Nyt iskettiin Turussa, ainakin yksi kuollut!
Puutorilla ja kauppatorilla meneillään poliisioperaatio, laukauksia kuultu.
Kommentit (260)
Nyt Kuopijon polliisit painukaahan suojaamaan ihmisiä kauppatorille, jotta sinne uskaltaa tulla markkinoille ja rekat torin ympärille, kiitos!
Vierailija kirjoitti:
Miksi täältä poistuu ihan asiallisiakin kommentteja? Ilmeisesti ei saa mainita että Kannattaa välttää Helsingin keskustaa, vaikka kaikki tiedetään että se on vain ajan kysymys milloin siellä vastaavaa tapahtuu.
Eikä saa sanoa että ennen vuotta 2015 uskalsi naisihminen liikkua myöhäänkin yksin Turun keskustassa jos tarve vaati.
Vierailija kirjoitti:
Tuota porukkaa on ympäri Suomea, pikkukaupungit mukaanlukien.
Kannattaa olla varuillaan kaikkialla missä katukuvaan on ilmestynyt väriä viimevuosina. Tämä voi olla vasta alkua... Ihan oikeasti.
Vaihdan toiselle puolen katua, jos tulee vastaan epäilyttävää porukkaa.
http://www.is.fi/kotimaa/art-2000005331592.html
Tuossa lukee ulkomaalaistaustainen ja kerrotaan liikkeistä.
Ihmejuttu jos ei yhtään kuvia saada tekijöistä, kaikilla on kamera napin painalluksen päässä, kännyhän onjo valmiiksi kourassa, ikävää tietysti kun täytyy se pokemoni hetkeksi keskeyttää.....
Maikkarilla juttu silminnäkijästä joka näki kun poliisi ampui ilmeisesti epäiltyä ... mutta fiksuna toimittajan ei kysynyt että miltä epäilty näytti. Suomalaista laatujournalismia.
Liittyyköhän tämä siihen, kun kehotettiin varomaan joitakin ulkomaalaistaustaisen näköisiä miehiä Hanko-Oulu(?)-akselilla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä se nyt sitten on, Suomen ensimmäinen terrori-isku. Tekijän lisäksi tästä pitäisi laittaa vastuuseen jokainen eduskunnassa istuva henkilö, joka on suhtautunut vähättelevästi terrorin mahdollisuuteen Suomessa.
Myyrmannin räjähdys ei sinusta
Niin, Kouluampumiset, Myyrmannin pommit ja viimeisin autolla yliajo ym on ihan yhtälaisia terrori-iskuja! Mutta kun ne on suomalaisten tekemiä niin "ei ne nyt oikeesti ole, pitää ymmärtää sairaita ihmisiä"
Satunnaiset psyykkisesti sairaan ihmisen tekemät tapot eivät ole sama asia kuin ideoligisesti samaa hokeva ääri-islamistinen teko.
Vierailija kirjoitti:
Tuota porukkaa on ympäri Suomea, pikkukaupungit mukaanlukien.
Kannattaa olla varuillaan kaikkialla missä katukuvaan on ilmestynyt väriä viimevuosina. Tämä voi olla vasta alkua... Ihan oikeasti.
Minä olen varuillani oli väriä tai ei.
Vierailija kirjoitti:
Mä en kyllä tajua tätä vauhkoamista median toiminnasta. Eihän ne nyt voi uutisissaan suoltaa ihan mitä vaan spekulaatioita, arveluita tai mutuja. Tietoa tulee sitä mukaan, kun se on varmaa. Kivahan se on jossaain mvssä kertoa mitä vaan uutisina, mutta oikeiden medioiden pitää varmistaa, ettei uutiset ole valheellisia.
CNN kykenee uutisoimaan faktoja.
Suomessa elinkautinen vankeusrangaistus on elinkautinen! Siitä ei välttämättä vapaudu koskaan. Aina tämä sama harhaluulo elää että elinkautinen tietyn vuosimäärän pituinen rangaistus.
Vierailija kirjoitti:
Mistä ne pesismailat ilmestyi?
Kyllä mulla on auton takarontissa aina. Koskaan ei tiedä milloin tekee mieli mennä pelaamaan pesistä.
Yle käyttämä terrorismitutkija nyt vaan Turkuun kysymään motiiveja!
Ettei tarvii arvuutella iltauutisissa että "vaikea kuvitella mitä terroristin päässä liikkunut tapahtumahetkellä"
Vierailija kirjoitti:
Suomessa elinkautinen vankeusrangaistus on elinkautinen! Siitä ei välttämättä vapaudu koskaan. Aina tämä sama harhaluulo elää että elinkautinen tietyn vuosimäärän pituinen rangaistus.
Yhtäläinen harhaluulo on että se olisi oikeasti elinkautinen. Käytännössä enemmin tai myöhemmin pääsee aina vapaaksi.
Vierailija kirjoitti:
Onko täällä turkulaisia? Onko se video oikeasti Turusta?
Siinä kohta mistä kuvattu
https://www.google.fi/maps/@60.4532586,22.2663019,3a,75y,75.02h,76.62t/…
Vierailija kirjoitti:
Uutisointi on ainakin lähtenyt ihan käsistä. Kuolleita on useita, puukottajia on useita, välillä puhutaan puukosta, välillä miekoista. Puukottaja on ammutta, puukottajaa on ammuttu jne jne.
Videon perusteella kahdella näyttäisi olevat miekat, kahdella jotain muuta.
EVVK, minä olen jo niin turtunut näihin jatkuviin uutisiin uusista terrori-iskuista, että ne eivät jaksa enää kiinnostaa tai hetkauttaa minua vaikka niissä kuolisi 10000 ihmistä, kunhan joukossa ei ole ketään sukulaistani tai muuten henkilökohtaisesti tuntemaani ihmistä.
Vierailija kirjoitti:
Sipilällähän tulee aivan täydet työpäivät kun saa peräjälkeen twiitata kuinka shokissa taas ollaan. Joutuu varmasti raukka vielä sairaslomalle moisista shokeista.
"Joutuu" muuten aika varmasti taas lentämään?
Miten uskallan kävellä täältä Turusta hotellille tapahtumapaikan viereen? Olen turvassa museossa, jonka ovet on lukittu. Yksin reissussa. Piti ottaa lomaa lapsiperhearjesta..