Onko tällainen ydinperhe?
Jossa aikuinen eri liitosta oleva lapsi asuu muualla ja uusi mies ja yhteinen lapsi saman katon alla?
Kommentit (105)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten tällaista voi edes kysyä. Ydin perheessä on äiti, isä ja heidän yhteinen lapsi tai lapset. Ei mitään edellisten suhteiden lapsia.
Jos on ydinperhe, äiti, isä ja yhteiset lapset ja sitten isä käy pistämässä naapurin Pirkon paksuksi ja saa lapsen.... Muuttuuko ydinperhe uusperheeksi?
Pirkon ja tämän perheen isän lapsi ei ole edellisen suhteen lapsi, vaan avioliiton ulkopuolinen lapsi. Ydinperhe on tällöin ydinperhe edelleen, mutta isällä on au-lapsi.
Ai tässä kelpaa tämäkin. Onpa hienoa sitten, että se mun esikko oli au-lapsi.
Tussa pirkko -esimerkissä on ydinperhe edelleen, kun ei ole erottu ja perustettu uutta perhettä.
Mut jos mäkään en ole eronnut? Huomannet, että tämä ei ole ihan niin yksinkertaista sitten kuitenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten tällaista voi edes kysyä. Ydin perheessä on äiti, isä ja heidän yhteinen lapsi tai lapset. Ei mitään edellisten suhteiden lapsia.
Jos on ydinperhe, äiti, isä ja yhteiset lapset ja sitten isä käy pistämässä naapurin Pirkon paksuksi ja saa lapsen.... Muuttuuko ydinperhe uusperheeksi?
Pirkon ja tämän perheen isän lapsi ei ole edellisen suhteen lapsi, vaan avioliiton ulkopuolinen lapsi. Ydinperhe on tällöin ydinperhe edelleen, mutta isällä on au-lapsi.
Tussa pirkko -esimerkissä on ydinperhe edelleen, kun ei ole erottu ja perustettu uutta perhettä.
Eli jos pirkko ei edes halua miestä, mutta haluaa kolme lasta. Siksi hän tekee spermapankista lapset. Myöhemmin hän menee naimisiin. Mikä hän on? Ei siis uusperhe, kun ei ole ennen miestä ollut?
On uusperhe, sillä ajatuksella, että uusi mies ei ole lasten isä. Ydinperheessä kaikilla lapsilla on samat vanhemmat.
Minusta nuo kriteerit ydin-ja uusperheille on selvät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli jos pirkko ei edes halua miestä, mutta haluaa kolme lasta. Siksi hän tekee spermapankista lapset. Myöhemmin hän menee naimisiin. Mikä hän on? Ei siis uusperhe, kun ei ole ennen miestä ollut?
On uusperhe, sillä ajatuksella, että uusi mies ei ole lasten isä. Ydinperheessä kaikilla lapsilla on samat vanhemmat.
Minusta nuo kriteerit ydin-ja uusperheille on selvät.
Niin ne on minullekin ihan selvät. Ja ketju sai entistä enemmän vakuuttuneeksi omastani. Kiitos vastanneille, vaikka en olekaan ap.
t: se -ei ap-
Minua huolestuttaa nämä ydinperhejankkaajat, jotka yrittävät ajatuksen tasolla ulkoistaa muut lapset perheestä ulos. En haluaisi olla edellisen liiton lapsen kengissä tuossa kuviossa.
Uusperheessä käytännössä pariskuntien perheet on vähän erilaiset. Vaimolle ehkä hänen perheeseen kuuluu vain hänen ja miehen yhteinen lapsi ja mies. Jos taas mieheltä kysytään, hänen mielestään hänen perhettä ovat sekä vaimo, yhteinen lapsi että muut hänen lapsensa.
Olen siis itse ollut tuo uusi vaimo myös, mutta en ollut niin harhainen että olisin kuvitellut että minulla on ydinperhe.