Olen osallistunut ayahuasca-seremoniaan, haluatko kysyä jotain?
Kommentit (78)
Missä maassa oli? Voiko varata netistä jos haluaa osallistua?
Vierailija kirjoitti:
Pelottiko sua yhtään ennen seremoniaa?
Vääristyykö ajantaju seremonian aikana, tuntuuko että olisi kestänyt jo ikuisuuden tms.?
Ja viimeiseksi, kävikö se laulut tai se ääni ja vihtominen sun hermoille missään vaiheessa vai tuntuiko se vaan rentouttavalta? Kun jotkut sanoo ayahuasca-seremoniasta että jos joutuu "eksyksiin" omiin ajatuksiinsa niin auttaa kun vaan "seuraa musiikkia" (follow the music), koitko itse tällaista ?
Kyllä mulla vähän pelotti, mutta toisaalta oli kyllä oudon luottavainen olo. Mulle sanottiin, että sille lääkkeelle voi myös puhua, ja niin mä puhuin ja sekin puhui mulle. Se mikä pelotti oli se kun ei yhtään tiennyt mitä tulee tapahtumaan. Ikinä en ole mitään muita psykedeelejä tai huumeita käyttänyt. En yhtään tiennyt miten pikkumainen se lääke voi olla, esim. että ottaako nokkiinsa kun en muistanut keskittyä lääkkeen ottamisen ajan intentiooni (ei ollut). Sydämessä oli kuitenkin luottavainen olo ja sydämen lääke se onkin. Tietyssä vaiheessa tuntu, että voi kun tämä yö on pitkä kun vaan kestää ja kestää, mutta toisaalta jos on vaikka viiskin tuntia sillä matkalla niin onhan se pitkä aika. Yllättävän tietoinen olin kaikesta, eli en mennyt ihan johonki toiseen ulottuvuuteen tai jotain (mitä myös pelkäsin, että kuinka hyvin pystyn hallitsemaan itseni lääkkeen vaikutuksen alla jos oon ihan ulalla).
Se laulu ja vihtominen tuntuu hyvältä. Jotenkin ne samaanit tietää koko ajan mitä tehdä. Tosin pitää itse osata pyytää apua jos sitä tarvii. Itsekin tarvin yhdessä vaiheessa.
Se lääke kunnioitti minun halua ja mulla oli sellainen olo, että pystyn keskeyttämään matkan missä vaiheessa tahansa. Ja niin sitten lopulta teinkin. Sanoin, että nyt riittää, kiitos vain ja se loppui siihen. En tiedä käykö näin kaikille, mutta minulle sillä kerralla kävi.
Vierailija kirjoitti:
Missä maassa oli? Voiko varata netistä jos haluaa osallistua?
Voi varata netissä. Perusta ja Ecuadorista ainakin löytyy, mutta on kuulemma myös paljon puoskareita ja huijareita. Toki myös luotettavia. Kannattaa vertailla kokemuksia ayaadvisors ja tripadvisorsissakin tais olla jotan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä siinä on siis ideana? Haluatko kertoa tarkemmin?
Ayahuasca on siis paikallisten mukaan kasvilääke, jota valmistetaan viidakossa kasvavasta liaanista. Sitä on sillä seudulla käytetty tuhansia (?) vuosia seremoniallisissa menoissa ihmisten henkiseen parantamiseen. Suomen lainsäädännön mukaan kyseessä on huumausaine. Se on psykedeeli, joka saa aikaan mm. näköhallusinaatioita. Siellä missä kävin se on laillinen lääke.
Seremoniaa johtaa samaani ja seremoniaan osallistuvat saavat samaanilta vuorollaan annoksen ayahuascateetä, joka juodaan. Seremonian keskellä on nuotio ja samaani laulaa icaros-lauluja. Sitten hiljennytään itseen ja aloitetaan matka sielun syövereihin.
Ap
Kuullostaapa saatanalliselta - olet varmasti nyt riivattu.
Osa turisteista on kuollut seremoniassa, oletko yleensäkin itsetuhoinen? Oliko kallista?
Heh. Kävin ulkomailla ottamassa huumeita, kysyttävää?
(Näitä "seremonioita" muuten on järjestetty myös Suomessa.)
Ayahuascan vaikuttava aine on DMT eli dimetyylitryptamiini. Ainetta erittyy ihmisen(kin) käpyrauhasesta mutta on silti luokiteltu 1.luokan huumausaineeksi??
Kaikissa maailman eliöissä on DMT:tä.
USA:ssa Rick Strassman sai luvan tutkia koehenkilöillä ko. ainetta. Kokeesta on tehty kirja DMT The Spirit Molecule
Menit käyttämään huumeita ulkomaille ja nyt olet parantunut ihminen. Eli kannattaa varmaan kokeilla psykedeelejä masennukseen, ei kai sitä varten tarvitse ulkomaille asti lähteä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vääristyykö ajantaju seremonian aikana, tuntuuko että olisi kestänyt jo ikuisuuden tms.?
Ja viimeiseksi, kävikö se laulut tai se ääni ja vihtominen sun hermoille missään vaiheessa vai tuntuiko se vaan rentouttavalta? Kun jotkut sanoo ayahuasca-seremoniasta että jos joutuu "eksyksiin" omiin ajatuksiinsa niin auttaa kun vaan "seuraa musiikkia" (follow the music), koitko itse tällaista ?
Kyllä mulla vähän pelotti, mutta toisaalta oli kyllä oudon luottavainen olo. Mulle sanottiin, että sille lääkkeelle voi myös puhua, ja niin mä puhuin ja sekin puhui mulle. Se mikä pelotti oli se kun ei yhtään tiennyt mitä tulee tapahtumaan. Ikinä en ole mitään muita psykedeelejä tai huumeita käyttänyt. En yhtään tiennyt miten pikkumainen se lääke voi olla, esim. että ottaako nokkiinsa kun en muistanut keskittyä lääkkeen ottamisen ajan intentiooni (ei ollut). Sydämessä oli kuitenkin luottavainen olo ja sydämen lääke se onkin. Tietyssä vaiheessa tuntu, että voi kun tämä yö on pitkä kun vaan kestää ja kestää, mutta toisaalta jos on vaikka viiskin tuntia sillä matkalla niin onhan se pitkä aika. Yllättävän tietoinen olin kaikesta, eli en mennyt ihan johonki toiseen ulottuvuuteen tai jotain (mitä myös pelkäsin, että kuinka hyvin pystyn hallitsemaan itseni lääkkeen vaikutuksen alla jos oon ihan ulalla).
Se laulu ja vihtominen tuntuu hyvältä. Jotenkin ne samaanit tietää koko ajan mitä tehdä. Tosin pitää itse osata pyytää apua jos sitä tarvii. Itsekin tarvin yhdessä vaiheessa.
Se lääke kunnioitti minun halua ja mulla oli sellainen olo, että pystyn keskeyttämään matkan missä vaiheessa tahansa. Ja niin sitten lopulta teinkin. Sanoin, että nyt riittää, kiitos vain ja se loppui siihen. En tiedä käykö näin kaikille, mutta minulle sillä kerralla kävi.
Siis kuvittelet, että se aine on jokin olento? Jolle voi jutella ja joka juttelee takaisin? Jolla on oma tahto ja persoona? Ja olit helpottunut että sen olennon persoona ei ollutkaan kauhean pikkumainen tai loukkaantumisherkkä. Olet enemmän sekaisin kuin alunperin luulinkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu oksensin, mutta en kohdannut mitään olentoja :)
Ap
Mitä järkeä mennä tuollaiseen juttuun vain oksentaakseen? Kaikki tietää, että siitä aineesta tulee ihan karmiva olo. Itseymmärrystä voi hankkia ilman oksennusaineitakin.
Ei se ole vain oksentamista, mutta kyllä sitäkin. Sen oksentamisen sanotaan puhdistavan sekä kehoa että mieltä. Sinne meninkin käsittelemään alitajuntani mörköjä enkä millekään hilpeälle tripille.
No joo se kama tuottaa halluja. Mutta mistä "tiedät" että ne hallut on peräisin alitajunnastasi eikä vain pelkkiä halluja?
Ei ole olemassakaan sellaista asiaa kuin "pelkkä hallu".
Asiat joita näet ovat aivojesi tuotetta, aivosi ovat kehittyneet sellaisiksi kuin ovat eletyn elämän mukaan, ja itsetuntemukselle voi joskus olla hyödyksi saada elämän aikana kehittyneeseen mielen "kalustoon" ja sen järjestykseen uudenlainen näkökulma, esimerkiksi huumausainein.
Muitakin keinoja toki on, mutta psykedeelit lienevät nopeimpia ja halvimpia.
Ja miksi itsetuntemus on niin tärkeää? Koska itse muuttuu koko ajan, ja jos sen muutoksia ja liikkeitä ei seuraile, voi päätyä elämään sen omimman itsen kanssa ristiriidassa olevaa elämää, joka taas on tavattoman kuluttavaa, aiheuttaa onnettomuutta ja kaikenlaista vaivaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis kuvittelet, että se aine on jokin olento? Jolle voi jutella ja joka juttelee takaisin? Jolla on oma tahto ja persoona? Ja olit helpottunut että sen olennon persoona ei ollutkaan kauhean pikkumainen tai loukkaantumisherkkä. Olet enemmän sekaisin kuin alunperin luulinkaan.
Otahan iisisti.
Kyse ei ole kuvittelemisesta joka on aktiivista asioiden keksimistä, vaan samankaltainen juttu kuin esimerkiksi unen näkeminen: jos näet unessa henkilön jonka kanssa juttelet, henkilö ei ole todellinen sinänsä, mutta kokemus keskustelusta toisen kanssa voi olla hyvinkin todentuntuinen.
Vierailija kirjoitti:
En ole ap, mutta hyvin kiinnostunut aiheesta ja psykedeeleistä ylipäänsä. Ikävää, että niillä on niin paha leima, niinkuin joku ylempänä sanoi niin mm. Ayahuasca perustuu DMT:n, joka muodostaa meidän unet.
Aiheesta kiinnostuneille suosittelen paria videota. Ensimmäisessä Madventuresin tyypit osallistuvat Ayahuasca -seremoniaan ja jälkimmäisessä on kuvattu trippaajan silmin Ayahuasca -trippi.
(pidempi versio Rikun ja Tunnan tripistä)
Dmt:n ei ole todistettu aiheittavan unia. Erirräin pieniä määriä ihmisen kehosta on toki löydetty.
Kävin juuri 5 seremonian keikalla Perun Iquitoksessa. Tämä on parasta mitä ihminen voi itsellensä tehdä.
Mistä sitä saa Suomessa ja miten sen nimi lausutaan?
Käytit huumeita ja kuuntelit trancea?
Check.
Tuu sitten paukuttamaan henkseleitä kun olet läpäissyt luotimuurahais-miehuuskokeen.
Hei, olen osallistunut Ayahuasca seremoniohin vuodesta 2016, Espanjassa sekä Perussa. Auahuasca on tuhansia vuosia käytetty lääke, kehon ja mielen hyvinvointiin. Nykytiede onkin jo osoittanut Ayahuascan positiiviset vaikutuksen aivokemiassa, ja sitä tutkitaan masennuksen hoitoon sekä muistisairauksiin, sillä Ayahuascan on osoitettu parantavan ja uusivan aivosuloja ("Researchers found the psychoactive drink 'generates human neural cells')
Itsellä Ayahuasca kokemukset ovat olleet kuin vuosien psykoterapiahoitoja, 1 viikonloppu on muuttanut kirjaimellisesti elämäni, nopeuttanut omaa prosessiani. Ayahuasca avaa alitajuntasi ja auttaa näkemään sinua uudessa valossa muistojasi, vaikka varhuuslapsuudesta. Suosittelen lukemaan ja katsomaan dokumentteja ennen. Espanjassa on monia paikkoja jota voin sydämestani suositella.