luulee, että toi ajahaska-hommeli on jotenkin niin erikoista, että hän haluaa brassailla asialla.
Tietysti aina kun suomalaisen peruspulliaisen mielestä on kyseessä joku tavanomaisesta poikkeava asia, niin eihän kukaan voi tehdä sitä tai puhua siitä muuten kuin brassaillakseen. Muita vaihtoehtojahan ei ole olemassa.
No ei nyt oikeen oo paljoo muita vaihtoehtoja näissä "olen xxx, haluatko kysyä jotain?" -aloituksissa. Sitä paitsi tota ajahaskaa on ihan suomessakin, mutta ilman nuotiota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Mitä järkeä mennä tuollaiseen juttuun vain oksentaakseen? Kaikki tietää, että siitä aineesta tulee ihan karmiva olo. Itseymmärrystä voi hankkia ilman oksennusaineitakin.
Ei se ole vain oksentamista, mutta kyllä sitäkin. Sen oksentamisen sanotaan puhdistavan sekä kehoa että mieltä. Sinne meninkin käsittelemään alitajuntani mörköjä enkä millekään hilpeälle tripille.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Kuvailehan sitten ensimmäiset kokemukset joista tiesit, että juoma alkoi vaikuttamaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei nyt oikeen oo paljoo muita vaihtoehtoja näissä "olen xxx, haluatko kysyä jotain?" -aloituksissa. Sitä paitsi tota ajahaskaa on ihan suomessakin, mutta ilman nuotiota.
Onhan. Itse olen tehnyt vastaavia aloituksia ihan siksi että on ollut tylsää/yksinäistä ja olen halunnut jutella ihmisten kanssa jostakin aiheesta. Ei ole ikinä ollut mikään brassailutarkoitus. En siis ole tämän ketjun ap. Kyllästyttää vain kun täällä provosoidutaan äärimmäisen herkästi pienistä asioista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Sulla sitä itseymmärrystä ei kuitenkaan sen vertaa ole että ymmärtäisit olla länkyttämättä paskaa asioista joista et mitään tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ei se ole vain oksentamista, mutta kyllä sitäkin. Sen oksentamisen sanotaan puhdistavan sekä kehoa että mieltä. Sinne meninkin käsittelemään alitajuntani mörköjä enkä millekään hilpeälle tripille.
No joo se kama tuottaa halluja. Mutta mistä "tiedät" että ne hallut on peräisin alitajunnastasi eikä vain pelkkiä halluja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Sulla sitä itseymmärrystä ei kuitenkaan sen vertaa ole että ymmärtäisit olla länkyttämättä paskaa asioista joista et mitään tiedä.
:D .
Niinkö...?
Vierailija kirjoitti:
Ap
Kuvaile sitten ensi hetket joista tiesit, että aine alkoi vaikuttamaan
Oliko matka terapeuttinen? Tuntuuko paremmalta kuin ennen sitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
No joo se kama tuottaa halluja. Mutta mistä "tiedät" että ne hallut on peräisin alitajunnastasi eikä vain pelkkiä halluja?
Ennen ku sitä lääkettä otti piti asettaa ns. "intentio", eli mitä haki siltä kokemukselta. Ehkä jos olis halunnut nähdä vaan sekalaisia hallusinaatioita niin olis ehkä nähnyt, mutta minä nimenomaan halusin käsitellä ne kaapeissa romisevat luurangot. Ne hallusinaatiot ei olleet tosielämästä vaan itse uskon, että ne oli siihen tilanteeseen nähden oikeast harhat että pääsin kokemaan tiettyjä tunteita joita en ole aiemmin uskaltanut tuntea. Yksi vaikea asia menneisyydestä, tietynlainen möykky tai musta aukko rinnassa selvisi sillä reissulla. Jälkeen päin pystyi olemaan omissa nahoissaan ilman hajoamisen pelkoa.
Ap
Savossa kaikki naiset suorittavat sen 40 täytettyään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Kuvailehan sitten ensimmäiset kokemukset joista tiesit, että juoma alkoi vaikuttamaan
Oma keho alkoi tuntua "miellyttävältä olla", sellanen pehmeä ja hyvä olo olla omassa kropassa. Sitten alko näkyä aika mietoja geometrisiä kuvioita ja joitain muitakin kuvia, puita ja niiden juuret maan alla jne. Sitten tapasin itse kasvin hengen (paikalliset sanoo, että lääkkeellä on henki). Oli vain sellasta energiaa joka halus ottaa minut mukaansa soljumaan energian virtaan. Lähdin mukaan ja sitten alkoi armoton oksentaminen.
Vierailija kirjoitti:
Oliko matka terapeuttinen? Tuntuuko paremmalta kuin ennen sitä?
No tavallaan joo on tietyt pelot helpottaneet ja sellanen sielua jäytävä syyllisyys myös. Ja tosiaan se rinnassa tuntunut möykky aukes. Mutta toisaalta niitten alta on paljastunut lisää moskaa. Että työ on vielä kesken, ei tullut mitään instant-valaistumista, mitä en kyllä lähtenyt sinne hakemaankaan.
Vierailija kirjoitti:
Savossa kaikki naiset suorittavat sen 40 täytettyään.
Jos näin on ja intentio kohdillaan niin todella hienoa.
Mutta en suosittele kenellekään, jos ei ole omaa vilpitöntä halua ottaa ayahuascaa. En todellakaan ole mikään ekspertti ja nämä oli vain minun kokemuksia. Koskaan ei voi tietää mitä joutuu kohtaamaan, joten ainakaan itse en IKINÄ ottaisi ayahuascaa ilman osaavaa samaania. Ei ole leikin asia.
Ap