Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Synnytyksestä melkein kaksi vuotta ja kroppa ihan hajalla :(

Vierailija
17.08.2017 |

En ole ylipainoinen ja kuntoilen paljon, mutta kolmas lapsi hajotti kropan jotenkin kokonaan. Ryhti on huono, jokainen nivel löysä, perä levinnyt ja notkon selän päässä. Kävelen kuin olisin yhä raskaana, maha pömpöttää vaikka vetäisin sitä sisään. Mikään pakaroista lähtevä liike ei onnistu :( Kroppa ei tunnu omalta eikä varsinkaan näytä. Olen liikkunut raskauksien välissä ja aikana, mutta onko muutos oikeasti näin iso?

Voi surku, tässäkö tämä lasten hinta nyt oli ja kuka voi auttaa :(

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
17.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko käynyt missään fysioterapeutilla?

Vierailija
2/28 |
17.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ootko käynyt missään fysioterapeutilla?

Joo kerran ja taidan mennä uudestaan. Tuntuu, että pitäisi tehdä jotain tosi pieniä ja korjaavia liikkeitä, joille ennen olisin nauranut maha kippurassa. Kropan hallinta on ihan kateissa. Nyt ymmärrän, miksi äitivartalo on sellainen kuin on :(

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
17.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti raskaudet vaikuttavat tuohon notkoon, mutta voi olla ikäkin ja huonot työasennot. Voi olla perinnöllistäkin. Se notkohan työntää vatsan eteen. Ehkä joku fysioterapeutti osaa sanoa, onko ryhtisi enää korjattavissa.

Vierailija
4/28 |
17.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko saanut lääkärin mielipidettä asiaan? Fysioterapiakin voisi auttaa.

Onko vatsalihakset erkaantuneet?

Mullakin tuntuu kolmannen raskauden jälkeen (10 kk sitten), että kroppa ei ole oma. Olen normaalipainossani, kun rutistin hiljattain viimeiset kilot pois pienentämällä annoskokoa, syömällä enemmän kasviksia ja jättämällä herkut pois. Liikuntaa pitäisi vaan lisätä.

Kävin ortopedillä, joka puolestaan lähetti osteopaatin luo. Se auttoi jonkin verran, kun nikamat ovat taas kohdillaan.

Vierailija
5/28 |
17.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei. :/

Mulla tuntui kroppa hajoavan jo ekan lapsen jälkeen ja siksi vähän pelottaa ajatella edes toista raskautta.

Helpolla kyllä pääsin kun mun kropassa vain lonkat on löystynyt ja kohdun suunnalta kipuilee lähes koko kierron ajan (nykyään ovulaatio on välillä ihan tuskaa). Mutta silti tuntuu, että kroppa on ihan romuna.

Vierailija
6/28 |
17.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi lasta ja kaikenlaista muutosta kropassa ollut.. olen kuitenkin terve ja lapset myös, joten pieniltä tuntuvat nuo ongelmat.. jos minulle olisi vaikka 18 vuotiaana kerrottu mitä kremppoja ja vaivoja kroppaan tulee lasten saannin jäljiltä, niin olisin varmaan jättänyt lapset (kauhuissani) tekemättä.

Vierailija
7/28 |
17.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli synnytykset vielä helppoja ja kaikki sujunut hienosti, ei mitään repeymiä tai sellaisia, mutta koko luusto, hermosto ja lihaksisto on nyt jälkikäteen ihan kummallinen. Voihan se olla ikäkin.

ap

Vierailija
8/28 |
17.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai kunnnon lihaskunnon puute. Jos harrastat pääasiassa aerobista, käyt jumpissa tai sellaisissa, ei lihas oikeasti kasva. Ainoa mikä toimii, on ihan säännöllinen ja pitkäkestoinen kuntosalitreeni. Mitä nopeammin aloitat, sen nopeammin saat muotoa ja ryhtiä. Ei auttanut omallaan kohdalla mikään muu. Se minkä nuoruus vielä kantoi yli 30 vuotiaaksi, meni pilalle viimeistään toisen lapsen kohdalla. Mikään perusliikunta ei muuttanut sitä kroppaa ja päätin lopulta antaa periksi ja liityin salille. Onneksi otin heti ohjaajan mukaan. Kauan siinä meni, mutta lopputulema on oikeastaan jo tosi kiva.

Vierailija
9/28 |
17.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai kunnnon lihaskunnon puute. Jos harrastat pääasiassa aerobista, käyt jumpissa tai sellaisissa, ei lihas oikeasti kasva. Ainoa mikä toimii, on ihan säännöllinen ja pitkäkestoinen kuntosalitreeni. Mitä nopeammin aloitat, sen nopeammin saat muotoa ja ryhtiä. Ei auttanut omallaan kohdalla mikään muu. Se minkä nuoruus vielä kantoi yli 30 vuotiaaksi, meni pilalle viimeistään toisen lapsen kohdalla. Mikään perusliikunta ei muuttanut sitä kroppaa ja päätin lopulta antaa periksi ja liityin salille. Onneksi otin heti ohjaajan mukaan. Kauan siinä meni, mutta lopputulema on oikeastaan jo tosi kiva.

Olen aina ollut  vahva. Mutta ehkä core pettää :( Millaisia toistoja ja sarjoja teet keskivartaloon?

ap

Vierailija
10/28 |
18.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo perseen leviäminen mikään huono asia ole,mutta asiaan,sun kannattaa jotain fyssaria,pt:tä tai jotain tekemään sulle kuntosaliohjelma ja neuvomaan liikkeiden oikea suoritus ja varsinkin alkuun pitää tehdä pienillä painoilla pitkiä sarjoja että liikkeiden oikea suoritus jää mieleen ja sitten lisätään painoja.

Salilla pitää tehdä jotain ei vain käydä.

Vierailija
11/28 |
18.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä. Kroppa kesti kaksi lasta, mutta kolmas oli liikaa. Löytyy pari tyrää, nivuset aivan löysät, samoin lonkat. Jos yritän suoristaa mattoa jalalla iskee viiltävä kipu. Synnytyksestä nyt 1,5v ja olen aivan loppu näiden ongelmien kanssa. No sentään korjausleikkaukseen pääsen, joten ehkä edes se parantaa elämänlaatua. Muuten olen jo luovuttanut, kaikkialla vaan taputetaan olkapäähän, että niinhän se on kaikilla naisilla.

Vierailija
12/28 |
18.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama täällä. Kroppa kesti kaksi lasta, mutta kolmas oli liikaa. Löytyy pari tyrää, nivuset aivan löysät, samoin lonkat. Jos yritän suoristaa mattoa jalalla iskee viiltävä kipu. Synnytyksestä nyt 1,5v ja olen aivan loppu näiden ongelmien kanssa. No sentään korjausleikkaukseen pääsen, joten ehkä edes se parantaa elämänlaatua. Muuten olen jo luovuttanut, kaikkialla vaan taputetaan olkapäähän, että niinhän se on kaikilla naisilla.

Lihastreeni kyllä auttaa löysiin niveliinkin.

Vierailija
13/28 |
18.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fysioterapeutille mars! Syvät lihakset ihan rapakunnossa! Fysioterapeutti opettaa jumppa liikkeet joilla saat kropan kuntoon, kun vain sitoudut tekemään liikkeet joka ikinen päivä, saat vartalon kuntoon puolessa vuodessa.

Käy lääkäriltä lähete niin saat kelalta korvausta fysioterapia käynneistä.

Vierailija
14/28 |
18.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen aina ollut  vahva. Mutta ehkä core pettää :( Millaisia toistoja ja sarjoja teet keskivartaloon?

ap

Ei niitä voi muilta kopioida. Pitää tehdä niin että tuntuu.. hiki valuman ja lihakset kipeiksi.

Vierailija
15/28 |
18.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono lihaskunto tuon tekee eikä synnytys. Tee lihaskuntoharjoituksia vähintään 3 krt/vko. Pyydä apua ammattilaiselta ohjelman suunnittelussa.

Vierailija
16/28 |
18.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osteopaattia suosittelen, sieltä sain itse avun.

Vierailija
17/28 |
18.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä yhtään yliääräistä rahaa? Kuntosalin personal trainer voisi olla avuksi. Hän voisi suunnitella ja auttaa sinua toteuttamaan sinun tarpeitasi vastaavan kuntosali- ja ruokavalio-ohjelman. Ikävä kyllä nämä vain tuppaavat maksamaan melko paljon ja se on ainakin itselläni esteenä. Itsekin harrasta liikuntaa, mutta tiedän että yksin kehon muokkaaminen (en nyt tarkoita bodaamista) voi olla vaikeaa, kun ei ole tarpeeksi tietotaitoa. Tietenkin netti on tietoa pullollaan, mutta onko sitten kolmen lapsen äidillä aikaa alkaa itsenäisesti asioita opiskelemaan ja kikkailemaan.

Vierailija
18/28 |
18.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huono lihaskunto tuon tekee eikä synnytys. Tee lihaskuntoharjoituksia vähintään 3 krt/vko. Pyydä apua ammattilaiselta ohjelman suunnittelussa.

Jalan koko kasvoi yhdellä. Millaisella kuntosali treenillä saan jalan takaisin raskautta edeltävään kokoon?

Kuntosalitreeni voi auttaa mutta se ei korjaa löystyneitä niveliä.

Vierailija
19/28 |
18.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita hakusanaksi metehod putkisto, joka on tehokas menetelmä ryhdin parantamiseen. Voit myös käydä ostamassa tai lainaamassa kirjastosta kirjan. Kirjastossa on lainattavana myös DVD, jonka avulla venytyksiä on helppo tehdä. Itselläni ainakin tuotti nopeita tuloksia ja kun kerran sain ryhdin kohdalleen, niin edes raskaus ja väliaikaien liikkumattomuus ei ole ryhtiä huonontanut. Johtuu kai siitä, että venytykset muokkasivat kehoa niin, että olen oppinut kantamaan kehoani oikealla tavalla.

Vierailija
20/28 |
18.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilisin jäsenkorjaajaa, esim. Kuntosyke Kirkkonummella. On tehnyt ihmeitä minulle ja tutuilleni.

Kakkosvaihtoehtona synnyttäneille naisille suunnattu fyssarivastaanotto Hgissä, en muista nimeä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kuusi