Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En saa hoitaa lapsenlastani

Paska mummo
18.08.2017 |

Minulla on puolivuotias lapsenlapsi ja nyt oma lapseni on laittanut välit poikki minuun, koska ei hyväksy miesystävääni. Lapsi on ollut hoidossa toisilla isovanhemmillaan jotka myös ovat paljon yhteydessä lapseni perheeseen. Minut on viskattu sivuun kuin roska. Vaatimuksena on, että jätän miesystäväni, sitten kelpaan mummona ja saan hoitaa. Olin vuosia, vuosia yksin ja nyt on muutaman vuoden ollut tämä miesystävä jota eivät hyväksy. Jos jätän hänet, on edessä loppuelämän yksinäisyys. Luulisi että minullakin on oikeus parisuhteeseen, läheisyyteen ja naisena olemiseen. Mutta ilmeisesti ei. Minun pitäisi elää ja olla yksin että kelpaisin. Miestä eivät hyväksy lapsensa lähelle ollenkaan.

Olen kahden tulen välissä ja se ahdistaa. Hylätäkkö parisuhde vaiko isovanhemmuus. Lapsenlapseni on ainoa. Millä selitän esim. töissä kun muut mummot näyttelevät kuviaan lapsenlapsistaan kuinka ovat heitä hoitaneet ym. enkä itse pysty sanomaan siihen mitään. Mitä kun he utelevat olenko ollut lapsenlastani hoitamassa viime aikoina? Mitä sanoa syyksi etten ole? Ehdin jo iloitsemaan siitä, että minusta tuli mummo, mutta nyt saan unohtaa kaiken.

Kommentit (142)

Vierailija
141/142 |
18.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä isoäitinä olen mieluummin yksin kuin miehen kanssa jota aikuiset lapseni eivät hyväksy.

no minä en olisi. kyllä ihmisellä on oikeus omaan elämään vanhempanakin. jos mies ei ole mikään juoppo tms. niin lapset saavat vaan hyväksyä hänet. niinhän minäkin joudun hyväksymään lasten puolisot ja kaverit.

Et saa lapsiasi pakotettua hyväksymään ketään, joten voit elää elämääsi rauhassa kahdestaan miehesi kanssa ilman lapsia ja lapsenlapsia.

Tuolla asenteella tulet viemään lapseltasi isovanhemmat ja itse aikanaan menettämään omat lapsenlapsesi. Asenteet periytyvät.

Isovanhemmilla ei ole mitään merkitystä ja omiin lapsiini osaan kyllä vanhempieni virheistä johtuen pitää hyvät välit. Yrittäkää nyt ymmärtää että aikuista ihmistä ei voi pakotta hyväksymään ketään tai tekemään yhtään mitään.

Koeta sinäkin ymmärtää että sinä USKOT voivasi pitää hyvät välit ja ehkä pystytkin mutta siitä päättää lopulta lapsesi ja jos sinun asenteesi on se ettei isovanhemmilla ole mitään väliä niin lapsesi tulee ajattelemaan samoin.

Ei tule. Tietenkään. Lapsellinen väite.😂

Voi sinua lapsi parkaa. Näin ne hylätyt isovanhemmatkin ajattelivat.

Mikä hylätty isovanhempi? Ei ketään "hylätä" ilman syytä eikä "hylkääminen" periydy.

Kyllä toimintamallit periytyvät hyvin herkästi.

Juu ,ei hylätä ilman" syytä". Yllättävää sen sijaan on mitkä kaikki kelpaavat syiksi.

Paljon tavallisempaa on kitkuttaa todella sairaissa sukulaissuhteissa.

Toinen ei sulje pois toista.

142/142 |
20.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet ihmiset ei näe itsessään vikaa vaikka heille suoraan sanoisi.

Mun sisko samanlainen, kun ton yhden äiti joka lähettää sekavia viestejä ja jahtaa.

Ei ole koskaan nähnyt lapsiani eikä näe. Milenterveysongelmia ja siihen alkoholismi. Pelottava ja kova varastamaan ihmisiltä jos vain pystyy. Äitini rahatkin vei.

Ja kaikki syy minussa, kun hankin edunvalvojan ja vietiin salaa äiti hoivakotiin.

Vietiin se siltä hullulta suojaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla