Hyviä meikkejä herkkäsilmäiselle? Vinkkejä tarvitaan!
Silmäni on tulleet iän myötä tosi aroiksi. Kaikki silmämeikit saa silmät ihan punaisiksi ja vuotamaan, samoin jos menee vähänkin meikkivoidetta liian lähelle silmää. Tosi ärsyttävää! Pitääkö siirtyä apteekin ylihintaisiin merkkeihin vai onko jotain meikkimerkkejä jotka ei ärsytä? Sellaisetkin kelpaa joita voi tilata jostain verkkokaupasta, tuntuu että Suomessa myydään aika rajallisesti eri merkkejä. Mieluiten sellaisia, joita ei testata eläimillä. <3
Kiitos kaikista vinkeistä ja kokemuksista! :)
Kommentit (6)
Vierailija kirjoitti:
Älä laita silmään niitä meikkejä.
Kiitos. Pitääpä kokeilla...
ap
Apteekin ja herkän ihon/silmien tuotteetkin voivat ärsyttää hurjasti, kokemusta on. Mulla silmät ja iho ärtyy aivan älyttömän herkästi, joten käytän meikkiä vähänlaisesti. Esimerkiksi ärsyttämätöntä meikkivoidetta en ole löytänyt lainkaan... Mutta niitä hyviä löytöjä:
- Natural Coden silmämeikkikynät. Varsinainen kajali tiputtaa minulta silmät päästä lähelläkään ripsirajaa, mutta nuo silmämeikkikynät (eri väreissä) eivät ole aiheuttaneet mitään ongelmia.
- Apteekin Idun-merkkinen vedenkestävä ripsiväri ollut silmille hellävarainen, vaikka aivan kaikki mahdollinen tuntuu ärsyttävän. Ensimmäisellä kokeilukerralla olin tuntevinani pientä ärtymistä ja kutinaa, mutta sen jälkeen ei ole oireillut. Todella hyvä. Lähtee lämpimällä vedellä, ei tarvitse erillistä puhdistusainetta. En ole kokeillut sitä ei-vedenkestävää.
Vierailija kirjoitti:
Apteekin ja herkän ihon/silmien tuotteetkin voivat ärsyttää hurjasti, kokemusta on. Mulla silmät ja iho ärtyy aivan älyttömän herkästi, joten käytän meikkiä vähänlaisesti. Esimerkiksi ärsyttämätöntä meikkivoidetta en ole löytänyt lainkaan... Mutta niitä hyviä löytöjä:
- Natural Coden silmämeikkikynät. Varsinainen kajali tiputtaa minulta silmät päästä lähelläkään ripsirajaa, mutta nuo silmämeikkikynät (eri väreissä) eivät ole aiheuttaneet mitään ongelmia.
- Apteekin Idun-merkkinen vedenkestävä ripsiväri ollut silmille hellävarainen, vaikka aivan kaikki mahdollinen tuntuu ärsyttävän. Ensimmäisellä kokeilukerralla olin tuntevinani pientä ärtymistä ja kutinaa, mutta sen jälkeen ei ole oireillut. Todella hyvä. Lähtee lämpimällä vedellä, ei tarvitse erillistä puhdistusainetta. En ole kokeillut sitä ei-vedenkestävää.
Kiitos!! Laitan merkit muistiin. :)
ap
Minulla sama ongelma. Edes apteekin erittäin herkille silmille tarkoitetuista tuotteista monet eivät sovi. Löysin syylliseksi propyleeniglykolin (Propylene Glycol), jota käytetään meikeissä, voiteissa ja puhdistusaineissa todella yleisesti. Tarkistapa seuraavaksi INCI-luettelo ja osta meikki, jossa tuota myrkkyä ei ole. Ripsiväreistä Dermosilin All-in-one -ripsiväri on hinta-laatusuhteeltaan ehdottomasti paras löytämäni.
Upitan ap:n ketjua sotkemalla oman kysymykseni mukaan, anteeksi: onko kellään herkkäihoisella suositella meikkivoidetta tai bb-voidetta, joka ei ärsyttäisi? Lumenen CC-voide aiheuttaa hirveät reaktiot, kuten myös Lumenen muut meikkivoiteet, samaten L'orealin Fit Me (vaikka saman sarjan peitevoidetta siedän hyvin), Cliniquen meikkipuuteri, Idunin mineraalimeikkivoide ja -puuteri, Flow:n ja Everyday Mineralsin tuotteet myös. Lumenen CC-puuteri taas ei ärsytä, joten sillä ja tuolla Fit Me -peitevoiteella meikkaan ihon. Olisi kuitenkin kiva löytää meikkivoide, jota voisi käyttää edes ihan ohuelti kosteusvoiteen seassa ilman, että naama karahtaa pian kutisevaksi ja punaiseksi ja parantelu kestää viikkoja. :(
Älä laita silmään niitä meikkejä.