Onko tällainen ydinperhe?
Jossa aikuinen eri liitosta oleva lapsi asuu muualla ja uusi mies ja yhteinen lapsi saman katon alla?
Kommentit (105)
Oikean vastauksen olet jo saanut. Useampaankin otteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hävettääkö uusperheellisiä noin kovasti vai miksi pitää väkisin tingata olevansa ydinperhe?
Miksi ette voi hyväksyä että niitä lapsia on tullut tehtyä jonkun muun kanssa aiemmin?
Ei hävetä, vaan kyse on nimenomaan tunteesta.
Eli sinusta tuntuu siltä että aiemmasta suhteesta syntynyttä lasta ei ole olemassa?
Onhan se olemassa, ei vaan kuulu perheeseen.
Onpa surullista. Toivottavasti lapsesi ei tiedä että olet tuota mieltä.
Hän itseasiassa itse kokee niin varmasti eniten.
Nyt siis jo aikuinen, mutta muodosti isänsä kanssa aikoinaan ihan oman ydinperheen.
Olethan sä tietysti nyt kypsempi. Ehkä tälläkertaa onnistuu.
Missäs se onnistumisen raja menee, kun ydinperheen lapsetkin on kohta jo aikuisia :=) ?
Kun vanhemmat eroaa, niin ydinperhe lakkaa olemasta ydinperhe. Se on silloin eroperhe.
Entäs tapauksessa jossa vanhemmat eivät ole edes yhdessä olleet?
Ai jos lapsi on syntynyt vaikka yhden yön jutusta? No ei se silloin ole ydinperhe eikä eroperhe.
Vierailija kirjoitti:
Se muualla asuva lapsi on teidän lapsen sisarpuoli ja täten muodostatte uusperheen.
Mistä luulet että hän olisi tyttö?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hävettääkö uusperheellisiä noin kovasti vai miksi pitää väkisin tingata olevansa ydinperhe?
Miksi ette voi hyväksyä että niitä lapsia on tullut tehtyä jonkun muun kanssa aiemmin?
Eli sinusta tuntuu siltä että aiemmasta suhteesta syntynyttä lasta ei ole olemassa?
Nyt siis jo aikuinen, mutta muodosti isänsä kanssa aikoinaan ihan oman ydinperheen.
Missäs se onnistumisen raja menee, kun ydinperheen lapsetkin on kohta jo aikuisia :=) ?
Kun vanhemmat eroaa, niin ydinperhe lakkaa olemasta ydinperhe. Se on silloin eroperhe.
Ai jos lapsi on syntynyt vaikka yhden yön jutusta? No ei se silloin ole ydinperhe eikä eroperhe.
Sun mielestä toinen vanhempi ja lapsi ei muodosta perhettä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se muualla asuva lapsi on teidän lapsen sisarpuoli ja täten muodostatte uusperheen.
Mistä luulet että hän olisi tyttö?
Sana sisarpuoli ei ota kantaa sukupuoleen, sisaruksia voi olla niin veljet kuin siskot. Siskopuoli sensijaan tartkoittaa tyttöä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sun mielestä toinen vanhempi ja lapsi ei muodosta perhettä?
Muodostaa ne perheen, mutta yksin ilman miestä lapsen saanut nainen ja lapsi ei kuitenkaan ole ydinperhe.
Vierailija kirjoitti:
[
Jotkut liputtavat virallisen määritelmän puolesta, mutta minulle kyse on kokemusperäisestä jutusta. Tunteesta.
.
Kunhan kaikkien tunteet otetaan huomioon, eikä niin että puolison muualla asuva lapsi on joku "menneisyyden tahra" (valitettavasti nähnyt tällaisen tapauksen).
Vanhemmilla on velvollisuus tukea lasten sisarussuhteita. Myös omille lapsille on haitallista , jos asioista ei puhuta niinkuin ne ovat. Yleisesti tarkoitan, en väitä sinun tätä tekevän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
[
Jotkut liputtavat virallisen määritelmän puolesta, mutta minulle kyse on kokemusperäisestä jutusta. Tunteesta.
.
Kunhan kaikkien tunteet otetaan huomioon, eikä niin että puolison muualla asuva lapsi on joku "menneisyyden tahra" (valitettavasti nähnyt tällaisen tapauksen).
Vanhemmilla on velvollisuus tukea lasten sisarussuhteita. Myös omille lapsille on haitallista , jos asioista ei puhuta niinkuin ne ovat. Yleisesti tarkoitan, en väitä sinun tätä tekevän.
Eihän minun mieheni lapset ole minun lasteni sisaruksia. Eivät he edes tunne toisiaan, eivät ole koskaan sanaakaan vaihtaneet. Ihan ikäeron vuoksi. Mikäköhän tässä kuviossa on haitallista?
Niin, meillä ei ole miehen kanssa yhteisiä lapsia. Eikä niitä tule.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
[
.
Kuule, jopa siinä perheessä asuvat toisen puolison lapset voi olla menneisyyden tahroja, koettu tämäkin.
Vierailija kirjoitti:
AP on ydinjätettä.
?
Vierailija kirjoitti:
Miten tällaista voi edes kysyä. Ydin perheessä on äiti, isä ja heidän yhteinen lapsi tai lapset. Ei mitään edellisten suhteiden lapsia.
Jos on ydinperhe, äiti, isä ja yhteiset lapset ja sitten isä käy pistämässä naapurin Pirkon paksuksi ja saa lapsen.... Muuttuuko ydinperhe uusperheeksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten tällaista voi edes kysyä. Ydin perheessä on äiti, isä ja heidän yhteinen lapsi tai lapset. Ei mitään edellisten suhteiden lapsia.
Jos on ydinperhe, äiti, isä ja yhteiset lapset ja sitten isä käy pistämässä naapurin Pirkon paksuksi ja saa lapsen.... Muuttuuko ydinperhe uusperheeksi?
Niinpä! Mut ei nää osaa ajatella niin vaikeita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pirkon ja tämän perheen isän lapsi ei ole edellisen suhteen lapsi, vaan avioliiton ulkopuolinen lapsi. Ydinperhe on tällöin ydinperhe edelleen, mutta isällä on au-lapsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP on ydinjätettä.
Sä et ainakaan ole asian ytimessä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP on ydinjätettä.
Sä et ainakaan ole asian ytimessä
Ydinjuttu!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pirkon ja tämän perheen isän lapsi ei ole edellisen suhteen lapsi, vaan avioliiton ulkopuolinen lapsi. Ydinperhe on tällöin ydinperhe edelleen, mutta isällä on au-lapsi.
Ai tässä kelpaa tämäkin. Onpa hienoa sitten, että se mun esikko oli au-lapsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aa, ei minunkaan mieheni lapset kuulu meidän perheeseemme! Mies ei ollut naimisissa. Mutta me olemme.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai tässä kelpaa tämäkin. Onpa hienoa sitten, että se mun esikko oli au-lapsi.
Tussa pirkko -esimerkissä on ydinperhe edelleen, kun ei ole erottu ja perustettu uutta perhettä.
Jaa. Minä taas olen perheetön, vaikka olen naimisissa. Olemme lapseton pariskunta, eikä kummallakaan ole lapsia edellisistä suhteista. Molemmat vanhempani elää, samaten heidän uudet aviopuolisonsa. Lisäksi minulla on sekä täyssisko että puolisisko, ja äitini nykyisellä aviomiehellä on lapsia, joiden kanssa asuin samassa asunnossa ollessani lapsi. Tästä sopasta huolimatta, minä entinen ydinperheen lapsi, entinen eroperheen lapsi ja entinen uusperheen lapsi, olen perheetön nainen, vaikkakin pitkässä avioliitossa ja saman katon alla mieheni kanssa.