Olen työssä, jossa ei ole mitään työtä
Istun päivät koneella ja ihmettelen. Palkattiin epämääräiseen toimistohommaan (asiantuntijatyötä), jossa piti kehitellä uutta "osastoa", mutta ei oikein kukaan innostunut, eikä ottanut tuulta alle.. Olen viimeksi tehnyt töitä maalis-huhtikuussa... Palkkaa maksetaan 2500e/kk. Onhan tää periaatteesa ihan jees, mutta stressaavaa silti.
Mitä tekisitte? Esimiehelle oma näkemys, joka eroaa täysin omastani. En jaksa enää vääntää sen kanssa. Nauttisitteko istumisesta, vai hakeutuisitteko jonnekin muualle?
Kommentit (23)
Teksti voisi olla kirjoittamani, palkkakin on täsmälleen sama. Olen pyöritellyt niin paljon erilaisia vaihtoehtoja ja koittanut miettiä ja taas miettiä mitä lähtisin tekemään. Erityisiä taitoja tai kiinnostuksen kohteita ei ole. Tästä on puolison ja monen muunkin kanssa käyty useat keskustelut. Kannustavia kommentteja olen saanut, ei kuitenkaan mitään sellaista millä saisin tilanteen ratkaistua. Muiden on jossain määrin hankala ymmärtää miksi tilanne on kuormittava. Rehellisesti sanottuna olen uupunut.
Työpohdintojen päälle vielä parisuhdekin on tällä hetkellä vaikeassa tilanteessa eli en saa hetkeäkään olla ilman näitä "mitä mun pitäisi tehdä" pohdintoja.
Vierailija kirjoitti:
Teksti voisi olla kirjoittamani, palkkakin on täsmälleen sama. Olen pyöritellyt niin paljon erilaisia vaihtoehtoja ja koittanut miettiä ja taas miettiä mitä lähtisin tekemään. Erityisiä taitoja tai kiinnostuksen kohteita ei ole. Tästä on puolison ja monen muunkin kanssa käyty useat keskustelut. Kannustavia kommentteja olen saanut, ei kuitenkaan mitään sellaista millä saisin tilanteen ratkaistua. Muiden on jossain määrin hankala ymmärtää miksi tilanne on kuormittava. Rehellisesti sanottuna olen uupunut.
Työpohdintojen päälle vielä parisuhdekin on tällä hetkellä vaikeassa tilanteessa eli en saa hetkeäkään olla ilman näitä "mitä mun pitäisi tehdä" pohdintoja.
Aivan samat fiilikset. Ja jännä juttu tämä uupumus. En ole koskaan elämässäni ollut näin väsynyt, vaikka olen tehnyt raskasta ruumiillista työtäkin.. Suurinosa ei ymmärrä millaista on istua päivät pitkät, ilman että kukaan kaipaa sinua tai sinun taitojasi. Aivan kamala tunne ja alan menettää elämänhaluni ihan kaiken suhteen. En jaksa nähdä ystäviä, en jaksa enää opiskella (miksi??), en jaksa suunnitella matkustamista (en ole sellaista edes ansainnut), uuden työn hakeminen on jotenkin noloa... Mitä minulla on antaa kenellekään?
Puolisokaan ei oikein ymmärrä tilannetta, enkä kauheasti jaksa häntä tällä rasittaa. Kovasti yrittää tsempata ja varsinkin oman yrityksen perustamista kovasti ehdottelee. Mutta ei sekään ole niin yksinkertaista tai helppoa.
Elämä on täällä myös suoraan sanottuna hukassa. Elämä on menettänyt merkityksensä. Tämänkö takia kävin yliopiston ja kyynärpää taktiilla raivasin tieni tänne "huippu" yritykseen? Mitä odotettavaa minulla enää on?
Ihan käsittämätöntä että tällaista voi olla! Ja tää ei siis ole kritiikkiä lainattua kirjoittajaa tai ap:ta kohtaan vaan ihan vaan ällistelyä. Tunnistan kyllä itsekin ilmiön. Minä sain aikoinani kiitokset siitä mitä vähemmän käytin rahaa. Mun duunin tuloksilla ei ole ilmeisesti ollut niin väliä. Kun karsin toimenpiteitä = vähemmän työtä mulle ja rahansäästöä, sain kiitoksia. Joskus hiukan ihmettelin miksi mut oli palkattu. Varsinaisten tulosten perään ei kauheasti kyselty.