En saa hoitaa lapsenlastani
Minulla on puolivuotias lapsenlapsi ja nyt oma lapseni on laittanut välit poikki minuun, koska ei hyväksy miesystävääni. Lapsi on ollut hoidossa toisilla isovanhemmillaan jotka myös ovat paljon yhteydessä lapseni perheeseen. Minut on viskattu sivuun kuin roska. Vaatimuksena on, että jätän miesystäväni, sitten kelpaan mummona ja saan hoitaa. Olin vuosia, vuosia yksin ja nyt on muutaman vuoden ollut tämä miesystävä jota eivät hyväksy. Jos jätän hänet, on edessä loppuelämän yksinäisyys. Luulisi että minullakin on oikeus parisuhteeseen, läheisyyteen ja naisena olemiseen. Mutta ilmeisesti ei. Minun pitäisi elää ja olla yksin että kelpaisin. Miestä eivät hyväksy lapsensa lähelle ollenkaan.
Olen kahden tulen välissä ja se ahdistaa. Hylätäkkö parisuhde vaiko isovanhemmuus. Lapsenlapseni on ainoa. Millä selitän esim. töissä kun muut mummot näyttelevät kuviaan lapsenlapsistaan kuinka ovat heitä hoitaneet ym. enkä itse pysty sanomaan siihen mitään. Mitä kun he utelevat olenko ollut lapsenlastani hoitamassa viime aikoina? Mitä sanoa syyksi etten ole? Ehdin jo iloitsemaan siitä, että minusta tuli mummo, mutta nyt saan unohtaa kaiken.
Kommentit (142)
Monet ihmiset ei näe itsessään vikaa vaikka heille suoraan sanoisi.
Mun sisko samanlainen, kun ton yhden äiti joka lähettää sekavia viestejä ja jahtaa.
Ei ole koskaan nähnyt lapsiani eikä näe. Milenterveysongelmia ja siihen alkoholismi. Pelottava ja kova varastamaan ihmisiltä jos vain pystyy. Äitini rahatkin vei.
Ja kaikki syy minussa, kun hankin edunvalvojan ja vietiin salaa äiti hoivakotiin.
Vietiin se siltä hullulta suojaan.
Toinen ei sulje pois toista.