Olen nainen ja harrastan metsästystä. Kysyttävää?
Kommentit (423)
Sairasta lahtaamista. Kännissä ammutaan kaikkea mikä liikkuu. Pitäisi kieltää kokonaan.
Täällä kans toinen metsästävä nainen. Metsästän vain sorsia ja hirviä.. Saalistakin on tullut :) Missä ne vapaat metsästävät miehet on?
Kasvitkin kuulemma tuntevat ja kärsivät kun niitä riistetään kasvupaikoiltaan. Pitäisikö kasvissyöntikin kieltää epähumaanina?
Eräs metsästäjä
Vierailija kirjoitti:
Täällä kans toinen metsästävä nainen. Metsästän vain sorsia ja hirviä.. Saalistakin on tullut :) Missä ne vapaat metsästävät miehet on?
Täällä yksi. Minkä ikäinen olet? Onko lapsia?
Vierailija kirjoitti:
Sisareni metsästää. On ollut kaksi kertaa Afrikassakin safarilla. Skotlannissa ampumassa lintuja, Venäjällä villisikoja, Virossa kauriita ja kotimaassa hirviä ja lintuja. Välineet viimeisen päälle. Miehensä metsästää myös. Hänen naisystävänsä metsästävät myös.
Yläluokka käy metsstysmatkoilla.
Täällä Treen seudulla on yksi 39v metsästävä sinkkumies, ei lapsia. Löytyykö tältä seudulta suurinpiirtein samanikäistä metsästävää sinkkunaista?
En ole AP kirjoitti:
Antti Teisti kirjoitti:
Filosofinen kysymys ap:lle.
Jos meitä huomattavasti viisaammat ja edistyksellisemmät Marsilaiset tulisivat ilmakehäämme ja poimisivat sieltä ihmisiä ruuakseen silloin tällöin, olisitko sinut sen asian kanssa, että olisit osa korkeammalla ravintoketjussa olevien Marsilaisten jääkaappia?
Haluaisitko tuossa tapauksessa itse olla koko elämäsi tehotuotetussa tilassa kunnes sinut syödään vai vapaana kunnes sinut syödään? Filosofoi itse tätä.
Vastaat väärään asiaan ja annat kummallisia vaihtoehtoja. Voisiko Marsilainen kysyä sinulta "Haluatko elää mieluummin tehotuotantohäkissä vai vapaana isossa ruokavarastossa, kunnes aikasi koittaa?"
Yritätkö todellakin kääntää argumentin siihen suuntaan, että laupeudellasi autat tehotuotantoeläimien tuskan vähentämistä? Häpeä.
Antti Teisti kirjoitti:
Jos meitä huomattavasti viisaammat ja edistyksellisemmät Marsilaiset tulisivat ilmakehäämme ja poimisivat sieltä ihmisiä ruuakseen silloin tällöin, olisitko sinut sen asian kanssa, että olisit osa korkeammalla ravintoketjussa olevien Marsilaisten jääkaappia?
Siitä vaan! Ihmisethän ne vasta ovatkin eläinkanta, joka maailmaa tuhoaa ja on riesaksi ja vaaraksi muille.
Luin juuri uutisen kahdesta "sorsastajasta" joista noin 40v mies oli ampunut vahingossa kahdesti toista, noin 60v miestä. Nauroin. Saipa haulikkomies mitä tilasi. Olen aina iloinen villieläinten puolesta kun nämä isäm maan toivot telovat toisiaan aseiden kanssa metsässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä yksi. Minkä ikäinen olet? Onko lapsia?
27 ja ei ole
Meikä syö mäkkärin triplajuustohamppareita aina pari kolme kertalaakista. Tuntuu hyvältä syödä teollisesti tuotettua lehmää. Kannatana myös metsästystä ja syön vuosittain metsästä ammuttun villin hirven lihaa. On erittäin hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sisareni metsästää. On ollut kaksi kertaa Afrikassakin safarilla. Skotlannissa ampumassa lintuja, Venäjällä villisikoja, Virossa kauriita ja kotimaassa hirviä ja lintuja. Välineet viimeisen päälle. Miehensä metsästää myös. Hänen naisystävänsä metsästävät myös.
Yläluokka käy metsstysmatkoilla.
Omalla työllä ansaituilla rahoilla harrastaa. Teki aikoinaan sen valinnan, että ei hanki lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Luin juuri uutisen kahdesta "sorsastajasta" joista noin 40v mies oli ampunut vahingossa kahdesti toista, noin 60v miestä. Nauroin. Saipa haulikkomies mitä tilasi. Olen aina iloinen villieläinten puolesta kun nämä isäm maan toivot telovat toisiaan aseiden kanssa metsässä.
Luin saman jutun. Etäisyys oli reilu 60m järven toisella puolella. Vähän haulit oli ropissu niskaan mikä on normaalia kun ilmaan ammutaan. Ampuja luvat lähti kuitenkin selvitykseen kun ei oltu selvitetty onko toisella puolella joku. Tämä on toisaalta joskus vaikeaa kun sorsastajat koittavat naamioitua mahdollisimman tehokkaasti, koska linnut näkevät värit erittäin hyvin.
Metsätyksessä suomessa tapahtuu keskimäärin 0-2 onnettomuutta vuodessa. Jos tämän suhteuttaa metsästäjien määrään on kyseessä erittäin turvallinen harrastus. Kun suomalainen ottaa aseen nykyään käteen, on hän vastuullinen ja se on hyvä. :)
Vierailija kirjoitti:
Antti Teisti kirjoitti:
Siitä vaan! Ihmisethän ne vasta ovatkin eläinkanta, joka maailmaa tuhoaa ja on riesaksi ja vaaraksi muille.
Hyväksyt siis tulevasi viisaamman eläimen syömäksi? Olet varmasti masentunut, koska tahto elämiseen pitäisi olla suurempi vaisto.
Vierailija kirjoitti:
Karpolla on asiaa - Karpoa ammutaan haulikolla
matka 70m
Vierailija kirjoitti:
Tuo kirjoitus ruokintapaikalle lahtaamisesta on totta! Olen itse nähnyt kuinka ruokintapaikalle on kyhätty "torni" ampumista varten. Tosi raukkamaista eikä metsästämisestä voi puhua tämän toiminnan yhteydessä,helppoa saalistamista.
Kyllä nämä metsästäjät ovat säälittävää porukkaa. Kaikenlainen tappamisen romantisointi on oksettavaa. Täysin tarpeeton ja julma harrastus tuo "Linnustaminen" ja muut tappamista välttelevät kuolemantuottamisharrasteet.
Minä voisin metsästää ainoastaan metsästäjiä. Vaan eipä noista eläimiä ruokintapaikoille lahtaavista pelkureista olisi rohkeutta tasavertaiseen mittelöön.
Antti Teisti kirjoitti:
Jos ja jos. Katsellaan sitä sitten "kun" näin tapahtuu. -Ap
Riistan elämä on pelkkää taistelua elämästä ja kuolemasta. Riistalle on aivan sama syökö sen kettu vai ihminen.