Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen nainen ja harrastan metsästystä. Kysyttävää?

Vierailija
23.08.2017 |

Antaa palaa.

Kommentit (423)

Vierailija
61/423 |
23.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tapat huviksesi eläimiä?

Vierailija
62/423 |
23.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan mahtavaa, siskoni metsästää myös. Emme halua käyttää tehotuotettuja eläimiä, joten meillä on sellainen jako, että sisko metsästää lihat ja minä kalastan kalat 😃

Mikä on paras kaatosi?

Siskoni hoitaa myös nylky- ja paloitteluhommat. Teetkö sinä näin?

Käytätkö koiraa apuna?

Paras kaato on varmastikin ensimmäinen hirvi viime syksynä :)

Meillä päin ainakin hirven suolistaa se, joka ampuu, joten tämäkin tuli koettua. Myös nylkyhommissa ampujan on hiljaisen sopimuksen mukaan oltava, joten juu. Ja linnut nyt on pakko itse käsitellä, ei siinä äiskältä mennä apua pyytämään :D

Koiraa käytän apuna lintumetsällä noutamisessa :) -Ap

Ps. Parista viime viestistä taisi jäädä tämä kuuluisa virallinen "ap"-kuittaus pois, mutta tajuatte varmaan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/423 |
23.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tapa "huvikseni" eläimiä. -Ap

Vierailija
64/423 |
23.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No onko se sinulle sitten joku välttämättömyys hengissä säilymiseksi ?

Vierailija
65/423 |
23.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen myös metsästävä nainen, olen pienestä pitäen kulkenut metsällä suvun kanssa. Käyn enimmäkseen lintumetällä, saalis ei ole mikään pakko vaan luonnossa kulkeminen ja pitkät reissut koiran ja miehen kanssa rauhassa. Hirviporukassa on minun makuun liikaa yhteisötekemistä, seisoskelua ja pidän muutenkin yksilölajeista enemmän. Auton luona seisoskelu ja koiran seuraaminen GPS Trackerista on mielestäni irvikuva metsästyksestä. Kalastus on toinen intohimoni. Minulle se juttu on taitojen harjoittaminen ja metsästys perinteenä. Lapseni saavat tutustua mitä metsästys on ja tehdä valintansa itse.

Vierailija
66/423 |
23.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1. Kauanko olet harrastanut metsästystä?

2. Ikäsi?

3. Mikä on lempisaaliisi? (Minkä nappaaminen on siis kivointa?)

4. Keille metsästät? Itsellesi ja puolisolle? Sukulaisille, kavereille?

5. Metsästätkö yksin vai isommassa (monenko) porukassa?

6. Metsästätkö aina vain yhden saaliin (jos saat), siis että jos saa sen yhden, niin loppuuko metsästys sillä kertaa aina siihen, vai yritetäänkö saada vielä toinenkin/useampia?

7. Miten ihmisillä on (livenä) tapana reagoida, kun kerrot harrastavasi metsästystä?

8. Harrastatko kalastusta?

9. Mitä sen jälkeen tapahtuu, kun on tullut saalista? Menetkö heti tekemään siitä ruokaa, vai tekeekö joku muu, vai laitetaanko saalis johonkin jotenkin odottamaan, vai mitä tapahtuu?

10. Kauanko olet metsästämässä kerrallaan ja mihin aikaan päivästä?

(Kyllä, rakastan näitä ketjuja.)

1. Pari vuotta, lapsena sillei säännöllisen epäsäännöllisesti koko elämäni.

2. 23.

3. Eniten tykkään hirvenmetsästyksestä.

4. Metsästän lähinnä veljeni kanssa, eli veljelle, äidille ja itselleni. Yritän totuttaa myös miestäni syömään riistaa.

5. Hirviporukassa on parikymmentä ukkoa mukana, muuten lähinnä veljen kanssa kaksistaan.

6. Lintumetsällä yleensä jäädään siihen yhteen tai korkeintaan pariin, kun niistä saadaan jo ruoka tehtyä - en ammu lintuja niin, että pistäisin pakastimeen, kun tuoreena parasta. Hirvenmetsästyksessä päätetään nämä asiat porukalla tilanteen mukaan.

7. Vaikka humanistisessa korkeakoulutetussa porukassa lähinnä pyörinkin niin yllättävän hyvin! Ei kukaan ole alkanu tähän mennessä ainakaan saarnaamaan :D

8. Juu, harrastan myös kalastusta. Tämä kesä on kyllä ollu tuskaa kun suurin saalis on tullu mato-ongella eikä kuhia muuta kun alamittasia :D

9. Linnuthan voi periaatteessa tehdä heti ruuaks, hirviä riiputetaan aikansa ja sit jaetaan lihat. Linnuista tehdään useimmiten tuoreena ruokaa, hirvenlihat menee väkisinkin pakastimen kautta suurin osa. Ja itse teen yleensä ruuat! Kokkaus on sellanen intohimo et siitä vois melkeinpä ammatin joskus haluta :)

10. Hirvenmetsästys alkaa yleensä 7-8 aikoihin, loppuu hyvinkin vaihtelevasti 14-17. Lintumetsällä parasta olla aamutuimaan heti kun vaan näkee tarpeeksi tai sitten esim. sorsien tai kyyhkyjen kohdalla iltalennolla.

On muuten pirun vaikeeta vastata tämmösiin viesteihin puhelimella, kun joutuu selaamaan edestakasi :D Toivottavasti meni numerot edes sinne päin ja vastasin edes suunnilleen kaikkiin kysymyksiin...

Kiitos kun jaksoit vastata miljoonaan kysymykseeni. :D

Hyviä metsästysonnia!

Vierailija
67/423 |
23.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi et ammuskele pelkästään tauluun? Itse tykkään ammuskella, mutta eläimiä en voi tappaa.

Koska taulua en voi syödä.

Kyllä mä syön taulut, ellei kaikki luodit ole lävistänyt kymppiä:) Lihat ostan kaupasta.

Se että olet ulkoistanut tappamisen teurastamolle tekee sinusta metsästäjää paremman ihmisen koska... ?

Enhän mä ketään parempi olekaan. En vaan voi tappaa eläimiä.

Mutta lihaa syöt ja sen syömisestä nautit kumminkin ?

Vierailija
68/423 |
23.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haisetko pahalta?

Vierailija
69/423 |
23.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos metsästys on sinulle vain tappamista, suosittelen tutustumaan tähän harrastukseen vähän enemmän :) -Ap

Vierailija
70/423 |
23.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haisetko pahalta?

En haise, kävin juuri saunassa, kiitos kysymästä. :D -Ap

Vierailija
71/423 |
23.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Porvoossa hyvät maastot?

Vierailija
72/423 |
23.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1. Kauanko olet harrastanut metsästystä?

2. Ikäsi?

3. Mikä on lempisaaliisi? (Minkä nappaaminen on siis kivointa?)

4. Keille metsästät? Itsellesi ja puolisolle? Sukulaisille, kavereille?

5. Metsästätkö yksin vai isommassa (monenko) porukassa?

6. Metsästätkö aina vain yhden saaliin (jos saat), siis että jos saa sen yhden, niin loppuuko metsästys sillä kertaa aina siihen, vai yritetäänkö saada vielä toinenkin/useampia?

7. Miten ihmisillä on (livenä) tapana reagoida, kun kerrot harrastavasi metsästystä?

8. Harrastatko kalastusta?

9. Mitä sen jälkeen tapahtuu, kun on tullut saalista? Menetkö heti tekemään siitä ruokaa, vai tekeekö joku muu, vai laitetaanko saalis johonkin jotenkin odottamaan, vai mitä tapahtuu?

10. Kauanko olet metsästämässä kerrallaan ja mihin aikaan päivästä?

(Kyllä, rakastan näitä ketjuja.)

1. Pari vuotta, lapsena sillei säännöllisen epäsäännöllisesti koko elämäni.

2. 23.

3. Eniten tykkään hirvenmetsästyksestä.

4. Metsästän lähinnä veljeni kanssa, eli veljelle, äidille ja itselleni. Yritän totuttaa myös miestäni syömään riistaa.

5. Hirviporukassa on parikymmentä ukkoa mukana, muuten lähinnä veljen kanssa kaksistaan.

6. Lintumetsällä yleensä jäädään siihen yhteen tai korkeintaan pariin, kun niistä saadaan jo ruoka tehtyä - en ammu lintuja niin, että pistäisin pakastimeen, kun tuoreena parasta. Hirvenmetsästyksessä päätetään nämä asiat porukalla tilanteen mukaan.

7. Vaikka humanistisessa korkeakoulutetussa porukassa lähinnä pyörinkin niin yllättävän hyvin! Ei kukaan ole alkanu tähän mennessä ainakaan saarnaamaan :D

8. Juu, harrastan myös kalastusta. Tämä kesä on kyllä ollu tuskaa kun suurin saalis on tullu mato-ongella eikä kuhia muuta kun alamittasia :D

9. Linnuthan voi periaatteessa tehdä heti ruuaks, hirviä riiputetaan aikansa ja sit jaetaan lihat. Linnuista tehdään useimmiten tuoreena ruokaa, hirvenlihat menee väkisinkin pakastimen kautta suurin osa. Ja itse teen yleensä ruuat! Kokkaus on sellanen intohimo et siitä vois melkeinpä ammatin joskus haluta :)

10. Hirvenmetsästys alkaa yleensä 7-8 aikoihin, loppuu hyvinkin vaihtelevasti 14-17. Lintumetsällä parasta olla aamutuimaan heti kun vaan näkee tarpeeksi tai sitten esim. sorsien tai kyyhkyjen kohdalla iltalennolla.

On muuten pirun vaikeeta vastata tämmösiin viesteihin puhelimella, kun joutuu selaamaan edestakasi :D Toivottavasti meni numerot edes sinne päin ja vastasin edes suunnilleen kaikkiin kysymyksiin...

Kiitos kun jaksoit vastata miljoonaan kysymykseeni. :D

Hyviä metsästysonnia!

Kiitos itsellesi kun jaksoit kysellä asiallisia kysymyksiä! :) -Ap

Vierailija
73/423 |
23.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko Porvoossa hyvät maastot?

Valitettavasti en tiedä, kun en ole ikinä Porvoossa käynytkään :( -Ap

Vierailija
74/423 |
23.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos metsästys on sinulle vain tappamista, suosittelen tutustumaan tähän harrastukseen vähän enemmän :) -Ap

Mutta toisaalta: jos jätetään kokonaan jahtaamatta,  saalistamatta ja  tappamatta, niin sehän ei sitten olekaan mitään metsästystä, vaan jotain metsässä liikkumista sitten vain.

Vierailija
75/423 |
23.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihana nainen ap!

Vierailija
76/423 |
23.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisareni metsästää. On ollut kaksi kertaa Afrikassakin safarilla. Skotlannissa ampumassa lintuja, Venäjällä villisikoja, Virossa kauriita ja kotimaassa hirviä ja lintuja. Välineet viimeisen päälle. Miehensä metsästää myös. Hänen naisystävänsä metsästävät myös.

Vierailija
77/423 |
24.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja btw, suojelemme samalla myös teidän vegaanien tieturvallisuutta.

Riistaa kasvatetaan ja lahdataan ruokintapaikoille. On moneen kertaan todistettu että kyse on tuotannollisesta asiasta. Se että olet valinnut käyttää lyhyen aikasi tässä maailmassa toisten elollisten, tuntevien olentojen tappamiseen ei paranna kenenkään tieturvallisuutta.

Toivottavasti tunnet itsesi voimaantuneeksi, tappaja.

Et selvästikään tiedä asiasta mitään, joten en ala kiistelemään. Mutta mielummin kyllä ammun hirven, ja ruokin perheeni kuin odotan, että se hirvi juoksee tielle ja menetän perheeni hirvikolarissa.

Et ala kiistelemään mutta vähän kuitenkin? Todella tökerösti yhdistelet perheesi ruokkimisen ja kuoleman hirvikolarissa.

Eläimiä ei tarvitse tappaa tieturvallisuuden vuoksi. Oikeutus tappamiseen kuitenkin tarvitaan jotta metsästäjä saa hiljennettyä kognitiivista dissonanssia. Olisi aika kylmää myöntää - että kaikkien tekosyiden jälkeen - nautit tappamisesta ja rentouttaa sinua.

78/423 |
24.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva, mä koulutan uusia metsästäjiä!

Vierailija
79/423 |
24.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Filosofinen kysymys ap:lle.

Jos meitä huomattavasti viisaammat ja edistyksellisemmät Marsilaiset tulisivat ilmakehäämme ja poimisivat sieltä ihmisiä ruuakseen silloin tällöin, olisitko sinut sen asian kanssa, että olisit osa korkeammalla ravintoketjussa olevien Marsilaisten jääkaappia?

Vierailija
80/423 |
24.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antti Teisti kirjoitti:

Filosofinen kysymys ap:lle.

Jos meitä huomattavasti viisaammat ja edistyksellisemmät Marsilaiset tulisivat ilmakehäämme ja poimisivat sieltä ihmisiä ruuakseen silloin tällöin, olisitko sinut sen asian kanssa, että olisit osa korkeammalla ravintoketjussa olevien Marsilaisten jääkaappia?

Haluaisitko tuossa tapauksessa itse olla koko elämäsi tehotuotetussa tilassa kunnes sinut syödään vai vapaana kunnes sinut syödään? Filosofoi itse tätä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kaksi